Saturday, June 3, 2017

“ပါရမီဒီပနီ အႏွစ္ခ်ဳပ္ - ၂


(. . . . .မွ အဆက္)

အေမး - ၄။ ပညာလြန္ကဲေသာ ပညာဓိက သဗၺညဳ ဘုရားေလာင္းတို႔သည္ ကမၻာေပါင္း ေလးသေခ်ၤႏွင့္ တစ္သိန္း၊ သဒၶါလြန္ကဲေသာ သဒၶါဓိက သဗၺညဳ ဘုရားေလာင္းတို႔သည္ ကမၻာေပါင္း ရွစ္သေခ်ၤႏွင့္ တစ္သိန္း၊ ၀ီရိယလြန္ကဲေသာ ၀ီရိယာဓိက သဗၺညဳ ဘုရားေလာင္းတို႔သည္ ကမၻာေပါင္း တစ္ဆယ့္ေျခာက္သေခ်ၤႏွင့္ တစ္သိန္း ပါရမီ ျဖည့္ၾကရသည္။ ပေစၥကဗုဒၶါ ေလာင္းလ်ာတို႔သည္ ကမၻာေပါင္း ႏွစ္သေခ်ၤႏွင့္ တစ္သိန္း ပါရမီ ျဖည့္ၾကရသည္။ အဂၢသာ၀က ေလာင္းလ်ာတို႔သည္ ကမၻာေပါင္း တစ္သေခ်ၤႏွင့္ တစ္သိန္း ပါရမီ ျဖည့္ၾကရသည္။ မဟာသာ၀က ေလာင္းလ်ာတို႔သည္ ကမၻာေပါင္း တစ္သိန္း ပါရမီ ျဖည့္ၾကရသည္။ ပကတိသာ၀က ေလာင္းလ်ာတို႔သည္ ကမၻာေပါင္း တစ္ရာျဖစ္ေစ၊ တစ္ေထာင္ျဖစ္ေစ ပါရမီ ျဖည့္ၾကရသည္။ ထိုသို႔ေသာ ပါရမီျဖည့္ရာကလတို႔ကို ေရတြက္ရာ၌ အလိုရွိအပ္ေသာဆုုကိုု ေတာင္းေသာအခါမွ စ၍ ေရတြက္သေလာ။ သို႔မဟုတ္ ဗ်ာဒိတ္ရေသာအခါမွ စ၍ ေရတြက္သေလာ။

အေျဖ - ၄။ ဘုရား၊ ပေစၥကဗုဒၶါ၊ အဂၢသာ၀က ႏွင့္ မဟာသာ၀ကတို႔၏ ပါရမီျဖည့္ရာကာလကို ေရတြက္ရာ၌ ေဗာဓိဆု ဧကန္ျပည့္မည္ဟု ဘုရားတစ္ဆူဆူက မိန္႔ၾကားအပ္ေသာ နိယတဗ်ာဒိတ္ ပထမဆံုး ရေသာကမၻာမွ စ၍ ေရတြက္အပ္၏။ နိယတဗ်ာဒိတ္ မရမီ ပါရမီျဖည့္ရာ ကာလမွစ၍ မေရတြက္အပ္။ အနိယတဗ်ာဒိတ္ ရရာကာလမွ စ၍လည္း မေရတြက္အပ္။ ေနာက္ေနာက္ေသာ ဘုရားတို႔ထံ ထပ္မံ၍ နိယတဗ်ာဒိတ္ ခံယူရာ ကာလမွ စ၍လည္း မေရတြက္အပ္။

ပကတိသာ၀ကတို႔ ပါရမီျဖည့္ရာကာလကို ကမၻာတစ္ရာ၊ ကမၻာတစ္ေထာင္ဟု သတ္မွတ္ျခင္းကား ပံုေသမဟုတ္။ ပကတိသာ၀ကတို႔၏ ဗ်ာဒိတ္ရျခင္း အျမဲမရွိေသာေၾကာင့္ ၀ိ၀႗ကုသိုလ္ ျပဳေသာကာလမွ စ၍ ေရတြက္အပ္၏။

ေလးသေခ်ၤႏွင့္ တစ္သိန္း၊ ရွစ္သေခ်ၤႏွင့္ တစ္သိန္း၊ တစ္ဆယ့္ေျခာက္သေခ်ၤႏွင့္ တစ္သိန္းဟူေသာ ပါရမီျဖည့္ရာ ကာလကမၻာ (၁ း ၂ း ၄)ႏွင့္ ေလ်ာ္ညီစြာ ပညာဓိက ဘုရားေလာင္း၊ သဒၶါဓိက ဘုရားေလာင္း၊ ၀ီရိယာဓိက ဘုရားေလာင္းဟူ၍ သံုးမ်ိဳး ကြဲျပားသကဲ့သို႔ ပေစၥကဗုဒၶါတို႔လည္း သံုးမ်ိဳးကြဲျပား၏။ ပညာဓိက ပေစၥကဗုဒၶါတို႔သည္ ႏွစ္သေခ်ၤ ႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္း၊ သဒၶါဓိက ပေစၥကဗုဒၶါတို႔သည္ ႏွစ္သေခ်ၤ ႏွင့္ ကမၻာႏွစ္သိန္း၊ ၀ီရိယာဓိက ပေစၥကဗုဒၶါတို႔သည္ ႏွစ္သေခ်ၤ ႏွင့္ ကမၻာကုေဋ ပါရမီျဖည့္ၾကရသည္။

ထို႔အတူ အဂၢသာ၀ကတို႔လည္း ပညာဓိက၊ သဒၶါဓိက၊ ၀ိရိယာဓိက ဟူ၍ သံုးမ်ိဳး ကြဲျပားသည္။ အဂၢသာ၀ကတို႔၏ ပါရမီျဖည့္ရာ ကာလကမၻာကိုလည္း သံုးစုခြဲအပ္၏။ တစ္သေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္းမွ စ၍ ႏွစ္သေခ်ၤ မျပည့္မီအတြင္း ကာလကို (၁ း ၂ း ၄ အခ်ိဳးကို နည္းမွီ၍) သံုးစုခြဲအပ္၏။ အလားတူပင္ မဟာသာ၀က သံုးမ်ိဳးအတြက္လည္း ကမၻာတစ္သိန္းမွ စ၍ ႏွစ္သိန္းမျပည့္မီ ၾကားကာလကို သံုးစုခြဲအပ္၏။

ေမးခြန္းအမွတ္(၄)ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အေမးကို ျပည့္စံုစြာ ေျဖဆိုသည့္အျပင္ ေအာက္ပါေမးခြန္းကို စံေက်ာင္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး မေမးခဲ့ဘဲ အရွင္ဥာဏဓဇက ထည့္သြင္းၿပီး ၀ါဒကြဲ အေျဖမ်ားကိုပါ ေပးခဲ့သည္။

ေမး။ ။ သဗၺညဳ ဘုရားေလာင္းတို႔ နိယတဗ်ာဒိတ္ မခံယူမီ နိယတဗ်ာဒိတ္ ရရန္အတြက္ အခ်ိန္ကာလ မည္မွ်ၾကာေအာင္ ပါရမီျဖည့္ရသနည္း။

ေျဖ။ ။ (၁) သမႏၲဘဒၵိကာမည္ေသာ အနာဂတ၀င္ အ႒ကထာက်မ္း၊ ပဋိသမၻိဒါမဂ္ဂဏၭိတို႔ အဆိုအရ ဘုရားေလာင္း အားလံုးတို႔သည္ ဟိရီသမၸတၱိ ဘ၀ငါးရာ၊ ၾသတၱပၸသမၸတၱိ ဘ၀တစ္ေထာင္၊ အာဂမသမၸတၱိ ဘ၀ငါးေထာင္ဟူ၍ သမၼတၱိသံုးပါးကို ဘ၀ေပါင္း ေျခာက္ေထာင့္ငါးရာၾကာေအာင္ ျဖည့္က်င့္ရသည္။ ထို႔ေနာက္ ကမၻာတစ္သိန္း ပါရမီ ျဖည့္ရသည္။ ဤသို႔လွ်င္ ကမၻာတစ္သိန္း ႏွင့္ ဘ၀ေပါင္း ေျခာက္ေထာင့္ငါးရာ ပါရမီျဖည့္ၿပီးမွ နိယတဗ်ာဒိတ္ ရၾက၏။

(၂) ေသာတၱကီက်မ္း၊ ယြန္္းပဏၰာသက်မ္း၊ တထာဂတုပၸတၱိက်မ္းစေသာ ထိုထိုက်မ္းစာတို႔ အဆိုအရ ေဂါတမဘုရားေလာင္းသည္ တစ္သိန္း ႏွစ္ေသာင္း ငါးေထာင္ေသာ ဘုရားရွင္တို႔ ပြင့္ရာျဖစ္ေသာ ခုနစ္သေခ်ၤ ကာလပတ္လံုး စိတ္ျဖင့္သာ ဆုေတာင္း၍ ပါရမီ ျဖည့္ေတာ္မူခဲ့သည္။ သံုးသိန္း ေလးေသာင္း ႏွစ္ေထာင္ေသာ ဘုရားရွင္တို႔ ပြင့္ရာျဖစ္ေသာ ကိုးသေခ်ၤ ကာလပတ္လံုး ႏႈတ္ျဖင့္သာ ဆုေတာင္း၍ ပါရမီ ျဖည့္ေတာ္မူခဲ့သည္။ ဤသို႔လွ်င္ နိယတဗ်ာဒိတ္ မရမီ တစ္ဆယ့္ေျခာက္သေခ်ၤ ကာလပတ္လံုး ပါရမီ ျဖည့္ေတာ္မူခဲ့သည္။ ဘုရားေလာင္းအားလံုး ဤနည္းတူဟု မွတ္အပ္၏။

(၃) မဟာ၀ဂၢသံယုတ္ဋီကာ အာစရိယ၀ါဒ အလိုအားျဖင့္ မုဒဘ၀ ဆယ့္ေျခာက္သေခ်ၤ၊ မဇၥ်ံဳဘ၀ ရွစ္သေခ်ၤ၊ တိကၡဘ၀ ေလးသေခ်ၤအားျဖင့္ ႏွစ္ဆယ့္ရွစ္သေခ်ၤ ပါရမီ ျဖည့္ရသည္။ တိကၡဘ၀ ေရာက္မွသာ နိယတဗ်ာဒိတ္ ရေသာေၾကာင့္ နိယတဗ်ာဒိတ္ မခံမီ ေရွးအဖို႔၌ မုဒုပုဂၢိဳလ္ အျဖစ္ျဖင့္ ဆယ့္ေျခာက္သေခ်ၤ၊ မဇၥ်ံဳပုဂၢိဳလ္ အျဖစ္ျဖင့္ ရွစ္သေခ်ၤဟူ၍ ႏွစ္ဆယ့္ေလးသေခ်ၤ ကာလပတ္လံုး ပါရမီ ျဖည့္ရ၏။

(၄) ေထရအပဒါန္ အ႒ကထာ အလိုအားျဖင့္ မုဒဘ၀ ဆယ့္ရွစ္သေခ်ၤ၊ မဇၥ်ံဳဘ၀ ဆယ့္ေျခာက္သေခ်ၤ၊ တိကၡဘ၀ ေလးသေခ်ၤအားျဖင့္ သံုးဆယ့္ရွစ္သေခ်ၤ ပါရမီ ျဖည့္ရသည္။ တိကၡဘ၀ ေရာက္မွသာ နိယတဗ်ာဒိတ္ ရေသာေၾကာင့္ နိယတဗ်ာဒိတ္ မခံမီ ေရွးအဖို႔၌ မုဒုပုဂၢိဳလ္ အျဖစ္ျဖင့္ ဆယ့္ရွစ္သေခ်ၤ၊ မဇၥ်ံဳပုဂၢိဳလ္ အျဖစ္ျဖင့္ ဆယ့္ေျခာက္သေခ်ၤဟူ၍ သံုးဆယ့္ေလးသေခ်ၤ ကာလပတ္လံုး ပါရမီ ျဖည့္ရ၏။

(၅) ဗုဒၶအပဒါန္ ပါဠိေတာ္လာ အရွင္အာနႏၵအား ျမတ္စြာဘုရား မိန္႔ေတာ္မူသည့္ စကားကိုေထာက္၍ စိတ္ျဖင့္ ဘုရားဆုေတာင္းရာ ကာလမွာ အသေခ်ၤမည္မွ်ဟု ပိုင္းျခားသတ္မွတ္၍ မရႏိုင္ေအာင္ပင္ ၾကာျမင့္သည္ဟု ဆိုႏိုင္၏။ (မနသာေယ၀ ဟုတြာန၊ ဓမၼရာဇာ အသခၤယာ)

ဤသို႔ နည္းငါးမ်ိဳး ကြဲျပားရာ၌ ငါးခုေျမာက္ျဖစ္ေသာ ပါဠိေတာ္နည္းသည္သာလွ်င္ အားအေကာင္းဆံုးဟု မွတ္အပ္၏။ စံုစမ္းၾကပါကုန္။


:)
ရွင္အာစာရ

No comments:

Post a Comment