ေၾကာင္တို႔သည္ အဟိတ္ တိရစၧာန္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ အရွက္လံုေအာင္ မ၀တ္တတ္ၾကဘဲ ကိုယ္လံုးတီးသာ ရွင္သန္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ သိတတ္သည္။ ခံစားတတ္ၾက၏။ ခ်စ္တတ္သူတို႔က ၎တို႔ကို ပူစီဟု ေခၚၾကသည္။
ပူစီသည္
ငါးေၾကာ္ကို အလြန္ႀကိဳက္ေၾကာင္း က်က္မွတ္ခဲ့ၾကဖူး၏။ ယခုၾကံဳရသည့္ ပူစီတို႔ကား ပဲေခြ
(မုံ႔ၾသဇာ၊ စာကေလးေခြ)ကိုလည္း အလြန္ ႀကိဳက္ၾက၏။ “မိန္မိန္ မိန္၊ ၿမိန္ၿမန္ ၿမိန္”ဟု
ေခၚလိုက္သည္ႏွင့္ ပူစီတို႔သည္ ၾကားရာအရပ္မွ အေရာက္ေျပးလာတတ္ၾက၏။ “မိန္မိန္ မိန္”ဟု
ဆိုေသာ္လည္း “ငါး”မဟုတ္ဘဲ ပဲေခြ ျဖစ္ေနတတ္၏။ “မိန”ဟူေသာ ပါဠိစကားမွာ ျမန္မာလို “ငါး”ဟု
အဓိပၸာယ္ရ၏။ ပူစီတို႔ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေသာ “မိန (ငါး)” မွ “မိန္မိန္ မိန္၊ ၿမိန္ၿမိန္
ၿမိန္”ဟူေသာ ေၾကာင္ေခၚ ေ၀ါဟာရ ျဖစ္ေပၚလာသည္ဟု ယူဆႏိုင္ေပသည္။ ငါးအရသာႏွင့္ ပဲေခြအရသာ
နီးစပ္မႈ၊ ဆက္စပ္မႈ ရွိမရွိ ေသခ်တပ္အပ္ မေျပာတတ္ေပ။ ပူစီတို႔အတြက္ကား အနည္းဆံုးအားျဖင့္
ပဲေခြ ျဖစ္ေပမည္။ ရံခါ၌ ငါးလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ပဲေခြျဖစ္ေစ၊ ငါးျဖစ္ေစ၊ အျခားတစ္ခုခုျဖစ္ေစ
စားစရာရလွ်င္ ပူစီတို႔ ေခါင္းမေဖာ္ႏိုင္ၾကေတာ့ေပ။ ပူစီတို႔ေပတည္း။
ယခုတစ္ႀကိမ္၌ . . . ေရွးဦးစြာ သူ႔ေက်ာကို
ကုန္းကြကြ ေတာင့္တင္းလိုက္သည္။ သူ႔အၿမီးကို ေတာင့္ေတာင့္ေကြး၍ ေထာင္ထားသည္။ နားရြက္မ်ားလည္း
စြင့္စြင့္ေထာင္လာသည္။ ၀ွက္ထားသည့္ လက္သည္းမ်ား ကား၍ ႂကြတက္လာသည္။ မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္ထားသည္။
မ်က္လံုးမ်ား၏ ပင္ကိုယ္ ေတာက္ပမႈ၌ ေဒါသေရာင္ ထပ္ျဖည့္လိုက္ေသးသည္။ တခြီးခြီး တၿဖီးၿဖီးႏွင့္
မာန္ဖီသည္။ ပူစီတစ္ေကာင္ ပဲေခြစားေနစဥ္ အျခားပူစီတစ္ေကာင္ ေရာက္လာေသာေၾကာင့္ မူလပူစီက
ဒုတိယပူစီကို ျငဴစူေနျခင္းျဖစ္သည္။ ပူစီတို႔ေပတည္း။
ေၾကာင္စာပဲေခြ ႏွစ္ပံုခြဲေပးလိုက္မွ
မူလပူစီ ၿငိမ္သြားသည္။ ၿငိမ္သြားသည္ ဆိုေသာ္လည္း ရံခါရံခါ၌ တစ္ဘက္သို႔ လွမ္း၍လွမ္း၍
မာန္ဖီတတ္ေသးသည္။ ဒုတိယပူစီကား အသာတၾကည္သာ ေလြးေနေလ၏။ ပူစီတို႔ေပတည္း။
ေလ့လာ သံုးသပ္တတ္သူတို႔ကား သဟိတ္ လူသားမ်ား
ျဖစ္ၾကေခ်၏။ ဘုရားသားေတာ္မ်ားလည္း ျဖစ္ႏိုင္၏။ အရွက္လံုေအာင္ အ၀တ္မ်ိဳးစံု ၀တ္ဆင္ၾကရသည္။
အစာမ်ိဳးစံု သံုးေဆာင္ၾကရသည္။ ဘုဥ္းေပးၾကရ၏။ အတိုင္းအတာ ပမာဏ မ်ိဳးစံုျဖင့္ သိတတ္ၾကသည္။
ခံစားတတ္ၾက၏။ ပူစီတို႔ မဟုတ္ၾကပါေခ် တကား။
:)
ရွင္အာစာရ
(ေခတၱ
စိုင္ျပင္ရြာ)
No comments:
Post a Comment