Thursday, November 8, 2012

တရားမင္းသခင္ - ၅၂။ သနားက႐ုဏာ



ေကာသလမင္းႀကီးသည္ သုႏၵရီ၏ ေသဆံုးမႈကို စံုစမ္းရန္ မႈးမတ္အမႈထမ္းတို႔ကို အမိန္႔ေပး၏။ သီတင္းတစ္ပတ္ မျပည့္ခင္မွာပင္ အမႈမွန္ကို မင္းႀကီး သိလိုက္ရေလ၏။ ၿမိဳ႕ေတာ္ရာဇၿဂိဳဟ္ရွိ ေသတင္းကုတ္ တစ္ခု၌ ရာဇ၀တ္သားတို႔ မူးယစ္ေသာက္စားရင္း စကားမ်ား ေနၾကစဥ္ ၎တို႔ကို အမႈထမ္းတို႔က ဖမ္းဆီးလိုက္ႏိုင္သည္။ သုႏၵရီကို လုပ္ၾကံရန္ တိတၱိတို႔မ်ားႏွင့္ တိတၱိသာ၀ကမ်ားက မည္၍မည္မွ် အခေၾကးေငြ ေပးခဲ့ေၾကာင္း၊ ၎တို႔က သုႏၵကို မည္သို႔မည္ပံု လုပ္ၾကံခဲ့ၾကေၾကာင္း မူးယစ္ေနသည့္ ခိုးသားဓားျပတို႔ အရသာခံ၍ ေျပာဆိုေနၾကစဥ္ အမႈထမ္းတို႔က ၀င္ေရာက္၍ ဖမ္းဆီးလိုက္ၾကျခင္း ျဖစ္၏။ ျဖစ္ေၾကာင္းကုန္စင္ကို အမွန္အတိုင္း ေဖာ္ထုတ္လိုက္ေသာအခါ လူတို႔သည္ ဘုရားရွင္ကို ပို၍ ခ်ီးမြမ္းလာၾကၿပီး ဘုရားရွင္၏ ေက်ာ္ေစာသတင္းလည္း ပို၍ ေၾကာ္ၾကားသြား၏။ တိတၳိတို႔အတြက္ကား အေျခအေန ဆိုးရြားသြား၏။ ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕၌ တိတၳိတို႔ လာဘ္လာဘ ဆိတ္သုဥ္းသြား၏။ ေကာသလမင္းကေရာ ျပည္သူေတြကပါ ၎တို႔အေပၚ ၀ိုင္း၍ အမ်က္ ထြက္ၾကေသာေၾကာင္း ၎တို႔သည္ ပုန္းလွ်ိဳးကြယ္လွ်ိဳး ေနၾကရေလ၏။

ေကာသလမင္းႀကီးသည္ ဘုရားရွင္ကို ႏွစ္သက္သေဘာက်သည္ ျဖစ္၍ ဘုရားရွင္ကို ဖူးျမင္ရန္ အနာထပိဏ္ သူေဌးႀကီးႏွင့္အတူ ေဇတ၀န္ ေက်ာင္းေတာ္သို႔ သြား၏။ ထိုေန႔က ရာဇၿဂိဳဟ္ ဘိကၡဳနီ ေက်ာင္းတိုက္မွ ရာေပါင္းမ်ားစြာေသာ ဘိကၡဳနီတို႔လည္း ေဇတ၀န္ေက်ာင္း ေရာက္ေနၾက၏။

ထိုဘိကၡဳနီမ်ားထဲတြင္ ရဟႏၲာ အရွင္မ ပဇာပတိလည္း ပါ၀င္၏။ အရွင္မသည္ ပရိနိဗၺာန္ မျပဳမီ ဘုရားရွင္ကို ေနာက္ဆံုး ဖူးေတြ႔ရန္ ေရာက္ရွိေနျခင္း ျဖစ္၏။

ေကာသလမင္းႀကီးႏွင့္ အတူပါလာသည့္ အနာထပိဏ္ သူေဌးႀကီးသည္ ဘုရားရွင္ကို ရွိခိုးၿပီးေနာက္ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္ေသာ ေနရာ၌ ထိုင္၏။ မင္းႀကီးကား ဘုရားရွင္ကို ေလးစားေသာ္လည္း ရွိခိုးဦးခ်ျခင္း မရွိေပ။ ဘုရားရွင္၏ အနီးအပါး၌ ရပ္လ်က္ သိမ္ေမြ႔သည့္ ေလသံျဖင့္ ဘုရားရွင္ကို ေလွ်ာက္ထား၏။

“အရွင္ဘုရား . . . အရွင္ဘုရားကို ျမင္လိုက္ရတဲ့သူဟာ ခ်က္ခ်င္း စိတ္ေအးခ်မ္း သြားပါတယ္။ တပည့္ေတာ္ အရွင္ဘုရားကို ျမင္လိုက္ရေတာ့ တိုင္းျပည္ကို ေမ့သြားတာပဲ။ သားေတာ္ မင္းသားေလးကိုပါ ေမ့သြားတယ္ . . .။ ဒါ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဘုရား။ အရွင္ဘုရားရဲ့ မင္းေသြးပါတဲ့ အသြင္အျပင္ေၾကာင့္လား။ အရွင္ဘုရားရဲ့ က႐ုဏာဂုဏ္ေၾကာင့္လား။”

“မင္းႀကီး . . . မ်က္ႏွာဆိုတာ စိတ္ရဲ့ ပံုရိပ္ပဲ။ စိတ္ဓာတ္ မသန္႔ရွင္းရင္ မ်က္ႏွာလည္း မသာယာဘူး။ စိတ္စင္ၾကယ္ရင္ မ်က္ႏွာထားလည္း ၾကည္လင္တယ္။ အဲဒီလို မ်က္ႏွာကို ၾကည့္ရတာ ႏွစ္သက္စရာ ေကာင္းတာေပါ့။ မင္းႀကီး . . . မင္းႀကီးရဲ့ မ်က္ႏွာဟာ ခန္႔ျငားတယ္။ ဧကရာဇ္အသြင္ ေပၚေနတယ္။ အဲဒါဟာ မင္းမ်ိဳးမင္းႏြယ္မွာ ေမြးဖြားခဲ့ရလို႔ မဟုတ္ဘူး။ အကန္႔အသတ္ ကင္းမဲ့တဲ့ မင္းအာဏာေၾကာင့္ပဲ။ ေကာသလ ထီးနန္းကို ဆံုး႐ႈံးလိုက္ရတယ္ဆိုရင္ မင္းႀကီးရဲ့ ဧကရာဇ္ အသြင္အျပင္လည္း ကြယ္ေပ်ာက္သြားလိမ့္မယ္။ မင္းႀကီး . . . ငါဟာ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းတယ္။ ငါ့စိတ္ဟာ လြတ္လပ္ေပါ့ပါးေနတယ္။ ငါ့စိတ္ထဲမွာ နာၾကည္းခ်က္ မုန္းတီးခ်က္ေတြ မရွိဘူး။ ဘာအေႏွာင့္အယွက္ အ႐ႈပ္အေထြးမွလည္း မရွိဘူး။ ငါ့စိတ္ထဲမွာ သတၱ၀ါ အားလံုးကို သနားတဲ့ က႐ုဏာတရား ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ငါ့ဆီ လာတဲ့သူေတြ အားလံုးက ငါ့ကို ႏွစ္သက္ၾကတာပဲ။”

“အရွင္ဘုရား . . . အရွင္ဘုရားကို မလိုမုန္းထားသူေတြ၊ အမ်က္ပြားသူေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္ဆိုတာ တပည့္ေတာ္ သိပါတယ္။ ဒီၿမိဳ႕ထဲက တိတၳိေတြဟာ အရွင္ဘုရားကို မုန္းတီးၾကတာပဲ။ ေကာသမၺီမွာ သီတင္းသံုးခဲ့တုန္းက ရွင္ေဒ၀ဒတ္က အရွင္ဘုရားအေပၚ အမုန္းပြားခဲ့တယ္ ဆိုတာလည္း တပည့္ေတာ္ သိပါတယ္။”

“ဒါေပမယ့္ မင္းႀကီး . . . ငါက သူတို႔ကို မုန္းတာမွ မဟုတ္ဘဲ။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔ရဲ့ အမုန္းေတြ၊ သူတို႔ရဲ့ ေဒါသေတြေၾကာင့္ ငါ ဘာမွ မနင့္နာ မဆံုး႐ႈံးဘူးေပါ့။”

“အရွင္ဘုရား . . . ဒီဇမၺဴဒိပ္မွာ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ သူတို႔ အားလံုးကို တပည့္ေတာ္ ေတြ႔ဖူးပါတယ္။ ဥပမာ . . . ပူရဏကႆပ၊ မကၡလိေဂါသာလ၊ သဥၥယေဗလ႒ပုတၱ၊ ပကုဓကစၥာယန၊ အဇိတေကသကမၺလ။ တပည့္ေတာ္က မင္းဧကရာဇ္ ျဖစ္ေနေတာ့ သူတို႔ တပည့္ေတာ္ကို ျမင္လိုက္တာနဲ႔ ေနရာက ထၿပီး တပည့္ေတာ္ကို တေလးတစား ေနရာေပးၾကတာပဲ။ တပည့္ေတာ္ကို အဲဒီလို ေလးစားမႈ မျပတာဆိုလို႔ အရွင္ဘုရားနဲ႔ နာဋပုတၱပဲ ရွိပါတယ္။ အရွင္ဘုရား . . . တပည့္ေတာ္မွာ အားနည္းခ်က္ အျပစ္တစ္ခုခု ရွိေနလို႔ တပည့္ေတာ္ကို အ႐ိုအေသ မေပးတာလား။”

“မင္းႀကီး ငါက သင့္ကို ဘယ္တုန္းက ဘယ္ေနရာမွာ ေစာ္ကားေမာ္ကား လုပ္ခဲ့ဖူးသလဲ။”

“မလုပ္ဖူးပါဘူး . . .။ မင္းဧကရာဇ္ျဖစ္တဲ့ တပည့္ေတာ္ကို အရွင္ဘုရားက ဘာျဖစ္လို႔ တေလးတစား မဆက္ဆံတာလဲ . . . စဥ္းစားမိလို႔ပါ။”

“မင္းႀကီး . . . သင့္အမႈထမ္းေတြ၊ သင့္ျပည္သူေတြက သင့္ကို ေၾကာက္ၾကတယ္။ အဲဒါ ဘာျဖစ္လို႔လဲ။”

“အရွင္ဘုရား . . . တပည့္ေတာ္က အုပ္ခ်ဳပ္သူမို႔ေပါ့။”

“သူတို႔ထဲမွာ ဘယ္လိုလူေတြက သင့္ကို အေၾကာက္ဆံုးလဲ။”

“ျပစ္မႈ ဥပေဒ ခ်ိဳးေဖာက္သူေတြ၊ အမိုက္အမဲေတြ၊ လူမဆန္သူေတြ အေၾကာက္ဆံုးေပါ့ ဘုရား။ တပည္ေတာ္ မေျပာနဲ႔ တပည့္ေတာ္ရဲ့ အမႈထမ္းေတြကိုေတာင္ တုန္ေနေအာင္ ေၾကာက္ၾကပါတယ္။ သူတို႔က တပည့္ေတာ္ကိုေရာ တပည့္ေတာ္ရဲ့ အမႈထမ္းေတြကိုပါ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေရွာင္ၾကပါတယ္။”

“မင္းႀကီး . . . ကိုယ့္က်င့္ေကာင္းတဲ့သူေတြ၊ အမွားအမွန္ ခြဲျခားနာလည္ၿပီး အသိဉာဏ္နဲ႔ အသက္ရွင္သူေတြဟာ မင္းႀကီးဆီ လာစရာ လိုသလား။”

“အဆိုးအသြမ္းေတြရဲ့ က်ဴးလြန္ေစာ္ကားမႈကို မခံၾကရဘူး ဆိုရင္ေတာ့ လူေကာင္းေတြ တပည့္ေတာ္ဆီ လာစရာ မလိုပါဘူး။ တပည့္ေတာ္ဆီ လာရတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ တပည့္ေတာ့္ေရွ႕မွာ ဒူးေထာက္ ခစားၿပီး မွ်မွ်တတ အမႈစီရင္ေပးဖို႔ ေလွ်ာက္ထားၾကတာေပါ့။”

“မင္းႀကီး . . . အခုေလာက္ဆိုရင္ ငါနဲ႔ ငါရဲ့ လိမၼာတဲ့ တပည့္ေတြ သင့္ကို တေလးတစား ဆက္ဆံစရာ မလိုဘူးဆိုတာ သေဘာေပါက္သင့္ပါၿပီ။ ငါတို႔ရဲ့ အျပဳ၊ အေျပာ၊ အေတြးေတြ စင္ၾကယ္ေနတာပဲ။ မေကာင္းမႈ က်ဴးလြန္ဖို႔ ငါတို႔ အိပ္မက္ေတာင္ မမက္ၾကဘူး။ ဒီေတာ့ ဘယ္သူ႔ဆီက မွ်တတဲ့ တရားစီရင္မႈမွ မလိုဘူး။ ဘယ္ေပးသူတဲ့ အျပစ္ဒဏ္မွလည္း ခံယူစရာ မလိုဘူး။ ငါတို႔က သတၱ၀ါ အားလံုးကို ဥေပကၡာနဲ႔ ဆက္ဆံတယ္။ အဆင့္မခြဲဘူး။ ဘာသာ၀ါဒ မစြဲဘူး။ မင္းႀကီးကိုက်မွ ခြဲျခားဆက္ဆံစရာ မလိုဘူး မဟုတ္လား။”

“သေဘာေပါက္ပါၿပီး ဘုရား။ ဒါေပမယ့္ . . . အရွင္ဘုရားရဲ့ တပည့္ ရွင္ဥဒါယီကေတာ့ တပည့္ေတာ္ကိုပဲျဖစ္ျဖစ္၊ တပည့္ေတာ္ရဲ့ အမတ္ႀကီးေတြကိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ျမင္လိုက္တာနဲ႔ ေနရာက ထၿပီး ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ေနရာေပးတာပဲ။ ရွင္ဒါယီက တပည့္ေတာ္ရဲ့ နန္းေတာ္ကိုလည္း လာတယ္။ သူက တပည့္ေတာ္ရဲ့ ေမာင္းမမိႆံေတြကိုလည္း စိတ္၀င္းစားတယ္ ဘုရား။ ေမာင္းမမိႆံေတြကို တရားေဟာခြင့္ရဖို႔လည္း တပည့္ေတာ္ဆီ ခြင့္ေတာင္ပါတယ္ . . .။”

“မင္းႀကီး . . . ဥဒါယီလို အမိုက္အမဲကို ငါ ဘုရားရွင္ ကိုယ္တိုင္ေတာင္မွ ဆံုးမလို႔ မရဘူး။ သူက ေခါင္းတံုးတံုးၿပီး သကၤန္း၀တ္ထားေပမယ့္ လူလိုေနတယ္။ သူ႔ကို ငါ့ရဲ့ တပည့္သားလို႔ ငါ မေျပာဘူး။ မဟုတ္ဘူးလို႔လည္း ငါ မေျပာဘူး။ မင္းႀကီးအေနနဲ႔ သူ႔ကို လူလို႔ျမင္ရင္ လူလိုပဲ ဆက္ဆံပါ။ မင္းႀကီး . . . ငါကေတာ့ သာရိပုတၱရာ အေပၚမွာ က႐ုဏာ ထားသလိုပဲ ဥဒါယီ အေပၚမွာလည္း က႐ုဏာ ထားတယ္။ သူ ျပစ္မႈေတြ ခဏခဏ က်ဴးလြန္လို႔ ငါ သူ႔ကို ခဏခဏ ဆံုးမေနတာပဲ။ မင္းႀကီး . . . ဥဒါယီဟာ လူသားပါ။ လူဆိုတာ မွားတတ္ပါတယ္။ ဥဒါယီ ၀ိနည္း မေလးစားဘဲ ေခါင္းမာေနတဲ့ အက်င့္ဆိုးကို ငါ သနားတယ္။”

“သတ္ျဖတ္မႈ၊ လမ္းခရီးမွာ လုယက္မႈ က်ဴးလြန္သူ အႏၲရာယ္ေကာင္ေတြကိုလည္း အရွင္ဘုရားက သနားတာပဲလား။”

“ဟုတ္တယ္ မင္းႀကီး . . .။ ကိေလသာ ကင္းစင္ၿပီး တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းတဲ့ ဘုရား ရဟႏၲာတို႔က လြဲရင္ အားလံုးဟာ ပတ္၀န္းက်င္ရဲ့ သားေကာင္ေတြပဲ။ ကိေလသာ မကင္းလို႔ မိုက္မဲၾကေပမယ့္ အားလံုးဟာ သူေတာ္ေကာင္း ျဖစ္လာႏိုင္တာပဲ။ အဇၥၽတၱမွာ ကိန္းေအာင္းေနတဲ့ ကိေလသာေတြေၾကာင့္ မေကာင္းမႈ ျပဳၾကသူေတြကို ငါ သနားက႐ုဏာထားတယ္။ မင္းႀကီး . . . ငါ သူတို႔ကို လမ္းမွန္ ညႊန္ျပတယ္။ ငါ့တရားကို နာယူၿပီး သူေတာ္ေကာင္း ျဖစ္လာသူေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတာပဲ။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆိုရင္ ကိေလသာ ကင္းေ၀းၿပီး နိဗၺာန္ကိုေတာင္ ပ်က္ေမွာက္ျပဳသြားၾကတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း ငါ့တရားကို နာယူေနတုန္းမွာပဲ ငါ့တရားေတြ သူတို႔ ညာဘက္နားက၀င္ၿပီး ဘယ္ဘက္နားက ထြက္သြားတာပဲ။”

“အရွင္ဘုရား . . . အရွင္ဘုရားရဲ့ တရားေတာ္ဟာ တပည့္ေတာ္ရဲ့ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး လုပ္ငန္းေတြအတြက္ ႀကီးမားတဲ့ အေထာက္အကူပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ဘုရား။ တပည့္ေတာ္ ေတြ႔ဖူးသမွ် လူသားေတြထဲမွာ အရွင္ဘုရားဟာ အႀကီးျမတ္ဆံုးပါပဲ ဘုရား။ အရွင္ဘုရားကို တပည့္ေတာ္ ရွိခိုးပါတယ္ . . .။ တပည့္ေတာ္ ေတြ႔ဖူးသမွ် အႀကီးျမတ္ဆံုး ပုဂၢိဳလ္ထူး ပုဂၢိဳလ္အျဖစ္နဲ႔ သိမွတ္ၿပီး ရွိခိုးပါတယ္ ဘုရား . . .။”

ေကာလသလ မင္းႀကီးသည္ ေျပာေျပာဆိုဆိုႏွင့္ ဘုရားရွင္၏ ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္၌ ဒူးေထာက္ ထိုင္ခ်လိုက္၏။ ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္၌ စိတ္ကို စုစည္းလ်က္ ၿငိမ္သက္စြာ ထိုင္ေနရင္း ဆက္လက္ ေလွ်ာက္ထား၏။

“ျမတ္စြာဘုရား . . . တပည့္ေတာ္ အရွင္ဘုရားကို သေဘာက်လွပါတယ္ ဘုရား။ တပည့္ေတာ္ တရားနာပါရေစ ဘုရား။ တပည့္ေတာ္ရဲ့ ျပည္သူေတြကို လိမၼာေအာင္ ဆံုးမေတာ္မူပါ ဘုရား။ အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ရဲ့ တိုင္းျပည္အတြက္ မဂၤလာတစ္ပါးပါပဲ ဘုရား။ ကုသိုလ္လည္း မရွိ အကုသိုလ္လည္း မရွိ၊ မွန္တာလည္း မရွိ မွားတာလည္း မရွိ၊ ႏို႔ခ်ိဳတိုက္ေကၽြးတဲ့ မိခင္ရဲ့ သားျမတ္ကို သံခၽြန္နဲ႔ ထိုးဆြႏွိပ္စက္ရင္ေတာင္မွ အကုသိုလ္ မဟုတ္ဘူး အျပစ္မရွိဘူးလို႔ ေဟာေျပာၿပီး လူေတြကို ဖ်က္ဆီးတဲ့ ရြံစရာ တိတၳိဆရာႀကီးေတြကို တပည့္ေတာ္ ႏွင္ထုတ္ပါမယ္ ဘုရား။ တပည့္ေတာ္ရဲ့ တိုင္းျပည္အတြင္းမွာ အရွင္ဘုရားရဲ့ အဆံုးအမေတြ ျဖန္႔ေ၀ဖို႔အတြက္ အခ်ိန္မေရြး ေနရာမေရြး ႂကြေတာ္မူပါ ဘုရား။ တပည့္ေတာ္ မင္းအာဏာနဲ႔ ေထာက္ပံ့ပါမယ္ ဘုရား။ အရွင္ဘုရားနဲ႔ အရွင္ဘုရားရဲ့ အရိယာ သံဃာေတာ္ေတြကိုလည္း တပည့္ေတာ္ လိုအပ္သမွ် ပရိကၡရာေတြ ေထာက္ပံ့ပါ့မယ္ ဘုရား။ အရွင္ဘုရားကို တပည့္ေတာ္ လုပ္ေကၽြးသမႈ ျပဳပါ့မယ္ ဘုရား။ တပည့္ေတာ္ရဲ့ တိုင္းျပည္ထဲမွာ အရွင္ဘုရား ဆႏၵရွိသေလာက္ ေနေတာ္မူပါ ဘုရား . . .။”

“မင္းႀကီး . . . တိတၳိဆရာႀကီးေတြကို ႏွင္မထုတ္ပါနဲ႔။ ကြဲျပားတဲ့ အယူအျမင္ေတြ ဆန္႔က်င္ၾကပါေစ။ ဘယ္အယူ၀ါဒကိုမွ ဥပေဒနဲ႔ မဖိႏွိပ္ပါနဲ႔။ အယူအျမင္ မ်ိဳးစံုကို ျပည္သူေတြ နားေထာင္ၾကပါေစ။ ေကာင္းျမတ္ၿပီး အက်ိဳးရွိတဲ့ အယူ၀ါဒကို ျပည္သူေတြ လက္ခံၾကပါလိမ့္မယ္။ သက္ရွိသက္မဲ့ အရာအားလံုးကို အဏုျမဴေတြနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတာလို႔ ပူရဏကႆပ ေဟာေျပာတယ္။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကို သတ္ျဖတ္လိုက္တဲ့ အခါမွာ အဏုျမဴေတြ ျပန္က်ဲ ၿပိဳကြဲသြားတယ္၊ စၾက၀ဠာထဲ အဏုျမဴေတြ ေပါင္း၀င္သြားတယ္လို႔ ေဟာေျပာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သတ္ျဖတ္ျခင္းဟာ အျပစ္မရွိဘူးလို႔ ေဟာေျပာတယ္။ သူက ယုတၱိေဗဒကို လက္နက္လို အသံုးခ်ၿပီး လူ႔ဂုဏ္လူ႔သီလကို ေလွ်ာ့ခ်ပစ္တယ္။ ပူရဏကႆပဟာ တကၠ၀ါဒီ ေတြးေခၚပညာရွင္ႀကီး တစ္ေယာက္အျဖစ္ ေက်ာ္ၾကားခ်င္သူပဲ။ မင္းႀကီး . . . သူ႔ပန္းတိုင္ကို မပိတ္ပင္ပါနဲ႔။ သူ႔တရားကို နာယူခဲ့သူ ဘယ္သူမွ ေမြးမိခင္ရဲ့ သားျမတ္ကို သံခၽြန္နဲ႔ထိုးၿပီး မသတ္ပါဘူး။ အိုျခင္းဆင္းရဲ နာျခင္းဆင္းရဲေတြ ခံစားေနရတဲ့ ကမၻာႀကီးအတြက္ သူအေတြးအေခၚေတြဟာ အသံုးမ၀င္ဘူး ဆိုတာကို လူေတြ နားလည္လာပါလိမ့္မယ္။ ေရာဂါေ၀ဒနာ ခံစားေနရသူဟာ ေဆ၀ါး လိုအပ္ပါတယ္။ ေရာဂါျဖစ္ျခင္း အေၾကာင္းရင္းကို သိတဲ့ ဗဟုသုတက လူနာအတြက္ အေရးမႀကီးေတာ့ပါဘူး။ မင္းႀကီး . . . ငါ့ တရားေတာ္ကို ႏွစ္သက္ၿပီး တရားေတာ္အတိုင္း က်င့္သံုးတာက တစ္ျခားျဖစ္ၿပီး တရားေတာ္ကို ေထာက္ပံ့တာက တစ္ျခားျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ငါ့တရားေတာ္ဟာ အေထာက္အပံ့ မလိုပါဘူး။ မေထာက္ပံ့ပါနဲ႔။ မင္းႀကီးက ေထာက္ပံ့ေနရင္ လူေတြဟာ တရားေတာ္ကို နားလည္ဖို႔ ႀကိဳးစား အားထုတ္ၾကေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဖိအားေတြ ပါလာမယ္။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေရြးျခယ္ခြင့္လည္း ရွိေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ ငါ့တရားေတာ္က လူေတြကိုယ္တိုင္ ေလ့လာၿပီး ႏွစ္သက္ရင္ လက္ခံက်င့္သံုးဖို႔ ျဖစ္တယ္။”

ထိုသို႔ ဘုရားရွင္ မိန္႔ေတာ္မူေနစဥ္ ေက်ာင္းအတြင္းက ကေလးငိုသံကို ၾကားလိုက္ရ၏။ ဘုရားရွင္၏ ထံေတာ္ပါး၌ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္စြာ ထိုင္ေနၾကသည့္ မင္းႀကီးေရာ သူေဌးႀကီးပါ ကေလးငိုသံကို ျပတ္ျပတ္သားသား ၾကားလိုက္ၾကရ၏။

“မင္းႀကီး . . . ဘိကၡဳနီေတြ ေနတဲ့ဘက္က လာတဲ့ ကေလငိုသံအေၾကာင္း စဥ္းစာေနတာ မဟုတ္လား။”

“မွန္ပါဘုရား။ အံ့ၾသလို႔ စဥ္းစားေနတာပါ ဘုရား။ ကေလးငိုသံ ၾကားေနရတုန္းပဲ ဘုရား။”

“အဲဒါ ကႆပဘိကၡဳနီရဲ့ ကေလး ငိုတဲ့ အသံပဲ။”

မင္းႀကီးေရာ သူေဌးႀကီးပါ ဘုရားရွင္၏ မိန္႔ၾကားခ်က္ကို သံသယ ျဖစ္ေနၾကဟန္ တူ၏။ ဘုရားရွင္ကို ဘာမွ ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားျခင္း မရွိဘဲ တိတ္ဆိတ္ေနၾက၏။

“မင္းႀကီး . . . အံ့ၾသေနတာလား။ ဘိကၡဳနီမက ကိုယ္၀န္ေဆာင္မွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ေတြးမိလို႔လား။ ကိုယ္၀န္ ဘယ္လိုရလာသလဲ စဥ္းစားေနတာလား။”

“ျမတ္စြာဘုရား . . . အရွင္ဘုရားရဲ့ တပည့္သာ၀က ရဟန္းေတြ ရဟန္းမေတြဟာ ေမထုနသံ၀ါသစိတ္ မရွိၾကဘူး၊ ေမထုန္အက်င့္လည္း မက်င့္ၾကဘူးလို႔ တပည့္ေတာ္ ၾကားဖူးတာပါ။ အခုကိစၥ ဘယ္လို ျဖစ္သြားတာလဲ ဘုရား။”

“မင္းႀကီး . . . အေၾကာင္းတရား မရွိဘဲ အက်ိဳးတရား ျဖစ္မလာႏိုင္ဘူး။ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္နဲ႔ ဆက္ဆံခဲ့လို႔ ကိုယ္၀န္ရတာေပါ့။ သူ ဘိကၡဳနီ မ၀တ္ခင္က ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ကိစၥပါ။ ဘိကၡဳနီ ၀တ္ေနရင္း ကိုယ္၀န္ရင့္လာၿပီး အခ်ိန္တန္ေတာ့ သားဖြားတာေပါ့။ သူ႔ခႏၶာလည္း လူ႔ခႏၶာပဲဆိုေတာ့ သူ႔သားျမတ္ေတြ ႏို႔ထြက္တာေပါ့။ သူ႔ကေလးကို သူ႔ဟာသူပဲ ႏို႔တိုက္တယ္။ မင္းႀကီး . . . ေမာဟဖံုးတဲ့ လူသားေတြဟာ ဒီလို ကိစၥေတြကို အထင္အျမင္ လြဲတတ္ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကနဦးတုန္းက ဘိကၡဳနီသာသနာ ခြင့္ျပဳဖို႔ ငါ တံု႔ဆိုင္းခဲ့တာပဲ။

ဒါေပမယ့္ မင္းႀကီး . . . သားငယ္ကို ရင္မွာပိုက္ၿပီး ေဇတ၀န္ေက်ာင္းထဲ ၀င္လာတဲ့ ကႆပဘိကၡဳနီကို ျမင္ေတာ့ ငါ က႐ုဏာသက္မိတယ္။ သူ႔ကို ေဒ၀ဒတ္က ခ်ိဳးခ်ိဳးဖဲ့ဖဲ့ ႏွိမ့္ခ်ကဲ့ရဲ့တယ္။ သူ ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕ထဲ ဆြမ္းခံႂကြေတာ့ အျဖစ္မွန္ မသိတဲ့ လူေတြကလည္း သူ႔ကို ကဲ့ရဲ့ၾကတယ္။ ဆြမ္းမေလာင္းၾကဘူး။ အယုတ္တမာ စကားလံုးေတြနဲ႔ ဆဲေရးတိုင္းထြာၾကတယ္။ လမ္းသြားလမ္းလာေတြကလည္း သူ႔ကို အထင္္ေသးတဲ့ မ်က္လံုးနဲ႔ ၾကည့္ၾကတယ္။ သနားက႐ုဏာ ပြားသင့္တာ ျဖစ္ေပမယ့္ . . . မေလးမစားနဲ႔ အထင္ေသး ႏွိမ့္္ခ်ျခင္းေတြပဲ သူ ရရွိခဲ့တယ္။”

“ျမတ္စြာဘုရား . . . တပည့္ေတာ္ စိတ္ေအးသြားပါၿပီ ဘုရား။ အရွင္မကိုေရာ သူ႔ရင္ေသြးကိုပါ တပည့္ေတာ္ သနားမိပါတယ္ ဘုရား။ သားအမိ ႏွစ္ေယာက္လံုးကို တပည့္ေတာ္ ေတြ႔ပါရေစ ဘုရား . . .။”

“မင္းႀကီး . . . အခုပဲ သူတို႔ သားအမိကို ငါ ေခၚလိုက္မယ္။”



(ဆက္ရန္ . . . . .)

:)
ရွင္အာစာရ

-----
Ref:
Portrait of the Buddha (from a Novelist's Pen) by Jayasena Jayakody, English Translation by K. D. de Lanerolle. FOR FREE DISTRIPUTION - NOT FOR SALE.
(ပံုႏွိပ္မွတ္တမ္း အျပည့္အစံု မေတြ႔ရပါ။)

No comments:

Post a Comment