Sunday, January 15, 2012

အေပ်ာ္ဆံုးေန႔


နိဒါန္း

ကၽြန္ေတာ္၏ အမည္သည္ ေမာင္လွ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ မိဘမ်ားသည္ လယ္လုပ္ၾကပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အစ္ကိုတစ္ေယာက္ အစ္မတစ္ေယာက္ ရွိပါသည္။ အစ္ကိုက ၿမိဳ႕ေက်ာင္း၌ စာသင္ပါသည္။ အစ္မႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္က ရြာေက်ာင္း၌ စာသင္ပါသည္။ ယခု ကၽြန္ေတာ္သည္ စတုတၳတန္း၌ ပညာသင္ၾကား ေနပါသည္။ (၁၃.၁.၂၀၁၂)ေန႔က ကၽြန္ေတာ္ အလြန္႔အလြန္ပင္ ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္ ၾကည္လင္ၾကည္ႏူး ဘ၀င္ျမဴးခဲ့ရပါသည္။

စာကိုယ္

ကၽြန္ေတာ္၏ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို မွ်ေ၀ခံစားၾကေစခ်င္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ေျပာျပရမည္ဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း ကိုသာစိန္႔ အေၾကာင္းလည္း ေျပာရပါလိမ့္မည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကိုသာစိန္က ကၽြန္ေတာ့္ကို ေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ ေပးခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ကိုသာစိန္သည္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ အတန္းတူေသာ္လည္း သူက အသက္ႀကီးမွ ေက်ာင္းေနသူ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္ထက္ အသက္အမ်ားႀကီး ႀကီးပါသည္။ ငါးႏွစ္ ေျခာက္ႏွစ္ေလာက္ ႀကီးပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္က သူ႔ကို ႐ိုေသေလးစားသမႈ ျပဳ၍ ကိုသာစိန္ဟု ေခၚပါသည္။ ဤသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ အေျပာအဆို အျပဳအမူ အေတြးအၾကံမ်ား ယဥ္ေက်းၾကရမည္ဟု ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ဦးႏု၀င္းႏွင့္တကြ လူႀကီးမိဘ ဆရာသမားမ်ားက ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ဆံုးမထားပါသည္။ ဆံုးမသည့္အတိုင္း ကၽြန္ေတာ္ လိုက္နာပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ကၽြန္ေတာ္သည္ လူလိမၼာေလး တစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည့္ ေအးႂကြယ္ ႏွင့္ ကိုကိုေလးတို႔သည္လည္း လူလိမၼာေလးမ်ားပင္ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ အစ္မလည္း လိမၼာပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကိုသာစိန္သည္ကား ကၽြန္ေတာ္တို႔ကဲ့သို႔ မလိမၼာပါ။

ကိုသာစိန္သည္ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးႏွင့္ ေဆြမ်ိဳးေတာ္ပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကိုသာစိန္၏ ေမြးစားအေဖျဖစ္သူ ေက်ာင္းဒရ၀မ္ႀကီး ဦးသာေရႊသည္ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ဦးႏု၀င္း၏ ညီအရင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ကိုသာစိန္သည္ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးႏွင့္ ေဆြမ်ိဳးေတာ္ေသာ္လည္း ေက်ာင္းစာမေတာ္ပါ။ စာလည္း မႀကိဳးစားပါ။ ဉာဏ္လည္း မေကာင္းပါ။ အက်င့္လည္း ယုတ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ သူသည္ ေက်ာင္းသားႀကီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းသားငယ္မ်ားက သူ႔ကို ေလးစားရပါသည္။ ေၾကာက္လည္း ေၾကာက္ရပါသည္။ မေၾကာက္လို႔လည္း မရပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က သူ႔ကို မေၾကာက္လွ်င္ သူက ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို နားပန္က်င္းတတ္ပါသည္။ လည္မ်ိဳလည္း ညႇစ္တတ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ႏွာေခါင္းႏွင့္ ပါးစပ္တို႔ကို သူ႔လက္ႏွင့္ ပိတ္အုပ္ထားၿပီးလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အသက္မ႐ႈႏိုင္ေအာင္ ႏွိပ္စက္တတ္ပါသည္။ သူႏွင့္ မတည့္သူကို မွတ္ထား၍ ေရကန္ထဲ၌ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရခ်ိဳးၾကသည့္အခါ ေရႏွစ္သတ္တတ္ပါသည္။ တကယ္ ေသေအာင္ သတ္သည္ေတာ့ မဟုတ္ပါ။

ကိုသာစိန္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အမွတ္ရစရာမ်ား ေျမာက္မ်ားစြာ ရွိပါသည္။

ေနာက္ဆံုး ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ေသာ အျဖစ္အပ်က္မွာ (၂၀၁၁-၂၀၁၂)ခုႏွစ္ ပညာသင္ႏွစ္၏ ပထမဆံုး ေက်ာင္းစဖြင့္သည့္ေန႔က ျဖစ္ပြားခဲ့ပါသည္။ ထိုေန႔က ကၽြန္ေတာ္ ေရေသာက္သြားေနစဥ္ ကိုသာစိန္က စာသင္ခံုေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္ တင္ထားခဲ့သည့္ ကၽြန္ေတာ့္လြယ္အိပ္ထဲမွ ဗလာစာအုပ္ အသစ္ကို ကၽြန္ေတာ္မသိေအာင္ ႏိႈက္ယူပါသည္။ သူက အလစ္သုတ္ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္က ျမင္မိေအာင္ ျမင္လိုက္ပါသည္။ ထို႔ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္က ကိုသာစိန္႔ထံ အသနားခံ၍ ကၽြန္ေတာ့္ဗလာစာအုပ္ ျပန္ေပးပါဟု ေျပာေသာ္လည္း ကိုသာစိန္က ျပန္မေပးပါ။ ျပံဳးစိစိ လုပ္ေနပါသည္။ မခန္႔ျပံဳး ျပံဳးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထိုေန႔က ကၽြန္ေတာ့္မွာ ဗလာစာအုပ္ အသစ္ တစ္အုပ္ထဲသာ ရွိပါေသးသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးထံ သြားေရာက္၍ တိုင္ၾကားလိုက္ပါသည္။ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးက “သူ႔စာအုပ္ ျပန္ေပးလိုက္”ဟု ကိုသာစိန္ကို ေျပာပါသည္။ ကိုသာစိန္ကလည္း “ဟုတ္ကဲ့”ဟု ျပန္ေျပာပါသည္။ သူက ကၽြန္ေတာ့္ကို မ်က္ေစာင္းထိုးပါသည္။ ဟုတ္ကဲ့ဟု ဆိုေသာ္လည္း ကိုသာစိန္သည္ ကတိမတည္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္စာအုပ္ကို ျပန္ေပးမလိုလို ျပန္ေပးမလိုလိုႏွင့္ အခ်ိန္ေရႊ႕ၿပီး ေမ့ခ်င္ဟန္ ေဆာင္ေနလိုက္ပါသည္။ မတတ္သာ၍ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေမ့ခ်င္ဟန္ ေဆာင္ေနလိုက္ရပါေတာ့သည္။ ထိုေန႔က ေက်ာင္းစဖြင့္သည့္ေန႔ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာစာမွ မေရးရ၍ ေတာ္ပါေသးသည္။ စာေရးရလွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေရးစရာ ဗလာစာအုပ္ မရွိ၍ ဒုကၡေရာက္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

တစ္ေန႔သ၌ကား အစ္မႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းသို႔ မနက္ေစာေစာ ေရာက္ေနၾကပါသည္။ ေန႔ေက်ာင္းဆင္းလွ်င္ အိမ္မျပန္ရေအာင္ ထမင္းခ်ိဳင့္လည္း ယူခဲ့ၾကပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ယူလာသည့္ ဟင္းမ်ားမွာ အမဲႏွပ္၊ ကုလားပဲႏွပ္ႏွင့္ ခ်ဥ္ေပါင္ေၾကာ္တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ထိုေန႔က ကိုသာစိန္လည္း ေက်ာင္းသို႔ ေစာေစာစီးစီး ေရာက္လာပါသည္။ ကိုသာစိန္သည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကဲ့သို႔ ထမင္းခ်ိဳင့္ ယူမလာခဲ့ပါ။ သူက ကၽြန္ေတာ့္ ထမင္းခ်ိဳင့္ကို ယူ၍ ဖြင့္ၾကည့္ၿပီး ပါလာသမွ် အမဲသားတံုးမ်ားကို ႏႈိက္စားပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ငိုမဲ့မဲ့ ျဖစ္သြားပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ မငိုပါ။ “ေယာက္်ားဆိုတာ မငိုရဘူးကြ”ဟု ေဖေဖ ေျပာထားသည့္ စကားကို သတိရလိုက္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ အစ္မက “ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးကို သြားတိုင္မယ္”ဟု ေျပာပါသည္။ ကိုသာစိန္ကလည္း “တိုင္ေပါ့။ တိုင္တစ္လံုး ငါးက်ပ္”ဟု ပလုပ္ပေလာင္းႏွင့္ မခန္႔ေလးစား ျပန္ေျပာပါသည္။ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး သြားတုိင္မည္ ဆိုေသာ္လည္း တကယ္ မတိုင္ျဖစ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သည္းခံခဲ့ၾကပါသည္။

တစ္ေန႔သ၌မူ ေန႔လယ္ေက်ာင္းနားခ်ိန္၌ ကၽြန္ေတာ္၊ ေအးႂကြယ္ ႏွင့္ ကိုကိုေလးတို႔ သံုးေယာက္သား ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ေဆာ့ကစားေနၾကပါသည္။ ေဖေဖ ၿမိဳ႕က ၀ယ္လာခဲ့ေသာ ေလပူေဖာင္းေလးကို အသာပုတ္၍ ကစားေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေလပူေဖာင္းေလး အေပၚေျမာက္တက္သြားေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္လွည့္စီ ပုတ္ေနၾကပါသည္။ တစ္ေယာက္က ပုတ္တင္လိုက္ၿပီး ျပန္က်လာသည့္ ေလပူေဖာင္းကေလးကို ေနာက္တစ္ေယာက္က ျပန္၍ ပုတ္တင္ရပါသည္။ ေပ်ာ္စရာ အလြန္ေကာင္းပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကစားေနရာသို႔ ကိုသာစိန္ ေရာက္လာၿပီး ေလပူေဖာင္းေလးကို သူ႔လက္ႏွင့္ ပုတ္လိုက္ရာ ေလပူေဖာင္းေလးမွာ ေဖာင္းကနဲ ေပါက္ကြဲသြားပါသည္။ သူ႔ လက္ထဲ၌ ဆူးတစ္ေခ်ာင္း ပါလာေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ေပ်ာ္ခ်င္လို႔ ခင္ခင္မင္မင္ ၀င္ပုတ္ျခင္း မဟုတ္ဘဲ တမင္သက္သက္ ညစ္ပတ္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆက္ကစားလို႔ မရေတာ့ပါ။ ထိုအခါ ေအးႂကြယ္က “ေဟ့ေကာင္ မခံနဲ႔။ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးဆီ သြားတိုင္”ဟု ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာေသာေၾကာင့္ ကိုသာစိန္က ေအးႂကြယ္ကို နားပန္က်င္းပါသည္။ လက္သံ ေတာ္ေတာ္ေျပာင္ပါသည္။ ေအးႂကြယ္ခမ်ာ ေရွ႕သို႔ ယိုင္သြားၿပီး ဟပ္ထိုးလဲလုနီးပါး ျဖစ္သြားပါသည္။ ကိုကိုေလးသည္ ကိုသာစိန္ကို မ်က္ေစာင္းထိုး၍ ၾကည့္ရင္း အံက်ိတ္ေနပါသည္။ ကိုသာစိန္ မျမင္လိုက္၍ ေတာ္ပါေသးသည္။ ကိုသာစိန္သာ ျမင္လိုက္လွ်င္ ကိုကိုေလးပါ နားပန္က်င္း ခံရႏိုင္ပါသည္။

ကိုသာစိန္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ ဗလာစာအုပ္ကို ယူခဲ့ဖူးပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ထမင္းခ်ိဳင့္ထဲက အမဲႏွပ္ကို လု စားခဲ့ဖူးပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ေလပူေဖာင္းကို ခြဲခဲ့ဖူးပါသည္။ ဤမွ်သာ မကေသးပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ထံမွ ကိုသာစိန္ မတရား ယူသြားခဲ့ေသာ ပစၥည္းမ်ား ေျမာက္မ်ားစြာ ရွိပါသည္။ ခဲခၽြန္စက္၊ ခဲဖ်က္၊ ခဲတံ၊ မင္တံ၊ စက္၀ိုင္းျခမ္း၊ ေထာက္ခၽြန္၊ ကြန္ဖာ၊ ကြန္ဖာဗူး၊ မန္းက်ည္းေစ့ေလွာ္၊ ပဲႀကီးေလွာ္၊ ခ်ိဳခ်ဥ္၊ ကေရကရာ၊ ထိုးမုန္႔၊ ေအးလမံု႔၊ ေရႊျခည္၊ နႏြင္းမကင္း၊ ဘိန္းမုန္႔၊ မုန္႔ပ်ားသလက္၊ အထက္မီးေအာက္မီး၊ ပစ္တိုင္းေထာင္၊ သားေရကြင္း၊ ေလာက္စာလံုး၊ ေလးခြ၊ ဦးထုပ္၊ အိုးစည္၊ ဓာတ္ခဲလက္ပတ္နာရီ စသည္တို႔ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ထံမွ ကိုသာစိန္ ယူသြားသည့္ ပစၥည္းမ်ားအနက္ ပါ၀ါရိန္းဂ်ား အ႐ုပ္ကေလးကို ကၽြန္ေတာ္ အႏွေျမာဆံုး ျဖစ္ပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကၽြန္ေတာ္က ပါ၀ါရိန္ဂ်ား ႀကိဳက္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

ကိုသာစိန္သည္ ေတာ္ေတာ္ဆိုးပါသည္။ ငယ္ရြယ္သူကို မသနားတတ္ပါ။ အႏိုင္က်င့္တတ္ပါသည္။ သူသည္ ကၽြန္ေတာ့္ကိုသာမက အျခား ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားကိုလည္း ႏိုင္လွ်င္ႏိုင္သလို အႏိုင္က်င့္တတ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ား၏ ပစၥည္းမ်ားကို ရလွ်င္ရသလို ယူတတ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ဟင္းမ်ား မံု႔မ်ားကိုလည္း လုယူ စားေသာက္တတ္ပါသည္။

ကိုသာစိန္၏ မိုက္မဲမႈမ်ားေၾကာင့္ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးက ကိုသာစိန္ကို မၾကာခဏ ဆံုးမရပါသည္။ ဦးသာေရႊကလည္း သူ႔သားသူ ဆံုးမပါသည္။ ရပ္ရြာ လူႀကီးမ်ားကလည္း ကိုသာစိန္ကို ဆံုးမေပးၾကပါသည္။ ပါးစပ္ႏွင့္ ဆံုးမ႐ံုမွ်မက ႐ိုက္ႏွက္၍ ဆံုးမၾကသည့္ အခါမ်ားလည္း ရွိပါသည္။ ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္ႏွင့္ တစ္ျခားရြာမွ ဆရာေတာ္မ်ားကလည္း ကိုသာစိန္ႏွင့္ေတြ႔လွ်င္ အခြင့္သင့္သလို ဆံုးမၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကိုသာစိန္သည္ ဆံုးမစကားမ်ားကို ေလးေလးနက္နက္ နားမေထာင္ပါ။ ပါးစပ္ကသာ “ဟုတ္ကဲ့ ဟုတ္ကဲ့”၊ “တင့္ပါ တင္ပါ့”ဟု ေျပာတတ္ပါသည္။ ဆံုးမလိုက္တိုင္း ခဏသာ လိမၼာသလိုလို ေနပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူႀကီးသူမမ်ားက သူ႔ကို “ေခြးၿမီးေကာက္ က်ည္ေတာက္စြပ္”ဟု ေခၚၾကပါသည္။

နိဂံုး

စာဖတ္ပရိသတ္ႀကီး ခင္ဗ်ား . . .။ ပရိသတ္ႀကီး အေနနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ေမာင္လွကို အထင္မလြဲၾကပါနဲ႔။ အေပ်ာ္ဆံုးေန႔ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ စာစီစာကံုး ေရးမလိုလိုနဲ႔ ကိုသာစိန္႔အေၾကာင္း ေပ်ာ္စရာ မေကာင္းတာေတြ ေရးျပေနတယ္ဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ကို စိတ္ဆိုးမိၾကရင္ ကၽြန္ေတာ္ အႏူးအညြတ္ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ဟုတ္ကဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ ေပ်ာ္ရတာကိုလည္း ထည့္ေရးပါမယ္ . . .။ ကၽြန္ေတာ္ ဘာလို႔ ေပ်ာ္ခဲ့ရသလဲ ဆိုတာေတာ့ အဲဒီေန႔တုန္းက ကိုသာစိန္က ကၽြန္ေတာ့္ရဲ့ ပါ၀ါရိန္းဂ်ား အ႐ုပ္ကေလးကို ကၽြန္ေတာ့္ဆီ ျပန္ေပးလိုက္လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ ဘာျဖစ္လို႔ ျပန္ေပးတယ္ဆိုတာ မသိေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ ေပ်ာ္တာကေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္ ခင္ဗ်ား . . .။

ကၽြန္ေတာ္ ေပ်ာ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းေတြ ျဖစ္ၾကတဲ့ ေအးႂကြယ္ နဲ႔ ကိုကိုေလးတို႔လည္း ေပ်ာ္ၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အစ္မလည္း ေပ်ာ္ပါတယ္။ “သာစိန္ လိမၼာလာေတာ့မွာလား မသိဘူး”လို႔ အစ္မက ေျပာပါေသးတယ္။

စာဖတ္ပရိသတ္ႀကီး ေပ်ာ္ရႊင္ႏိုင္ပါေစလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေမာင္လွ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းေပးလိုက္ပါတယ္။ အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ့ ပါ၀ါရိန္းဂ်ား အ႐ုပ္ကေလးကို ကၽြန္ေတာ့္ဆီ ျပန္ေပးတဲ့ ကိုသာစိန္ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

ေလးစားစြာျဖင့္
ေမာင္လွ (စတုတၳတန္း)
ရင္းရဲေက်းရြာ၊ ဒီပဲယင္းၿမိဳ႕နယ္
စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး
ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္
-----

Comment:
:)
ရွင္အာစာရ

No comments:

Post a Comment