Wednesday, December 24, 2014

တရားမင္းသခင္ (. . .) - ရွင္ပုဏၰ


ရွင္ပုဏၰသည္ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္သူ ျဖစ္၏။ အေဖာ္သဟဲႏွင့္ ေမြ႔ေလ်ာ္သူ မဟုတ္ေပ။ ရွင္ပုဏၰအတြက္ ေျပာစရာစကား နည္းပါးလွၿပီး ရွင္ပုဏၰကို စကားစျပည္ ေျပာဆိုမည့္သူလည္း မရွိသေလာက္ ရွား၏။ အျခားရဟန္းတုိ႔က ရွင္ပုဏၰကို အဖက္မျပဳလို၍ ၀ိုင္းပယ္သည့္ အေနျဖင့္ မဆက္မဆံ မေျပာမဆိုၾကသည္ကား မဟုတ္။ တိုးတိတ္ညင္သာသူ ကင္းဆိတ္ၿငိမ္သက္သူ ရွင္ပုဏၰ၏ ဆႏၵကို ျဖည့္ဆည္းသည့္ အေနျဖင့္ ခပ္ကင္းကင္း ေနၾကျခင္းသာ ျဖစ္၏။ ရွင္ပုဏၰ အေနျဖင့္လည္း ပတ္၀န္းက်င္ကို မႏွစ္သက္ မလိုလား၍ ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ ကင္းလြတ္၍ ေနသည္မဟုတ္။ ပတ္၀န္းက်င္ကို ႐ႈၾကည့္ရာ၌ ေကာင္းကြက္ကိုသာ ႐ႈၾကည့္တတ္၏။ သို႔ေသာ္ ၀ိေ၀ကသုခကို ခံစားလို၍ ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ ကင္းကင္းရွင္းရွင္း ေနေလ၏။

ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ အႀကိမ္ႀကိမ္ အထပ္ထပ္ ခ်ီးက်ဴးေဟာၾကားေတာ္မူအပ္ေသာ အသင္းအပင္း အသိုက္အ၀န္းႏွင့္ ကင္းကြာလ်က္ တစ္ကိုယ္ေရ ေနထိုင္ျခင္းျဖင့္ ခံစားအပ္ေသာ ကိုယ္အားျဖင့္ ကင္းဆိတ္ၿငိမ္သက္ျခင္း ကာယ၀ိေ၀ကကိုလည္းေကာင္း၊ စိတ္ကို အာ႐ံုမ်ိဳးစံုမွ ခြာလ်က္ တည္ေသာသမာဓိႏွင့္ ေနထိုင္ျခင္းျဖင့္ ခံစားရေသာ စိတ္အားျဖင့္ ကင္းဆိတ္ၿငိမ္သက္ျခင္း စိတၱ၀ိေ၀ကကိုလည္းေကာင္း ရွင္ပုဏၰ အဖန္ဖန္ အခါခါ နာယူမွတ္သားခဲ့ရသည္။ ထိုသို႔ေသာ ကင္းဆိတ္ျခင္း ႏွစ္မ်ိဳး၊ ၀ိေ၀က ႏွစ္ပါး၏ ဓမၼရသကိုလည္း ရွင္ပုဏၰ အစဥ္အျမဲ ခံစားေလ့ရွိသည္။ ယခုလည္း ဆိတ္ၿငိမ္ရာမွ ထလာခဲ့ေသာ ရွင္ပုဏၰသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ သင့္ေတာ္သည့္ ေနရာ၌ ထိုင္ၿပီးေသာ္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား ႐ိုေသစြာ ေလွ်ာက္ထားေလ၏။

“ေတာင္းပန္ ေလွ်ာက္ထားပါရေစ ျမတ္စြာဘုရား . . .။ တပည့္ေတာ္ကို အက်ဥ္းအားျဖင့္ တရားဓမၼ ေဟာျပေတာ္မူပါ ဘုရား။ တပည့္ေတာ္ တစ္ပါးတည္း ဆိတ္ၿငိမ္ရာမွာ မေမ့မေလ်ာ့ မေပါ့မဆ ထက္သန္တဲ့ လံုံ႔လနဲ႔ နိဗၺာန္ကို အာ႐ံုျပဳၿပီး ေနခ်င္ပါတယ္ ဘုရား။”

“ပုဏၰ . . . နာယူမွတ္သားပါ။ လိုခ်င္ဖြယ္ရာ ႏွစ္သက္ဖြယ္ရာ ျမတ္ႏိုးဖြယ္ရာ ခ်စ္ခင္ဖြယ္ရာ ကာမနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့အရာ စြဲမက္ဖြယ္ရာေတြ ျဖစ္ၾကတဲ့ မ်က္စိနဲ႔ ျမင္ရတဲ့ အဆင္း၊ နားနဲ႔ ၾကားရတဲ့ အသံ၊ ႏွာေခါင္းနဲ႔ ႐ွဴရတဲ့ အနံ႔၊ လွ်ာနဲ႔ ခံစားရတဲ့ အရသာ၊ ကိုယ္နဲ႔ ထိရတဲ့ အေတြ႔အထိ၊ စိတ္နဲ႔ သိရတဲ့ သေဘာတရားေတြ အေပၚမွာ အလြန္အမင္း ႏွစ္သက္စြဲလမ္းတယ္ဆိုရင္ ေလာဘတဏွာ ျဖစ္ေပၚတယ္။ တဏွာေၾကာင့္ ဆင္းရဲရတယ္။ မႏွစ္သက္ မစြဲလမ္းရင္ ေလာဘတဏွာ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ခ်မ္းသာရတယ္။ ပုဏၰ . . . အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ေဟာၾကားဆံုးမခ်က္ျဖစ္တဲ့ တရားဓမၼကိုေတာ့ နာယူၿပီးၿပီ။ ဘယ္ဇနပုဒ္မွာ ေနမလဲ။”

“မွန္ပါ . . . သုနာပရႏၲ ဇနပုဒ္မွာ ေနပါမယ္ ဘုရား . . .။”

“ပုဏၰ . . . ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား။ သုနာပရႏၲ တိုင္းသားေတြဟာ ၾကမ္းတမ္းၾကတယ္။ ခက္ထန္ၾကတယ္။ ဒါကို သိရဲ့လား။ တကယ္လို႔ သူတို႔က ဆဲေရးၾကတယ္၊ ေရရြတ္ၾကတယ္၊ ႀကိမ္းေမာင္းၾကတယ္၊ ျမည္တြန္ေတာက္တီးၾကတယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ စိတ္ထဲမွာ ဘယ္လို ခံစားရမလဲ။”

“ျမတ္စြာဘုရား . . . ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္ ဘုရား။ ခက္ထန္ၾကမ္းတမ္းတဲ့ သုနာပရႏၲ တိုင္းသားေတြ ဆဲေရးၾကတယ္၊ ေရရြတ္ၾကတယ္၊ ႀကိမ္းေမာင္းၾကတယ္၊ ျမည္တြန္ေတာက္တီးၾကတယ္ ဆိုရင္လည္း . . . ႏႈတ္နဲ႔သာ ျပစ္မွားၾကေပတယ္ . . .။ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ မက်ဴးလြန္ မထိပါးၾကေပဘူး . . .။ ေတာ္ၾကေကာင္းၾကပါေပစြ . . .လို႔ သေဘာထားႏိုင္ပါတယ္ ျမတ္စြာဘုရား . . .။”

“ေကာင္းေလစြ ပုဏၰ . . .။ သူတို႔ဘက္က ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ျပဳလာၾကရင္ေကာ . . .။”

“ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ က်ဴးလြန္ထိပါးၾကတယ္ ဆိုရင္လည္း . . . လက္နဲ႔သာ က်ဴးလြန္ၾကေပတယ္ . . . ခဲနဲ႔မပစ္မေပါက္ၾက . . . ေတာ္ၾကေကာင္းၾကပါေပစြ . . .လို႔ သေဘာထားႏိုင္ပါတယ္ ျမတ္စြာဘုရား . . .။”

“ခဲနဲ႔ ပစ္ေပါက္လာတယ္ ဆိုရင္ေကာ . . .”

“ခဲနဲ႔သာ ပစ္ၾကေပါက္ၾကေပတယ္ . . . တုတ္နဲ႔ မ႐ိုက္ၾက မႏွက္ၾက . . . ေတာ္ၾကပါေပတယ္ ေကာင္းၾကပါေပတယ္လို႔ သေဘာထားႏိုင္ပါတယ္ ဘုရား . . .။”

“ေတာ္ေပစြ ပုဏၰ . . .။ သည္းခံျခင္း အရာ၌ ငါ၏ တပည့္သား ပီသပါေပတယ္ . . .။ သုနာပရႏၲတိုင္းသား အၾကမ္းအရမ္းေတြက . . . တုတ္နဲ႔ ႐ိုက္ၾကတယ္ ဆိုရင္လည္း ဓားနဲ႔ မခုတ္ၾကတဲ့အတြက္ ေတာ္ၾကပါေပတယ္၊ ေကာင္းၾကပါေပတယ္လို႔ သေဘာထားမယ္ မဟုတ္လား။”

“မွန္လွပါ ျမတ္စြာဘုရား . . .။”

“ဓားနဲ႔ ခုတ္ၾကတယ္ ဆိုရင္ေကာ . . .။”

“ဓားထက္ထက္နဲ႔ တစ္ခ်က္တည္း အသက္ထြက္ေအာင္ မခုတ္သတ္ၾကေသးတဲ့အတြက္ ေတာ္ၾကေကာင္းၾကပါေပတယ္လို႔ သေဘာထားႏိုင္ပါတယ္ ျမတ္စြာဘုရား . . .။”

“ပုဏၰ . . . ထိုးႏွက္တိုက္ခိုက္တဲ့ လက္နက္မွန္သမွ်ကို သည္းခံျခင္း လက္နက္နဲ႔သာ ကာကြယ္မယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ထားတဲ့ သေဘာထားကို ဘုရားရွင္ အဆူဆူတို႔ ခ်ီးမြမ္းေတာ္မူၾကေပတယ္။ သည္းခံျခင္း လက္နက္ဟာ စြမ္းအားအျပင္းဆံုး လက္နက္ျဖစ္တယ္။ အလံုျခံဳဆံုး ဒိုင္းလည္း ျဖစ္တယ္။ အဆိပ္ထုပ္ကို လက္ေဆာင္လုပ္၍ ေပးသူကို နတ္သုဒၶါ ျပန္ေပးသလို . . . ၾကမ္းတမ္းယုတ္မာသူကို  ခႏၲီနဲ႔ ဆက္ဆံၿပီး ေမတၱာလက္ေဆာင္ ျပန္ေပးရမယ္။ သည္းခံျခင္း ခႏၲီဟာ ယဥ္ေက်းသူတို႔ရဲ့ အဆင္တန္ဆာလည္း ျဖစ္တယ္။ ပြဲတိုင္းမွာ တင့္တယ္သလို ေနရာတိုင္းမွာလည္း သင့္ေတာ္တယ္။ ပုဏၰ . . . တကယ္လို႔ သုနာပရႏၲတိုင္းသား အၾကမ္းပတမ္း အ႐ိုင္းအစိုင္းေတြက ဓားထက္ထက္နဲ႔ အသက္ထြက္ေအာင္ ခုတ္သတ္ၾကတယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။”

“ဘုရားတပည့္သား ျဖစ္ၾကတဲ့ အရွင္ေကာင္း တစ္ခ်ိဳ႕ဟာ ခႏၶာကိုယ္ အတၱေဘာကို စက္ဆုပ္ၾကတယ္။ ၿငိီးေငြ႔ၾကတယ္။ စက္ဆုပ္ၿငီးေငြ႔လြန္း အားႀကီးလာလို႔ အသက္ မရွင္ခ်င္ၾကေတာ့ဘူး . . .။ အသံုးမက်တဲ့ ခႏၶာကိုယ္ကို ေမြးျမဴရင္း အသက္ရွင္ရတာကိုပဲ ရွက္စရာလို႔ ျမင္တတ္ၾကတယ္။ အဲ့ဒီလို အရွင္ေတြဟာ ကိုယ့္အသက္ကိုယ္ လုပ္ၾကံဖို႔ ဓားလက္နက္ေတြ ရွာေဖြၾကရတယ္ . . .။ ငါ့မွာေတာ့ ဓားလက္နက္ေတြ ရွာစရာ မလိုဘူး။ သုနာပရႏၲ တိုင္းသားတို႔ ေတာ္ၾကပါေပတယ္။ ေကာင္းၾကပါေပတယ္လို႔ သေဘာထားမွာပါ ျမတ္စြာဘုရား . . .။”

“ေကာင္းေလစြ ပုဏၰ . . .။ ေကာင္းေလစြ၊ ေကာင္းေလစြ။ သည္းခံမႈ အေအးဓာတ္နဲ႔ ျပည့္စံုတယ္ဆိုရင္ သုနာပရႏၲ ဇနပုဒ္မွာ ေနထိုင္ႏိုင္လိမ့္မယ္။ သုနာပရႏၲ တိုင္းသားေတြရဲ့ အက်ိဳးစီးပြားကို ေဆာင္ရြက္ပါ။ ေလာကဓမၼ ႏွစ္၀ေသာ အက်ိဳးကို အမိုက္အ႐ိုင္းေတြ ျမင္ႏိုင္ေအာင္ ထင္ထင္ျပပါ။ အဆိပ္ကို ေဆးနဲ႔သတ္သလို၊ မီးကို ေရနဲ႔ၿငႇိမ္းသလို အၾကမ္းအ႐ိုင္း ဇနပုဒ္သားေတြရဲ့ ေဒါသအပူကို ေဒသနာ အၿမိဳက္ေဆးနဲ႔ ေအးေအာင္လုပ္ေပးလိုက္ပါ။ ဘုရားရွင္ရဲ့ အဆံုးအမေတြ ထြန္းကားတဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္ေတြမွာေတာင္မွ တရားကင္းသူေတြ ရွိေနေသးတာဆိုေတာ့ . . . မတရားမႈေတြ ေခါင္းေထာင္တတ္ေသးတာပဲ။ သုနာပရႏၲတိုင္းဟာ သာသနာေတာ္အတြက္ ေဒသသစ္ ျဖစ္ေနေတာ့ အခက္မ်ိဳးစံုနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရလိမ့္မယ္။ ခိုင္ျမဲတဲ့ သတိနဲ႔ ၾကံ့ၾကံ့ခံႏိုင္ပါေစ။ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ ေဒသမွာ ေဒါသနဲ႔ ထိုးႏွက္တာတင္ မကဘူး။ ႆာနဲ႔ ရန္ျပဳတာလည္း ၾကံဳရလိမ့္မယ္။ မစၧရိယနဲ႔ ထိုးႏွက္တာလည္း ေတြ႔ရလိမ့္မယ္။ ဘယ္လို အခက္အခဲပဲ ျဖစ္ျဖစ္ . . . အကုသိုလ္ မ်ိဳးစံုကို အေၾကာင္းခံတဲ့ အထိုးအႏွက္ အတိုက္အဖ်က္ မွန္သမွ်ကို ခႏၲီနဲ႔သာ တံု႔ျပန္ပါ။ ခက္တယ္ ၾကမ္းတယ္ဆိုၿပီး တြန္႔ဆုတ္တာမ်ိဳး မျဖစ္ေစနဲ႔။ အေမွာင္ဆံုးခ်ိန္မွာ အလင္းလာစျမဲပဲ။ ကဲ . . . အခု သြားခ်ိ္န္တန္ၿပီ။ သြားလိုက သြားေပေတာ့။”

ရွင္ပုဏၰသည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ စကားေတာ္ကို အလြန္ပင္ ႏွစ္သက္မိေလ၏။ ဘုရားရွင္ကို ႐ိုေသစြာ ရွိခိုးဦးခိုက္၍ သူ႔ေနရာသို႔ ျပန္ႂကြၿပီးလွ်င္ ေက်ာင္း အိပ္ယာ ေနရာတို႔ကို စနစ္တက် သိုမွီးသိမ္းဆည္း၏။ အလိုရွိေသာ ရဟန္းေတာ္တို႔ ႂကြေရာက္ သီတင္းသံုးႏိုင္ရန္ အဆင္သင့္ ျပင္ဆင္ေပးခဲ့ၿပီး သပိတ္တစ္လံုးႏွင့္ သကၤန္းသံုးထည္ တည္းဟူေသာ ေပါ့ပါးသည့္ ပရိကၡရာတို႔ကို ယူေဆာင္ကာ သုနာပရႏၲ ဇနပုဒ္သို႔ တစ္ပါးတည္း ႂကြခ်ီေလ၏။

(ဆက္ရန္ . . . . .)

:)
ရွင္အာစာရ

မွီျငမ္း - သဠာယတနသံယုတ္ ပုဏၰသုတ္ စသည္။

No comments:

Post a Comment