ျမန္မာ့ပညာေရး
အဆင့္ျမႇင့္၍ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ ဆႏၵရွိေနၾကပံုကို ၾကားေနက်ျဖစ္သည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏
ပရိယတၱိပညာေရးကိုလည္း ေျပာင္းလဲလိုသည့္ အရွင္မ်ား ရွိၾကသည္။ ယခုအခါ လူတို႔၏ ပညာေရး
တိုးတက္ေျပာင္းလဲေတာ့မည္ဟု ယံုၾကည္ေမွ်ာ္လင့္ႏိုင္ၾကသည့္တိုင္ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ ပရိယတၱိပညာေရး
ေျပာင္းလဲရန္မွာ မလြယ္လွေသးဟု ထင္မိသည္။ ေျပာင္းလဲပိုင္ခြင့္ ရွိၾကသည့္ ထိပ္ပိုင္းဆရာေတာ္
အမ်ားစုက အေဟာင္းကိုသာ ႏွစ္သက္ၾကေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
ပရိယတၱိပညာေရး
မည္သို႔မည္ပံု ေျပာင္းလဲသင့္သည္ဟု အက်ယ္တ၀င့္ ရွင္းလင္းတင္ျပႏိုင္စြမ္း မရွိေသာ္လည္း
ေျပာင္းလဲသင့္သည့္ ေယဘုယ်သေဘာကိုကား ျမင္မိပါသည္။
လူ႔ပညာေရး၌
“အလြတ္က်က္၊ အလြတ္ေျဖ” ဟူေသာ အသံုးမက်မႈကို ႐ႈတ္ခ်သံမ်ား ၾကားေနရသည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ား
အတြက္ကား “အာဂံုရမွ အာဂလူ”ဟု ခ်ီးက်ဴးကာ “အလြတ္က်က္၊ အလြတ္ေျဖ”ျခင္းကို အားေပးၾကသည္။
ဘုရားရွင္၏ စကားေတာ္ကို အာဂံုက်က္မွတ္ရမည္၊ က်က္မွတ္မႈကို ခ်ီးက်ဴးရမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း
စာေမးပြဲစနစ္၌ အာဂံုကို ဦးစားမေပးလြန္းသင့္ေပ။ လက္ရွိပရိယတၱိ ပညာေရး၌ကား အာဂံု၏ အခန္းက႑မွာ
ကိုးဆယ္ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္မည္ ထင္၏။ မသင့္လွေပ။ အထူးသျဖင့္ အဘိဓာန္ (Dictionary)ကို
အလြတ္က်က္ရျခင္းကဲ့သို႔ စာသင္းသားတို႔၏ အာဂံုဒုကၡကို အသိအမွတ္ ျပဳသင့္ေပသည္။
အာဂံုမဟုတ္သည့္တိုင္
အနက္လွည့္ျခင္း၊ ည၀ါရြတ္ျခင္း၊ သ႐ုပ္ခြဲျခင္းတို႔ကဲ့သို႔ အဖန္ဖန္ အထပ္ထပ္ မွတ္သားရမႈမ်ား
မ်ားလြန္းေနၿပီး စဥ္းစားသံုးသပ္ရမႈ ရွားပါးသည္။ အဆင့္ျမင့္တန္းမ်ား ေရာက္သည္အထိပင္
သုေတသနျပဳရျခင္း၊ စာတမ္းတင္ရျခင္းမ်ား မရွိေပ။ ေလ့လာ၍ တင္ျပမႈမ်ား ရွိသင့္သည္။
လက္ရွိ
ပရိယတၱိပညာေရးမွာ ဘာသာစကား (ပါဠိ)ကို သင္ယူေနျခင္းပင္ ျဖစ္သည္ဟု နားလည္မိသည္။ ဓမၼာစရိယတန္း
ပထမေန႔ ေမးခြန္းမ်ား၌ အမွတ္တစ္ရာဖိုး ဆယ္ပုဒ္စလံုး ဘာသာျပန္ (အနက္ေပး) ျဖစ္ေနျခင္းမွာ
ဘာသာစကားကို မည္မွ်အေလးေပးေၾကာင္း ထင္ရွားလွသည္။ ဓမၼာစရိယတန္း ဒုတိယေန႔ ေမးခြန္းမ်ား၌လည္း
ဘာသာစကားကို အေလးေပးသည့္ ေမးခြန္းမ်ားသာ ျဖစ္ေပသည္။ ေအာက္တန္းမ်ား၌လည္း ဘာသာစကား၏ အခန္းက႑မွာ
မေသးလွေပ။ ဘုရားရွင္၏ စကားေတာ္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဘာသာစကားကို သင္ယူရမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း
ဘာသာရပ္ဟု ဆိုရမည့္ တရားေတာ္၏ အႏွစ္သာရကို အထူးျပဳ၍ ေလ့လာသင့္ေပသည္။ တရားသေဘာသို႔ ထိေရာက္မႈ
နည္းလြန္းေနသည္ ထင္မိ၏။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္
ေယဘုယ်စကား ဆိုရေသာ္ . . . အာဂံုေလွ်ာ့၍ စဥ္းစားသံုးသပ္မႈ၊ တင္ျပမႈမ်ား တိုးသင့္ပါေၾကာင္း
ႏွင့္ ဘာသာစကားသို႔ ခ်ဥ္းကပ္မႈေလွ်ာ့၍ တရားအႏွစ္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္မႈ တိုးျမႇင့္သင့္ပါေၾကာင္း။
:)
ရွင္အာစာရ
(ေခတၱ
မႏၲေလး)
No comments:
Post a Comment