Saturday, December 11, 2010

Virtuous Appearance of the Noble Ones - ျမင့္ျမတ္သူတို႔၏ အသြင္အျပင္ဂုဏ္ရည္

မွာဆိုတာပဲ မွတ္မိပါေတာ့တယ္။ အတြဲ အမွတ္ မမွတ္မိေတာ့ပါ။

စာေတြဖတ္ၿပီး စာေရးခ်င္စိတ္ ေပါက္လာတဲ့ ရဟန္းအစ္မ တစ္ေယာက္က စာတစ္ပုဒ္ေရးၿပီး သူ႔စာကို တည္းျဖတ္ခိုင္းတဲ့အတြက္ ျမန္မာစာေပနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ၾကံဳေတာင့္ၾကံဳခဲ ဆရာလုပ္ခြင့္ ရခဲ့ဖူးပါတယ္။
သူ႔စာကို သတ္ပံုနည္းနည္းျပင္ၿပီး အခ်ိတ္အဆက္ ပိုမိေအာင္ စာေတြကို ဟုိေရႊ႕ဒီေရႊ႕လုပ္ေပးခဲ့ပါတယ္။ “ျဖစ္ပါတယ္”လို႔ ေရးလိုက္၊ “ျဖစ္၏”လို႔ေရးလိုက္ စာေရးဟန္နဲ႔ စကားေျပာဟန္ ေရာေနတာမ်ိဳးကို ဟန္တစ္ခုတည္း ျဖစ္ေအာင္ ျပင္ေပးလိုက္ပါတယ္။
အားလံုးၿပီးေတာ့ သူစာေရးတာ သူမ်ားမသိေစခ်င္ဘူးဆိုလို႔ ကေလာင္နာမည္လည္း ေပးလိုက္ပါတယ္။

ျမင့္ျမတ္သူတို႔၏ အသြင္အျပင္ဂုဏ္ရည္

ဂုဏ္ဆိုတာ သီးျခား အရည္အေသြး၊ သီးသန္႔ အရည္အခ်င္းမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ေကာင္းမြန္ခန္႔ျငား ျမင့္ျမတ္ စင္ၾကယ္ျခင္းေတြကိုသာ ဂုဏ္လို႔ေခၚတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဆိုးသြမ္းယုတ္မာျခင္း၊ သိမ္ငယ္ျခင္း၊ ေအာက္တန္းက်ျခင္းေတြဟာလည္း ဂုဏ္ပါပဲ။ ဂုဏ္ဆိုတာ ေကာင္းဂုဏ္နဲ႔ မေကာင္းဂုဏ္ရယ္လို႔ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စား ရွိပါတယ္။ မေကာင္းတဲ့ ဂုဏ္ကိုေတာ့ အရည္အေသြး၊ အရည္အခ်င္း အေနနဲ႔ ေလးစားအားက် အမႊန္း မတင္ၾကပါဘူး။ ဒီေနရာမွာလည္း ဆိုးသြမ္းယုတ္မာတဲ့ မေကာင္းဂုဏ္ေတြကို အသာထားၿပီး ၾကည္ညိဳျမတ္ႏိုး ၾကည္ႏူးဖြယ္ရာ ေကာင္းျမတ္တဲ့ ဂုဏ္ေတြကိုပဲ ညႊန္းဆို ေဖာ္ၾကဴးပါရေစ။

သက္ရွိသက္မဲ့ ႏွစ္ေလာကလံုးမွာ ေကာင္းျမတ္တဲ့ ဂုဏ္အရည္အခ်င္းေတြ ျပည့္ႏွက္ေနပါတယ္။ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို သိဖို႔ဆိုရင္ မွန္ကန္တဲ့ အရည္အေသြးကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ သိေအာင္ၾကံတတ္တဲ့ အရည္အခ်င္းေတာ့ လိုတာေပါ့။ အရည္အခ်င္း ရွိမွသာ အရည္အေသြးကို သိႏိုင္ ျမင္ႏိုင္ ၾကံဆႏိုင္ပါတယ္။ ပညမ်က္စိနဲ႔သာ ၾကည့္ျမင္လို႔ရတဲ့ ေလာကဂုဏ္ေတြထဲကေန အျမင့္ဆံုးဂုဏ္ရည္ အျမတ္ဆံုးဂုဏ္ရည္ ရတနာ့ဂုဏ္ရည္မွာ ပါ၀င္တဲ့ သံဃာ့ဂုဏ္ရည္ကို ဥာဏ္မီသေလာက္ ဖြင့္ဆိုေဖာ္ၾကဴး ၾကည္းႏူး ပူေဇာ္ခ်င္ပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးဟာ အနႏၲ ဂုဏ္ေတာ္ရွင္ ျဖစ္ေတာ္မူၿပီး အတုမဲ့ အရည္အေသြးေတြ ပိုင္ဆိုင္ေတာ္မူထားသလိုပါပဲ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ တပည့္သား သံဃာေတာ္ေတြဟာလည္း အနႏၲဂုဏ္ရွင္ အႏႈိင္းမဲ့ စြမ္းအားရွင္ေတြ ျဖစ္ေတာ္မူၾကပါတယ္။ ေလာကီလူသားေတြထက္ သာလြန္တဲ့ သီးျခား သံဃာ့ဂုဏ္ေတာ္ေတြကို အကုန္အစင္ ထုတ္ေဖာ္ဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္တဲ့ ကိစၥပါ။ ဒီေနရာမွာေတာ့ ေလ့လာမွတ္သား ၾကည္ညိဳမိတဲ့ ဂုဏ္ရည္ တစ္ခ်ိဳ႕ကိုပဲ ျပန္ေျပာျပႏိုင္မွာပါ။ သံဃာ့ဂုဏ္ေတာ္ေတြထဲက အေပၚယံဂုဏ္ရည္ အသြင္အျပင္ ဂုဏ္ရည္ကို စဥ္းစားရင္ပဲ ေျပာမျပတတ္ေလာက္ေအာင္ ေလးစားရပါတယ္။ ၾကည္ညိဳ အားက်မိပါတယ္။

လူ႔သဘာ၀ဆိုတာ ကိုယ့္ထက္သာမွ အားက် ေလးစားပါတယ္။ ကုိယ့္မွာ မရွိတဲ့ ဂုဏ္ အရည္အခ်င္းေတြ ရွိေနမွ ကိုယ္မလုပ္ႏိုင္တာေတြ လုပ္ျပႏိုင္မွ ေလးစားေလာက္သူလို႔ ဂုဏ္ျပဳ ဦးခိုက္ၾကပါတယ္။ သာမန္ေလာကသား လူေတြနဲ႔ မဆက္ဆံတဲ့၊ ႐ိုး႐ိုးလူေတြမွာ မရွိႏိုင္တဲ့၊ သီးျခားမြန္ျမတ္တဲ့ သံဃာေတာ္ေတြရဲ့ အသြင္အျပင္ ဂုဏ္ရည္ကို အမႊန္းတင္လိုပါတယ္။

“ဖန္၀ါသကၤန္း ဆင္ျမန္းထားျခင္း” နဲ႔ “ဦးျပည္းေခါင္းတံုး ရိပ္ထားျခင္း” ဒီႏွစ္မ်ိဳးဟာ ရဟန္းေတာ္ေတြရဲ့ လူထက္သာတဲ့ အသြင္အျပင္ ဂုဏ္အဂၤါေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ရဟန္းသံဃာေတြဟာ လူေတြနဲ႔ မတူတဲ့ ဘုရားအေမြေတာ္ သကၤန္း ၀တ္ဆင္ထားတာ ကိုကပဲ ၾကည္ညိဳစရာပါ။ ရဟန္းအသြင္ဟာ သူေတာ္ေကာင္းဓာတ္ခံ ရွိသူေတြရဲ့ စိတ္ဓာတ္ကို ဆြဲေဆာင္ဖမ္းစားႏိုင္ပါတယ္။ သဒၶါတရားကို ႏႈိးဆြေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဖူးျမင္ရသူေတြကို ေက်နပ္ၾကည္ႏူးေစပါတယ္။ အရွင္ သာရိပုတၱရာ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ သာသနာေတာ္တြင္း ၀င္ေရာက္လာတာဟာ အရွင္ အႆဇိရဲ့ အသြင္အျပင္ကို ေလးစား ၾကည္ညိဳခြင့္ ရခဲ့လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားအေလာင္း သူေတာ္ေကာင္းျဖစ္တဲ့ ဆဒၵန္ဆင္မင္းက သူ႔ကို ျမားနဲ႔ခြင္းတဲ့ ေသာႏုတၱိဳရ္ မုဆိုးကို အမ်က္ေဒါသ အာဃာတ မထားဘဲ ေက်နပ္ခြင့္လႊတ္ ႏိုင္တာဟာလည္း ပေစၥကဗုဒၶါ အရွင္ျမတ္ဆီက ေသာႏုတၱိဳရ္မုဆိုး ခိုးယူၿပီး ၀တ္ဆင္ထားတဲ့ သကၤန္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။

ရဟန္းသံဃာေတြရဲ့ သကၤန္းဟာ အ၀တ္အစားတစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေပမယ့္ လူ႔အ၀တ္လို အဆင္တန္ဆာ မဟုတ္ပါဘူး။ အလွအပ မရွိပါဘူး။ သာယာႏွစ္သက္စရာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ အတုမဲ့ သဗၺညဳတဥာဏ္ရွင္ ျဖစ္ေတာ္မူတဲ့ ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက သကၤန္းကို မက္ေမာစရာ ကင္းေအာင္ တမင္ စီမံေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ေကာင္းမြန္တဲ့ အ၀တ္စကို အပိုင္းပိုင္းျဖတ္၊ ၿပီးမွ ျပန္ခ်ဳပ္စပ္၊ ဒီနည္းနဲ႔ သကၤန္းျဖစ္ေအာင္ စီမံရတာပါ။ အစိတ္စိတ္ ျဖတ္ေတာက္ၿပီးမွ ျပန္လည္ဆက္စပ္ ခ်ဳပ္ဆိုးရတာဆိုေတာ့ သကၤန္းေတြမွာ ခ်ဳပ္႐ိုးေၾကာင္း အကြက္အကြက္ အစင္းအစင္းေတြ ထင္ေနပါတယ္။ ျဖတ္ေတာက္ ခ်ဳပ္စပ္တာဟာ ႏွစ္သက္မႈကင္းေအာင္ မက္ေမာမႈ မျဖစ္ေအာင္ ရည္ရြယ္တယ္လို႔ ေလ့လာမွတ္သား ၾကည္ညိဳရပါတယ္။

ေနာက္တစ္မ်ိဳးကေတာ့ သံဃာေတာ္ အရွင္သူျမတ္ေတြရဲ့ အႏုတၱရပုညေခတၱဂုဏ္ကို ရည္ညႊန္းတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ သံဃာေတာ္ေတြဟာ ေလာကသား လူဒကာေတြအတြက္ ကုသိုလ္မ်ိဳးေစ့ စိုက္ပ်ိဳးၾကဲခ်ရာ လယ္ယာေျမေကာင္း ျဖစ္ၾကပါတယ္။ သံဃာ့ဂုဏ္ေတာ္ေတြထဲမွာ “ေလာကႆ၊ လူအေပါင္း၏။ အႏုတၱရံ၊ အတုမရွိေသာ။ ပုညေခတၱံ၊ ေကာင္းမူတည္းဟူေသာ မ်ိဳးေစ့၏ စိုက္ပ်ိဳးရာ လယ္ေျမေကာင္းသဖြယ္လည္း ျဖစ္ေတာ္မူပါေပ၏”လို႔ လာရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သကၤန္းေတြကို လယ္ကြက္နဲ႔တူေအာင္ လယ္ထဲေရသြင္းတဲ့ေျမာင္း လယ္ထဲက ေရျပန္ထုတ္တဲ့ ေျမာင္းေတြနဲ႔တူေအာင္ အ၀တ္စကို အပိုင္းပိုင္းျဖတ္ၿပီး အကြက္အကြက္ ျဖစ္ေနေအာင္ ေျမာင္းကေလးေတြလို ျဖစ္ေနေအာင္ စီမံတာလို႔ မွတ္သားရပါတယ္။

ရဟန္းေတာ္ေတြ ၀တ္႐ံုဆင္ျမန္းတဲ့ သကၤန္းေတာ္ဟာ ခ်ဳပ္လုပ္မႈပိုင္းမွာ ပံုစံတစ္မ်ိဳးတည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အေရာင္အေသြးကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္လည္း ေယဘုယ်အားျဖင့္ အတူတူပါပဲ။ အႏွစ္သာရအားျဖင့္ မထူးျခားပါဘူး။ စာတတ္ေပတတ္ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ စာေပက်မ္းဂန္ အမ်ိဳးမ်ိဳးညႇိၿပီး ဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္က သကၤန္းအေရာင္ ဘယ္လိုရွိမယ္ဆိုတာ မွန္းဆရည္ေရာ္ အတုယူၾကပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြရဲ့ အယူအဆအရ ဒီေန႔ေခတ္မွာ ရဟန္းသံဃာေတြ ၀တ္႐ံုသံုးေဆာင္ၾကတဲ့ သကၤန္းဟာ မသိမသာေလး အေရာင္ကြဲျပားမႈ ရွိလာပါတယ္။ ႀကီးက်ယ္တဲ့ ကြဲလြဲမႈ မဟုတ္ပါဘူး။ သကၤန္းမွာ အညိဳ အ၀ါ အနီ ဘယ္လိုပဲ အေရာင္အဆင္း ကြဲျပားေနေပမယ့္ သကၤန္းေရာင္တိုင္းဟာ သဒၶါတရားရွိတဲ့ ဖူးျမင္ရသူ လူဒကာဒကာမတို႔အတြက္ စိတ္ကို ေအးျမေစတဲ့ အေရာင္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အ၀တ္အထည္ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳး အေရာင္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ စိတ္႐ူးေပါက္တိုင္း သူ႔ထက္ငါ့ အၿပိဳင္ တီထြင္၀တ္စား ၀ါႂကြားၾကတဲ့ လူေတြရဲ့ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈနဲ႔ ႏိႈင္းစာၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ရဟန္းသံဃာေတြရဲ့ အ၀တ္သကၤန္းဟာ ႐ိုးရွင္းပါတယ္။ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈ မရွိပါဘူး။ အတၱ မာနေတြ ကင္းပါတယ္။ ဒီလို အ၀တ္ကို ေက်ေက်နပ္နပ္ ၀တ္ဆင္ႏိုင္တဲ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြရဲ့ အသြင္အျပင္ ဂုဏ္ရည္ဟာ ၾကည္ညိဳေလးစားစရာ မဟုတ္ပါလား။

ရဟန္းေတာ္ေတြရဲ့ အသြင္အျပင္ဂုဏ္ရည္ ေနာက္တစ္မ်ိဳးျဖစ္တဲ့ ဦးျပည္းေခါင္းတံုး ရိပ္ထားျခင္း ဆိုတာကလည္း လူသားေတြအတြက္ တကယ့္ကို အလုပ္ခက္တဲ့ ကိစၥပါ။ သာမန္ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေခါင္းတံုးရိပ္ရတာ လြယ္ပါတယ္။ ႏွစ္မိနစ္ သံုးမိနစ္အတြင္း ၿပီးႏိုင္တဲ့ ကိစၥပါ။ လက္ေတြ႔က်ေတာ့ မလြယ္ပါဘူး။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ေယာက္်ားေလး ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ရဟန္းခံဖို႔ဆိုရင္ ေခါင္းတံုး ရိပ္ရမယ့္ ကိစၥကို အေရးတႀကီး ထည့္သြင္း စဥ္းစားတတ္ၾကပါတယ္။ တူေလး ေမာင္ေလးေတြကို “နင္တို႔ဟယ္ . . . ေယာက်္ားေလးပဲ၊ ၾကံဳတုန္းႀကိဳက္တုန္း ခါႀကီးရက္ႀကီးမ်ား ပဥၥင္းေလးဘာေလး တက္ဖို႔ စိတ္မကူးၾကဘူးလား”ဆိုရင္ “ကတံုးမတံုးႏိုင္ဘူး”လို႔ ေျပာတတ္ၾကပါတယ္။

လူသားေတြ အတြက္ေတာ့ ေခါင္းေပၚက ဆံပင္ဟာ အလွအပ အဆင္တန္ဆာ တစ္မ်ိဳးပါပဲ။ ဆံပင္ကိုပဲ ပံုသြင္းၾက ေဆးဆိုးၾကနဲ႔ လွသည္ထက္လွဖို႔ ႐ႈပ္ယွက္ခတ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနၾကတာပါ။ မိန္းကေလးေတြဆို ပိုဆိုးတာေပါ့။ ပုဂံကေတာင္မွ အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ့ ဆံပင္ ဆင္ယင္ထံုးဖြဲ႔ပံု အမ်ိဳးေပါင္း ငါးဆယ္ေက်ာ္တယ္လို႔ ၾကားဖူးပါတယ္။ ခုလို လြတ္လပ္ပြင့္လင္း တိုးတက္ပါတယ္ဆိုတဲ့ ေခတ္မွာေတာ့ အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ့ ဆံပင္ပံုစံကို စာရင္းျပဳစု ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ရာခ်ီ ေထာင္ခ်ီ ရွိမွာေပါ့။ ကမၻာနဲ႔အ၀ွန္း ဆိုရင္ ေသာင္းေက်ာ္မ်ားေတာင္ ရွိေလမလား မသိပါဘူး။ လူဒကာဒကာမေတြ အထူးသျဖင့္ မိန္းကေလးေတြေပါ့ ကိုယ့္ေခါင္းေပၚက ဆံပင္ကို သည္းသည္းလႈပ္ ျဖစ္ေနၾကခ်ိန္မွာ ဆံပင္အေပၚ ေၾကာင့္ၾကစိုက္ၿပီး သာယာမႈ မရွာဘဲ ဦးျပည္းကတံုး ရိပ္ေတာ္မူၾကတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြရဲ့ အသြင္အျပင္ ဂုဏ္ရည္ဟာလည္း ၾကည္ညိဳ ေလးစားစရာပဲ မဟုတ္ပါလား။

ရဟန္းေတာ္ေတြရဲ့ ဒီ အသြင္အျပင္ ဂုဏ္ရည္ႏွစ္မ်ိဳးဟာ ဘုရားရွင္ အဆူဆူတို႔ရဲ့ အစဥ္အလာ ဂုဏ္ရည္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ပေစၥကဗုဒၶါ အရွင္ျမတ္မ်ားနဲ႔ အရွင္မဟာကႆပ အရွင္သာရိပုတၱရာ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ စတဲ့ ရဟႏၲာ အရွင္ျမတ္မ်ားရဲ့ အေမြအႏွစ္လည္း ဟုတ္ပါတယ္။

ရဟန္းေတာ္ေတြ ဆင္ျမန္းတဲ့ သကၤန္းဟာ ဘုရားရွင္ အဆူဆူတို႔နဲ႔ ပေစၥကဗုဒၶါ ရဟႏၲာ အဆက္ဆက္တို႔ ၀တ္႐ံုေလ့ရွိတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းအ၀တ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ၾကတဲ့ ဘယ္ဘုရားရွင္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္ပေစၥကဗုဒၶါ ဘယ္ရဟႏၲာမဆို ဒီလို သကၤန္းခ်ည္းပဲ ၀တ္႐ံု သံုးေဆာင္ေတာ္မူခဲ့ၾက ပါတယ္။ ဂဂၤါ၀ါဠဳ သဲစုမက ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ၾကတဲ့ ဘုရား ပေစၥကဗုဒၶါ ရဟႏၲာ အရွင္တိုင္းဟာလည္း ဆံေတာ္ကို ပယ္စြန္႔ၿပီး ဦးျပည္းကတံုး အျဖစ္နဲ႔ ေနသြားေတာ္ မူခဲ့ၾကပါတယ္။

ရဟန္းေတာ္ အရွင္ျမတ္ေတြရဲ့ အသြင္အျပင္ ဂုဏ္ရည္ဟာ သာသနာေတာ္မွာ အလြန္ အေရးႀကီးပါတယ္။ သစ္ပင္ တစ္ပင္မွာဆိုရင္ အေခါက္ အကာ အေပြးရွိမွ အႏွစ္ တည္ပါတယ္။ သာသနာေတာ္မွာလည္း ဒီသေဘာပါပဲ။ ရဟန္းေတာ္ေတြရဲ့ အသြင္အျပင္ ဂုဏ္ရည္ မရွိဘဲ မဂ္အဆင့္ ဖိုလ္အဆင့္ နိဗၺာန္အဆင့္ဆိုတဲ့ အႏွစ္သာရ ရွိမလာႏိုင္ပါဘူး။ ဒီေနရာမွာ ေခါင္းတံုးရိပ္ သကၤန္း၀တ္ၿပီး ရဟန္းျပဳမွ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ ရမယ္လို႔ ဆိုလိုတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘုရားေလာင္း သိဒၶတၳမင္းသားကိုယ္တိုင္ ေတာထြက္ ဆံေတာ္ပယ္ သကၤန္း၀တ္ ရဟန္းျပဳၿပီးမွ သစၥာတရား ရွာေဖြေတြ႔ရွိခဲ့ပါတယ္။ အသြင္အကာ ရွိၿပီးမွ အႏွစ္သာရ ရခဲ့တာကို သတိရဖို႔ပါ။

ဘုရားရွင္ရဲ့ ဖခမည္းေတာ္ သုေဒၶါဒန မင္းႀကီးဆိုရင္ လူ၀တ္ေၾကာင္နဲ႔ ရာဇာပလႅင္ထက္ ထီးျဖဴေအာက္မွာ ရဟႏၲာ ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ ရဟန္းျဖစ္ႏိုင္တဲ့ အထံုပါရမီ မရွိခဲ့တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ မၾကာခင္မွာ ပရိနိဗၺာန္ စံ၀င္ေတာ္မူခဲ့ရပါတယ္။ ဘုရင္မင္းျမတ္ ျဖစ္ေနတာေတာင္မွ ေအာက္တန္းက်တဲ့ လူအသြင္ဟာ အဆင့္ျမင့္တဲ့ အရဟတၱမဂ္ အရဟတၱဖိုလ္ ဂုဏ္ကို မခံယူႏိုင္ပါဘူး။ ရဟႏၲာ မွန္သမွ်ဟာ ဖန္၀ါသကၤန္း ဆင္ျမန္းျခင္း နဲ႔ ဦးျပည္းေခါင္းတံုး ရိပ္ျခင္းဆိုတဲ့ အသြင္အျပင္ဂုဏ္ရည္ ရွိရပါတယ္။ ရဟန္းျဖစ္ရပါတယ္။ ရဟႏၲာ မွန္သမွ် ရဟန္းခ်ည္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လူသားရဟႏၲာရယ္လို႔ ခုနစ္ရက္ထက္ပိုၿပီး မတည္ရွိႏိုင္ပါဘူး။

ဒီလို အဖိုးတန္ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ဘုရားသားေတာ္ ရဟန္းသံဃာမ်ားရဲ့ အသြင္အျပင္ ဂုဏ္ရည္က တစ္ဆင့္ ေကာင္းျမတ္ေသာ အက်င့္ သုပၸဋိပၸႏၷ၊ ေျဖာင့္မတ္ေသာ အက်င့္ ဥဇုပၸဋိပၸႏၷ အစရွိတဲ့ အႏွစ္သာရဂုဏ္၊ သီလ သမာဓိ ပညာ အရည္အခ်င္းမ်ားကို ၾကံစည္ေအာက္ေမ့ ေလးစားအားက် ၾကည္ညိဳ ဦးခိုက္ႏိုင္ၾကပါေစ။

ဓမၼ၀ိဟာရီ

2 comments:

  1. လူ႔သဘာ၀ဆိုတာ ကိုယ့္ထက္သာမွ အားက် ေလးစားပါတယ္။ ကုိယ့္မွာ မရွိတဲ့ ဂုဏ္ အရည္အခ်င္းေတြ ရွိေနမွ ကိုယ္မလုပ္ႏိုင္တာေတြ လုပ္ျပႏိုင္မွ ေလးစားေလာက္သူလို႔ ဂုဏ္ျပဳ ဦးခိုက္ၾကပါတယ္။

    ReplyDelete