(အေမးအေျဖ အဆက္)
ေမတၱာကို
အသံုးျပဳၿပီးေတာ့ ေဒါသကို လံုး၀ထူးျခားတဲ့ နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ တံု႔ျပန္ဆက္ဆံႏိုင္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ ခဏခဏ ေျပာေနက် အတိုင္းပါပဲ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဖိႏွိပ္တာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ၊
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အႏႈတ္လကၡဏာေတြ မေပးဘဲ၊ စိတ္ဆင္းရဲ ကိုယ္ဆင္းရဲနဲ႔
အျပစ္ရွိတယ္လို႔ မခံစားဘဲ ေဖာ္ေဖာ္ေရြေရြ သိမ္သိမ္ေမြ႕ေမြ႕နဲ႔ အေျဖရွာရပါမယ္။ ငါ
ဘယ္လို စိတ္ဆိုးမိခဲ့တာလဲလို႔ စူးစမ္း အေျဖရွာရပါမယ္။ ေဒါသကေန ဒီလို သခၤန္းစာ
ယူၿပီးေတာ့ ဘာသာေရး အက်င့္ကို တိုးတက္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ မိတ္ေဆြျဖစ္တယ္ဆိုတာ
ဒါမ်ိဳးကို ေျပာတာပါ။ ေဒါသကို ျငင္းပယ္တာ မဟုတ္ဘဲ မတူတဲ့နည္းနဲ႔ ဆက္ဆံတာပါ။
အဆင္ေျပပါတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အလိုလိုက္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေဒါသရဲ့ ရလဒ္ဆိုး အေနနဲ႔
အလြန္အမင္း ဆင္းရဲဒုကၡ ေရာက္မေနဘဲ ပိုၿပီး ထိေရာက္တဲ့ နည္းလမ္း၊ မတူတဲ့
နည္းလမ္းနဲ႔ ေဒါသကို တံု႔ျပန္တတ္ေအာင္ ေလ့က်င့္တာပါ။
ေနာက္တစ္ခုက
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေဖာ္ေရြႏိုင္တယ္၊ ပြင့္လင္းႏိုင္တယ္ဆိုရင္ ေဒါသမျဖစ္တဲ့
အခါမွာလည္း နားလည္မႈ ရွိႏိုင္ပါတယ္။ ဒါလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ စိတ္ဆိုးတဲ့ အခါမွာ
ေဒါသကို ဘယ္လို တံု႔ျပန္ရမယ္ဆိုတာ နားလည္လာပါတယ္။ စိတ္မဆိုးတဲ့ အခါမွာလည္း
အေျခေနမွန္ကို နားလည္ႏိုင္ပါတယ္။
ေမးစရာ
ရွိပါေသးလား။
ေယာဂီ။ ။ ခြင့္လႊတ္တတ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ရာမွာ အလုပ္ထက္ အေျပာက
လြယ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ မိဘေတြ၊ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွစ္မေတြ၊ မိတ္ေတြေကာင္းေတြလိုမိ်ဳး
နီးစပ္သူေတြနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ခက္ပါတယ္။ သူတို႔ကို ခြင့္လႊတ္ဖို႔ ေတာ္ေတာ္ ခက္ပါတယ္။
သိပ္မရင္းႏွီးတဲ့၊ သိပ္မနီးစပ္တဲ့ မိတ္ေဆြေတြကို ခြင့္လႊတ္ရတာက လြယ္ပါတယ္။ ဘယ္လို
လုပ္ရမလဲ။
ဆရာႀကီး။
။ ေတာ္ေတာ္ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတဲ့ ေမးခြန္းပဲ။ အားလံုးနဲ႔ သက္ဆိုင္တယ္
ထင္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ နီးစပ္သူေတြက အဲဒီလို ဒဏ္ရာေတြ
ဖန္းတီးေပးႏိုင္တာလဲ စဥ္းစားစရာ ေကာင္းပါတယ္။ အေၾကာင္းျပခ်က္က ရွင္းပါတယ္။ သူတို႔က
ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ နီးစပ္ေနလို႔ပါ။ မိတ္ေဆြ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ေဆြမ်ိဳး
ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ သူတို႔ ဘယ္လိုဘယ္ပံု ျပဳမူသင့္တယ္ရယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔က သတ္မွတ္
ပံုေဖာ္ထားတာ၊ ႀကိဳတင္ ေမွ်ာ္လင့္ထားတာ ရွိပါတယ္။
နားလည္ေအာင္
ေျပာရရင္ . . . ပထမဆံုး သူက ငါ့ရဲ့ အေကာင္းဆံုး သူငယ္ခ်င္းလို႔ အထူးတလည္ သတ္မွတ္လိုက္ပါတယ္။
ေနာက္ၿပီးေတာ့ ငါ့ရဲ့ အေကာင္းဆံုး သူငယ္ခ်င္ဟာ ဘယ္လိုဘယ္ပံု ျဖစ္ရမယ္လို႔
ေမွ်ာ္လင့္လိုက္ပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ . . . သူက ငါ့အေမ . . . အေမဆိုတာ . . .
ဒီလိုျဖစ္ရမယ္လို႔ စဥ္းစားပါတယ္။ နီးစပ္သူရယ္ ဆက္စပ္သူရယ္လို႔ အထူးတလည္
သတ္မွတ္ၿပီး အထူးတလည္ ေတာင္းဆိုေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ သနားစရာ ေကာင္းတာက . . . အထူးတလည္
သတ္မွတ္ခံရသူေတြဟာ သီးသန္႔သတ္မွတ္ထားတဲ့ ေနရာက ေလွ်ာက်ရျပန္ပါတယ္။ အဲဒီလို
အခါမ်ိဳးမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပထမ ဦးစားေပးၿပီး ေနရာခ်ထား ေပးခဲ့သူေတြ ဆိုတာကို
သတိမထားႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ပဲ မေက်မနပ္ျဖစ္ၿပီး ကိုယ္ဆင္းရဲ စိတ္ဆင္းရဲ
ျဖစ္ရပါေတာ့တယ္။ ဒီလို ဒဏ္ရာေတြကို တစ္သက္လံုး ေမြးျမဴထားမိတတ္ပါတယ္။ သူတစ္ပါး
ဘယ္လို ျပဳမူသင့္တယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္မိတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ဘာေတြ ျဖစ္လာတတ္တယ္ ဆိုတာကို
သေဘာေပါက္သင့္ပါတယ္။ သူတို႔လည္း လူသားေတြ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ေမ့ထားၿပီး အမွားမွား
အယြင္းယြင္းေတြ ျဖစ္ကုန္ပါတယ္။
ေနာက္ထပ္
ေမးခြန္းတစ္ခုေလာက္ ေမးဖို႔ အခ်ိန္ရွိပါေသးတယ္။
ေယာဂီ။ ။ သူတစ္ပါးဆီက ဘာမွ မေမွ်ာ္လင့္သင့္ဘူးလို႔
ဆိုလိုတာလား။ ဒါမွမဟုတ္ လူေတြအေပၚ သံေယာဇဥ္ မတြယ္သင့္ဘူးလို႔ ဆိုလိုတာလား။
ဆရာႀကီး။
။ ေမွ်ာ္လင့္တတ္တာ လူ႔သဘာ၀ပါ။ ဒါေပမယ့္ . . . ကၽြန္ေတာ္တို႔
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ ဘယ္ေလာက္ သဘ၀က်တယ္၊ ဘယ္ေလာက္ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရွိတယ္ ဆိုတာကို
ေမ့ေနၾကပါတယ္။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္အတြက္ ကိုယ့္ဘက္က ဘယ္ေလာက္ ျပင္ဆင္ထားပါသလဲ။ ကိုယ့္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကို
သူတစ္ပါးက ဘယ္ေလာက္ ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္မွာလဲ။ ကို္ယ့္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္က ဘယ္ေလာက္
သဘာ၀က်သလဲ။ ဒါ . . . ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျဖစ္ေနဖို႔ လိုပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕လူေတြ
သိပ္ၿပီး စိတ္ကူးယဥ္ ဆန္ၾကတာကို ကၽြန္ေတာ္ သိပါတယ္။ တစ္ေယာက္တည္းလည္း
စိတ္ကူးယဥ္ဆန္ပါတယ္။ သူတစ္ပါးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔လည္း စိတ္ကူးယဥ္ဆန္ပါတယ္။
စိတ္ကူးကမၻာထဲမွာ ေနၾကပါတယ္။ စိတ္ကူးယဥ္ ကမၻာက တစ္ျခား၊ လက္ေတြ႔ကမၻာက တစ္ျခား။
တစ္ျခားစီ ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ ၿပီးျပည့္စံုတဲ့ စိတ္ကူးယဥ္ကမၻာကို ဖက္တြယ္ထားသမွ်
ကာလပတ္လံုး ကိုယ့္ရဲ့ အျပဳအမူနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သူတစ္ပါးရဲ့ အျပဳအမူနဲ႔
ပတ္သက္လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒဏ္ရာေတြ ရၾကအံုးမွာပါပဲ။
အရဟတၱဖိုလ္
မဆိုက္ေသးသမွ် ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး အ႐ူးေတြပါလို႔ ျမတ္စြာဘုရား
ေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။ အရွိကို အရွိအတိုင္း မျမင္ႏိုင္ေတာ့ အ႐ူးေပါ့။ ဒီ အ႐ူးကမၻာကို
အဟုတ္မွတ္ေနၾကေတာ့ ခက္တာေပါ့။ စိတ္၀င္စားရာေကာင္းတဲ့ တိဗက္ဗုဒၶဘာသာ
ဆိုစကားတစ္ခုနဲ႔ သတိေပးခ်င္ပါတယ္။ ဉာဏ္အလင္း ေပါက္ၿပီးသူေတြက သာမာန္လူေတြလို
ျပဳမူေနထိုင္ၾကတယ္၊ သာမန္လူေတြက ဉာဏ္အလင္း ေပါက္ၿပီးသူေတြလို ျဖစ္ေနၾကတယ္တဲ့။
ေမတၱာတရားနဲ႔
ပတ္သက္လို႔ လက္ေတြ႔အသံုး၀င္တဲ့ ေမးခြန္းေကာင္းေတြ ေမးၾကတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔
ခဏ နားၾကမယ္။ နားၿပီးရင္ ေမတၱာဘာ၀နာ ပြားမ်ားၾကမယ္။ နားေနခ်ိန္မွာ ခဏေလာက္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္
ကိုယ့္အတြက္ ေဖာ္ေဖာ္ေရြေရြျဖစ္ေအာင္ ေနၾကည့္ပါ။
အလုပ္ေပးတရား
ကိုယ့္ႏွလံုးသား
ပန္းလိုပြင့္ေနေအာင္ ႀကိဳးစားၾကည့္ပါ။
ကိုယ္ကိုယ္တိုင္
ကိုယ့္ရဲ့ အေကာင္းဆံုး မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ခံစားရပါသလား။
ကိုယ့္
တစ္ကိုယ္လံုး၊ ကိုယ့္ျဖစ္တည္မႈ အားလံုးမွာ ခံစားမိပါရဲ့လား။
ကိုယ္ကိုယ္တိုင္
ကိုယ့္ရဲ့ အေကာင္းဆံုး မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္လို ခံစားၿပီး ငါ က်န္းမာပါေစ၊ ငါ ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစလို႔
ေအာက္ေမ့ၾကည့္ပါ။
ကိုယ္ကိုယ္တိုင္
စိတ္ေရာကိုယ္ပါ က်န္းမာခ်မ္းသာဖို႔ စိတ္လိုလက္ရ ဆႏၵျပဳပါ။ ငါ ေပ်ာ္ရႊင္ပါရေစ။
ေမတၱာဘာ၀နာ ပြားမ်ားနည္း ေလ့လာဆည္းပူးေနပါလားလို႔ ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္ပါ။ ငါ
ၿငိမ္းခ်မ္းပါရေစ။ ဒီ ခန္းမထဲမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ၊ ကင္းဆိတ္မႈကို အမွန္တကယ္
ခံစားႏိုင္ပါရဲ့လား။ ဒီ ၿငိမ္းခ်မ္းကို တစ္ကိုယ္လံုး အႏံွ႔ ခံစားႏိုင္ပါေစ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ့
ဒဏ္ရာေတြကို ၾကည့္လိုက္ၾကရေအာင္။ သူတစ္ပါးအေပၚ ျပဳမူမိရင္း ရခဲ့တဲ့ ဒဏ္ရာေတြကို
ၾကည့္ပါ။ ကိုယ္ဟာ ကိုယ့္ရဲ့ အေကာင္းဆံုး သူငယ္္ခ်င္းျဖစ္တယ္၊ ကိုယ္ဟာ သာမန္လူသားပဲ
ျဖစ္တယ္လို႔ လက္ခံလိုက္ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါ။
အဲဒီလို ဒဏ္ရာ မရွိတဲ့သူေတြကေတာ့ ဒဏ္ရာမရွိပါလားလို႔ ေက်ေက်နပ္နပ္ ၀မ္းေျမာက္ပါ။
ႏွလံုးသား
ရွိမယ့္ေနရာကို အာ႐ံုျပဳၿပီးေတာ့ ငါ့ကိုယ္ငါ ခြင့္လႊတ္တယ္၊ ငါ့ကိုယ္ငါ
ခြတ္လႊတ္တယ္လို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေျပာလိုက္ပါ။
သူတစ္ပါးေၾကာင့္
ဒဏ္ရာရခဲ့သူေတြက ဒဏ္ရာေပးခဲ့တဲ့ သူေတြကို အာ႐ံုျပဳၿပီး ခြင့္လႊတ္လိုက္ၾကပါ။
အဲဒီလို ဒဏ္ရာ မရွိတဲ့သူေတြကေတာ့ ဒဏ္ရာမရွိပါလားလို႔ ေက်ေက်နပ္နပ္ ၀မ္းေျမာက္ပါ။
ငါ မင့္ကို ခြင့္လႊတ္တယ္၊ မင္း က်န္းမာပါေစ၊ မင္း ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ၊ မင္း ဆင္းရဲဒုကၡ
ကင္းေ၀းပါေစလို႔ လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲ ေျပာႏိုင္ပါရဲ့လား။
ဒဏ္ရာေတြကို
စြန္႔လႊတ္ၿပီးတဲ့ အခါမွာ ပိုၿပီးေတာ့ ေပ်ာ္ရႊင္ႏိုုင္ပါတယ္။ ပိုၿပီးေတာ့
ေပါ့ပါးလာပါတယ္။ ပိုၿပီးေတာ့ ခင္ခင္မင္မင္ ေဖာ္ေဖာ္ေရြေရြ ျဖစ္လာပါတယ္။
ဒီေန႔
တ႐ုတ္႐ိုးရာ အစဥ္အလာအရ ဘိုးဘြားမိဘေတြကို ေအာက္ေမ့သတိရတဲ့ေန႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့
ဘိုးဘြားမိဘေတြ၊ အထူးသျဖင့္ မိဘေတြကို ေအာက္ေမ့ သတိရလိုက္ၾကရေအာင္။ ကြယ္လြန္သူေတြ၊
အသက္ရွင္ေနေသးသူေတြ အားလံုးကို ေအာက္ေမ့လိုက္ၾကရေအာင္။
မိဘေတြ
အေပၚမွာ ေမတၱာစိတ္ ေမြးျမဴႏိုင္ၾကပါရဲ့လား။
မိဘေက်းဇူးကို
သိၾကပါရဲ့လား။
ကဲ
. . . ရြတ္ဖတ္ၾကပါစို႔။ ပါဠိလို ရြတ္တာေရာ၊ တ႐ုတ္လို ရြတ္တာပါ တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ တိုးတက္
ေကာင္းမြန္လာတဲ့အတြက္ ၀မ္းသာပါတယ္။
:)
ရွင္အာစာရ
-----
Godwin
Samararatne ရဲ့ "The GENTLE WAY of Buddhist Meditation"ကို
နားလည္သလို
ဘာသာျပန္ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
Ref:
"The GENTLE WAY of Buddhist
Meditation", Godwin
Samararatne
A
re-presentation of Godwin's Retrat Talks in Hong Kong, Jeanne Mynott,
1997
Revised
Edition, Jeanne
Mynett, 2005
Inward
Path Publisher, Penang, Malaysia, 2007
for
Free Distribution Only and NOT for sale
No comments:
Post a Comment