“ဦးဇင္း . . . စာေတာ့ ဖတ္ျဖစ္တာ မ်ားပါတယ္။
ဆက္စပ္ၿပီး တစ္ခါမွ မေမးဖူးဘူး။ အခုေတာ့ . . . အစိုးရသစ္ လက္ထက္မွာ
တစ္ႏိုင္ငံလံုး ၀ိသံုဂါမသိမ္ေတြ ခြင့္ျပဳသင့္တယ္ ဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး
ေမးစရာရွိလို႔ပါ။ ဗုဒၶဘာသာအတြက္ ၀ိသံုဂါမသိမ္ ခြင့္ျပဳလိုက္ရင္
မြတ္ဆလင္ေတြအတြက္ ဗလီ ခြင့္ျပဳရမယ္၊ ခရစ္ယန္ေတြအတြက္ ခ်တ္ေက်ာင္း
ခြင့္ျပဳရမယ္၊ ဟိႏၵဴေတြအတြက္ ဟိႏၵဴေက်ာင္း ခြင့္ျပဳရမယ္ တဲ့။ အဲ့ဒီလို . . .
တစ္ျခားဘာသာေတြက လိုက္ၿပီး ေတာင္းဆိုမွာမို႔ ဗုဒၶဘာသာအတြက္လည္း
ခြင့္မျပဳတာလို႔ ဦးဇင္းတစ္ပါးက တပည့္ေတာ္ကို ရွင္းျပတယ္။ အဲ့ဒါမ်ိဳး
ဟုတ္သလား ေမးခ်င္လို႔ပါ ဘုရား။”
“ဟိုဘက္ကို မေပးခ်င္လို႔ ဒီဘက္ကို
မေပးတာ၊ ဗလီတို႔ ခ်တ္ေက်ာင္းတို႔ ခြင့္မျပဳခ်င္လို႔ ၀ိသံုဂါမသိမ္
ခြင့္မျပဳတာဆိုရင္ မွားတယ္။ စိတ္ေနသေဘာထား ေသးသိမ္တာပဲ။ ဟိုဘက္က
ေတာင္းတယ္ဆိုတာက . . . သူ႔ေပးရင္ ငါ့လည္းေပးဆိုတဲ့ သေဘာ၊ တန္းတူ အခြင့္အေရး
ေတာင္းတာလား။ ေတာင္းၾကေလ။ ေပးတဲ့ဘက္ကလည္း မွန္မွန္ကန္ကန္ သံုးသပ္ၾကေပါ့။
၀ိသံုဂါမသိမ္ ခြင့္ျပဳရင္ ဗလီ ခြင့္ျပဳရမယ္၊ ခ်တ္ေက်ာင္း ခြင့္ျပဳရမယ္၊
ဟႏၵဴေက်ာင္း ခြင့္ျပဳရမယ္ဆိုတာ သာမာန္ၾကည့္ရင္ ဟုတ္သလိုလိုပဲ။ ဒါေပမယ့္
မဟုတ္ဘူး။ တူမွ မတူတာ။ ၀ိသံုဂါမသိမ္ဆိုတာက ရွိၿပီးသား ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း
သာသနာ့ေျမထဲက အကြက္ေလး တစ္ကြက္ေလ။ ဗုဒၶဘာသာေတြအတြက္ အသစ္ေပးတာမွ မဟုတ္တာ။
ဗုဒၶဘာသာအတြက္ ၀ိသံုဂါမသိမ္ ခြင့္ျပဳသလို . . . ဆိုပါစို႔ . . .
ခရစ္ယာန္ေတြအတြက္ ခ်တ္ေက်ာင္း ခြင့္ျပဳမယ္ဆိုရင္ . . . ခြင့္ျပဳလိုက္ေလ။
သူတို႔ရဲ့ ရွိၿပီးသား ခရစ္ယန္ ဘုရားေက်ာင္း၀င္းထဲမွာ ခ်တ္ေက်ာင္း
ခြင့္ျပဳဖို႔ ေတာင္းတာဆိုရင္ ခြင့္ျပဳလိုက္ေပါ့။ ရွိၿပီးသား မြတ္ဆလင္
သာသနာ့ေျမထဲမွာ ဗလီခြင့္ျပဳဖို႔ ေတာင္းတယ္ဆိုရင္လည္း ခြင့္ျပဳလိုက္ေပါ့။
ဟိႏၵေက်ာင္း၀င္းထဲမွာ ဟိႏၵဴဘုရားေက်ာင္း ခြင့္ျပဳဖို႔ ေတာင္းတယ္ဆိုရင္လည္း
ခြင့္ျပဳလိုက္ေပါ့။ ဘာထူးတာမွတ္လို႔။
ရွိၿပီးသား ဗုဒၶဘာသာ
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၀င္းထဲမွာ ၀ိသံုဂါမသိမ္ ခြင့္ျပဳတာနဲ႔ ေနရာအသစ္ ေျမအသစ္မွာ
ဗလီ ခြင့္ျပဳရမယ္၊ ခ်တ္ေက်ာင္း ခြင့္ျပဳရမယ္၊ ဟိႏၵဴေက်ာင္း ခြင့္ျပဳရမယ္
ဆိုရင္ေတာ့ . . . တန္းတူအခြင့္အေရး ေတာင္းတာ မဟုတ္ဘူးေလ။
ေတာင္းတိုင္းေပးလို႔ ဘယ္ျဖစ္မွာလဲ။
ခရစ္ယန္ေတြ၊ မြတ္ဆလင္ေတြ၊
ဟိႏၵဴေတြဘက္က ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ၿပီး တန္းတူအခြင့္အေရး
ေတာင္းဆိုခ်င္တယ္ဆိုရင္ ေတာင္းေပါ့။ ေနရာအသစ္ ေျမအသစ္မွာ
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းအသစ္ ခြင့္ျပဳရင္ ဗလီအသစ္၊ ခ်တ္ေက်ာင္းအသစ္၊
ဟိႏၵဴေက်ာင္းအသစ္ ခြင့္ျပဳပါ . . . အဲ့ဒီလို ေတာင္းဆိုရင္ မဆိုးေသးဘူး။
အဲ့ဒါေတာင္မွ ေတာင္းဆိုမႈက မမွ်မတ ျဖစ္ႏိုင္ေသးတယ္။
ဆိုပါစို႔ . . .
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မိသားစု တစ္ရာမွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း
ခြင့္ျပဳတယ္ဆိုရင္ မြတ္ဆလင္ မိသားစု တစ္ရာအတြက္ ဗလီတစ္လံုး၊ ခရစ္ယန္
မိသားစု တစ္ရာအတြက္လည္း ခ်တ္ေက်ာင္းတစ္ခု၊ ဟိႏၵဴမိသာစု တစ္ရာအတြက္
ဟိႏၵဴေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း . . .။ အဲ့ဒီလို သတ္မွတ္တယ္ ဆိုပါစို႔။ ျမန္မာက
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ မ်ားတဲ့ ႏိုင္ငံေလ။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မိသားစု တိုးႏႈန္းက
ပိုမ်ားတာေပါ့။ ဗုဒၶဘာသာ မိသားစု တစ္ရာကေန ႏွစ္ရာျဖစ္လာလို႔
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းအသစ္ တစ္ေက်ာင္း ထပ္တိုးေပမယ့္ မြတ္စလင္ဘာသာ၀င္ မိသားစု
တိုးမလာရင္ ဗလီအသစ္ ခြင့္ျပဳစရာ မလိုဘူးေလ။ ခရစ္ယန္ေတြ အတြက္လည္း
ဘာသာ၀င္မိသားစု တိုးလာမွ ခ်တ္ေက်ာင္းအသစ္ တိုးၿပီး ခြင့္ျပဳရမွာေပါ့။
ဟိႏၵဴေတြအတြက္လည္း ဒီလိုပဲေပါ့။ ဒါက . . . ဥပမာ ေျပာတာပါ။ အားလံုးအတြက္
ညီမွ်တဲ့ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္ . . . တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး ထားရမွာေပါ့။
ေစာေစာကစကား ျပန္ေကာက္ရရင္ . . . ရွိၿပီးသား ဗုဒၶဘာသာ
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၀င္းထဲမွာ ၀ိသံုဂါမသိမ္ ခြင့္ျပဳတာနဲ႔ ေနရာအသစ္ ေျမအသစ္မွာ
ဗလီခြင့္ျပဳရမယ္၊ ခ်တ္ေက်ာင္းခြင့္ျပဳရမယ္၊ ဟိႏၵဴေက်ာင္း ခြင့္ျပဳရမယ္လို႔
ေတာင္းဆိုရင္ ေတာင္းဆိုခ်က္က မမွ်တဘူး။ အဲ့ဒီလို ေတာင္းဆိုလာမွာမို႔
၀ိသံုဂါမသိမ္ ခြင့္မျပဳတာပါ ဆိုတာကေတာ့ . . . လႊဲမွားတဲ့ ဆင္ေျခပဲ။
ဆင္ေျခပါ။ တကယ္က ေငြညႇစ္ခ်င္လို႔ ေလွ်ာက္ေျပာေနတာ။ ေငြလိုခ်င္လို႔
ဆင္ေျခနဲ႔ ျငင္းတာ မဟုတ္ဘူး ဆိုရင္ေတာ့ . . . အေျခအေနမွန္ကို
မွန္မွန္ကန္ကန္ မသံုးသပ္ႏိုင္တာပဲ။
ဒါနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ တစ္ခု
ထပ္ျဖည့္ၿပီး ေျပာစရာ ရွိေသးတယ္။ ဗုဒၶဘာသာေတြအတြက္ ၀ိသံုဂါသိမ္ရဲ့ ေသခ်ာမႈ၊
ခိုင္မာမႈနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ . . . မစိုးရိမ္ ဆရာေတာ္ ဦးရာဇဓမၼာဘိ၀ံသ
အမိန္႔ရွိဖူးတယ္။ ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္ ပါ၀င္ၿပီး သိမ္တစ္လံုး သမုတ္ရတယ္။
႐ိုး႐ိုးသိမ္ သမုတ္တာ။ သိမ္သမုတ္ၿပီးေတာ့ ဆရာေတာ္က အမိန္႔ရွိတယ္။ သိမ္ေတာ့
သမုတ္ၿပီးၿပီ . . . ၀ိသံုဂါမသိမ္ ဆက္ေလွ်ာက္ပါတဲ့။ အဲ့ဒီလို
အမိန္႔ရွိဖူးတယ္။ ၀ိသံုဂါမသိမ္ရဲ့ ေသခ်ာမႈ ခိုင္မာမႈ အားေကာင္းတဲ့အတြက္ . .
. ဆရာေတာ္က ၀ိသံုဂါမသိမ္ ဆက္ေလွ်ာက္ဖို႔ အမိန္႔ရွိတာ။
အဲ့ဒါပဲ။
ဆိုလိုတာက . . . ၀ိသံုဂါမသိမ္ ခြင့္ျပဳရင္ ဗလီခြင့္ျပဳရမယ္၊
ခ်တ္ေက်ာင္းခြင့္ျပဳရမယ္ . . . ဆိုတာေတြဟာ . . . အဓိပၸာယ္ မရွိဘူး။ တူမွ
မတူတာ။ မတူဘူး။”
“မွန္ပါ ဘုရား။”
:)
ရွင္အာစာရ
(ေခတၱ စိုင္ျပင္ရြာ)
ရွင္အာစာရ
(ေခတၱ စိုင္ျပင္ရြာ)
No comments:
Post a Comment