ဟန္ေဆာင္ျခင္းလို႔ ေျပာလိုက္ရင္ အမ်ားအားျဖင့္
အလိမ္အညာနဲ႔ တြဲၿပီး ျမင္္တတ္ၾကပါတယ္။ ဟန္ေဆာင္လိမ္ညာျခင္းလို႔ နားလည္ၾကတာပါ။ တကယ္ေတာ့
ဟန္ေဆာင္ျခင္းရဲ့ ေကာင္းတဲ့ မ်က္ႏွာစာ တစ္ဘက္လည္း ရွိပါေသးတယ္။ အဲ့ဒါကေတာ့ ဟန္ေဆာင္ခ်ဳပ္တည္းျခင္း
ျဖစ္ပါတယ္။
မ႐ိုးသားဘဲ ႐ိုးသားသေယာင္နဲ႔၊ မခ်မ္းသာဘဲ
ခ်မ္းသာသေယာင္နဲ႔၊ ပညာမတတ္ဘဲ ပညာတတ္သေယာင္နဲ႔ လိမ္တာညာတာ စတာ စတာေတြဟာ မေကာင္းတဲ့ ဟန္ေဆာင္ျခင္းေတြပါ။
ဟန္ေဆာင္သူ အတြက္ေရာ၊ သူနဲ႔ပတ္ေနတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ အတြက္ပါ မေကာင္းမႈေတြ တိုးပြားေစပါတယ္။
ဟန္ေဆာင္ျခင္းရဲ့ တစ္ျခား တစ္မ်က္ႏွာျဖစ္တဲ့
စိတ္ဆိုးေပမယ့္ မဆိုးေလဟန္၊ မနာလိုေပမယ့္ ဘာမွ မျဖစ္ေလဟန္ ခ်ဳပ္တည္းတာမ်ိဳးေတြကေတာ့
ေကာင္းတဲ့ ဟန္ေဆာင္ျခင္းေတြလို႔ ဆိုရမွာပါ။ ဟန္ကိုယ့္ဖို႔ မာန္သူဖို႔ ဆိုတာလို ေလာကနဲ႔
အဆက္အဆံ လုပ္တဲ့ေနရာမွာ ဘာကိုမွ စိတ္လိုလက္ရ လုပ္မခ်လိုက္ဘဲ ခ်ဳပ္ခ်ဳပ္တည္းတည္း ထိန္းထိန္းအုပ္အုပ္
လုပ္ႏိုင္ရင္ ကိုယ့္အတြက္ေရာ ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္ အတြက္ပါ ေကာင္းက်ိဳးေတြ ျဖစ္ထြန္းေစႏိုင္ပါတယ္။
ေနာက္ၿပီးေတာ့ . . . လူလိမၼာအမ်က္ အျပင္မထြက္တဲ့။ လူလိမၼာေတြ ေဒါသထြက္ရင္ လူမသိေစရဘူးတဲ့။
ေဒါသတင္ မကပါဘူး။ လူကိုညစ္ပတ္ေစတဲ့၊ လူကိုေအာက္တန္းက်ေစတဲ့ တရားဆိုး တရားသြမ္း ေလာဘ၊
ေဒါသ၊ ေဟာဟ၊ မာန၊ ဣႆာ၊ မစၧရိယ စတာေတြကို ခ်ဳပ္တည္းထားႏိုင္ျခင္းဟာ လူယဥ္ေက်းတို႔ရဲ့
စ႐ိုက္လကၡဏာ ျဖစ္ပါတယ္။ လူ႔သႏၲာန္က ဒီတရားဆိုးေတြကို လူမသိေအာင္ ဖိထား ခ်ဳပ္ထား ထိန္းထားႏိုင္ၾကရင္
ထားႏိုင္သေလာက္ မိမိအက်ိဳး ေလာကအက်ိဳးေတြ ပြားတိုးေစႏိုင္ပါတယ္။ အျပန္အားျဖင့္ မဖိႏိုင္
မဖံုးႏိုင္လို႔ ရင္ထဲက တရားဆိုးေတြကို ဖြင့္ခ်ျပမိရင္ ေလာကအလွကို ဖ်က္ဆီးရာ ေရာက္ပါတယ္။
ေလာကအေရးတင္ ဘယ္ကမလဲ။ ဓမၼအေရး၊ ၀ိနယအေရးေတြမွာလဲ
ဟန္ေဆာင္ထိန္းခ်ဳပ္မႈ လိုအပ္တာပါဘဲ။ ရဟန္းေတာ္ေတြ က်င့္သံုးရတဲ့ ၀ိနည္းဥပေဒဟာ ဟန္ေဆာင္ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းကို
အားေပးတယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ၀ိနည္း သီလ ဆိုတာဟာ ကာယကံနဲ႔ ၀စီကံကို ထိန္းခ်ဳပ္ရတာပါ။
ထိန္းခ်ဳပ္လိုစိတ္ ပါသည္ျဖစ္ေစ မပါသည္ျဖစ္ေစ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ရင္ ၀ိနည္းလံုပါတယ္။ သီလ
မက်ိဳးပါဘူး။ ဟန္ေဆာင္ၿပီး ထိန္းခ်ဳပ္တယ္ ဆိုရင္လည္း ခ်ီးက်ဴးစရာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
နယ္ပယ္တိုင္းမွာ ဟန္ေဆာင္ခ်ဳပ္တည္းျခင္းေတြ
လိုအပ္ပါတယ္။ လိမ္ညာဟန္ေဆာင္ျခင္းေတြ ေလ်ာ့နည္း၊ ဟန္ေဆာင္ခ်ဳပ္တည္းျခင္းေတြ တိုးပြားၿပီး
ေလာကကို အလွဆင္ႏိုင္ၾကပါေစ။
:)
ရွင္အာစာရ
No comments:
Post a Comment