ဘုရားရွင္သည္ ယမုနာျမစ္ကို ျဖတ္ေက်ာ္ကာ ကု႐ုတိုင္းမွ
ေကာသလတိုင္းသို႔ ႂကြေတာ္မူ၏။ ႀကီးပြား ထြန္းကားေနသည့္ စိုက္ကြင္းမ်ား ဥယ်ာဥ္ျခံေျမမ်ားကို
ျဖတ္သန္း၍ ႂကြခ်ီေတာ္မူ၏။ ပိန္ေသးေသး လယ္သမားႀကီး တစ္ေယာက္သည္ ဘုရားရွင္၏
ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္သို႔ ေရာက္ရွိလာၿပီး ငိုေႂကြးေန၏။ လယ္သမားႀကီးသည္ လက္ဆယ္ျဖာ
ထိပ္မွာမိုး၍ ဘုရားရွင္ကို ရွိခိုး၏။ တစ္စံုတစ္ရာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ျဖင့္ ဘုရားရွင္၏
မ်က္ႏွာေတာ္ကို ေမာ္ဖူးေနသည္။
“ဒကာေတာ္ . . . ဘာမ်ား ဒုကၡေရာက္ေနသလဲ”ဟု ဘုရားရွင္က
ေမးေတာ္မူ၏။
“တပည့္ေတာ္ဟာ လယ္သမားပါ ဘုရား။ တပည့္ေတာ္မွာ
ႏြားသံုးေကာင္ ရွိပါတယ္ ဘုရား။ ႏြားေတြဟာ တပည့္ေတာ္ရဲ့ သားသမီးေတြလိုပါပဲ ဘုရား။ ဥဂၢတသရီရ
ပုဏၰားႀကီးက တပည့္ေတာ့္ ႏြားေတြကို ယဇ္ပူေဇာ္ဖို႔ ယူသြားပါတယ္ ဘုရား။ အရွင္ဘုရားဟာ
နတ္ျဗဟၼာတမွ် အစြမ္းထက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္လို႔ တပည့္ေတာ္ ထင္ပါတယ္ . . .။ တပည့္ေတာ္
ခ်စ္ျမတ္ႏိုးရတဲ့ တပည့္ေတာ့္ ႏြားေတြကို ယူသြားတဲ့ ဥဂၢတသရီရ ပုဏၰားႀကီးကို
က်ိန္စာတိုက္ေပးပါ ဘုရား။”
“ဥဂၢတသရီရ ပုဏၰားႀကီးက သင့္ကို တန္ရာတန္ေၾကး
ႏြားဖိုး မေပးခဲ့ဘူးလား။”
“မေပးပါဘူး . . .။ တပည့္ေတာ္ကို ေစ်းစကားေတာင္
ေျပာမသြားပါဘူး။ သူ႔အေပါင္းအပါေတြက ခ်ည္ေနက် ခ်ည္တိုင္မွာ ခ်ည္ထားတဲ့ ႏြားေတြကို ဘာတစ္ခြန္းမွ
မေျပာဘဲ ျဖဳတ္ယူသြားတာပါ။ သူတို႔ပိုင္တာ က်ေနတာပါပဲ ဘုရား။”
“သူက သင့္ႏြားေတြကိုပဲ ယူတာလား။”
“မဟုတ္ပါ ဘုရား။ တစ္ရြာလံုးမွာရွိတဲ့ ေတာင္သူလယ္သမား
ဆင္းရဲသားေတြရဲ့ ႏြားေတြအားလံုး ယူတာပါ . . .။ ႏြားအိုေတြကိုပဲ ခ်န္ထားခဲ့ပါတယ္
ဘုရား။”
“မင္းမႈထမ္း အာဏာပိုင္ေတြကို တိုင္ၾကားၿပီးေတာ့ ႏြားေတြ
ျပန္ရေအာင္ မႀကိဳးစားဘူးလား။”
“တိုင္ၾကားလို႔လည္း အလကားပါ ဘုရား။ ပုဏၰားႀကီးဟာ
ေတာင္သူလယ္သမားေတြရဲ့ ကၽြဲ ႏြား သိုးဆိတ္ေတြကို ယဇ္ပူေဇာ္ဖိုပ ယူပိုင္ခြင့္
ရထားပါတယ္ ဘုရား။ ပုဏၰားႀကီး ဦးေခါင္း ခုနစ္စိတ္ ကြဲေအာင္သာ က်န္စာတိုက္
ေပးေတာ္မူပါ ဘုရား။”
လယ္သမားႀကီးသည္
ပုဏၰားႀကီးအေပၚ ရမ္းပံုမီးက် ေဒါသျဖစ္ေန၏။
“လယ္သမားႀကီး . . . ဘယ္လို ျဖစ္ခ်င္တာလဲ။ ႏြားေတြကို
ျပန္ရခ်င္တာလား။ ပုဏၰားႀကီးကို က်ိန္စာတိုက္ေစခ်င္တာလား။”
“တပည့္ေတာ့္ ႏြားေတြကို ျပန္ရရင္ က်န္တာ ဘာမွ
မလိုေတာ့ပါ ဘုရား။”
“ဥဂၢတသရီရ ပုဏၰားႀကီးက ဘယ္မွာလဲ။ သင့္ႏြားေတြ
ျပန္ရေအာင္ ငါ လုပ္ေပးမယ္။”
လယ္သမားႀကီးသည္ မ်က္ရည္မ်ား
သုတ္လိုက္ၿပီးေနာက္ ဘုရားရွင္ကို ဥဂၢတသရီရ ပုဏၰားႀကီး ရွိရာသို႔ ပင့္ေဆာင္သြား၏။
ယဇ္ပူေဇာ္ရာ ကြင္းျပင္၌ ႏြားႀကီး ငါးရာ၊ ႏြားငယ္ ငါးရာ၊ ႏြားမတန္းမ ငါးရာ၊ ဆိတ္
ငါးရာ၊ သိုး ငါးရာတို႔ကို ယဇ္တိုင္ အသီးသီးမွာ ခ်ည္ေႏွာင္ထားသည္။ ဥဂၢတသရီရ
ပုဏၰားႀကီးသည္ ခမ္းနားစြာ ျပင္ဆင္ထားသည့္ ေနရာ၌ ထိုင္ေနရင္း ယဇ္ပူေဇာ္ရန္
ျပင္ဆင္ေနသည့္ အေစအပါးတို႔ကို အမိန္႔ေပး ညႊန္ၾကားေန၏။ လယ္သမားႀကီးသည္
ယဇ္ကြင္းျပင္သို႔ မ၀င္ရဲသည္ျဖစ္၍ ယဇ္ကြင္းျပင္ႏွင့္ ခမ္းလွမ္းလွမ္းမွာ ရပ္လိုက္၏။ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ
တိရစၧာန္မ်ားၾကား၌ ရွိေနသည့္ သူ႔ႏြားမ်ားကို လယ္သမားႀကီး မွတ္မိ၏။ လယ္သမားႀကီးသည့္
သူ႔ႏြားမ်ားကို ၀မ္းနည္းေၾကကြဲစြာ ေငးၾကည့္ေန၏။
ဥဂၢတသရီရ ပုဏၰားႀကီးသည္
သူ႔ထံသို႔ ရဟန္းတစ္ပါး ေျခလွမ္းမွန္မွန္ႏွင့္ လာေနသည္ကို ျမင္လိုက္၏။ ထိုရဟန္းမွာ
သဗၺညဳ ဘုရားရွင္ ျဖစ္သည္ဟု ပုဏၰားႀကီး မသိေပ။ ၾကံဳလိုက္ရသည့္ ျမင္ကြင္းကို
မႏွစ္မ်ိဳ႕သူ ပုဏၰားႀကီးသည္ မေက်မနပ္ႏွင့္ ထိုင္ေန၏။ ဘုရားရွင္ သူ႔ထံသို႔
တျဖည္းျဖည္း ခ်ဥ္းကပ္လာေနသည္ကို သိလိုက္ရေသာအခါ သူ႔ ထိုင္ခံုကို မီး႐ႈိ႕ခံလိုက္ရသကဲ့သို႔
ပ်ာပ်ာသလဲႏွင့္ ေနရာမွ ထလိုက္သည္။ သူ႔ေရွ႕သို႔ ဘုရားရွင္ ေရာက္ေတာ္မူသည့္အခါ
ထိုင္ခံုကို ယူ၍ ဘုရားရွင္ ထိုင္ေတာ္မူရန္ ခ်ေပး၏။ ခံု၌ ထိုင္ေတာ္မူရန္လည္း
ေလွ်ာက္ထား၏။ ထို႔ျပင္ ေျမျပင္ေပၚ ဒူးေထာက္၍ ဘုရားရွင္ကို ရွိခိုးလိုက္ၿပီး
သူ႔ျဖစ္အင္ကို ႐ိုးသားစြာ ေလွ်ာက္ထား၏။
“ရဟန္းျမတ္ . . . အရွင္ဘုရားဟာ အစြမ္းထက္တဲ့ နတ္ေဒ၀ါ
တစ္ပါးနဲ႔ တူပါတယ္ . . .။ အရွင္ဘုရား အေ၀းကေန ႂကြလာေနတာကို ျမင္လိုက္ရတုန္းက
အရွင္ဘုရားကို ေမာင္းထုတ္ဖို႔ အေစအပါးေတြကို အမိန္႔ေပးလိုက္ေတာ့မလို႔ ပါပဲ . . .။ ဒါေပမယ့္
အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္နား ေရာက္လာေတာ့ . . . တပည့္ေတာ္ ထိုင္ခံုမွာ ဆက္ၿပီး
ထိုင္မေနႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ နတ္ေဒ၀ါေတြနဲ႔ ဘုရင္ ေကာသလကိုပဲ ဦးညြတ္ေလ့ရွိတဲ့
တပည့္ေတာ္ဟာ အရွင္ဘုရား ေရွ႕မွာ ဒူးေထာက္မိလ်က္သား ျဖစ္သြားပါတယ္။ အရွင္ဘုရားဟာ
တပည့္ေတာ္ထက္ ႀကီးျမတ္ပံု ရပါတယ္ . . .။”
“ပုဏၰားႀကီး . . . တကယ္ပဲ အဲဒီလို ထင္သလား။”
“မွန္ပါတယ္ . . .။”
“ပုဏၰားႀကီး . . . သင့္ရဲ့တန္ဖိုး ဘယ္ေလာက္
ထိုက္တန္မလဲ။”
“မခန္႔မွန္းႏိုင္ပါဘူး။ တပည့္ေတာ္က စည္းစိမ္ဥစၥာေတြ
အလွ်ံပယ္ ႂကြယ္၀ခ်မ္းသာပါတယ္။ တပည့္ေတာ္ရဲ့ ေက်ာ္ေစာသတင္းကလည္း ႀကီးမားပါတယ္။
ဘုရင္မင္းျမတ္ရဲ့ ခ်ီးေျမႇာက္ေထာက္ပံ့မႈကိုလည္း တပည့္ေတာ္ ရထားပါတယ္ . . .။”
“ပုဏၰားႀကီး . . . ဒီလို ခန္႔မွန္းၾကည့္ရေအာင္။ သင့္တန္ဖိုးဟာ
အခု ယဇ္ကြင္းျပင္မွာ ရွိၾကတဲ့ ႏြားေတြ ဆိတ္ေတြ သိုးေတြ စုစုေပါင္း တန္ဖိုးရဲ့
ဘယ္ႏွဆေလာက္ ရွိမလဲ။”
“အဆေပါင္း သိန္းသန္း ေက်ာ္မွာေပါ့ . . .။”
“ပုဏၰားႀကီး . . . ငါ့တန္ဖိုးက အဲဒီထက္ေတာင္
ပိုေသးတယ္။”
“မွန္ပါတယ္။ တပည့္ေတာ္ လက္ခံပါတယ္ ဘုရား။”
“ပညာရွိ ပုဏၰားႀကီး . . .။ ယဇ္တိုင္ေတြမွာ
ခ်ည္ေႏွာင္ထားတဲ့ တိရစၧာန္ေတြကို လႊတ္ေပးလိုက္ပါ။ ငါ့ကိုသာ ယဇ္တိုင္မွာ
ခ်ည္လိုက္စမ္းပါ။ သင့္ရဲ့ နတ္ေဒ၀ါေတြကို ငါ့ေသြးနဲ႔ ပူေဇာ္လိုက္စမ္းပါ။
ပိုမိုျမင့္ျမတ္တဲ့ နည္းနဲ႔ ယဇ္ပူေဇာ္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ နတ္ေဒ၀ါေတြရဲ့ ေစာင္မမႈကို
ပိုၿပီးေတာ့ ရရွိပါလိမ့္မယ္။ ဆာေလာင္မြတ္သိမ့္ၾကလို႔ တိရစၧာန္ေတြ ေအာ္ျမည္ေနတာ
မၾကားဘူးလား။ တိရစၧာန္ေတြရဲ့ လည္ေခ်ာင္းေသြးေတြ ယဇ္ကြင္းျပင္မွာ
ေခ်ာင္းစီးေအာင္လုပ္ၿပီး ပူေဇာ္ပသတဲ့အတြက္ ဘယ္လို ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာေတြ ရမွာလဲ။ အခုလို
ၾကမ္းတမ္း႐ိုင္းစိုင္းတဲ့ နည္းမ်ိဳးနဲ႔ နတ္ေဒ၀ါေတြကို ပူေဇာ္လို႔ ရရွိမယ့္
အက်ိဳးကို ေျပာျပစမ္းပါ။ ဒီ ယဇ္ေကာင္ေတြဟာ ႏြမ္းပါးတဲ့ ေတာင္သူလယ္သမားေတြရဲ့
သားသမီးေတြ ဆိုရင္လည္း ဟုတ္တယ္။ ေက်းဇူးရွင္ေတြ ဆိုရင္လည္း မွန္တယ္။ ေထာင္ခ်ီတဲ့
ဒီ တိရစၧာန္ေတြကို သတ္ျဖတ္ျခင္းဟာ တိုင္းျပည္ရဲ့ စိုက္ပ်ိဳးေရး လုပ္ငန္းကို
အဟန္႔အတား ျဖစ္ေစတယ္။ အက်ိဳးဆက္ အေနနဲ႔ အငတ္ေဘး ဆိုက္သြားႏိုင္တယ္။
ယဇ္တိုင္လုပ္ဖို႔ သစ္ပင္ေတြကို ခုတ္ျဖတ္တာဟာ သဘာ၀ အရင္းအျမစ္ကို ဖ်က္ဆီးတာပဲ။
ဒီေတာ့ ရာသီဥတု ေဖာက္ျပန္ၿပီး မိုးရြာခ်ိန္ မွန္မွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ တိရစၧာန္ေတြကို
သတ္ျဖတ္တဲ့ အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ သင္ေရာ၊ သင့္ရဲ့ ေနာက္လိုက္ အေစအပါးေတြပါ ဒီဘ၀က
ေသလြန္ရင္ ငရဲက်လိမ့္မယ္။ ပညာရွိ ပုဏၰားႀကီး . . . ဒီလို ၾကမ္းတမ္း႐ိုင္းစိုင္းတဲ့
နည္းနဲ႔ ယဇ္ပူေဇာ္လို႔ အက်ိဳးခံစားရတဲ့ ႏိုင္ငံရယ္လို႔ ရွိသလား၊ လူမ်ိဳးရယ္လို႔
ရွိသလား။ ရွိရင္ နမူနာ တစ္ခုေလာက္ ေျပာျပစမ္းပါ။”
“အရွင္ဘုရား . . . ယဇ္ပူေဇာ္ဖို႔ အသတ္ခံရတဲ့ တိရစၧာန္ေတြေတာင္
ေကာင္းကင္ဘံုနတ္နန္း ေရာက္ၾကရေသးတာပဲ . .
.။”
“ပုဏၰားႀကီး . . . တိရစၧာန္ေတြကို ေကာင္းကင္ဘံုနတ္နန္း
ပို႔ခ်င္လို႔ ယဇ္ပူေဇာ္တာလား။ သင္ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာ လိုခ်င္လို႔ ယဇ္ပူေဇာ္တာလား။”
“အရွင္ဘုရား . . . ႏွစ္မ်ိဳးလံုး အတြက္ပါပဲ . . .။”
“ဟုတ္ၿပီ ပုဏၰားႀကီး . . .။ သင္မွာ သားသမီးေတြ မရွိဘူးလား။”
“ရွိတာေပါ့ . . .။”
“သင့္ သားသမီးေတြကို . . . ေကာင္းကင္ဘံုနတ္နန္းမွာ နတ္ခ်မ္းသာ
မခံစားၾက ေစခ်င္ဘူးလား။”
“ခံစားၾက ေစခ်င္တာေပါ့ . . .။”
“ယဇ္ပူေဇာ္ဖို႔ အသတ္ခံၾကရတဲ့ ႏြားေတြ ဆိတ္ေတြ သိုးေတြ
ေကာင္းကင္ဘံုနတ္နန္း ေရာက္ၾကရတယ္ ဆိုရင္ . . . ဘာျဖစ္လို႔ သင့္ သားသမီးေတြကို
ယဇ္တိုင္မွာ မခ်ည္ရတာလဲ။ သင့္ သားသမီးေတြကို ေကာင္းကင္ဘံုနတ္နန္း ပို႔ေပးတဲ့
အေနနဲ႔ သူတို႔လည္ေခ်ာင္းေသြးနဲ႔ ယဇ္ပူေဇာ္လိုက္ပါ့လား။”
ပုဏၰားႀကီးသည္ ဘုရားရွင္ကို စကားတံု႔
မေပးႏိုင္ဘဲ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာေအာင္ ေငးေန၏။ အၾကာႀကီး စဥ္းစားၿပီးမွ ဘုရားရွင္ကို
ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားႏိုင္၏။
“အရွင္ဘုရား . . . ဟို ေရွးပေ၀သဏီ ကတည္းကပဲ မင္းေတြ၊
သူႂကြယ္ေတြ၊ ပညာရွိ ပုဏၰားေတြ ယဇ္ပူေဇာ္ခဲ့ၾကတာပါ . . .။ ယဇ္ပူေဇာ္ပြဲေတြ
ျပဳလုပ္ေတာ့ ႏိုင္ငံလည္း ႂကြယ္၀တယ္။ က်န္းမာေရးလည္း ေကာင္းၾကတယ္။ ေက်ာ္ေစာသတင္းနဲ႔
က်န္းမာျခင္းေတြ ရရွိတာေပါ့။ ဘုရင္မင္းျမတ္လည္း ရန္သူမင္းေတြကို
ေအာင္ႏိုင္တာေပါ့။”
“ပညာရွိ ပုဏၰားႀကီး . . .။ ယဇ္မာႏၲာန္ေတြ ရြတ္တာဖတ္တာ
ကၽြမ္းက်င္သူေတြက ဘယ္သူေတြလဲ။ ယဇ္ပုေရာဟိတ္ေတြဟာ မႏၲာန္ေတြရြတ္
ယဇ္ေတြပူေဇာ္ေပးၿပီး အသက္ေမြးေနၾကတာပဲ။ သင္တို႔က မဆင္မျခင္နဲ႔ သူတို႔ေနာက္ လိုက္ေနၾကတာပဲ။
ဘုရင္ေတြ စစ္ျဖစ္ၾကေတာ့ ႏွစ္ဘက္လံုးက ဘုရင္ေတြ ယဇ္ပူေဇာ္ၾကတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ တစ္ဘက္ပဲ
ႏိုင္တယ္။ တစ္ဘက္က ႐ႈံးရတယ္။ ဒီေတာ့ စစ္႐ႈံးတဲ့ ဘုရင္ရဲ့ ယဇ္ပူေဇာ္မႈက
ဘာအက်ိဳးရွိေတာ့မွာလဲ။ ယဇ္ပူေဇာ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ စစ္ႏိုင္တာလို႔ သင္ တကယ္
ေျပာႏိုင္သလား။ ပုဏၰားႀကီး . . . သမၼာေဒ၀ နတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္ေတြဟာ ယဇ္ပြဲမွာ
တိရစၧာန္ေတြကို သတ္ျဖတ္တဲ့ ရက္စက္မႈမ်ိဳးကို မလိုလားၾကပါဘူး။”
“အရွင္ဘုရား . . . ဒါဆိုရင္ နတ္ေဒ၀ါေတြကို ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ ပူေဇာ္တာဟာ
အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ပါသလဲ ဘုရား . . .”ဟု ပုဏၰားႀကီးက အ႐ႈံးေပးသည့္ ေလသံျဖင့္ ဘုရားရွင္ကို
ေမးေလွ်ာက္၏။
“ယဇ္တိုင္ေတြမွာ ခ်ည္ေႏွာင္ထားတဲ့ ေသဒဏ္သင့္
တိရစၧာန္အားလံုးကို လႊတ္ေပးလိုက္ျခင္းဟာ နတ္ေဒ၀ါေတြကို အေကာင္းဆံုးနည္းနဲ႔
ပူေဇာ္တာပါပဲ။”
“တပည့္ေတာ္ လႊတ္ေပးလိုက္ႏိုင္ပါတယ္ ဘုရား . . .။ ဒါေပမယ့္ ဒီတိရစၧာန္ေတြကို
လႊတ္ေပးလိုက္ရင္ ျဗဟၼဏ အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ တပည့္ေတာ္ ေနရာေပ်ာက္သြားပါလိမ့္မယ္
ဘုရား။ တပည့္ေတာ္ကို နားၾကည္းမုန္းတီးၾကပါလိမ့္မယ္ ဘုရား။ အျပစ္ဆို
စြပ္စြဲၾကပါလိမ့္မယ္ ဘုရား။ ၀ိုင္းပယ္ စြန္႔ပစ္လိုက္ၾကပါလိမ့္မယ္ ဘုရား။”
“အလြဲအမွားေတြ စြဲလမ္းယံုၾကည္ထားတဲ့ သူေတြဆီက ရလာမယ့္
အက်ိဳးစီးပြားက ဘာအသံုးက်မွာမို႔လဲ။ သနားစရာေကာင္းတဲ့ ဒီ တိရစၧာန္ေတြကို
ၾကင္ၾကင္နာနာနဲ႔ လႊတ္ေပးလိုက္မယ္ဆိုရင္ စိတ္ေကာင္းရွိတဲ့သူေတြက သင့္ကို
႐ိုေသေလးစားၾကမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ သမၼာေဒ၀ နတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္ေတြရဲ့ ေစာင္မမႈကိုလည္း သင္
ရရွိလိမ့္မယ္။”
“ဒါဆိုရင္လည္း ယဇ္ပူေဇာ္ဖို႔ ဖမ္းထားတဲ့ တိရစၧာန္ေတြ
အားလံုးကို လႊတ္ေပးလိုက္ပါမယ္ ဘုရား။”
ဥဂၢတသရီရ ပုဏၰားႀကီး၏ အမိန္႔အရ
ႏြားမ်ား ဆိတ္မ်ား သိုးမ်ားကို လႊတ္ေပးလိုက္ၾက၏။ လြတ္ေျမာက္သြားေသာ
တိရစၧာန္တို႔သည္ ယဇ္ကြင္းျပင္၌ တစ္ခဏမွ်ပင္ မေနေတာ့ဘဲ ဦးတည့္ရာရာ
အရပ္ရွစ္မ်က္ႏွာသို႔ ထြက္ေျပးၾကေလ၏။
လယ္သမားႀကီး၏ ႏြားသံုးေကာင္သည္
ယဇ္တိုင္၌ ခ်ည္ေႏွာင္ခံထားရစဥ္က တခ်ိန္လံုးပင္ လယ္သမားႀကီးဆီသို႔ လွမ္း၍လွမ္း၍
ေငးၾကည့္ေနခဲ့ၾက၏။ ယဇ္တိုင္ အသီးသီးမွ လြတ္ေျမာက္သည့္အခါ လယ္သမားႀကီးထံသို႔
တန္းတန္းမတ္မတ္ ေရာက္လာၾကၿပီး လယ္သမားႀကီးကို လွ်ာႏွင့္လ်က္ေပး ေနၾကေလ၏။
ထိုစဥ္ ဘုရားရွင္သည္ ပုဏၰားႀကီးကို
မိန္႔ေတာ္မူ၏။
“ပုဏၰားႀကီး . . . ေသေဘးကို ထိတ္လန္႔ေၾကာက္ရြံ႕ေနတဲ့ သနားစရာ့
တိရစၧာန္ေတြ . . . ခုေတာ့ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ထြက္ေျပးၾကၿပီ . . .
ၾကည့္စမ္းပါဦး။ သင္ဟာ ကိုယ္က်င့္သီလ ေကာင္းျမတ္တဲ့သူပါ။ အခု သင္ ကုသိုလ္ေတြ
အမ်ားႀကီး ရလိုက္ၿပီ။ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ေနေပေတာ့။”
“အရွင္ဘုရား . . . မ်ားျပားလွတဲ့ တိရစၧာန္ေတြ
ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္ သြားၾကသလို လြဲမွားတဲ့ အျမင္ေတြ၊ အယူသီးမႈေတြလည္း
တပည့္ေတာ္ဆီကေန ထြက္ေျပးၾကပါၿပီ ဘုရား။ အရွင္ဘုရား . . . အရွင္ဘုရားက ဘယ္သူပါလဲ
ဘုရား။”
“ျမင့္ျမတ္တဲ့ ပုဏၰားႀကီး . . . ငါဟာ ေဂါတမ ဗုဒၶ ျဖစ္တယ္။”
ရွင္အာစာရ
-----
Ref:
Portrait of the Buddha (from a
Novelist's Pen) by Jayasena Jayakody, English Translation by K. D. de
Lanerolle. FOR FREE DISTRIPUTION - NOT FOR SALE.
(ပံုႏွိပ္မွတ္တမ္း အျပည့္အစံု မေတြ႔ရပါ။)
No comments:
Post a Comment