(. . . . .မွ အဆက္)
မာဂ႑ီ မိဖုရား၏ ရန္ၿငိဳးေဒါသ မေျပၿငိမ္းေသးေပ။ မာဂ႑ီ မိဖုရားသည္ ဘုရားရွင္အေပၚ ဘုရင္ႀကီး အမ်က္ထြက္ေအာင္လည္း မလုပ္ႏိုင္၊ အမ်ားျပည္သူတို႔ ဘုရားရွင္ကို ဆန္႔က်င္ေအာင္လည္း မလႈံ႔ေဆာ္ႏိုင္သည္ ျဖစ္၍ ဘုရားရွင္ကို ထက္သန္ေသာ သဒၶါျဖင့္ ၾကည္ညိဳေနသူ သာမာ၀တီ မိဖုရားကို ေခ်ာက္တြန္းရန္ ၾကံေလ၏။
တစ္ေန႔သ၌ ဥေဒန မင္းႀကီးသည္ မာဂ႑ီ မိဖုရား၏ အေဆာင္သို႔
ႂကြေတာ္မူေလရာ မိဖုရားသည္ မင္းႀကီးကို ခဲဘြယ္ေဘာဇဥ္ႏွင့္ အရက္ေသစာမ်ား
တိုက္ေကၽြးျပဳစုၿပီး မင္းႀကီးႏွင့္အတူ သလြန္ထက္၌ ေလ်ာင္းစက္စဥ္ မင္းႀကီး၏
ရင္ခြင္ကို ဦးေခါင္းႏွင့္ တိုးေ၀ွ႔ကာ ေမွးစက္ရင္း ညဳခၽြဲေသာ ေလသံျဖင့္ စကားဆို၏။
“ေမာင္ေတာ္ဘုရား . . . ႏွမေတာ္ဟာ ဒီကမၻာေပၚမွာ အေခ်ာဆံုး
အလွဆံုး မိန္းမပါလို႔ ေမာင္ေတာ္ အမိန္႔ရွိဖူးတာကို မွတ္မိေသးရဲ့လား . . .။ ႏွမေတာ္ရဲ့
ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုး . . . ႏွမေတာ္ရဲ့ အၾကည့္၊ ႏွမေတာ္ရဲ့ အေတြ႔အထိ၊ ႏွမေတာ္ရဲ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာေတြဟာ
ေမာင္ေတာ့္အတြက္ပဲ ျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ေမာင္ေတာ္ရဲ့ မိဖုရားေခါင္ ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္က စၿပီး ႏွမေတာ္
လက္လႈပ္ေျခလႈပ္တာ၊ ႏွမေတာ္ မ်က္လံုးဖြင့္တာေတြေတာင္မွ ေမာင္ေတာ္ေပ်ာ္ဖို႔၊
ေမာင္ေတာ္ ႏွစ္သက္ဖို႔ပဲ ျဖစ္ခဲ့တာပါ . . .။ ႏွမေတာ္က ေန႔ေန႔ညည ေမာင္ေတာ့္ကိုပဲ
တမ္းတမ္းတတ သတိရေနတာပါ။ ေမာင္ေတာ့္အေၾကာင္းပဲ စဥ္းစားေနတာပါ။ ေမာင္ေတာ္ဟာ
ႏွမေတာ္ရဲ့ စိတ္၀ိဥာဥ္ကို ပိုင္စိုးသူပါ။ ေမာင္ေတာ္ ေက်နပ္ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးႏိုင္ဖို႔
ႏွမေတာ္ရဲ့ ဘ၀တစ္ခုလံုး ေပးဆပ္ထားတာပါ။ ႏွမေတာ္ အသက္ရွင္ ေနတာဟာ ေမာင္ေတာ့္အတြက္ပါ
. . ။ ႏွစ္မေတာ္က ေမာင္ေတာ့္ကို အူလႈိက္သည္းလႈိက္ တြယ္တာျမတ္ႏိုးတာပါ။ ဒီၾကားထဲက .
. . ဒီမယ္ ေမာင္ေတာ္ . . .။ ေမာင္ေတာ္က ဘာျဖစ္လို႔ သာမာ၀တီနဲ႔ ေပါင္းခ်င္ေနရတာလဲ။ ႏွမေတာ္ဆီက
မရႏိုင္တဲ့ ေပ်ာ္ရႊင္ေက်နပ္မႈမ်ိဳး သာမာ၀တီဆီက ရေနလို႔လား။”
“ႏွမေတာ္ရဲ့ အေတြ႔အထိဟာ ေမာင္ေတာ့္အတြက္ ျမတ္ႏိုးစရာပါ။ အျမဲပဲ
သစ္လြင္လတ္ဆတ္ ေနတာပါပဲ။ သာမာ၀တီဆီက ေမာင္ေတာ္ရရွိတဲ့ ေက်နပ္မႈဟာ ႏွမေတာ္ရဲ့
အေတြ႔အထိက ရရွိတဲ့ . . . ခ်ိဳၿမိန္လတ္ဆတ္မႈနဲ႔ မတူဘူး။ ရသ မတူဘူး . . .။ ေမာင္ေတာ္ရဲ့
ခံစားခ်က္ကို တိတိက်က် ေျပာမျပတတ္ဘူး ႏွမေတာ္ . . .။ တစ္ခါတစ္ခါ သူ႔အေဆာင္ကို ေမာင္ေတာ္သြားတဲ့အခါ
. . . သူ႔ရဲ့ သိမ္သိမ္ေမြ႔ေမြ႔နဲ႔ အျပစ္ကင္းတဲ့ မ်က္ႏွာေလးကို ေမာင္ေတာ္ . . . အၾကာႀကီး
ေငးၾကည့္ေနမိတတ္တယ္ . . .။ သူ႔မ်က္ႏွာကို ခ်စ္စႏိုး ပြတ္သပ္ နမ္း႐ႈိက္ၿပီးမွ
သူ႔ဆီက ျပန္လာခဲ့တာပဲ။ သူ႔ဆီက ျပန္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ သူက ေမာင္ေတာ္ရဲ့ ေျခအစံုကို
တ႐ိုတေသ တျမတ္တႏိုး ဆုပ္ကိုင္ၿပီး အ႐ိုအေသ ေပးတတ္တယ္။ ဒီမယ္ မာဂ႑ီ . . .
သာမာ၀တီရဲ့ အေဆာင္ကေန ျပန္လာတဲ့ အခါတိုင္း ရေသ့ရဟန္း သူေတာ္စင္တို႔ရဲ့
ေက်ာင္းသခၤမ္းက ျပန္လာတဲ့ ဥပါသကာ တစ္ေယာက္ရဲ့ ခံစားခ်က္မ်ိဳး ေမာင္ေတာ္ ခံစားရတယ္။
ေမာင္ေတာ့္ စိတ္ထဲမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းသြားတာခ်ည္းပဲ။ ေမာင္ေတာ္ သူ႔ဆီက ျပန္လာရင္
ျဖည္းျဖည္းသက္သာ ေလွ်ာက္လွမ္းေနမိတတ္တယ္။ ေျခလွမ္း စိတ္စိတ္နဲ႔ ေအးေအးေဆးေဆး
ေလွ်ာက္လွမ္းေနမိတတ္တယ္။ အျပန္လမ္းမွာ အေ၀းႀကီးကို ေမွ်ာ္ေငး မၾကည့္ဘူး။
ေခါင္းငိုက္စိုက္ ခ်ေနတာမ်ိဳးလည္း မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ မာဂ႑ီ . . . ႏွမေတာ္ရဲ့
အေဆာင္ထဲ ၀င္လိုက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ ႏွမေတာ္ရဲ့ ရမၼက္ျမဴးႂကြတဲ့
ပံုပန္းသြင္ျပင္ေၾကာင့္ ေမာင္ေတာ္ အ႐ူးအမူး ျဖစ္သြားရတယ္။ ႏွမေတာ္ကို
သိမ္းၾကံဳးေပြ႔ပိုက္ခ်င္တဲ့ အလိုရမၼက္ေတြ တက္ႂကြလာတယ္။”
“ဒါဆိုရင္ . . . ၀ါသဘဒတၱာေရာ . . . ဘယ္လိုလဲ။”
“၀ါသဘဒတၱာကေတာ့ ႏွမေတာ္ရဲ့ အလွနဲ႔ သာမာ၀တီရဲ့ သန္႔စင္ျခင္းတို႔
ေပါင္းစပ္ထားတဲ့ အမ်ိဳးသမီးပဲ။ တစ္ခု ထူးျခားတာက ၀ါသဘဒတၱာဟာ ဉာဏ္ပညာ ႀကီးမားတယ္။ သူနဲ႔
စကားေျပာရတာဟာ အၾကံေပး အရာရွိ ပုဏၰားေတာ္ေတြနဲ႔ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးရတာထက္
ပိုၿပီးေတာ့ေတာင္ အၾကံဉာဏ္ေကာင္းေတြ ရရွိႏိုင္တယ္။ ဒီ မိဖုရား သံုးေယာက္လံုးကို
ေမာင္ေတာ္ လိုအပ္တယ္ . . .။”
“သာမာ၀တီ မိဖုရားဟာ ေမာင္ေတာ္ရဲ့ ေက်းဇူးေၾကာင့္ ခမ္းနားတဲ့
နန္းေဆာင္ထဲမွာ ရံေရြေတာ္ ငါးရာနဲ႔ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေနႏိုင္တာပါ။ အရင္က
ေျခသလံုးအိမ္တိုင္ ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ ေမာင္ေတာ္ရဲ့ ေက်းဇူးေၾကာင့္ ထီးနန္းစည္းစိမ္
ခံစားေနရတာပါ။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ရဲ့ အေတြးထဲမွာေတာ့ ေဂါတမဘုရားပဲ ရွိပါတယ္။ ေမာင္ေတာ္
မရွိပါဘူး။ သာမာ၀တီဟာေလ . . . ႏွမေတာ္လိုသာ အေဆာင္ေတာ္ကို စိတ္တိုင္းက်
၀င္ခြင့္ထြက္ခြင့္ ရထားမယ္ဆိုရင္ ေဃာသိတာ႐ံု ေက်ာင္းမွာပဲ ညအိပ္ပါလိမ့္မယ္။
ညညဆိုရင္ ေဃာသိတာ႐ံု ေက်ာင္းဘက္ကို လွမ္းၾကည့္ႏိုင္ေအာင္ သူ႔အေဆာင္
ျပတင္းေပါက္ေတြကို အျမဲဖြင့္ထားတာပါ။ သာမာ၀တီဟာ ေန႔တိုင္းေန႔တိုင္း
ဆယ္ႀကိမ္ဆယ့္ငါးႀကိမ္ အထိေတာင္ ေဃာသိတာ႐ံု ေက်ာင္းဘက္လွည့္ၿပီး အ႐ိုအေသ ေပးပါတယ္။ ေဃာသိတာ႐ံု
ေက်ာင္းကို ေငးစိုက္ၿပီး ၾကည့္ေနတာ . . .။ ေဂါတမဘုရားကို အ႐ိုအေသေပးတယ္ ေျပာတာပဲ။ ေမာင္ေတာ္ဘုရား
. . . သာမာ၀တီဟာ ေဂါတမဗုဒၶကို အ႐ူးအမူး တပ္မက္စြဲလမ္းေနတာပါ။ သူက
သကၤန္းေရာင္နဲ႔တူတဲ့ အ၀ါေရာင္ ဆိုရင္ကိုပဲ စြဲလမ္းေနတာ . . . ေမာင္ေတာ္ရဲ့ . . .။
ဘ၀ဒုကၡေတြကိုသာ ေဟာေလ့ေျပာေလ့ရွိတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးကို သူ အခုလို ခ်စ္ႀကိဳက္စြဲလမ္းဖို႔
မလိုပါဘူး။ သူ႔မွာ ဘယ္လို ဘ၀ဒုကၡေတြ ရွိေနလို႔လဲ။ နန္းေတာ္ထဲမွာ ဇိမ္က်ေနတဲ့ဟာပဲ။ တကယ္ေတာ့
ေမာင္ေတာ္ . . . သာမာ၀တီဟာ ေဂါတမဗုဒၶကို က်ိတ္ပုန္း ႀကိဳက္ေနတာပါ။ သူ . . .
ေဂါတမကို ႀကိဳက္ေနတာပါ။ ေဂါတမရဲ့ ေက်ာင္းဘက္ကေန တိုက္ခတ္လာတဲ့ ေလကိုေတာင္မွ သူ . .
. ႀကိဳက္ေနတာပါ။”
ဥေဒနမင္းႀကီး ေဒါသထြက္သြားၿပီး မတ္တတ္ရပ္လိုက္၏။
“မာဂ႑ီ . . . ေပါက္တတ္ကရေတြ ေတာ္ေတာ္ေျပာတတ္တာပဲ။ ၀န္တိုစိတ္လည္း
တယ္ႀကီးသကိုး . . .။ မိန္းမ ပီသလိုက္တာ။ သာမာ၀တီကေတာ့ မာဂ႑ီနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ကြာတယ္။
သာမာ၀တီဟာ သဒၶါတရား အားေကာင္းတယ္။ သူ ဘုရားရွင္ကို ဘယ္ေလာက္ ေလးစားတယ္ဆိုတာ ငါ
သိတယ္။ အဲဒါကို အျပစ္လို႔ ငါ မယူဆဘူး။”
မင္းႀကီး အမ်က္ထြက္သြားေသာ္လည္း မာဂ႑ီသည္ သူေျပာခ်င္ရာ ဆက္လက္
ေျပာဆိုေန၏။
“သည္းခံေတာ္မူပါ ေမာင္ေတာ္ဘုရား . . .။ သာမာ၀တီကို ႏွမေတာ္
မႏွစ္သက္တာ မွန္ပါတယ္ . . .။ ဒါလည္း ေမာင္ေတာ့္ကို ခ်စ္လြန္းလို႔ပါ . . .။ ေမာင္ေတာ့္ကို
မလိုလားသူ မွန္သမွ်ကို ႏွမေတာ္ မုန္းတီးပါတယ္။ ေမာင္ေတာ္ဘုရား . . . သာမာ၀တီဟာ
ေဂါတမရဲ့ အေပၚပိုင္း ကိုယ္တစ္၀က္ပံုကို စႏၵကူးနီနဲ႔ ထုလုပ္ၿပီး သူ႔အိပ္ခန္းထဲမွာ
ထားပါတယ္။ ဧည့္ခန္းေဆာင္မွာ ထားတာေတာင္ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီ သစ္သား႐ုပ္တုကို
ေမာင္ေတာ္ . . . ေတြ႔ဖူးလား . . .။ တိတ္တဆိတ္ သြားၾကည့္ပါလား . . .။ ေဂါတမပံု
သစ္သား႐ုပ္တုကို သာမာ၀တီ ေပြ႔ပိုက္ နမ္း႐ိႈက္ေနတာေတာင္ ေတြ႔ခ်င္ေတြ႔ရလိမ့္မယ္ . .
.။ ၾကည္ညိဳသဒၶါစိတ္နဲ႔ လုပ္ေနတာလား ေလာကီတဏွာစိတ္နဲ႔ လုပ္ေနတာလားဆိုတာ ေမာင္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ပဲ
ဆံုးျဖတ္ေပါ့။ သာမာ၀တီရဲ့ အိပ္ခန္းထဲမွာ ေမာင္ေတာ့္ပံုတူ တစ္ပံုမွ မရွိပါဘူး။
ေခ်ာင္က်က် ေနရာမွာေတာင္ မရွိပါဘူး။ ၾကည့္ပါဦး ေမာ္ေတာ္ဘုရား . . .။ စႏၵကူးျဖဴနဲ႔
ထုလုပ္ထားတဲ့ ဟို ႐ုပ္တုကို ျမင္ရဲ့လား။ ေမာင္ေတာ္ရဲ့ ႐ုပ္ပြားပါ။ မနက္တိုင္း
ညေနတိုင္း နံ႔သာတိုင္ေတြနဲ႔ ႏွမေတာ္ ပူေဇာ္ပါတယ္။ ႐ုပ္ပြားေတာ္ေရွ႕မွာ ဒူးေထာက္ၿပီး
ေလးေလးစားစား ရွိခိုးတာပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ေမာင္ေတာ္ဟာ ႏွမေတာ္အတြက္
ကယ္တင္ရွင္၊ ႏွမေတာ္အတြက္ သူေတာ္စင္၊ ႏွမေတာ္အတြက္ နတ္ေဒ၀ါ ျဖစ္ေနလို႔ေပါ့ . . .။ ေမာင္ေတာ္ဘုရား
. . . သာမာ၀တီကေတာ့ ေမာင္ေတာ့္ကို ပူေဇာ္ပသတယ္လို႔ မရွိပါဘူး။ သူက တရားဓမၼ
ေဟာျပသူဆိုတဲ့ ေဂါတမကိုပဲ အာ႐ံုစိုက္တာပါ။ ေဂါတမကိုပဲ ပူေဇာ္ပသတာပါ။”
ဥေဒန မင္းႀကီးသည္ မာဂ႑ီကို ဘာမွ ျပန္မေျပာဘဲ မာဂ႑ီ၏ အိပ္ခန္းမွ
ထြက္ခြာသြား၏။ ေလွခါးထစ္မ်ားကို ေဒါႏွင့္မာန္ႏွင့္ ေဆာင့္နင္း၍ ဆင္းသြား၏။
ထို႔ေနာက္ သာမာ၀တီ၏ အေဆာင္သို႔ တန္းတန္းမတ္မတ္ သြားေလ၏။
မင္းႀကီး၏ မ်က္ႏွာ၌ ေဒါသရိပ္ကို ျမင္လိုက္ၾကရေသာ သာမာ၀တီ၏
အေႁခြအရံ ေမာင္းမိႆံတို႔ ေျခဦးတည့္ရာ ထြက္ေျပးၾကေလ၏။ မင္းႀကီးသည္
ေလွခါးထစ္မ်ားကို အလ်င္စလို နင္းေက်ာ္ရင္း သာမာ၀တီ၏ နန္းေဆာင္အေပၚထပ္သို႔ တက္သြား၏။
နန္းေဆာင္အေပၚထပ္သို႔ ေရာက္သည္ႏွင့္ သာမာ၀တီ၏ အိပ္ခန္းထဲသို႔ ၀င္၏။ သို႔ေသာ္ အိပ္ခန္းထဲ၌
သာမာ၀တီကို မေတြ႔ရေပ။
သာမာ၀တီသည္ ဧည့္ခန္းေဆာင္ထဲ ေရာက္ေန၏။ အခန္းတံခါးႏွင့္
ျပတင္းေပါက္မ်ား ပြင့္ေနသည္။ အခန္း၏ အဦးအစြန္းရွိ စင္ျမင့္တစ္ေနရာ၌ ဘုရားရွင္၏
႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ တစ္ဆူကို အေမႊးနံ႔သာတိုင္မ်ား ထြန္းညႇိပူေဇာ္ထား၏။ သာမာ၀တီသည္
ဆင္းတုေတာ္ကို အေမႊးနံ႔သာႏွင့္ ပူေဇာ္ၿပီးေနာက္ ဆင္းတုေတာ္ေရွ႕၌ ဒူးေထာက္လ်က္
ဆင္းတုေတာ္ကို ၾကည္ညိဳေလးျမတ္စြာ အ႐ိုအေသျပဳ ရွိခိုးေန၏။ ထိုျမင္ကြင္းကို
ေတြ႔လိုက္ရသူ ဥေဒန မင္းႀကီး၏ မ်က္လံုးမ်ားထဲ၌ အတန္ငယ္ၾကာေအာင္ ေဒါသမီး
ဟုန္းဟုန္းေတာက္ေန၏။ မင္းႀကီးသည္ သန္လ်က္ကို ဆြဲထုတ္လိုက္ၿပီး သာမာ၀တီထံသို႔ တဟုန္ထိုး
ေျပး၀င္လိုက္ကာ သာမာ၀တီ၏ ဆံပင္တို႔ကို ဆြဲယူဆုပ္ကိုင္ရင္း ဟစ္ေအာ္၍ ေမး၏။
“သာမာ၀တီ ဘာလုပ္ေနတာလဲ။”
“အရွင္မင္းႀကီး . . . ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ကို အေမႊးနံ႔သာနဲ႔
ပူေဇာ္ၿပီးပါၿပီ။ အခု ႐ုပ္ပြားေတာ္ကို ရွိခိုးေနတာပါ ဘုရား။”
သာမာ၀တီသည္ ထိတ္လန္႔ေၾကာက္ရြံ႕သည္ထက္ တအံ့တၾသ ျဖစ္ေန၏။
“ဗုဒၶဟာ သာမာ၀တီအတြက္ ဘယ္ေလာက္ထိ အေရးပါသလဲ။”
“အရွင္မင္းႀကီး . . . ရွင္ေတာ္ဗုဒၶဟာ ေကာင္းျမတ္သူေတြ အားလံုးကို
လြတ္ေျမာက္ေစသူ ျဖစ္ပါတယ္ ဘုရား။”
“သာမာ၀တီ ခံစားေနတဲ့ စည္းစိမ္းခ်မ္းသာ အေဆာင္အေယာင္ေတြကို ငါ
ေပးထားတာပါ။ သာမာ၀တီ . . . ငါ့ကို ႐ိုေသေလးစားသင့္တာ . . . ေဂါတမ ဘုရားကို
ေလးစားေနတယ္။ ေဂါတမ ဘုရားရဲ့ တရားဓမၼကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေဂါတမ
ဘုရားကို ခ်စ္ႀကိဳက္ေနတာပဲ။ ေဂါတမ ဘုရားရဲ့ အသြင္အျပင္ကို တိမ္းညြတ္ေနတာပဲ။”
“အရွင္မင္းႀကီး . . . ရွင္ေတာ္ ဗုဒၶရဲ့ တရားဓမၼကို
သိနားလည္လို႔ တရားေတာ္ကို အေလးအျမတ္ ျပဳေနတာပါ ဘုရား။”
“သူ႔တရားကို ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး သိႏိုင္မွာလဲ။ ငါ မသိေအာင္
ခိုးေၾကာင္ခိုး၀ွက္နဲ႔ သူ႔ဆီ သြားသြားေနတာလား။”
“အရွင္မင္းႀကီး . . . မ်က္မာန္ပြားေတာ္မမူပါနဲ႔ ဘုရား။ အျပည့္အစံု
သံေတာ္ဦးတင္ပါ့မယ္ ဘုရား။ ကၽြန္မ ခုဇၨဳတၱရာဟာ ေန႔တိုင္းေန႔တိုင္း ေဃာသိတာ႐ံု
ေက်ာင္းေတာ္ကို သြားၿပီး ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားေတာ္မူတဲ့ တရားေတာ္ေတြကို နာယူပါတယ္။ ေက်ာင္းေတာ္က
ျပန္လာေတာ့ သူ နာယူခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ေတြကို ျပန္ေဟာျပပါတယ္။ ခုဇၨဳတၱရာ ေဟာသမွ်ကို
နာယူမွတ္သားၿပီး ဘုရားရွင္ရဲ့ တရားေတာ္ေတြကို သိတာပါ အရွင္မင္းႀကီး . . .။”
“ဒါဆိုရင္ . . . ေဂါတမ ဘုရားရဲ့ ကိုယ္ပြား ဒီသစ္သား႐ုပ္တုက ဘာလုပ္ဖို႔လဲ”
“အရွင္မင္းႀကီး . . . တရားဓမၼကို က်င့္ၾကံပြားမ်ားတယ္ဆိုရင္ တရားပိုင္ရွင္ကို
႐ိုေသေလးစားရပါတယ္ ဘုရား။ တရားေတာ္ေတြကို ခုဇၨဳတၱရာဆီက တစ္ဆင့္ ၾကားနာခဲ့ရေပမယ့္ ခုဇၨဳတၱရာဟာ
တရားပိုင္ရွင္ မဟုတ္ပါဘူး . . .။ ရွင္ေတာ္ဗုဒၶသာလွ်င္ တရားပိုင္ရွင္ ျဖစ္ပါတယ္။
တရားေတာ္ကို ခုဇၨဳတၱရာဆီက ၾကားနာမွတ္သားၿပီး အျပန္ျပန္ အလွန္လွန္
ဆင္ျခင္သံုးသပ္ပါတယ္ ဘုရား။ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ေရွ႕ ေရာက္တဲ့အခါမွာ ရွင္ေတာ္ဗုဒၶအေပၚ
ထားရွိတဲ့ ၾကည္ညိဳသဒၶါတရားေတြ တဖြားဖြား တရိပ္ရိပ္ တိုးပြားလာပါတယ္ ဘုရား။
အရွင္မင္းႀကီး . . . ၾကည့္ေတာ္မူလိုက္စမ္းပါ။ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးမွန္သမွ်
သုတ္သင္ပယ္ရွား ထားေတာ္မူတဲ့ ရွင္ေတာ္ဗုဒၶရဲ့ ဆင္းတုေတာ္ကို ဖူးေမွ်ာ္လိုက္စမ္းပါ။
အရွင္မင္းႀကီး အထင္အျမင္ေတြ လြဲမွားၿပီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ေနတာပါ။ ႐ုပ္ပြားေတာ္ကိုသာ
ဖူးေမွ်ာ္လိုက္စမ္းပါ။ ႐ုပ္ပြားေတာ္ကို ဖူးျမင္လိုက္တာနဲ႔ တည္ၾကည္မႈ ေအးခ်မ္းမႈေတြ
မခံစားရဘူးဆိုရင္ . . . အရွင္မင္းႀကီး ေျပာခ်င္သလို ေျပာေတာ္မူပါ ဘုရား. . .။ အရွင္မင္းႀကီးရဲ့
စိတ္ထဲမွာ တည္ၾကည္ေအးခ်မ္း မသြားဘူးဆိုရင္ . . . ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးမဟာ ဘုရားရွင္ကို
ရာဂစိတ္နဲ႔ အေလးအျမတ္ျပဳေနသူလို႔ သတ္မွတ္ေတာ္မူပါ။ ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးမရဲ့
ဦးေခါင္းကိုလည္း ျဖတ္ေတာ္မူပါ ဘုရား။”
မင္းႀကီးသည္ သာမာ၀တီ၏ ဆံပင္တို႔ကို ဆုပ္ကိုင္ထားရာမွ
လႊတ္ေပးလိုက္ၿပီး သန္လ်က္ကို လက္၀ယ္ စြဲကိုင္ထားရင္း ဆင္းတုေတာ္ကို မမွတ္မသုန္
စိုက္ၾကည့္ေန၏။ ထို႔ေနာက္ ေခါင္းငံု႔လ်က္ မ်က္လႊာခ်သြား၏။ အတန္ငယ္ၾကာေအာင္
ေတြးေတာစဥ္းစားၿပီးေနာက္ သန္လ်က္ကို ျပန္သိမ္းလိုက္၏။ မင္းႀကီးကို ေလာင္ၿမိႇဳက္ေနသည့္
ေဒါသမီး ၿငိမ္းေအးသြားေလသည္။
“သာမာ၀တီ . . . သာမာ၀တီက ငါ့ကို ကယ္တင္လိုက္တာပဲ။ ငါဟာ
ႀကီးေလးတဲ့ ျပစ္မႈႀကီးကို က်ဴးလြန္မိေတာ့မလို႔ . . .။ ဒီ႐ုပ္တုကို ဘယ္သူ
ထုဆစ္တာလဲ။ တစ္ခဏေလး အတြင္းမွာ ဒီ႐ုပ္တုက ငါ့စိတ္ကို ေအးခ်မ္းေအာင္
လုပ္ေပးလိုက္ႏိုင္တယ္။ ဒီလို အႏုပညာေျမာက္တဲ့ လက္ရာကို ငါ့ အခန္းထဲမွာ ထားခ်င္တယ္။
ငါ စိတ္ဆိုးမာန္ဆိုးနဲ႔ ျပဳမွားမိမယ့္ မေကာင္းမႈေတြကေန ကင္းေ၀းေအာင္ ဒီ ႐ုပ္တုက
ကယ္တင္ႏိုင္လိမ့္မယ္။”
“အရွင္မင္းႀကီး . . . ဒီ ဆင္းတုေတာ္ကိုလည္း ခုဇၨဳတၱရာပဲ
ပင့္ေဆာင္လာခဲ့တာပါ။ ပန္းပုသည္ ပတလဥၨလဆီကေန ေရႊဒဂၤါး တစ္ေထာင္နဲ႔ ၀ယ္ယူခဲ့တာပါ။”
မင္းႀကီးသည္ ဆင္းတုေတာ္ကို မမွိတ္မသုန္ ၾကည့္ေနျပန္၏။ ဆင္းတုေတာ္ကို
ေကာက္ယူလိုက္ၿပီး သူ႔ရင္ခြင္ထဲ ေပြ႔ပိုက္ထားရင္း စကားဆိုျပန္၏။
“သာမာ၀တီ . . . ဒီဆင္းတုေတာ္ကို ငါ ယူသြားမယ္။ ပတလဥၨလဆီက
ေနာက္တစ္ဆူ ထပ္၀ယ္လိုက္ပါ။ အဓိပၸာယ္မရွိ ေဒါသထြက္ခဲ့မိတဲ့အတြက္ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ တစ္ေန႔လံုး
ဘယ္အခ်ိန္မဆို ေဃာသိတာ႐ံု ေက်ာင္းေတာ္သြားၿပီး
ဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္မူတဲ့ တရားေတာ္ေတြကို စိတ္တိုင္းက် နာယူပါ။ ငါ့ကို
အထင္မွားေအာင္လုပ္ၿပီး သာမာ၀တီ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ခဲ့တဲ့ မာဂ႑ီကို ေခါင္းျဖတ္မယ္။
ဒီလို ေမာက္မာၿပီး အႏွစ္သာရ ကင္းမဲ့တဲ့ မိန္းမမ်ိဳးနဲ႔ ေပါင္းသင္းရတာဟာ အႏၲရာယ္
ေတာ္ေတာ္ႀကီးတယ္။”
“အရွင္မင္းႀကီး . . . မာဂ႑ီဟာ မိုက္မွားမိတတ္တဲ့ ေလာကီသား
ပုထုဇဥ္ပါ ဘုရား။ သူ႔ကို ခြင့္လႊတ္ေတာ္မူလိုက္ပါ ဘုရား။”
“ကိုယ့္ကို ေခ်မႈန္းဖို႔ အၾကံနဲ႔ ကိုယ္ကိုဆန္႔က်င္
တိုက္ခိုက္တဲ့ မာဂ႑ီကို ဘယ္လိုမ်ား က႐ုဏာ ထားလိုက္ႏိုင္တာလဲ။”
“တရားေတာ္ကို သိတဲ့အတြက္ ခြင့္လႊတ္စိတ္နဲ႔ က႐ုဏားထားႏိုင္တာပါ
ဘုရား။ တရားေတာ္ကို ႐ိုေသလို႔ပါ ဘုရား။ ေလာကသားေတြဟာ ကုသိုလ္လည္း ျပဳၾကတယ္၊
အကုသိုလ္လည္း ျပဳၾကတယ္၊ စိတ္ဆိုးလည္း ရွိၾကတယ္၊ စိတ္ေကာင္းလည္း ရွိၾကတယ္လို႔
ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္ . . . အရွင္မင္းႀကီး။ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ
ျပဳလုပ္ဆည္းပူးရင္း အကုသိုလ္မႈေတြ က်ဴးလြန္တတ္ၾကသလို၊ မေကာင္းမႈေတြ က်ဴးလြန္ထားတဲ့
ငမိုက္သားဟာလည္း ကုသိုလ္ရွင္ သူေတာ္ေကာင္း ျဖစ္လာႏိုင္တယ္လို႔ ေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္
. . . အရွင္မင္းႀကီး။ မာဂ႑ီ မိဖုရား အေပၚမွာ မ်က္မာန္ပြားမိရင္ အရွင္မင္းႀကီးရဲ့
ရင္ခြင္ထဲမွာ ေပြ႔ပိုက္ထားတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ့ ႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ကိုသာ
ဖူးျမင္လုိက္ပါ ဘုရား။ အဆိုးအသြမ္း အမိုက္အမဲေတြကိုေတာင္ သြန္သင္ဆံုးမေတာ္
မူႏိုင္တဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ့ ေမတၱာေတာ္ အေအးဓာတ္၊ က႐ုဏာေတာ္ အေႏြးဓာတ္ေတြကို
ခံစားရပါလိမ့္မယ္။ အမ်က္ေဒါသေတြ ေျပလြင့္ေပ်ာက္ကြယ္ၿပီး
စိတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသြားပါလိမ့္မယ္ ဘုရား။”
သာမာ၀တီ၏ သိမ္ေမြ႔သည့္ စကားအဆံုး၌ ဥေဒန မင္းႀကီးသည္ သူ႔ရင္ခြင္၌
ေပြ႔ပိုက္ထားသည့္ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြား ဆင္းတုေတာ္ကို လက္ႏွစ္ဘက္ႏွင့္
ပင့္တင္ကိုင္ေျမႇာက္လိုက္၏။ ႐ုပ္ပြားဆင္းတု၏ မ်က္ႏွာေတာ္ကို ေစ့ေစ့စပ္စပ္
စူးစိုက္ဖူးေမွ်ာက္ရင္း သက္ေတာ္ထင္ရွား ဘုရားရွင္ကို ေလွ်ာက္တင္သကဲ့သို႔
ေလွ်ာက္တင္ေလ၏။
“ျမတ္စြာဘုရား . . . ရွင္ေတာ္ဘုရားဟာ သူေတာ္ေကာင္းမ သာမာ၀တီရဲ့
အသက္ကို ကယ္တင္ေတာ္မူလို္က္ပါၿပီ . . .။ အယုတ္တမာ မာဂ႑ီရဲ့ အသက္ကိုလည္း
ကယ္တင္ေတာ္မူလိုက္ပါၿပီ . . . ျမတ္စြာဘုရား။”
:)
ရွင္အာစာရ
-----
Ref:
Portrait of the Buddha (from a
Novelist's Pen) by Jayasena Jayakody, English Translation by K. D. de
Lanerolle. FOR FREE DISTRIPUTION - NOT FOR SALE.
(ပံုႏွိပ္မွတ္တမ္း အျပည့္အစံု
မေတြ႔ရပါ။)
No comments:
Post a Comment