Thursday, November 16, 2017

ပါရမီဒီပနီ အႏွစ္ခ်ဳပ္ - ၃




အေမး - ၅။ သဗၺညဳေဗာဓိဆု၊ ပေစၥကေဗာဓိဆု အစရွိေသာ ဆုတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကို ေတာင္းကုန္ေသာ အေလာင္းအလ်ာတို႔သည္ ဗ်ာဒိတ္ရေသာအခါမွ စ၍ ပါရမီတို႔ကို ျဖည့္၍ ပြင့္ကုန္ ကၽြတ္ကုန္သေလာ။ သို႔မဟုတ္ ဗ်ာဒိတ္မရဘဲ ပါရမီတို႔ကို ျဖည့္၍ ပြင့္ကုန္ ကၽြတ္ကုန္သေလာ။

အေျဖ - ၅။ ဘုရား၊ ပေစၥကဗုဒၶါ၊ အဂၢသာ၀က၊ မဟာသာ၀ကတို႔သည္ ဗ်ာဒိတ္မရဘဲ ပြင့္႐ိုး ကၽြတ္႐ိုး မရွိေပ။ ဗ်ာဒိတ္ရမွ ပါရမီတို႔ကို ျဖည့္၍ ပြင့္ကုန္ ကၽြတ္ကုန္၏။ ပကတိသာ၀ကတို႔သည္ကား ဗ်ာဒိတ္ရသည္လည္း ရွိ၏။ ဗ်ာဒိတ္မရသည္လည္း ရွိ၏။

အေမး - ၆။ ေဗာဓိဆု တစ္ခုခုအတြက္ ဗ်ာဒိတ္ရၿပီးေသာ အေလာင္းအလ်ာတို႔သည္ ဗ်ာဒိတ္ခံထားသည့္ ေဗာဓိမွ အျခားေသာ ေဗာဓိဆု တစ္ခုခုကို ေတာင့္တေသးသေလာ။ အျခားဆုကို မေတာင့္တေတာ့ၿပီေလာ။

အေျဖ - ၆။ ဗ်ာဒိတ္ရၿပီးေသာ သဗညဳ ဘုရားေလာင္းတို႔သည္ အျခားေသာ ေဗာဓိမ်ားကို အိပ္မက္မွာပင္ ယူလိုစိတ္ မရွိေတာ့ေပ။

ဘုရားေလာင္းတို႔ ၀ိပႆနာတရား အားထုတ္ေသာအခါ အႏုေလာမဥာဏ္ရလွ်င္ ရပ္တန္႔ၾက၏။ မဂ္ဖိုလ္ရရန္ အားမထုတ္ေတာ့ေပ။ သာ၀ကအျဖစ္ ကၽြတ္တမ္းမ၀င္ေပ (အႏုေလာမဥာဏံ အာဟစၥ တိ႒ႏၲိ။ မဂဖလတၳံ ၀ါယမံ န ကေရာႏၲိ။ ဃဋိကာရသုတ္ အ႒ကထာ)။ အႏုေလာမဥာဏ္၊ ေဂါၾတဘူဥာဏ္ရလွ်င္ ရပ္တန္႔ၾကကုန္၏ (အႏုေလာမေဂါၾတဘံု အာဟစၥ ထေပႏၲိ။ ပဏာသအ႒ကထာ၊ ပုဂလပညတ္အ႒ကထာ)။ အႏုေလာမဥာဏ္၏ အနီးအပါး၊ ေဂါၾတဘူဥာဏ္၏ အနီးအပါးျဖစ္ေသာ သခၤါုေပကၡာဥာဏ္အထိ ဆိုက္ေရာက္ၾက၏ (အႏုေလာမေဂါၾတဘူသမီပံ။ ပဋိသမၻိဒါမဂ္အ႒ကထာ)။ သခၤါုေပကၡာဥာဏ္တိုင္ေအာင္ ဥာဏ္ရွစ္ပါး ရ၏။ ကိုးခုေျမာက္ သစၥာႏုေလာမိကဥာဏ္ မရေတာ့ေပ (သခၤါုေပကၡာဥာဏႏၲိ အ႒ဥာဏာနိ ပါပုဏိ။ န၀မံ သစၥာႏုေလာမိကေမ၀ အပဋိလဒပုဗံ။ ဇိနာလကၤာရဋီကာ)။

ပေစၥကဗုဒါ ေလာင္းလ်ာတို႔သည္ သာသနာေတာ္တြင္း ၾကံဳႀကိဳက္ေသာအခါ မဂ္ဖိုလ္ရလိုစိတ္ျဖင့္ အားထုတ္ၾကေသး၏။ သို႔ေသာ္ နိယတဗ်ာဒိတ္၏ အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္ မဂ္ဖိုလ္ မရႏိုင္ေပ (သာ၀ကတၱံ န ၀ဇႏၲိ။ ပေစၥကဗုဒအပဒါန္)။

အရွင္ဒဗအေလာင္း စသည္ကဲ့သို႔ ဗ်ာဒိတ္ရၿပီးေသာ သာ၀ကတို႔သည္လည္း တစ္ပါးေသာ ေဗာဓိမ်ား ယူလိုစိတ္ ျဖစ္ၾကေသး၏။ သို႔ေသာ္ မရႏိုင္ေပ (ပဗတသိခရံ အာုဟိတြာ . . . . . သမဏဓမၼံ အာရဘႎသု။ ေထရဂါထာအ႒ကထာ)။

အေမး - ၇။ ေဗာဓိဆု တစ္ခုခုကို မရည္မွတ္ဘဲ မဂ္ဖိုလ္နိဗာန္ကိုသာ ေတာင့္တ၍ ဒါနစေသာ ပါရမီတို႔ကို ျဖည့္္က်င့္သူသည္ အဘယ္ေဗာဓိျဖင့္ တရားထူးရသနည္း။

အေျဖ - ၇။ သမၼာသေမာဓိဆု၊ ပေစၥေဗာဓိဆု၊ အဂသာ၀ကေဗာဓိဆု၊ မဟာသာ၀ကေဗာဓိဆုတို႔ကို လိုလားေတာင့္တမွသာလွ်င္ သက္ဆိုင္ရာဆုကို ရႏိုင္၏ (ဆႏၵတာ)။ မဂ္ဖိုလ္နိဗာန္ကိုသာ ေတာင့္တ၍ ၀ိ၀ကုသိုလ္ ျပဳဆည္းပူးသူသည္ ၀ိေသသဆု တစ္ခုခုကို ေတာင့္တျခင္း မရွိေသာေၾကာင့္ ဗ်ာဒိတ္၀ိေသသကို မရႏိုင္။ ေဗာဓိတစ္ခုခုျဖင့္ ပြင့္ျခင္း ကၽြတ္ျခင္းငွာ မထိုက္။ ပကတိသာ၀က အျဖစ္ျဖင့္သာ ကၽြတ္တမ္း၀င္ရ၏။

ဤေနရာ၀ိ၀ကုသိုလ္ကို ကာလၾကာျမင့္စြာ ျပဳလုပ္ၿပီးျဖစ္လွ်င္ ပါရမီထုထည္ ႀကီးမားလွေသာေၾကာင့္ အလိုရွိရာ ေဗာဓိ တစ္ခုခုျဖင့္ ကၽြတ္ႏိုင္သင့္သည္ မဟုတ္ေလာဟု ေမးဖြယ္ ရွိ၏။

ေဗာဓိတစ္ခုခုျဖင့္ မကၽြတ္သင့္ဟုသာ ေျဖရမည္။ ေဗာဓိတစ္ခုခု၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို မသိ၊ သကၠာယဒိ႒ိ အထံု၀ါသနာ အားႀကီးသျဖင့္ စြန္႔ျခင္းႀကီး ငါးမ်ိဳးကဲ့သို႔ေသာ ခက္ခဲသည့္ ပါရမီ အမႈတို႔ကို မျပဳက်င့္၀ံ့၊ ပါရမီျဖည့္ရာ ကာလတို႔ကို ၾကာလြန္းသည္ဟု ထင္၍ ေၾကာက္ရြံ႕သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျပဳေသာကုသိုလ္မွာ အစြမ္းသတၱိ ညံ့သည္။ မည္မွ်ပင္ ကာလၾကာေသာ္လည္း ႀကီးမားေသာ ပါရမီထုထည္ ျဖစ္မလာေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ပကတိသာ၀က အျဖစ္ျဖင့္သာ ကၽြတ္တမ္း၀င္ရ၏။

ေဗာဓိဆုထူး တစ္ခုခုကို မေတာင့္တ၀ံ့ကုန္သူတို႔သည္ ကၽြတ္လြတ္ခ်ိန္ မေႏွာင့္ေႏွးရေအာင္ ၀ိ၀ကုသိုလ္ ျပဳဆည္းပူး၍ ၾကံဳႀကိဳက္ဆဲ ဘုရားသာသနာတြင္းပင္ ကၽြတ္လြတ္ေရးအတြက္ ေဆာလွ်င္စြာ အားထုတ္သင့္ၾက၏။

(ဆက္ရန္ . . . . .)

:)
ရွင္အာစာရ

No comments:

Post a Comment