Tuesday, September 21, 2010

The Way to Nibbana (Part 5) - နိဗၺာန္လမ္း (အပိုင္း ၅)

ေတာင္းရမ္းစားျခင္းသည္ အသက္ေမြးမႈပံုစံတစ္မ်ိဳး ျဖစ္လာေသာအခါ တစ္ခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံမ်ား၌ သူေတာင္းစားျပႆနာသည္ ကိုယ္တြယ္ေျဖရွင္းရမည့္ ကိစၥတစ္ရပ္ ျဖစ္ေနေပသည္။ သူေတာင္းစားမ်ား ရွိေနျခင္းသည္ သိကၡာရွိသည့္ ႏိုင္ငံတို႔၏ အသေရကို ထိခိုက္ေစႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ကံအေၾကာင္းမလွေသာ သူေတာင္းစားတို႔ကို က႐ုဏာထားေသာအားျဖင့္ ဤျပႆနာကို သက္ဆိုင္ရာ အစိုးရတို႔က လိုလိုလားလား ေျဖရွင္းေပးသင့္ေပသည္။

႐ုပ္၀တၳဳႂကြယ္၀သူတို႔က ႐ုပ္၀တၳဳ ခ်ိဳ႕တဲ့သူတို႔ကို က႐ုဏာသက္၍ သူတို႔ဘ၀ကို ႀကိဳးစား ျမႇင့္တင္ေပးသင့္၏။ ထို႔အတူပင္ နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ႂကြယ္၀သူတို႔၏ တာ၀န္မွာလည္း ႐ုပ္၀တၳဳသာႂကြယ္၀ၿပီး နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဆင္းရဲေနသူတို႔ကို က႐ုဏာသက္ရန္ ျဖစ္ေပသည္။ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာ သက္သက္သည္ စစ္မွန္ေသာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ေဆာင္ခ်ဥ္းမေပးႏိုင္။ စိတ္ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို ႐ုပ္၀တၳဳရတနာတို႔ျဖင့္ လဲလွယ္၍ မရႏိုင္။ စိတ္အလွ နာမ္ရတနာတို႔ျဖင့္သာ လဲလွယ္ႏိုင္ေပသည္။ ယေန႔ကမၻာရွိ လူမ်ားစြာတို႔သည့္ အလြယ္တကူ မရရွိႏိုင္ေသာ နာမ္အာဟာရ ဆိုးဆိုး၀ါး၀ါး ခ်ိဳ႕တဲ့လိုအပ္ေနၾက၏။ အေၾကာင္းကား လူဆင္ရဲ လူခ်မ္းသာ ႏွစ္မ်ိဳးလံုး၌ တည္ရွိေနေသာ နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ခ်ိဳ႕တဲ့မႈသည္ ႐ုပ္၀တၳဳ မျပည့္စံုမႈထက္ အေရအတြက္ ပိုမ်ားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။

ေရာဂါဘယသည္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈထက္ ပို၍ပင္ ကမၻာတစ္၀ွန္းလံုး ျပန္႔ႏွံ႔ေနေပသည္။ လူမ်ားစြာတို႔ ႐ုပ္ေ၀ဒနာ ခံစားေနရသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕က စိတ္ေ၀ဒနာ ခံစားေနရ၏။ သိပၸံပညာသည္ ႐ုပ္ေ၀ဒနာရွင္တို႔အတြက္ အစြမ္းထက္သည့္ ေဆး၀ါးမ်ား စီမံေပးႏိုင္ေသာ္လည္း စိတၱဇေဆး႐ံုးမ်ား၌ ေခ်ာင္ထိုးထားျခင္း ခံရတတ္ေသာ စိတ္ေ၀ဒနာရွင္တို႔အတြက္ကား စီမံေပးႏိုင္ၾကေပ။

ဤေ၀ဒနာ ႏွစ္မ်ိဳးအတြက္ အေၾကာင္းမ်ားစြာ ရွိ၏။ ေယာက္်ားမိန္းမတို႔ အစြမ္းထက္ေသာ ကုသမႈတစ္ခု ျပဳလုပ္လိုၾကပါလွ်င္ ထိုအေၾကာင္းတရားတို႔ကို ပယ္ရွားဖို႔ ႀကိဳးစားၾကေပမည္။

ႏိုင္ငံေပါင္းစံုသည္ လူသားတို႔ အတြက္သာမက တိရစၧာန္မ်ား အတြက္ပါ ေရာဂါကုသရန္ႏွင့္ ကာကြယ္ရန္အတြက္ ထိေရာက္ေသာ စီမံကိန္းမ်ားကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေနၾကေလၿပီ။

ဗုဒၶရွင္ေတာ္သည္ လူနာကို ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ျပဳစုျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ “လူနာကို ျပဳစုလုပ္ေကၽြးသူသည္ ငါဘုရားကို ျပဳစုလုပ္ေကၽြးသည္ မည္၏”ဟူေသာ ေအာက္ေမ့ဖြယ္ စကားတို႔ျဖင့္ တပည့္သာ၀ကတို႔ကို အေလးအနက္ တိုက္တြန္းျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း စံနမူနာတစ္ရပ္ ခ်မွတ္ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။

ကိုယ္က်ိဳးမငဲ့ေသာ ဆရာ၀န္တို႔သည္ ဆင္းရဲဒုကၡ ေလ်ာ့ပါးေရးအတြက္ အခမဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ား ေပးၾက၏။ အခ်ိဳ႕ကား သူတို႔အသက္ကိုပင္ ပဓာန မထားဘဲ ဆင္းရဲ့သည့္ လူနာမ်ားကို ျပဳစုရင္း အခ်ိန္ႏွင့္ စြမ္းအင္အားလံုးတို႔ကို အသံုးျပဳၾကေပ၏။

ေဆး႐ံုႏွင့္ အခမဲ့ ေဆးေပးခန္းတို႔သည္ လူသားတို႔အတြက္ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာမ်ား ျဖစ္ေနေလၿပီ။ သို႔ေသာ္ ႏြမ္းပါးသူတို႔ အက်ိဳးရွိရန္အတြက္ ေဆး႐ံုႏွင့္ အခမဲ့ ေဆးေပးခန္းမ်ား မ်ားစြာ လိုအပ္ေနေသး၏။ ဖြံ႔ၿဖိဳးဆဲ ႏိုင္ငံမ်ား၌ ေဆးဘက္ဆိုင္ရာ အေဆာက္အဦ အေထာက္အပံ့ ခ်ိဳ႕တဲ့မႈေၾကာင့္ ႏြမ္းပါးသူတို႔ ဆင္းရဲဒုကၡ ခံစားေနရ၏။ လူမမာကို ေဆးကုသရန္အတြက္ အနီးဆံုး ေဆး႐ံု သို႔မဟုတ္ ေဆးေပးခန္းသည္ပင္ ခက္ခက္ခဲခဲ သြားေရာက္ရေသာ မိုင္ေပါင္းမ်ားစြာ ေ၀းကြာရာ၌ တည္ရွိေန၏။ တစ္ခါတစ္ရံ လမ္းခရီး၌ အသက္ဆံုးၾကရ၏။ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ မိခင္တို႔မွာ အဆင္းရဲဆံုး ျဖစ္၏။ မဖြံ႔ၿဖိဳးေသးသည့္ ေက်းလက္ေဒသတို႔၌ ေဆး႐ံု ေဆးေပးခန္း သားဖြားခန္း စသည္တို႔ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ေန၏။

ဆင္းရဲနိမ့္က်သူႏွင့္ ခိုကိုးရာမဲ့သူတို႔သည္ ခ်မ္းသာႂကြယ္၀သူတို႔၏ က႐ုဏာႏွင့္ ထိုက္တန္ေပ၏။ တစ္ခါတစ္ရံ၌ အေစခံႏွင့္ အလုပ္သမားတို႔ကို လစာအျပည့္ မေပးၾကေပ။ အစာ ၀၀ မေကၽြးၾကေပ။ အ၀တ္အစား ျပည့္ျပည့္စံုစံု မဆင္ၾကေပ။ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း ဆက္ဆံသည္လည္း ရွိတတ္၏။ ဥပေဒႏွင့္ ညီညြတ္ေသာ တရားစီရင္မႈကို မရၾကေပ။ သူတို႔ခမ်ာ မ်က္ကြယ္ အျပဳခံေနၾကရ၏။ အားနည္းသူကို ႏွစ္သိမ့္အားေပးမည့္သူ မရွိသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေန၏။ ထူးျခားသည့္ အမႈတစ္ခ်ိဳ႕၌ သတင္းေထာက္မ်ားကို ဖြင့္ေပးၿပီး လူသား၏ ရက္စက္မႈကို လူသိရွင္ၾကား ၾကားနာစစ္ေဆး၏။ အလားတူ ကိစၥရပ္ ေျမာက္မ်ားစြာကိုကား မသိလိုက္ၾကရေပ။ ဤသို႔ ကံေခသူတို႔အတြက္ အရာရာကို တိတ္ဆိတ္စြာ ငံု႔ခံေနရသည့္ ေျမမဟီကဲ့သို႔ ႐ိုးက်ိဳးစြာ အနင့္နာခံ႐ံုမွတစ္ပါး အျခားေရြးစရာ မရွိေတာ့ေပ။ ေသာက ဒုကၡကို မခံစားႏိုင္ေတာ့သည့္ အဆံုး၌ လံုးလံုးၾကံရာမရျဖစ္ကာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အဆံုးစီရင္လိုက္ၾကေလ၏။

ဆိုးသြမ္းသူ ေကာက္က်စ္သူႏွင့္ အသိဥာဏ္မဲ့သူတို႔သည္ကား စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ခ်ဴခ်ာသူမ်ား ျဖစ္ၾကေသာေၾကာင့္ ကာယိကဒုကၡ ခံစားေနရသူတို႔ထက္ ပို၍ပင္ က႐ုဏာသက္ထိုက္သူမ်ား ျဖစ္ၾက၏။ သူတို႔ကို မ႐ႈတ္ခ်သင့္ေပ။ မစက္ဆုပ္သင့္ေပ။ သူတို႔၏ အားနည္းခ်က္ႏွင့္ သူတို႔၏ အျပစ္အနာအဆာတို႔အတြက္ သနားငဲ့ညႇာရန္သာ သင့္ေလ်ာ္၏။ မိခင္သည္ သားသမီး အားလံုးတို႔ကို အညီအမွ် သနားၾကင္နာေသာ္လည္း မက်န္းမမာ ခ်ဴခ်ာေနေသာ ကေလးကို ပို၍ က႐ုဏာသက္၏။ အလားတူပင္ စိတ္က်န္းမာေရး မျပည့္စံုသူတို႔ကို ပို၍ က႐ုဏာထားသင့္၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ စိတ္က်န္မာေရး ခ်ိဳ႕တဲ့မႈသည္ ကိုယ့္က်င့္တရားကို ပ်က္ျပားေစေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။

ဥပမာအားျဖင့္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္သည္ အမၺပါလီ ျပည့္တန္ဆာမႏွင့္ ခိုးသားဓားျပႀကီး အဂၤုလိမာလတို႔ အေပၚ၌ ႀကီးမားေသာ က႐ုဏာတရား ထားရွိခဲ့၏။ ေနာက္ပိုင္း၌ သူတို႔ႏွစ္ဦးစလံုး ဘုရားရွင္၏ တပည့္သာ၀ကမ်ား ျဖစ္လာၾကၿပီး ကိုယ့္က်င့္တရား ျပန္လည္ထူေထာင္ရာ၌ အဆံုးစြန္ထိ ၿပီးေျမာက္ခဲ့ၾကေလသည္။

သူတို႔ မည္မွ်ပင္ ဆိုးသြမ္းေသာ္လည္း သူတို႔၏ ပါရမီဓာတ္ခံ ႀကီးရင့္မႈကို နားလည္သင့္ေပသည္။ အခ်ိန္ကိုင္ ဖြင့္ဆိုေျပာၾကားအပ္ေသာ စကားတစ္ခြန္းသည္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ သေဘာထားအျမင္ တစ္ခုလံုးကို ေျပာင္းလဲေစႏိုင္၏။

အင္ပါယာဘုရင္ အေသာကသည္ “စ႑ာေသာက”ဟု ကဲ့ရဲ့သမုတ္အပ္သည္အထိ ျပစ္မႈေျမာက္မ်ားစြာကို က်ဴးလြန္ခဲ့၏။ ေနာင္ေသာအခါ သူသည္ “အေသာကမဟာရာဇာ” ျဖစ္လာခဲ့၏။ “(မေမ့ေလ်ာ့ေသာ) လံု႔လသည္ မေသရာ နိဗၺာန္သို႔ သြားရားလမ္း ျဖစ္၏”ဟု သာမေဏငယ္ထံမွ ၾကားရေသာ စကားတို႔သည့္ သူ႔ဘ၀ကို အႀကီးအက်ယ္ ေျပာင္းလဲေစခဲ့ေလ၏။

ဘုရားရွင္၏ လမ္းညႊန္ခ်က္ကား လူမိုက္ကို မေပါင္းသင္းရန္ ျဖစ္၏။ ဤ အခ်က္သည္ လူေတာ္လူေကာင္းတို႔သည္ လူမိုက္တို႔ကို ျပဳျပင္ထိန္းေက်ာင္း ေပးရန္အတြက္ပင္ အေပါင္းအေဖာ္ မျပဳအပ္ဟု ဆိုလိုသည္ မဟုတ္။ လူအမ်ားက ကူးစက္ေရာဂါ ခံစားေနရသူတို႔ကို ေရွာင္ၾကဥ္ၾက၏။ က႐ုဏာရွင္ သမားေတာ္တို႔သည္ကား ေ၀ဒနာရွင္တို႔ကို ေရာဂါေပ်ာက္ကင္းေအာင္ ျပဳစုၾက၏။ ထိုသို႔ မျပဳစု မကုသလွ်င္ ေ၀ဒနာရွင္တို႔ အသက္ဆံုးသြားႏိုင္၏။ အလားတူပင္ ဆိုးသြမ္းေကာက္က်စ္သူတို႔သည္ လူေကာင္းတို႔က သူတို႔ကို သေဘာထားႀကီးစြာ လက္မခံႏိုင္ၾကလွ်င္ သနားက႐ုဏာ မထားၾကလွ်င္ စိတ္ဓာတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ က်႐ံႈးေသဆံုး သြားႏိုင္၏။

က်င့္၀တ္ထံုးတမ္း တစ္ခု အေနျဖင့္ ဘုရားရွင္သည္ ဆင္းရဲသူ ဥာဏ္မဲ့သူ ဆိုးသြမ္းသူတို႔ကို ရွာေဖြၾကည့္႐ႈေတာ္မူ၏။ သို႔ေသာ္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႏွင့္ ေတြ႔ရေသာအခါ ေကာင္းျမတ္သူ ဂုဏ္ရွိသူတို႔ ျဖစ္လာၾက၏။

(ခ်စ္ခင္ၾကင္နာမႈ) ေမတၱာကဲ့သို႔ပင္ (သနားငဲ့ညႇာမႈ) က႐ုဏာကိုလည္း ေပါက္ဖြားၿပီးႏွင့္ မေပါက္ဖြားရေသးေသာ သနားစဖြယ္ တိရစၧာန္တို႔ အပါအ၀င္ ဆင္းရဲ့ဒုကၡ ခံစားေနရေသာ ကူကယ္ရာ မဲ့ေနၾကေသာ သတၱ၀ါ အားလံုးတို႔ထံသို႔ ေရာက္သည္အထိ အကန္႔အသတ္မဲ့ ျဖန္႔က်က္သင့္ေပသည္။

အမ်ိဳးဇာတ္ အသားအေရာင္ သို႔မဟုတ္ အမ်ိဳးအႏြယ္တို႔ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ လူသားတို႔၏ အခြင့္အလမ္းႏွင့္ အခြင့္အေရးတို႔ကို ျငင္းပယ္ျခင္းသည္ လူမဆန္မႈႏွင့္ ရက္စက္မႈပင္ ျဖစ္၏။ တိရစၧာန္တို႔၏ အသားကို အာသာငန္းငန္း စားေသာက္ျခင္း၊ ေကာင္းကင္ယံမွ ဗံုးမိုးက်ဲခ်ကာ သန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ ေယာက္်ား မိန္းမႏွင့္ ကေလးသူငယ္တို႔ကို ရက္ရက္စက္စက္ ေခ်မႈန္းျခင္းတို႔သည္ ေတြေ၀မိုက္မဲသူတို႔ က်ဴးလြန္ဖူးသမွ် အဆိုးရြားဆံုး ရက္စက္မႈမ်ားပင္ ျဖစ္၏။

သနားၾကင္နားျခင္း ကင္းမဲ့ေသာ အမုန္းရန္ၿငိဳး ထူေျပာေသာ ယေန႔ကမၻာသည္ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈ ယဇ္ပလႅင္၌ သက္ရွိေျမကမၻာေပၚရွိ တန္ဖိုးအရွိဆံုး အရာတို႔ကို စေတးခဲ့ၾကေလၿပီတည္း။ က႐ုဏာတရား ဘယ္ဆီဘယ္၀ယ္သို႔ ထြက္ေျပးေလသနည္း။

အၾကမ္းဖက္မႈႏွင့္ ရက္စက္မႈတို႔ကို ေျမမ်က္ႏွာျပင္ေပၚမွ ေမာင္းထုတ္ပစ္ရန္အတြက္ ယေန႔ကမၻာသည္ က႐ုဏာတရား ျပည့္၀သည့္ ေယာက္်ားမိန္းမတို႔ကို လုိအပ္ေန၏။

ဗုဒၶဘာသာ၏ က႐ုဏာ ဟူသည္မွာ ေသာကမ်က္ရည္ က်ျခင္းမ်ိဳးတို႔ကိုသာ ပဓာန မထားေၾကာင္း မွတ္သားသင့္၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ က႐ုဏာ၏ သြယ္၀ိုက္ေသာ ရန္သူသည္ ရာဂမွ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ေသာက ျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။

က႐ုဏာသည္ ေသာကေရာက္ေနသည့္ သတၱ၀ါ အားလံုးတို႔ကို ေထြးေပြ႔ယုယတတ္၏။ ေမတၱာသည္ ေပ်ာ္ရႊင္သူ သို႔မဟုတ္ ပူေဆြးသူ သက္ရွိသတၱ၀ါ အားလံုးတို႔ကို သိမ္းၾကံဳးေပြ႔ဖက္တတ္၏။

နာဒရေထရ္   The Way to Nibbana ကို ဘာသာ ျပန္ဆိုပါသည္။
ဆက္ပါဦးမည္။

No comments:

Post a Comment