Friday, September 24, 2010

The Way to Nibbana (Part 6) - နိဗၺာန္လမ္း (အပိုင္း ၆)

မုဒိတာ
တတိယသူေတာ္ေကာင္း တရားမွာ မုဒိတာျဖစ္၏။ မုဒိတာသည္ သနားၾကင္နာမႈ သက္သက္မွ်သာ မဟုတ္ေပ။ တိုက္႐ိုက္ထိုးႏွက္သည့္ ဣႆာရန္ကို ေခ်မႈန္းႏိုင္စြမ္းရွိေသာ ခ်စ္ခင္ၾကင္နာမႈ သို႔မဟုတ္ ႏွစ္လိုေပ်ာ္ရႊင္မႈ ျဖစ္၏။

ကၽြႏိုပ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း တစ္ခုလံုးကို ေဘးသင့္ေစေသာ တြန္းအားတစ္ခုမွာ မနာလိုျခင္း ဣႆာျဖစ္၏။ မၾကာခဏ ဆိုသလိုပင္ လူတစ္ခ်ိဳ႕သည္ သူတစ္ပါးတို႔၏ ေအာင္ျမင္ၿပီးေျမာက္မႈတို႔ကို မေတြ႔ျမင္လို မၾကားသိလိုၾကေပ။ က်႐ႈံးမႈကို ၀မ္းေျမာက္ၾက၍ ေအာင္ျမင္မႈကို မ႐ႈစိမ့္ႏိုင္ၾကေပ။ ေအာင္ျမင္သူတို႔ကို ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ျပဳရမည့္အစား ပ်က္စီးေအာင္ အားထုတ္တတ္ၾက၏။ အျပစ္ဆို ႐ႈတ္ခ်၏။ သြားပုပ္ေလလႊင့္ ေျပာတတ္ၾက၏။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဖ်တ္ဆီးတတ္သည့္ ဣႆာကို သုတ္သင္ႏိုင္သည့္ သေဘာတရား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မုဒိတာသည္ သူတစ္ပါးထက္ မိမိႏွင့္ပို၍ သက္ဆိုင္၏။ တစ္နည္းအားျဖင့္ မုဒိတာကို က်င့္သံုးသူသည္ တစ္ဘက္သား၏ တိုးတက္မႈႏွင့္ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာကို ေႏွာင့္ယွက္ဟန္႔တားရန္ အားမထုတ္ေသာေၾကာင့္ သူတစ္ပါးကိုလည္း ကူညီရာေရာက္၏။

မုဒိတာသည္ ေမတၱာႏွင့္ ယွဥ္တြဲေနေသာေၾကာင့္ ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးသူတို႔၏ ေအာင္ျမင္မႈကို ၀မ္းေျမာက္ရန္မွာ လြယ္ကူေသာ္လည္း ၿပိဳင္ဘက္တို႔၏ ေအာင္ျမင္မႈကို ၀မ္းေျမာက္ရန္မွာ အေတာ္အတန္ ခက္ခဲမႈ ရွိ၏။ ဟုတ္ေပ၏။ ဤအခ်က္သည္ လူမ်ားစုအတြက္ ခက္၏။ ၎တို႔သည္ ထိုသို႔ ၀မ္းမေျမာက္ၾက။ ၀မ္းေျမာက္ႏိုင္စြမ္းလည္း မရွိၾကေပ။ ယွဥ္ၿပိဳက္ဘက္တို႔ ပ်က္စီးမည့္အေရး ျဖစ္ႏိုင္သမွ်ေသာ အေႏွာင့္အယွက္ အဟန္႔အတားတို႔ကို ဖန္တီးရန္ လိုလားၾက၏။

ထိုသူတို႔သည္ ေကာင္းျမတ္သူတို႔ကို အဆိပ္တိုက္၍ သတ္သည္အထိ ကားစင္တင္သည္အထိ လုပ္ၾကံသတ္ျဖတ္သည္ အထိပင္ ေရာက္သြားတတ္၏။ ဆိုကေရးတီးကို အဆိပ္တိုက္၍ သတ္ခဲ့၏။ ခရစ္ေတာ္ကို ကားစင္တင္၍ သတ္ခဲ့၏။ ဂႏၶီကို ေသနပ္ႏွင့္ ပစ္သတ္ခဲ့၏။ ဤသို႔ေသာ လုပ္ရပ္ကား ေကာက္က်စ္ယုတ္မာေသာ မိုက္မဲေတြေ၀ေသာ ေလာကသဘာ၀ ျဖစ္ေပသည္။

ေမတၱာႏွင့္ က႐ုဏာတို႔ကို က်င့္သံုးရသည္မွာ မုဒိတာပြားရသည္ထက္ လြယ္ကူ၏။ မုဒိတာ ပြားရန္အတြက္ ကိုယ္စြမ္းအား စိတ္စြမ္းအား မ်ားစြာ လိုအပ္၏။

အေနာက္ႏိုင္ငံတို႔က အေရွ႕တိုင္း၏ ခ်မ္းသာႂကြယ္၀မႈကို ၀မ္းေျမာက္ႏိုင္ပါ၏ေလာ။ အေရွ႕တိုင္းကလည္း အေနာက္တိုင္း၏ တိုးတက္မႈကို ၀မ္းေျမာက္ႏိုင္ပါ၏ေလာ။ ႏိုင္ငံတစ္ခုသည္ အျခားႏိုင္ငံ တစ္ခု၏ ႀကီးပြားခ်မ္းသာမႈကို ၀မ္းေျမာက္ႏိုင္ပါ၏ေလာ။ လူမ်ိဳးစု တစ္ခုသည္ အျခားလူမ်ိဳးစု တစ္ခု၏ တိုးပြားေနေသာ ႂကြယ္၀မႈကို ၀မ္းေျမာက္ႏိုင္ပါ၏ေလာ။ ကိုယ့္က်င့္တရား ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေရးအတြက္ တည္ရွိေနေသာ ဘာသာေရး အစုအဖြဲ႔ တစ္ခုသည္ပင္ အျခားဘာသာေရး အစုအဖြဲ႔ တစ္ခု၏ ဘာသာေရးအရ အရွိန္ၾသဇာ ႀကီးမႈကို ၀မ္းေျမာက္ႏိုင္ပါ၏ေလာ။ ဘာသာ၀ါဒ တစ္ခုသည္ တစ္ျခားဘာသာ၀ါဒ တစ္ခုကို မနာလို ျဖစ္ေန၏။ ကမၻာ့တစ္ဘက္ျခမ္းသည္ အျခား ကမၻာ့တစ္ဘက္ျခမ္းကို မနာလို ျဖစ္ေန၏။ အဖြဲ႔အစည္း တစ္ခုသည္ အျခားအဖြဲ႔အစည္း တစ္ခုကို မနာလို ျဖစ္ေန၏။ စီးပြားေရး ကုမၸဏီတစ္ခုသည္ အျခား စီးပြားေရး ကုမၸဏီတစ္ခုကို မနာလို ျဖစ္ေန၏။ မိသားစု တစ္ခုသည္ အျခား မိသားစု တစ္ခုကို မနာလို ျဖစ္ေန၏။ မေအာင္ျမင္ေသာ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္သည္ အျခား ေအာင္ျမင္ေသာ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ကို မနာလို ျဖစ္ေန၏။ တစ္ခါတစ္ရံ၌ အစ္ကို သို႔မဟုတ္ အစ္မသည္ ညီ သို႔မဟုတ္ ညီမကိုပင္ မနာလို ျဖစ္ေနတတ္၏။

ထို႔ေၾကာင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔ေအာင္ ျပဳလုပ္လိုလွ်င္၊ နက္နက္နဲနဲ ေပ်ာ္ရႊင္လိုပါလွ်င္ တစ္ဦးစီ တစ္ေယာက္စီေရာ အုပ္စုအသင္းအဖြဲ႔တို႔ပါ ႏွစ္လို၀မ္းေျမာက္မႈ မုဒိတာကို က်င့္သံုးသင့္ေပသည္။

မုဒိတာ၏ အဓိက လကၡဏာမွာ သူတစ္ပါးတို႔၏ ႂကြယ္၀မႈႏွင့္ ေအာင္ျမင္မႈကို ေက်နပ္အားရ လက္ခံျခင္း ျဖစ္၏။

ရယ္ေမာျခင္း ကဲ့သို႔ေသာ အျပဳအမူမ်ိဳးသည္ မုဒိတာ၏ လကၡဏာ မဟုတ္ေပ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ စိတ္လႈပ္ရွားမႈ အေပ်ာ္ကို မုဒိတာ၏ သြယ္၀ိုက္ေသာ ရန္သူအျဖစ္ သတ္မွတ္အပ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။

မုဒိတာသည္ သုခိတသတၱ၀ါ အားလံုးတို႔ကို လိုလိုလားလား လက္ခံ၏။ မုဒိတာသည္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ ဂုဏ္ျပဳတတ္ေသာ သေဘာသဘာ၀လည္း ျဖစ္၏။ မုဒိတာသည္ ေအာင္ျမင္သူအေပၚ ထားရွိသည့္ မလိုလားမႈ မွန္သမွ်ကို သုတ္သင္ႏိုင္စြမ္း ရွိ၏။

ဥေပကၡာ
စတုတၳျဗဟၼ၀ိဟာရသည္ အခက္ခဲဆံုးႏွင့္ အလိုအပ္ဆံုးတရား ျဖစ္၏။ ၎ကား ဥေပကၡာ သို႔မဟုတ္ အညီအမွ် သေဘာထားမႈ ျဖစ္၏။ ဥေပကၡာဟူေသာ စကားလံုး၏ တိုက္႐ိုက္ အဓိပၸာယ္မွာ မွန္မွန္ကန္ကန္ သိျမင္ျခင္း၊ တည့္တည့္မတ္မတ္ ႐ႈျမင္းျခင္း သို႔မဟုတ္ မခြဲမျခား ၾကည့္႐ႈျခင္းတို႔ ျဖစ္၏။ ေလဘ သို႔မဟုတ္ ေဒါသ ကင္းမဲ့ျခင္း၊ ေထာက္ခံမႈ သို႔မဟုတ္ ကန္႔ကြက္မႈ ကင္းမဲ့ျခင္းဟု ဆိုလို၏။

ဥေပကၡာသည္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ေသာတရား ျဖစ္၏။ အေျခအေန အတက္အက်တို႔ အလယ္၌ မညီမမွ် ျဖစ္ေနေသာ ေလာကအတြင္း ေနထိုင္ရေသာ လူ၀တ္ေၾကာင္တို႔အတြက္ အထူးသျဖင့္ လိုအပ္၏။

ေစာ္ကားမႈႏွင့္ စြက္ဖက္မႈတို႔သည္ လူသားတို႔၏ ဘံုဆိုင္ပစၥည္းမ်ား ျဖစ္ၾက၏။ ေလာကႀကီးသည္ ေကာင္းျမတ္သူႏွင့္ ဂုဏ္ရွိသူမ်ား မၾကာခဏ မတရား ေ၀ဖန္ထိုးႏွက္ ခံရရာ ေနရာအျဖစ္ ယူဆႏိုင္၏။ ဤသို႔ေသာ အေျခအေနတို႔ အလယ္၌ ဟန္ခ်က္ညီေသာ စိတ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ရသည္မွာ ႀကီးျမတ္ေသာ အမႈကိစၥ ျဖစ္၏။

ဆံုး႐ႈံျခင္းႏွင့္ ေအာင္ျမင္ျခင္း၊ ေက်ာ္ၾကားျခင္းႏွင့္ သိမ္ငယ္ျခင္း၊ ခ်ီးက်ဴးခံရျခင္းႏွင့္ အျပစ္တင္ခံရျခင္း၊ ဆင္းရဲျခင္းႏွင့္ ခ်မ္းသာျခင္းဟူေသာ ေလာကဓံတရား ရွစ္ပါးတို႔သည္ လူသားအားလံုးတို႔ အေပၚသို႔ သက္ေရာက္၏။ ဤသို႔ေသာ အေကာင္းေလာကဓံ သို႔မဟုတ္ အဆိုးေလာကဓံတို႔ႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရေသာအခါ လူမ်ားစုသည္ တုန္လႈပ္ၾက၏။ ခ်ီးက်ဴးခံရေသာအခါ ဘ၀င္ခိုက္သြား၏။ ျပစ္တင္ေ၀ဖန္ခံရေသာအခါ အားငယ္သြား၏။ အျပစ္ဆိုဖြယ္ မရွိသည့္ ဥေပကၡာကို က်င့္သံုးျခင္းျဖင့္ ဤသို႔ေသာ ဘ၀အတက္အက်တို႔ကို လက္ခံႏိုင္သူ၊ ခုိင္ျမဲေသာ ေက်ာက္ေတာင္(သည္ ေလေၾကာင့္ မတုန္လႈပ္သ)ကဲ့သို႔ ေလာကဓံေၾကာင့္ မတုန္လႈပ္သူသည္ ပညာရွိမည္ေၾကာင္း ဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္မူ၏။

ဘုရားရွင္၏ စံျပဘ၀သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေလာကီသားမ်ားအတြက္ နမူနာယူစရာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္၏။

ဘုရားရွင္ကဲ့သို႔ အျပင္းအထန္ ေ၀ဖန္ခံရေသာ တိုက္ခိုက္ခံရေသာ ေစာ္ကားခံရေသာ ပုတ္ခတ္ခံရေသာ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ိဳး၊ ဘုရားရွင္ကဲ့သို႔ အႀကီးအက်ယ္ ခ်ီးက်ဴးခံရေသာ ဂုဏ္ျပဳခံရေသာ ေလးစားခံရေသာ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ိဳး ေလာကမွာ မရွိေပ။

နာဒရေထရ္   The Way to Nibbana ကို ဘာသာ ျပန္ဆိုပါသည္။
ဆက္ပါဦးမည္။

No comments:

Post a Comment