"ေမဓာဝီ၊ ပညာရွိသည္။ ဖႏၵနံ၊ ဆတ္ဆတ္တုန္တတ္ေသာ။ စပလံ၊ ဖလန္းဖလန္းထတတ္ေသာ။ ဒူရကၡံ၊ ေစာင့္ထိန္းရခက္ေသာ။ ဒုႏၷိဝါရယံ၊ တားဆီးရခက္ေသာ။ စိတၱံ၊ စိတ္ကို။ ဥဇုံ၊ ေျဖာင့္စြာ။ ကေရာတိ၊ ျပဳ၏။
ဆိုၾကည့္ပါ။
. . . . .။
သိမ္မညီေသးဘူး။
ဘုန္းဘုန္းရင္ထဲ မေရာက္ေသးပါဘူး။ ဘုန္းဘုန္းကေတာ့ No ပါ။
ညီေအာင္ ျပန္ဆိုမယ္။
စိတ္က အာ႐ံုအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ဆတ္ဆတ္ခါတယ္။ ဟိုဟိုဒီဒီ ဖလန္းဖလန္း။ ထိန္းထားဖို႔ ခက္တယ္။ မေကာင္းတဲ့ဆီ မသြားေအာင္ တားရခက္တယ္။ ပညာရွိကေတာ့ အဲ့ဒီစိတ္ကို အလိုမလိုက္ဘူး။ အလႈပ္မခံဘူး။
ဒီဂါထာထာကို ေနစဥ္ဘဝမွာ အသံုးခ်တဲ့အခါ။ ပ်က္စီးဆံုး႐ႈံးမႈနဲ႔ ၾကံဳရတဲ့အခါ။ ဆိုပါစို႔ ေသြးသားထဲက တစ္ေယာက္ေယာက္ ေသဆံုးၿပီဆိုရင္ အသုဘခ်ေတာ့ မထိန္းႏိုင္မသိမ္းႏိုင္ ငိုလိုက္ၾကတာ။ ေဒါသေၾကာင့္ စိတ္က လႈပ္သြားလို႔ လူပါလိုက္လႈပ္တာ။ လႈပ္တဲ့စိတ္ကို မထိမ္းႏိုင္ေတာ့ ႐ုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ ျဖစ္ရတယ္။ လူေသမွေတာ့ လူတိုင္းပူတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္အဆင့္အတန္းနဲ႔ကိုယ္ ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္း ပူတတ္ရင္ လူေနမႈ အဆင့္ျမင့္တာပဲ။ ဘဝျပႆနာေတြ ၾကံဳရတိုင္း ပံုစံမ်ိဳးစံု အဆင့္မ်ိဳးစံုနဲ႔ ဆတ္ဆတ္တုန္တတ္တဲ့စိတ္ကို ထိန္းရတယ္။
ဥဇံု ကေရာတိ၊ ေျဖာင့္သည္ကို ျပဳ၏။ ေကာက္က်စ္ျခင္း ကင္းသည္ကို ျပဳ၏။ ကိေလသာ အဆိပ္ မရွိသည္ကို ျပဳ၏။ ဓုတင္ေဆာက္တည္တယ္၊ ေတာမွာေနၿပီး အသားအေရ ျပည့္ၿဖိဳးျခင္းကို ပယ္တယ္၊ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ ကိေလသာကို ပယ္တယ္။ ဒီလိုနည္းေတြနဲ႔ စိတ္ကို ေျဖာင့္ေအာင္လုပ္တာ။
ဓုတင္ဆိုတာ ကိေလသာကို ခါခ်တဲ့ အက်င့္။ ကိေလသာေတြ မ်ားလြန္းလို႔ ခါခ်ေနရတယ္။ ဝိုင္းစုခိုင္သိန္းလား မသိဘူး။ ခါခ်ေနရတယ္ ဆိုတာမ်ိဳး။ ခုဟာကေတာ့ ကိေလသာကို ခါခ်တာပါ။ ဥပမာ ရဟန္းေတြ သကၤန္းသံုးထည္ပဲ အသံုးျပဳတယ္ဆိုရင္ တိစီဝရိက္ဓုတင္။ သကၤန္းအမ်ိဳးမ်ိဳး လိုခ်င္လို႔ စိတ္တုန္လႈပ္တာ မျဖစ္ေအာင္လို႔။ ေန႔စဥ္ဘဝမွာ သံုးထည္ မဟုတ္ပါဘူး။ သံုးစံုနဲ႔ ရၿပီလား။ စကတ္ေရာ၊ ပါတိတ္ေရာ၊ ကြာတားေရာ၊ အတိုေရာ၊ အရွည္ေရာ။ ေရွ႕ကြဲ ေနာက္ကြဲ ေဘးကြဲ အမ်ိဳးမ်ိဳး။ အဆင္မ်ိဳးစံု ဒီဇိုင္းမ်ိဳးစံု ဖႏၵနံလား။ စပလံ ဖလန္းဖလန္းလား။ ဓုတင္နဲ႔ ခါခ်ၾကည့္ပါ။ ပတၱပိုဏ္ဓုတင္ကေတာ့ သပိတ္ထဲ ဟင္းေတြထည့္ၿပီး တစ္ခြက္တည္း တဲဲ့။ စားပြဲေပၚမွာ ဟင္းဘယ္ႏွခြက္နဲ႔ ဖလန္းဖလန္းထတာလဲ။ စိတ္က ဘယ္လိုေနလဲ။ ဘယ္ေလာက္ထိ စိတ္အလို လိုက္သလဲ။ ဝုန္းဒုန္းမႀကဲရင္ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ ကိေလသာကို ပယ္တာပါ။
ဥသုကာေရာ၊ ျမားလုပ္သူသည္။ ေတဇနံ၊ ျမားကို။ ဥဇံု၊ ေျဖာင့္သည္ကို။ ကေရာတိ ဣဝ၊ ျပဳသကဲ့သို႔တည္း။
ျမားကို ေျဖာင့္ေအာင္လုပ္တဲ့ အခါမွာ။ အပူေပးရတယ္။ ေျခာက္လြန္းေနရင္ အေစး ဆြတ္ရတယ္။ ဖိအားနဲ႔ ေျဖာင့္ရတယ္။ စိတ္ကို ေျဖာင့္ေအာင္လုပ္တဲ့ေနရာမွာလည္း သဒၶါနဲ႔ ဆြတ္ဆြတ္ၿပီး ေျဖာင့္ရတယ္။ ကိုယ္အားနဲ႔ တြန္းေပးတဲ့ ကာယိကဝီရိယ၊ စိတ္အားနဲ႔ ေထာက္ထားတဲ့ ေစတသိက ဝီရိယ။ ဝီရိယနဲ႔ အပူေပးရတယ္။ ဝိပႆနာ ဘာဝနာနဲ႔ ဖိရတယ္။
မာရေဓယ်ံ၊ ကိေလသာကို။ ပဟာတေဝ၊ ပယ္သည္ရွိေသာ္။ ဣဒံ စိတၱံ၊ ဤစိတ္သည္။ ပရိဖႏၵတိ၊ လူးလြန္႔ တုန္လႈပ္၏။ ၾသကေမာကတဥဗ႓ေတာ၊ ေရဟူေသာ တည္ရာမွ ထုပ္ယူအပ္သည္ျဖစ္၍။ ထေလ၊ ကုန္းေပၚ၌။ ခိေတၱာ၊ ပစ္ခ်အပ္ေသာ။ ဝါရိေဇာ၊ ငါးသည္။ ပရိဖႏၵတိ ဣဝ၊ လူးလြန္႔ တုန္လႈပ္သကဲ့သို႔တည္း။
ငါးက ေရထဲမွာပဲ ေနသားက်တယ္။ ကုန္းေပၚမွာ တင္လိုက္ရင္ တြန္႔တြန္႔လူးေတာ့တာပဲ။ စိတ္က ကာမဂုဏ္အာ႐ံုမွာ ေပ်ာ္တယ္။ ကိေလသာထဲ ေနရမွ။ ကုသိုလ္အာ႐ံုဆီ ပို႔လိုက္ရင္ သြက္သြက္ခါေရာ။ Myanmar Idolေလးနဲ႔ဆိုရင္ ၿငိမ္ေနတာ။ ၾကည့္ေနတုန္း မီးပ်က္တာနဲ႔ စိတ္က လႈပ္သြားၿပီ။ ဘုရားရွိခိုးရင္ စိတ္က လႈပ္ၿပီ။ တရားထိုင္ရင္ ပိုဆိုး။ ကိေလသာ အာ႐ံုထဲကေန ထုတ္လိုက္တာကိုး။
ဂါထာ အနက္ ျပန္ဆိုၿပီး သိမ္းရေအာင္။
. . . . .။
ဟုတ္ၿပီ။ ေနာက္တစ္ဆင့္တက္ဖို႔ အားလံုး Safe ျဖစ္ပါတယ္။ မနက္ျဖန္ ေလးနာရီ။"
No comments:
Post a Comment