Monday, February 22, 2016

ကံကိုခ်ည္းသာ မယိုးရာ

ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔ အေနျဖင့္ ကံႏွင့္ ကံ၏အက်ိဳးကို လက္ခံယံုၾကည္ၾကရမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အရာရာတိုင္းအတြက္ ကံကိုသာ ပံုမခ်သင့္ေပ။ ေကာင္းဆိုးကိစၥ ၾကံဳရေလတိုင္း အတိတ္ကံေၾကာင့္သာ ျဖစ္သည္ဟု မဆိုသင့္ေပ။ မဆိုေကာင္းေပ။ ၾကံဳရသည့္ ဘ၀ျဖစ္ရပ္တိုင္းအတြက္ အေၾကာင္းတရား မ်ားစြာပါ၀င္ေပသည္။ ထိုအေၾကာင္းတရား မ်ားစြာအနက္ အတိတ္ကံသည္လည္း အေၾကာင္းတရားတစ္ခု ျဖစ္ႏိုင္ေပ၏။

ျဖစ္ရပ္တိုင္းအတြက္ ကံ၊ စိတ္၊ ဥတု၊ အာဟာရ၊ ပတ္၀န္းက်င္၊ လူမႈအသိုက္အ၀န္း အစရွိေသာ အေၾကာင္းတရား ေျမာက္မ်ားစြာ ရွိေနသည့္အနက္ ကံကိုသာ တစ္ခုတည္းေသာ အေၾကာင္းတရားအျဖစ္ ယံုမိလွ်င္ အယူမွား၏။ မိစၧာဒိ႒ိ ျဖစ္၏။ (ပုေဗၺကတေဟတုဒိ႒ိ၊ အတိတ္ကံေၾကာင့္သာ ျဖစ္ရသည္ဟု အယူမွားယြင္းမႈ)

ဥပမာအားျဖင့္ လူမႈေရး သာသနာေရး ေဆာင္ရြက္ၾကရာ၌ အေႏွာင့္အယွက္ ေတြ႔ရသည္၊ အတားအဆီးႏွင့္ ၾကံဳရသည္၊ အဟန္႔အတား ခံရသည္ ဆိုပါစို႔။ ထိုသို႔ အတားအဆီး အေႏွာင့္အယွက္ အဟန္႔အတားမ်ားႏွင့္ ၾကံဳရေသာအခါ . . . အရင္ဘ၀က သူတစ္ပါးကို တားဖူးသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ျပန္လည္၍ အတားခံရသည္၊ အရင္ဘ၀က သူတစ္ပါးကို ေႏွာင့္ယွက္ဖူးေသာေၾကာင့္ ျပန္လည္၍ ေႏွာင့္ယွက္ခံရသည္၊ အရင္ဘ၀က သူတစ္ပါးကို ဟန္႔တားဖူးေသာေၾကာင့္ ျပန္လည္၍ ဟန္႔တားခံရသည္ဟု ကံကိုသာ လက္ညႇိဳးထိုးတတ္ၾကသည္။ အတားအဆီး အေႏွာင့္အယွက္ အဟန္႔အတားမ်ားႏွင့္ ၾကံဳရျခင္းသည္ ကံႏွင့္မဆိုင္ဟု မျငင္းဆိုႏိုင္ေပ။ သို႔ေသာ္ ကံေၾကာင့္သာ ျဖစ္ရသည္ဟုကား မဆိုေကာင္းေပ။ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားရမည္ ျဖစ္၏။ တားဆီးတတ္ ေႏွာင့္ယွက္တတ္ ဟန္႔တားတတ္ေသာ ပတ္၀န္းက်င္၊ တားဆီးတတ္ ေႏွာင့္ယွက္တတ္ ဟန္႔တားတတ္ေသာ လူ႔အသိုက္အ၀န္း၊ တားဆီးခြင့္ ေႏွာင့္ယွက္ခြင့္ ဟန္႔တားခြင့္ ရွိေနေသာ ေခတ္ကာလ အစရွိေသာ အေၾကာင္းတရားမ်ားကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားႏိုင္ေသာ အသိဥာဏ္ ရွိဖို႔ လိုအပ္ေပသည္။ ထိုအသိဥာဏ္ မရွိလွ်င္ အတိတ္ကံကိုသာ လက္ညႇိဳးထိုးသည့္ အယူမွားမႈ မိစၧာဒိ႒ိသို႔ က်ေရာက္သြားေပလိမ့္မည္။

က်န္းမာေရး၊ စီးပြားေရး၊ ပညာေရး၊ လူမႈေရး အစရွိေသာ ေန႔စဥ္ဘ၀ ကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္၍၊ အထူးသျဖင့္ မလိုလားအပ္ေသာ အျဖစ္ဆိုးမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ . . . အရာရာမွာ ကံေၾကာင့္သာ ျဖစ္ရသည္ဟု တစ္ထစ္ခ် တရားေသ မယံုမွတ္ဘဲ ျဖစ္သင့္ေသာ အေၾကာင္းတရား မ်ားစြာကို ႐ႈျမင္၍ အျမင္မွန္ သမၼာဒိ႒ိ ရရွိႏိုင္ၾကပါေစေၾကာင္း . . .။

:)
ရွင္အာစာရ

No comments:

Post a Comment