Wednesday, February 16, 2011

တရားမင္းသခင္ - ၆။ ဇြတ္တြန္းသည့္ အမတ္ခ်ဳပ္ႀကီး


အမတ္ခ်ဳပ္ႀကီး၏ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ကို နားေထာင္ေနသူ သိဒၶတၳ မင္းသားသည္ သူ၏ ပံုမွန္အတိုင္း ေအးေဆးတည္ၿငိမ္ေသာ အမူအရာျဖင့္ စကားတံု႔ဆို၏။
“ဒီမယ္ အမတ္ခ်ဳပ္ႀကီး။ ေကာလိယ ေနျပည္ေတာ္ကို ဘာျဖစ္လို႔ ေအာင္ႏိုင္ခ်င္ရတာလဲ။ ျမစ္ေရ အားလံုးကို ကုိယ့္အတြက္ခ်ည္း အသံုးျပဳလို႔ သင့္ေတာ္ပါ့မလား။”

“သင့္ေတာ္ပါတယ္ အရွင့္သား။ ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးတို႔ရဲ့ စိုက္ကြင္းေတြ၊ ေက်းရြာေတြ၊ ၿမိဳ႕ေတြအတြက္ ေရအလွ်ံပယ္ ရပါလိမ့္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးတို႔ ျပည္သူေတြရဲ့ ဆင္းရဲဒုကၡေတြ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားပါလိမ့္မယ္။ သက်ေနျပည္ေတာ္ဟာ ဇမၺဴဒိပ္မွာ အႂကြယ္၀ဆံုး ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။”

“အဲဒါေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီေလ။ ေကာလိယ ေနျပည္ေတာ္ ဘာျဖစ္သြားမလဲ။”

“ေကာလိယေတြ ဘာျဖစ္သြားသြား ကၽြန္္ေတာ္မ်ိဳးတို႔နဲ႔ မဆိုင္ပါဘူးေလ။ ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးတို႔ ျပည္သူေတြ ၿငိမ္းခ်မ္းတယ္ ႂကြယ္၀တယ္ဆိုရင္ တစ္ျခား ေနျပည္ေတာ္ေတြ ဘာျဖစ္ေနေန ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးတို႔ အေရးကိစၥ မဟုတ္ပါဘူး အရွင့္သား။”

“အမတ္ခ်ဳပ္ႀကီး။ အဲဒါဟာ မွ်တတဲ့ တရားဥပေဒကို က်င့္သံုးျခင္း ဟုတ္ပါရဲ့လား။”

“ဘုရင့္ဥပေဒကို က်င့္သံုးျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ျပႆနာကို ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့နည္းနဲ႔ မေျဖရွင္းႏိုင္တဲ့အခါ ရန္သူ႔ဘက္မွာ ဘာေတြပဲ နစ္နာနစ္နာ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ အက်ိဳးရွိမယ္ဆိုရင္ ျပႆနာကို စစ္ေရးအရ ေျဖရွင္းျခင္းဟာ ဘုရင့္တာ၀န္ . . . . .”

အမတ္ခ်ဳပ္ႀကီး ဥဒယ စကားမဆံုးမီ သည္းမခံႏိုင္ေတာ့ေသာ သုေဒၶါဒန မင္းႀကီးက ၾကားျဖတ္၍ မိန္႔ေတာ္မူ၏။
“ဒီမယ္ သားေတာ္။ သားေတာ္က ဘာျဖစ္လို႔မ်ား ေကာလိယေတြအတြက္ ေတြးပူေနရတာလဲ။ ကိုယ့္ျပည္သူေတြအေၾကာင္းကိုယ္ ဘာျဖစ္လို႔ မစဥ္းစားရတာလဲ။”

“သက်လား ေကာလိယလားဆိုတာ ျပႆနာ မဟုတ္ပါဘူး ခမည္းေတာ္ဘုရား။ မွားသလား မွန္သလားဆုိတာသာ စစ္ေၾကာစရာ ျဖစ္ေနပါတယ္ ဘုရား။”

အမတ္ခ်ဳပ္ႀကီး ဥဒယက ၾကား၀င္၍ ေျပာျပန္၏။
“မွားသလား မွန္သလားဆိုတာ စဥ္းစားစရာ မဟုတ္ပါဘူး။ ခတၱိယေတြ က်င့္သံုးပံုက တစ္သီးတစ္ျခားပါ။ ခတၱိယေတြရဲ့ အစဥ္အလာဟာ ကုိယ့္ျပည္သူဘက္က ကိုယ္ ရပ္တည္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေျခအေနက ေတာင္းဆိုလာရင္ ခတၱိယေတြ စစ္ခင္းပါတယ္။ အရွင္မင္းသား။ သာကီ၀င္ေတြရဲ့ လတ္တေလာ လိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္းေပးဖို႔ဟာ အရွင့္သားရဲ့ တာ၀န္ေတာ္ျမတ္ ျဖစ္ပါတယ္။ မွန္တာေတြ မွားတာေတြ စဥ္းစားမေနပါနဲ႔။ သက်ေတြဟာ မင္းသားကိုပဲ တခဲနက္ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကပါတယ္။ သက်ေတြကို လက္နက္တပ္ဆင္ေပးၿပီး စစ္ပြဲမွာ ဦးေဆာင္ႏိုင္တဲ့သူဆိုလို႔ မင္းသားပဲ ရွိပါတယ္။ မင္းသားရဲ့ ဘုန္းေတာ္ေၾကာင့္ သက်ေတြရဲ့ ဒီတာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ခြင့္ ရေနပါတယ္။ အရွင့္သား စစ္မႈတာ၀န္ ထမ္းရြက္လိုက္ျခင္းဟာ ဒီျပႆနာေျပလည္ဖို႔ တစ္ခုတည္းေသာ နည္းလမ္း ျဖစ္ပါတယ္။”

အမတ္ခ်ဳပ္ႀကီး ဥဒယ စကားအရွည္ႀကီး ေျပာၿပီးခ်ိန္၌ သူေျပာရန္ အခ်ိန္တန္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိဒၶတၳမင္းသား နားလည္လိုက္၏။
“ခမည္းေတာ္ ဘုရား။ ခတၱိယေတြရဲ့ အစဥ္အလာဟာ ဘာပဲျဖစ္ေနျဖစ္ေန သားေတာ္ဟာ လူသားေတြကို အလုပ္အေကၽြးျပဳဖို႔၊ အမွန္တရားအတြက္ တာ၀န္ထမ္းရြက္ဖို႔ ေမြးဖြားလာခဲ့တယ္လို႔ ထင္မိပါတယ္ ဘုရား။ သားေတာ္မွာ လူေတြကို သတ္ျဖတ္ၿပီး ျပႆနာ ေျဖရွင္းလိုစိတ္ မရွိပါ ဘုရား။ ဒါမ်ဳိဳး ဘယ္ေတာ့မွ လုပ္မွာလည္း မဟုတ္ပါ ဘုရား။ ဒီလို အျပဳအမူမ်ိဳးကို စက္ဆုပ္လွပါတယ္ ဘုရား။ သာကီ၀င္ေတြပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေကာလိယေတြပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အဂၤတိုင္းသားေတြပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မဂဓတိုင္းသားေတြပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဟုိ ေတာင္ပိုင္းက မဟိသတိုင္းသားေတြပဲျဖစ္ျဖစ္ လူသားခ်င္း အတူတူပဲလို႔ ျမင္မိပါတယ္ ဘုရား။”

ဥဒယသည္ မင္းသားကို ေစာဒကတက္၏။
“စိုက္ကြင္းေတြ ဥယ်ာဥ္ေတြ ေက်းရြာေတြ၊ ပိုင္ဆိုင္သမွ် စည္းစိမ္ဥစၥာေတြကို ဖ်က္ဆီးၿပီး သက်ေတြကို မ်ိဳးျဖဳတ္မယ့္ တိုက္ခိုက္မႈမ်ိဳး ၀င္ေရာက္လာတယ္ဆိုရင္ အရွင့္သား ဘာလုပ္မလဲ။ မင္းသားက ပါဏာတိပါတျပစ္မႈ က်ဴးလြန္ရမွာ ေၾကာက္တဲ့အတြက္ ရန္သူေတြ နန္းေတာ္ထဲ ၀င္လာၿပီး ကိုယ့္လည္ပင္းေပၚ ဓားတင္တဲ့အထိ ထိုင္ေစာင့္ၾကည့္ေနမွာလား။”

သိဒၶတၳသည္ ခိုင္မာျပတ္သားစြာ ျပန္လည္ေျပာဆို၏။
“မဟုတ္ေသးပါဘူး အမတ္ႀကီး။ အဲဒီလို မတရားတဲ့ တိုက္ခိုက္မႈမ်ိဳး ျဖစ္လာခဲ့ရင္ ပထမဆံုး ဓားဆြဲမယ့္သူဟာ ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးပါ။ အမွန္တရားအတြက္ မေၾကာက္မရြံ႕ မဆိုင္းမတြ ခုခံတိုက္ခိုက္မွာေပါ့။ ဒီေန႔ ၾကံဳခဲ့ရပံုကို ေျပာရအံုးမယ္။ ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ့ ဇမၺဳ႕သေျပဥယ်ာဥ္မွာ ညီေတာ္၀မ္းကြဲ ေဒ၀ဒတ္နဲ႔ ထိပ္တိုက္ ေတြ႔ခဲ့တာပါ။ သူက ျပစ္မႈေျမာက္တဲ့နည္းနဲ႔ ဒီဃမၻရ ရေသ့ႀကီးကို သူ႔ရဲ့ ေပ်ာ္ေတာ္ဆက္လို လုပ္ေနတယ္။ ရေသ့ႀကီးကို ၀တ္လစ္စလစ္ ျပည့္တန္ဆာမ တစ္ေယာက္ရဲ့ အဂၤါဇာတ္ကို ရွိခိုးခိုင္းတယ္။ အဲဒါကို ဟားတိုက္တယ္။ သူ႔လုပ္ရပ္ကို ၾကည့္မရလို႔ စိတ္ေပါက္ေပါက္ ရွိတာနဲ႔ သူ႔ကို ေမွာက္က်သြားေအာင္ ထိုးထည့္လိုက္တယ္။ ခမည္းေတာ္ ဘုရား။ လူသားေကာင္းက်ိဳး ဖြံ႔ၿဖိဳးေစဖို႔ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ေတာ့ သားေတာ္ကို မတရားတာေတြ၊ မေကာင္းမႈေတြ ျပဳလုပ္ဖို႔ မတိုက္တြန္းပါနဲ႔ ဘုရား။ တရားမွ်တမႈအတြက္ ဆိုရင္ေတာ့ စစ္ခင္းခ်င္ ခင္းရပါေစ။ တရားမွ်တမႈအတြက္ အသက္စြန္႔ဖို႔ သားေတာ္ အဆင့္သင့္ ရွိေနပါတယ္ ဘုရား။”


(ဆက္ရန္ . . . . .)

Ref:
Portrait of the Buddha (from a Novelist's Pen) by Jayasena Jayakody, English Translation by K. D. de Lanerolle. FOR FREE DISTRIPUTION - NOT FOR SALE. (ပံုႏွိပ္မွတ္တမ္း အျပည့္အစံု မေတြ႔ရပါ။)

2 comments:

  1. တကယ္ပါအရွင္ဘုရား..ယခုလိုအခ်ိန္ေတြမွာ ဘုရားတပည့္ေတာ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားကို ၾကည္ညိဳသည္ဆိုသည္ထက္ ခ်စ္ခင္ေလးစားေသာ စိတ္သည္သာ ႀကီးစိုးေနပါသည္။

    ယခုလိုစာမ်ိဳးေတြဖတ္မိေလ ဘုရားအေၾကာင္းပိုသိလာေလ ပိုခ်စ္ေလပဲ

    ReplyDelete
  2. ၾကည္ညိဳတယ္ ဆိုတာကေတာ့ စကားခန္႔တာေပါ့။
    “ခ်စ္၊ ခင္၊ ေလးစား၊ ျမတ္ႏိုး၊ ၾကည္ညိဳ”။
    ေယဘုယ် တူပါတယ္။

    ReplyDelete