Sunday, January 17, 2016

ဘာလဲ ဘယ္လဲ?

“စစ္သားႀကီး လုပ္မယ္ . . . . .။”
“ဆရာ၀န္ျဖစ္ဖို႔ . . . . .။”
“အင္ဂ်င္နီယာ”
“ေရွ႕ေန”
“စံုေထာက္”
“အားကစား”
“ပန္းခ်ီ”
“ပန္းပု”
“သိပၸံနဲ႔ နည္းပညာ”

ေက်ာင္းပညာေရးသည္ ကေလးတို႔၏ အစြမ္းအစ၊ ကေလးတို႔၏ ဗီဇကို လႈံ႕ေဆာ္ႏႈိးဆြေပးရန္ လိုအပ္သည္ ဆို၏။ ေက်ာင္းမ်ား၌ အေျခခံအားျဖင့္ ၀ိဇၨာႏွင့္သိပၸံ ႏွစ္ဘာသာ သင္ၾကားေပးသည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ ကေလးတို႔၏ ၀ိဇၨာစြမ္းရည္ ႏွင့္ သိပၸံစြမ္းရည္မ်ား ႏိုးၾကားလာရန္ ရည္ရြယ္ၾက၏။ ပန္းခ်ီသေဘာ၊ ကဗ်ာသေဘာ၊ သခ်ၤာသေဘာ၊ ဓာတုသေဘာ၊ ႐ူပသေဘာ၊ ဇီ၀သေဘာ စသည္တို႔ သင္ၾကားေပးျခင္းအားျဖင့္ ကေလးတို႔၏ ၀ိဇၨာဗီဇႏွင့္ သိပၸံဗီဇတို႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာၿပီး အနာဂတ္ေခါင္းေဆာင္ ၀ိဇၨာသမားမ်ား ႏွင့္ သိပၸံသမားမ်ား ေပၚထြန္းႏိုင္ေစလိမ့္မည္။

ထို ကေလးတို႔ အထဲ၌ ရဟန္းဗီဇရွိသူ ပါ၀င္ရေပမည္ဟု ရဟန္းအေတြးျဖင့္ ယူဆမိ၏။ ထိုဗီဇမ်ိဳး ဖြံ႔ၿဖိဳးေစေရး ေက်ာင္းပညာေရးက တာ၀န္ယူရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ေပ။ ပညာေရးႏွင့္ ဘာသာေရး မေရာေႏွာသင့္ဟု ယံုၾကည္သတ္မွတ္ၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပမည္။ ရွိပါေစ။

ျဖစ္ႏိုင္ တတ္ႏိုင္သည့္ နည္းျဖင့္သာ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရွိသည့္ ဗီဇတို႔ ႏိုးထလို ႏိုးထျငား လႈပ္ႏႈိးေပးလိုမိပါသည္။ သကၤန္းေလးနဲ႔ ေနသားက်ေစရန္သာ ရည္ရြယ္မိပါေသးသည္။ သပိတ္ေပြ႕လ်က္ ဆြမ္းခံရသည္ကို ဂုဏ္ယူတတ္ေစရန္သာ ရည္ရြယ္မိပါေသးသည္။ ဘုရားစာ တရားစာေလး ႏႈတ္တက္မိေစရန္သာ ရည္ရြယ္မိေသးပါသည္။ ေခါင္းတံုးေျပာင္ရျခင္း အရသာေလး ျမည္းစမ္းမိေစ႐ံုသာ ရည္ရြယ္မိပါေသးသည္။ ပရိယတၱိသာသနာေတာ္ႀကီးႏွင့္ ပဋိပတၱိသာသနာေတာ္ႀကီးမ်ား အတြက္ကား သက္ဆိုင္ရာ သာသနာ့ အာဇာနည္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ရွိေန၍ ေနသာပါေသးသည္။

ဒီမွာပါ။ ဒါပါပဲ။

:)
ရွင္အာစာရ
(ေခတၱ စိုင္ျပင္ရြာ)

No comments:

Post a Comment