“သားသမီးေတြအိမ္ေထာင္ေရးနဲ႔
ပတ္သက္ၿပီး၊ သေဘာမတူသူနဲ႔ ယူတာ ဘာညာေပါ့။ မိဘေတြ စိတ္ဆင္းရဲေနရင္ ဘယ္လိုတရားႏွလံုးသြင္းရင္
ပိုေကာင္းတယ္ထင္လဲဘုရား။”
“အရွိတရားကို
လက္ခံလိုက္ရမွာပါ့။ ႀကိဳက္ႀကိဳက္ မႀကိဳက္ႀကိဳက္ လက္ခံ။ သေဘာမတူလည္း အသိအမွတ္ျပဳ။
ဒါပဲ
ရွိတာေပါ့။ သေဘာမတူတဲ့သူနဲ႔ ယူသြားတဲ့ သားသမီးကို လက္ခံရမယ္ ဆိုတာက သားမက္တို႔ ေခၽြးမတို႔ကို
ဟက္ဟက္ပက္ပက္ ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴ လက္ခံရမယ္လို႔ ေျပာတာေတာ့ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ အဲ့ဒီလို ျဖစ္မွ
မျဖစ္ႏိုင္တာ။ မျဖစ္သင့္လို႔ မျဖစ္ေစခ်င္ဘူးဆိုရင္ မျဖစ္ခင္က မျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပါ့။
မတတ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး ျဖစ္သြားၿပီဆိုရင္ေတာ့ လက္ခံလိုက္၊ အသိအမွတ္ျပဳလိုက္။ အဲ့ဒီလို ဆိုလိုတာ။
သေဘာမတူလို႔
တင္းခံၿပီး ဆန္႔က်င္ေနရင္ စိတ္ဆင္းရဲရမွာပဲ။ သေဘာမတူဘူးဆိုၿပီး အေမြျပတ္ စြန္႔လႊတ္တာမ်ိဳး၊
ေသခန္းျဖတ္တာမ်ိဳးေတြဟာ . . . ျမင္မေကာင္း၊ ၾကားမေကာင္း. . . ႐ိုင္းစိုင္းမႈေတြပဲ။
လူယဥ္ေက်းအလုပ္ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္ဆႏၵနဲ႔ မကိုက္ညီလို႔ ဆန္႔က်င္ေနရင္ . . . စိတ္ဆင္းရဲရတယ္
. . . ဆိုတာထက္ စိတ္ဒဏ္ရာ ရတာပဲ။ မႀကိဳက္တာမို႔ လက္မခံႏိုင္တာဟာ အေျခအေန တင္းမာမႈပဲ။
လက္မခံႏိုင္မႈ ႀကီးမားေလ စိတ္ဒဏ္ရာ ျပင္းထန္ေလပဲ။ ပတ္၀န္းက်င္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလည္း ပ်က္တာပဲ။
ေလွ်ာ့သင့္သေလာက္ ေလွ်ာ့ၿပီး အလိုက္သင့္ လက္ခံႏိုင္မွ စိတ္ဒဏ္ရာ သက္သာမယ္။ ပတ္၀န္းက်င္လည္း
ခံသာမယ္။ မႀကိဳက္ရင္ ကင္းကင္းေနလို႔ ရတယ္။ အရွိအမွန္ကိုေတာ့ လက္မခံလို႔ မရဘူး။
ဒီလိုကိစၥမွာတင္
မဟုတ္ဘူး။ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ ဘာသာေရး အထိပဲ။ မႀကိဳက္ဘဲနဲ႔ လက္ခံရတာေတြ
အမ်ားႀကီး ရွိတယ္။ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာ ကိုယ္ရခ်င္တာက တရားမွ်တတယ္ဆိုရင္ . . . ေလာကနည္း
ဓမၼနည္းနဲ႔အညီ၊ တရားနည္းလမ္းက်က် ျဖစ္ေအာင္လုပ္ရမွာပဲ။ ရေအာင္ယူရမွာပဲ။ လူ႔လံု႔လ လူ႔၀ီရိယ
လူ႔ပေယာက စိုက္ထုတ္ရမွာပဲ။ ဒါေပမယ့္ အရာရာဟာ ကိုယ့္ဆႏၵအတိုင္း ဘယ္ျဖစ္ႏိုင္မွာလဲ။ အဲ့ဒါကို
. . . ကိုယ္စိတ္တိုင္းမက်တာကို လက္မခံႏုိင္ဘူးဆိုရင္ . . . သူလည္း အက်ိဳးမရွိဘူး။ ကိုယ္လည္း
အက်ိဳးမရွိဘူး။ အ႐ိုင္းစိတ္နဲ႔ . . . ေခါင္းမာမာနဲ႔ ခုခံဆန္႔က်င္ေနရင္ စိတ္ဒဏ္ရာရၿပီး
. . . ဒဏ္ရာက ၾကာေလဆိုးေလ ျဖစ္မွာပဲ။ ပတ္၀န္းက်င္ကိုလည္း ဒုကၡေပးတာပဲ။ တရားႏွလံုးသြင္းတယ္
ဆိုတာထက္ . . . စိတ္ေနသေဘာထားေပါ့။ ႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ မႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ အရွိတရားကို လက္ခံႏိုင္
အသိအမွတ္ျပဳႏိုင္တဲ့ ေျပျပစ္တဲ့ စိတ္ထား။ အဲ့ဒီစိတ္ထား မရွိဘူးဆိုရင္ . . . ပုထုဇၨေနာ
ဥမၼတၱေကာ . . . အ႐ူးႀကီးပဲ။ လုပ္သမွ်လည္း အ႐ူးေခ်းပမ္း ပရမ္းပတာ။
ဘုရားေဟာတဲ့
တရားဓမၼကေတာ့ . . . ၀င္ေလကိုသိတာ၊ ထြက္ေလကို သိတာတို႔။ ေဒါသျဖစ္ရင္ ေဒါသျဖစ္တယ္လို႔
သိတာမ်ိဳး။ စိတၱာႏုပႆနာ . . . ဆိုတာမ်ိဳး။ သားသမီးေၾကာင့္ စိတ္ဆင္းရဲရတယ္ ဆိုတာဟာ ေဒါသပဲ။
ေဒါသစိတ္ . . . ေဒါသအေျခအေနကို သိတယ္ မွတ္တယ္ဆိုရင္ ေဒါသေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ စိတ္ဒဏ္ရာ သက္သာမွာပဲ။
ေဒါသကို မသိမွတ္ႏိုင္ရင္ေတာ့ . . . ပိုဆိုးမွာပဲ။ သိမွတ္မႈဟာ ေျဖေဆးပဲ။ ဒါက တရားသေဘာ။
ေလာကသေဘာမွာလည္း . . . မေက်ာ္လြန္ႏိုင္တဲ့ အေျခအေနကို ႀကိဳက္ႀကိဳက္ မႀကိဳက္ႀကိဳက္ ေျပျပစ္တဲ့
စိတ္ထားနဲ႔ အလိုက္သင့္ လက္ခံဖို႔ပဲ။ မႀကိဳက္တာကို လက္ခံတယ္ဆိုတာ . . . ေစာေစာက ေျပာသလို
ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴ ဟက္ဟက္ပက္ပက္ေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့ေလ။ တင္းမာမႈေတြ ေျပေလ်ာ့တဲ့ အဆင့္ေလာက္ထိေတာ့
လက္ခံရမွာပဲ။ အဲ့ဒါမွ ေျပေျပလည္လည္ ၿငိမ္းခ်မ္းမွာ။”
:)
ရွင္အာစာရ
No comments:
Post a Comment