ရွင္ေဒ၀ဒတ္၏ နဖူး၌ ေခၽြးစို႔စ ျပဳလာ၏။ ရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ သတၱိေမြး၍ စကားဆက္ရန္ ႀကိဳးစား၏။
“အရွင္ဘုရား . . . အရွင္ဘုရားရဲ့ တပည့္သား သံဃာေတြနဲ႔ အရွင္ဘုရားရဲ့ သာသနာေတာ္ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ တပည့္ေတာ္ ဆက္လက္ ေလွ်ာက္ထားပါ့မယ္။ အသံုးမက်တဲ့ ဘင္က်ံဳးသမား အမိႈက္က်ံဳသမားေတြ၊ သူခိုးဓားျပေတြ၊ ရာဇ၀တ္သားေတြ၊ ျမာေပြသူေတြ၊ ျပည့္တန္ဆာေတြကို သာသနာ့ေဘာင္ ၀င္ေရာက္ခြင့္ ျပဳလိုက္တဲ့အတြက္ အခု တပည့္ေတာ္တို႔ ဒုကၡေရာက္ေနပါတယ္။
ရွင္ဥဒါယီလည္း သာ၀တၳိကို သူ တစ္ပါးတည္း ႂကြပါတယ္။ သူက ဇာတ္ျမင့္ထဲက မုဆိုးမေတြနဲ႔ ကူးလူးဆက္ဆံေနတာပါ။ မုဆိုးမေတြကို အိမ္ေထာင္ခ်ေပးဖို႔ စီစဥ္ေနပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခုက ဇာတ္နိမ့္ဘ၀ကေန ရဟန္းျပဳလာတဲ့ ကိုယ္ေတာ္ တစ္ပါးဟာ ေမ်ာက္မနဲ႔ ေမထုန္ မွီ၀ဲပါတယ္။
ဇာတ္နိမ့္ ရဟန္းတစ္ပါးဟာ မစင္ေတြ စားတာ အက်င့္ပါေနတယ္လို႔လည္း တပည့္ေတာ္ ၾကားလိုက္ပါေသးတယ္။
ရဟန္းတစ္ခ်ိဳ႕ သကၤန္းခၽြတ္ လူ၀တ္လဲၿပီး ျပည့္တန္ဆာမေတြဆီ သြားၾကတာလည္း တပည့္ေတာ္ သိပါတယ္။
အရွင္ဘုရား . . . ဒီ မေကာင္းမႈေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ တပည့္ေတာ္ ေဒ၀ဒတ္မွာ တာ၀န္ရွိပါသလား။
ကိုယ္၀န္သည္ ဘိကၡဳနီမတစ္ပါး ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕မွာ ရွိေနတာလည္း တပည့္ေတာ္ သိပါတယ္။ တပည့္ေတာ္ အရွင္ဘုရားကို က်ိန္းေသေပါက္ ေလွ်ာက္ရဲပါတယ္။ အဲဒီ ဘိကၡဳနီမဟာ ရာဇၿဂိဳဟ္ကေန ႂကြလာၾကတဲ့ တပည့္ေတာ္ရဲ့ ေနာက္လိုက္ ရဟန္းတစ္ပါးပါးနဲ႔ ကိုယ္၀န္ရတာ မဟုတ္ပါဘူး . . .။ ဒီကိစၥကို အရွင္ဘုရား ဘာျဖစ္လို႔ မစစ္ေၾကာတာလဲ။ ဘာသာျခားေတြက တပည့္ေတာ္တို႔ကို ကဲ့ရဲ့စြပ္စြဲ ေနၾကပါၿပီ။ ဒကာဒကာမေတြကလည္း ရြံရွာစက္ဆုပ္ ေနၾကပါတယ္။ အရွင္ဘုရား . . . ရဟန္းေတြ ရဟန္းမေတြကို တင္းၾကပ္တဲ့ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြနဲ႔ ကြပ္ညႇပ္ပါ။ တပည့္ေတာ္သာ အရွင္ဘုရား ေနရာမွာဆိုရင္ ဒီလို အဆိုးအသြမ္းေတြကို သကၤန္းခၽြတ္ၿပီး ေမာင္းထုတ္ ပစ္လိုက္မွာပဲ။ အရွင္ဘုရား . . . အရွင္ဘုရားရဲ့ တပည့္သား သံဃာေတြအားလံုးဟာ ရွင္အာနႏၵာနဲ႔ ရွင္သာရိပုတၱရာတို႔လိုပဲလို႔ မထင္ပါနဲ႔။”
“ေဒ၀ဒတ္ . . . သင္ ေျပာတာေတြကို ငါ ေသေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္လိုက္တယ္။ ငါ့ရဲ့ သာသနာေတာ္ဟာ ဇမၺဴဒိပ္ တစ္၀ွန္းလံုးမွာ ရွိၾကသူေတြ အားလံုးအတြက္ပဲ။ အခြင့္ထူးခံ ဇာတ္ျမင့္လူတန္းစား အတြက္ပဲ ကန္႔သတ္ထားတာ မဟုတ္ဘူး။ သာသနာ့ေဘာင္မွာ ဇာတ္ျမင့္ဂိုဏ္း ငါ မေထာင္ဘူး။ သတၱ၀ါ အားလံုးကို ငါ ေမတၱာထားတယ္။ မေကာင္းမႈ က်ဴးလြန္ၾကသူေတြအေၾကာင္း ငါ အကုန္သိတယ္။ မေကာင္းမႈရဲ့ အက်ိဳးဆက္ေတြကို သူတို႔သိေအာင္ ငါ ညႊန္ျပလိုက္တယ္။ အမ်ားစုက လမ္းမွန္ေပၚ ေရာက္သြားၾကၿပီး မေကာင္းမႈ မျပဳၾကေတာ့ဘူး။ မေကာင္းမႈ က်ဴးလြန္တာက အနည္းစုပါ။ အဲဒီထဲကပဲ တကယ့္ အနည္းစုေလးက မေကာင္းမႈကို ထပ္တလဲလဲ က်ဴးလြန္ေနတာပါ။ အဲဒါကေတာ့ ဘ၀သံသရာ အဆက္ဆက္က ပါလာခဲ့တဲ့ သူတို႔ရဲ့ ၀ါသနာဆိုးေၾကာင့္ပဲ။ ေဒ၀ဒတ္ . . . သဒၶါတရားလည္း အားေကာင္း၊ ၀ိနည္းစည္းကမ္းေတြကို တတ္သိနာလည္ၿပီး ၀ိနည္းလည္း ေလးစားတဲ့ ရွင္ဥပါလိလို ရဟႏၲာ တစ္ပါးကေတာင္မွ အာပတ္သင့္မယ့္ ျပစ္မႈကို က်ဴးလြန္ႏိုင္ေသးတယ္ဆိုရင္ တစ္ျခားရဟန္းေတြ ရဟန္းမေတြ . . . ဘာေျပာစရာ လိုမလဲ။ ငါ့ရဟန္းေတြ လိုက္နာဖို႔ ၀ိနည္းစည္းကမ္းေတြ ခ်မွတ္ျပ႒ာန္းတာဟာ သူတို႔ကို မုန္းလို႔ မဟုတ္ဘူး။ သနားၾကင္နာလို႔ပဲ။ သူတို႔ အေပၚမွာ ငါ အျမဲတမ္း က႐ုဏာထားတယ္။ မွားတတ္တာဟာ လူ႔ သဘာ၀ပဲ။ မွားမိသူေတြကို ငါ သနားတယ္။ ေလာကမွာ ဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မူတယ္ ဆိုတာဟာ အဲဒီလို မိုက္မွားသူေတြကို လမ္းမွန္ ညႊန္ျပဖို႔ပဲ။ သူတို႔ကို အမုန္းပြားၿပီး စြန္႔ပစ္ဖို႔ မဟုတ္ဘူး။
ေဒ၀ဒတ္ . . . ရာဇၿဂိဳဟ္က ဘိကၡဳနီေက်ာင္းမွာ သီတင္းသံုးေနတဲ့ ကိုယ္၀န္သည္ ကႆပေထရီမအေၾကာင္း ငါ သိၿပီးသားပဲ။ သူ ဘိကၡဳနီ ၀တ္ၿပီးမွ ေမထုန္မႈ က်ဴးလြန္ခဲ့သလား သိရေအာင္ အခ်ိန္ယူၿပီး အေသးစိတ္ စံုစမ္းဖို႔ အရွင္မ ပဇာပတိကို ငါ ညႊန္ၾကားခဲ့တယ္။ အမႈကို စံုစမ္းၿပီးၿပီ။ အျဖစ္မွန္ကို အတည္ျပဳၿပီးၿပီ။ အဲဒီ ေထရီမဟာ လူ၀တ္ေၾကာင္ဘ၀က ကိုယ္၀န္ ရခဲ့တာပဲ။ သူ႔မွာ အျပစ္ မရွိဘူး။ ငါဆီမွာ ကိုးကြယ္ရာရွာတဲ့ ကေလးအေမကို ေမာင္းထုတ္ပစ္လိုက္ဖို႔ ေျပာေနတာလား။
ေဒ၀တ္ . . . သင့္ရဲ့ ေမာက္မာမႈ၊ သင့္ရဲ့ မိုက္မဲမႈေတြေၾကင့္ သင္ လမ္းမွားေနၿပီ။ သင္ဟာ ရာဇၿဂိဳဟ္မင္းသာ အဇာတသတ္နဲ႔ ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ၿပီး မင္းသားဆီက ပစၥည္း အေထာက္အပံ့ေတြလည္း ရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အသိဉာဏ္ ကင္းေပ်ာက္သြားတာပဲ။ ေအးၿငိမ္းရာ ေအးၿငိမ္းေၾကာင္း ေကာင္းျမတ္တဲ့ ငါ့ေဒသနာေတာ္ေတြ ယူေဆာင္ၿပီး ေဒသစာရီ လွည့္လည္ၾကတဲ့ ငါ့တပည့္သား သံဃာေတာ္ေတြဟာ သင့္ရဲ့ အေထာက္အပံ့ လိုမယ္ မထင္ပါဘူး။ ငါ့ရဲ့ တပည့္သာ၀ကေတြဟာ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ ေအးခ်မ္းၾကတယ္။ ေျပာၾကဆိုၾကတဲ့ ေနရာမွာလည္း ႏွစ္သက္စရာ ေကာင္းၾကတာပဲ။ ဘာသာျခားေတြက ငါ့ သာ၀ကေတြကို စြပ္စြဲၾကတယ္ဆိုတာ ငါ သိတယ္။ အဲဒီလို စြပ္စြဲတာဟာ ခဏပဲ။ သူတို႔က ငါ့ သာ၀ကေတြကိုသာ စြပ္စြဲၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ ငါ့ကိုလည္း စြပ္စြဲၾကတာပဲ။ အဲဒါလည္း မၾကာပါဘူး။ ေဒ၀ဒတ္ . . . သစၥာတရားဟာ ငါ့တပည့္သားေတြရဲ့ လက္နက္ပဲ။ ငါ့တပည့္သားေတြဟာ သင့္ရဲ့ အရွိန္ၾသဇာေတြ အေထာက္အပံ့ေတြ မလိုပါဘူး။ လူေတြ သစၥာတရားကို သိနားလည္ၾကလိမ့္မယ္။ ငါ့ရဲ့ ေဒသနာေတာ္ဟာ ဒီ ဇမၺဴဒိပ္ တစ္ကၽြန္းလံုးက ဒုကၡေရာက္ေနသူေတြ အတြက္ အၿမိဳက္ရည္ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ဘုရင္ေတြ သူႂကြယ္ေတြ ငါ့ေအာက္ ေရာက္လာေအာင္ မဆြဲေဆာင္ဘူး။ သူတို႔ရဲ့ အကူအညီနဲ႔ အၿမိဳက္မိုး ရြာေအာင္လုပ္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဘုရင္ေတြ သူႂကြယ္ေတြက ငါ့တရားေတာ္ကို လိုလိုလားလား ရွိၾကတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ သူတို႔ကို တရားေဟာရမယ္။ အဲဒါလည္း သူတို႔ ေက်နပ္ေအာင္ လုပ္ေပးၿပီး သာသနာေတာ္ ႀကီးပြားေအာင္လုပ္တာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။
ေဒ၀ဒတ္ . . . သင္ကေရာ ဘယ္လို လုပ္မွာလဲ။ သင့္ဒကာေတာ္ အဇာတသတ္ရဲ့ အကူအညီေတြ အေထာက္အပံ့ေတြ ခံယူၿပီး ခတၱိယမ်ိဳးေတြ ျဗဟၼဏမ်ိဳးေတြပဲ ပါ၀င္တဲ့ သံဃာမ်ိဳးဆက္တစ္ခု ထူေထာင္မလို႔လား။ အဲဒီလို မ်ိဳးဆက္သစ္ ရဟန္းေတြကို ဦးေဆာင္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတာလား။”
“မဟုတ္ပါဘူး . . .။ အရွင္ဘုရား . . . မဟုတ္ပါဘူး။ တပည့္ေတာ္ဟာ အရွင္ဘုရားရဲ့ တပည့္တစ္ပါးပါပဲ။ သာသနာေတာ္ အက်ိဳးရွိမယ့္ အေၾကာင္းအရာ ငါးမ်ိဳး အရွင္ဘုရား ထံမွာ ေလွ်ာက္ထားတင္ျပဖို႔ စိတ္ကူးရွိလို႔ မေန႔ကပဲ ရာဇၿဂိဳဟ္က ထြက္လာခဲ့တာပါ။ အရွင္ဘုရားရဲ့ တပည့္သား သံဃာေတြဟာ ၿမိဳ႕ေတြရြာေတြ အေပၚမွာ တြယ္တာေနၾကတဲ့အတြက္ စည္းကမ္းေသ၀ပ္ေအာင္ ဆံုးမရတာ ခက္ေနပါတယ္။ အရွင္ဘုရား . . . ရဟန္းေတြ ရဟန္းမေတြ အားလံုး ေတာရေဆာက္တည္ၿပီး အရညကင္ဓုတင္ က်င့္သံုးရမယ္လို႔ ၀ိနည္းပညတ္ဖို႔ အၾကံျပဳ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ ရဟန္းေတြ ရဟန္းမေတြ အားလံုး ဆြမ္းခံႂကြၿပီး ပိ႑ပါတ္ဓုတင္ က်င့္သံုးရမယ္လို႔ ၀ိနည္းပညတ္ဖို႔လည္း အၾကံျပဳ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ ရဟန္းေတြ ရဟန္းမေတြ အားလံုး စြန္႔ပစ္ထားတဲ့ အ၀တ္စေတြကို သကၤန္းခ်ဳပ္၀တ္ၿပီး ပံသုကူဓုတင္ က်င့္သံုးရမယ္လို႔ ၀ိနည္းပညတ္ဖို႔လည္း အၾကံျပဳ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ ရဟန္းေတြ ရဟန္းမေတြ အားလံုး သစ္တစ္ပင္ရင္း ၀ါးတစ္ပင္ရင္းမွာ ေနၿပီး ႐ုကၡမူဓုတင္ က်င့္သံုးရမယ္လို႔ ၀ိနည္းပညတ္ဖို႔လည္း အၾကံျပဳ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ ရဟန္းေတြ ရဟန္းမေတြ အားလံုး အသားငါး ေရွာင္ၾကဥ္ရမယ္၊ သက္သတ္လြတ္ ဘုဥ္းေပးရမယ္လို႔ ၀ိနည္းပညတ္ဖို႔လည္း အၾကံျပဳ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ အရွင္ဘုရား . . . ဒီ ၀ိနည္း ဥပေဒေတြကို ျပ႒ာန္းလိုက္ရင္ သံဃာေတြအားလံုး စည္းကမ္းေသ၀ပ္သြားမွာပါ . . .။”
“ေဒ၀ဒတ္ . . . သင္ ရဟန္းျပဳၿပီး ကတည္းက ခုခ်ိန္ထိ ေတာထဲမွာ တစ္ခါေတာင္ ေနဖူးလို႔လား။”
“အရွင္ဘုရား . . . မေနဖူးပါဘူး။”
“ဒါဆိုရင္ ပံသုကူ သကၤန္းေရာ ၀တ္ဖူးသလား။”
“မ၀တ္ဖူးပါ ဘုရား။”
“အသားငါးေရာ ေရွာင္ဖူးသလား။”
“မေရွာင္းဖူးပါဘုရား။ ဒါေပမယ့္ တပည့္ေတာ္ ႐ုကၡမူဓုတင္ က်င့္ပါတယ္။ ဆြမ္းခံ၀တ္လည္း ျဖည့္ပါတယ္ . . .။”
“ေဒ၀ဒတ္ . . . သင္ကိုယ္တိုင္က သင့္သက္တမ္း တစ္ေလွ်ာက္လံုးမွာ အခုေျပာတဲ့ အက်င့္ငါးခုထဲက သံုးခုျပည့္ေအာင္ တစ္ခါမွ မက်င့္သံုးဖူးေသးဘူး။ ငါ့ရဲ့ တပည့္သား သံဃာေတြ ဒီက်င့္၀တ္ငါးခု က်င့္သံုးရမယ္လို႔ ပညတ္လိုက္ရင္ တရားမွ်တမႈ ရွိပါ့လား။ စဥ္းစားၾကည့္စမ္းပါဦး။”
“အရွင္ဘုရား . . . အရွင္ဘုရားသာ ဒီက်င့္၀တ္ ငါးခုကို ပညတ္ရင္ တပည့္ေတာ္ လိုက္နာမွာပါ။”
“လူေတြအားလံုး ဒီက်င့္၀တ္ငါးမ်ိဳး က်င့္သံုးၾကပါေစ။ ငါ့တပည့္ သာ၀ကေတြကို လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကေန သီးျခားျဖစ္ေနေအာင္ ငါ မလုပ္ပါဘူး။ တစ္ျခားလူေတြ ေနထိုင္ရွင္သန္ၾကသလို ငါ့တပည့္ သာ၀ကေတြလည္း ေနထိုင္ရွင္သန္ၾကရမွာေပါ့။”
“အရွင္ဘုရား . . . တပည္ေတာ္ရဲ့ က်င့္၀တ္ေတြကို သေဘာတူ လက္ခံတဲ့ ရဟန္းေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ သူတိုိ႔ကို တပည့္ေတာ္ စည္း႐ံုးမယ္။”
“ေဒ၀ဒတ္ . . . ဘာ ရည္ရြယ္ခ်က္လဲ။ သံဃာကို မခြဲပါနဲ႔။ သံဃာကို ခြဲလုိက္လို႔ သင္လည္း အက်ိဳးမရွိဘူး။ သာသနာလည္း အက်ိဳးမရွိဘူး။ ပ်က္စီးဖို႔ပဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္။”
ရွင္ေဒ၀ဒတ္ ဘာမွ ဆက္မေျပာေတာ့ေပ။ ဘုရားရွင္ကို ရွိခိုးၿပီးေနာက္ ေကာကာလိက ရဟန္းႏွင့္အတူ ထြက္ခြာသြားေလ၏။
* * * * * * * * * *
ေဃာသိတာ႐ံု ေက်ာင္းတိုက္အတြင္း၌ အုတ္ေအာ္ေသာင္းနင္းမႈႀကီး တစ္ခု ျဖစ္ေပၚလာျပန္သည္။ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေကာင္းသည့္ ႐ုန္းရင္းဆန္ခတ္မႈႀကီးပင္ ျဖစ္၏။ ထိတ္စရာ ေကာင္းလြန္းလွသည္ျဖစ္၍ သာမေဏ ရွင္ရာဟုလာသည္ ဘုရားရွင္ထံသို႔ ထိတ္ထိတ္ျပာျပာႏွင့္ ေျပးလာ၏။
“ျမတ္စြာဘုရား . . .။ ဦးရီးေတာ္ ေသာင္းၾကမ္းေနပါတယ္ . . .။ သကၤန္းႀကီး ပင့္တင္ၿပီး ေအာ္ဟစ္ေနပါတယ္ဘုရား။ သူ႔ေနာက္က ပါလာတဲ့ ရဟန္းအုပ္စုႀကီးကလည္း လက္သီးလက္႐ုန္းေတြ တန္းၿပီး ေအာ္ေနပါတယ္ ဘုရား။ သူတို႔က ရွင္သာရိပုတၱရာ အရွင္ျမတ္ကို ၀ိုင္းထားၾကပါတယ္ ဘုရား။ ျမတ္စြာဘုရား . . .။ တပည့္ေတာ္ ေၾကာက္လြန္းလို႔ ေျပးလာတာပါ ဘုရား”ဟု သာမေဏ ရွင္ရာဟုလာက ဘုရားရွင္ကို အေမာတေကာ ေလွ်ာက္ထား၏။
“ရာဟုလာ . . . လူမိုက္ေတြ ေနာင္တရၾကလိမ့္အံုးမယ္။ သူတို႔ကို အက်ိဳးသင့္ အေၾကာင္းသင့္ ရွင္းျပဖို႔က မလြယ္လွဘူး။ သူတို႔ ေသြဖည္ေနၾကတယ္။ အထင္မွားမႈနဲ႔ လမ္းလြဲေနၾကတယ္။ ဇာတ္တူေတြ စုမိေနၾကတာပဲ။ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ အစြမ္းထက္လွၿပီလို႔ အထင္မွားၿပီး လမ္းလြဲေနၾကတာပဲ။ ရာဟုလာ . . . သူတို႔ကို သြားေရာက္ကယ္တင္ဖို႔ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ မသိဘူး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူတို႔ကို ကယ္တင္ဖို႔ ႀကိဳးစားလိုက္အံုးမယ္။”
ဘုရားရွင္သည္ ေျပာေျပာဆိုဆိုႏွင့္ ေနရာမွ ထေတာ္မူလိုက္၏။ ကိုယ္ေတာ္၏ သဘာ၀အတိုင္း တည္ၿငိမ္ခန္႔ျငားသည့္ အမူအရာျဖင့္ ရဟန္းမ်ား ႐ုတ္႐ုတ္သဲသဲ ျဖစ္ေနသည့္ ညီမူရာ ခန္းမေဆာင္သို႔ ႂကြခ်ီေတာ္မူ၏။ ရဟန္းေတာ္မ်ား ၿငိမ္သက္သြား၏။ စကားသံ တိုးတိုးမွ်ပင္ မၾကားရေတာ့ေပ။ ရဟႏၲာအရွင္သူျမတ္ ရွင္သာရိပုတၱရာႏွင့္ ရွင္ေမာဂၢလာန္တို႔ကို ၀ိုင္းရံထားၾကသည့္ ရဟန္းမ်ား ေဘးကပ္သြားၾက၏။
“ေဒ၀ဒတ္ . . . . ပိုက္ကြန္ကို ၀ိုင္းဆြဲေနၾကတဲ့ တံငါသည္ေတြလို ဟစ္ေအာ္ေနၾကတဲ့ ဒီလုပ္ရပ္က ဘာအဓိပၸာယ္လဲ။ သင့္ရဲ့ ေနာက္လိုက္ေနာက္ပါေတြ သင့္ကို ေလးစားအားက်ေအာင္ လုပ္ဖို႔ စိတ္ကူးနဲ႔ အခုလို ေအာ္ေနတာလား။ သင့္ကိုေရာ ငါ့တပည့္သား သံဃာေတြကိုပါ ဘယ္လိုျမင္ၾကမယ္ဆိုတာ စဥ္းစားၾကည့္စမ္းပါ။ ေဒ၀ဒတ္ စည္းကမ္းေသ၀ပ္စမ္းပါ။ အခုလို ႐ုန္းရင္းဆန္ခတ္ မလုပ္ပါနဲ႔။ ဒီလို လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ သင္လည္း က်ဆံုးလိမ့္မယ္။ ေနာက္ၿပီး အေနအထိုင္ ေကာင္းၾကတဲ့ ငါ့ရဲ့ တပည့္သာ၀ကေတြကိုလည္း သိကၡာက်ေစတယ္။ ငါ့ရဲ့တပည့္တစ္ပါး အေနနဲ႔ ငါးႏွစ္လံုးလံုး သင္ ေလ့လာအားထုတ္ခဲ့တဲ့ စိတ္ယဥ္ေက်းဖို႔ ကိုယ္က်င့္ေကာင္းဖို႔ အက်င့္တရားေတြက ဘာေတြလဲ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ငါကေတာ့ သင့္အေပၚမွာ က႐ုဏာတရား ဆက္လက္ ထားရွိပါတယ္။ ဆန္႔က်င္ကြဲလြဲတဲ့ အျမင္ရွိတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါး ျဖစ္ေနၿပီ ဆိုရင္လည္း ဆက္လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ သံဃာကြဲေအာင္ လုပ္တာဟာ ႀကီးေလးတဲ့ ျပစ္မႈႀကီးပဲ။ ၀ိမုတၱိတရား ရွာေဖြဖို႔ ငါ့ဆီကို သင္ လာခဲ့တာပဲ။ ငါ့ဆီမွာ သင္လိုခ်င္တဲ့ ၀ိမုတၱိ မရွိဘူးလို႔ ထင္တယ္ဆိုရင္ ေအးေအးေဆးေဆး ထြက္သြားႏိုင္ပါတယ္။”
“သြားမယ္ ဘုရား . . .။ တပည့္ေတာ္ တစ္ပါးတည္း သြားမွာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ တပည့္ေတာ္ကို ေလးစားတဲ့၊ တပည့္ေတာ္ကို သံေယာဇဥ္ရွိတဲ့ ရဟန္းေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္။ သူတို႔နဲ႔အတူ သြားမယ္ . . .”ဟု ရွင္ေဒ၀ဒတ္က ဘုရားရွင္ကို မဆိုင္းမတြ ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထား၏။
“ေဒ၀ဒတ္ . . . သင္ဟာ ဒီလိုလုပ္ဖို႔ တစ္ခ်ိန္လံုး ႀကိဳးစားေနခဲ့တာပဲ။ ဆႏၵရွိတဲ့သူေတြတိုင္း ငါ့ဆီ လာႏိုင္သလို ငါ့ဆီက ထြက္ခြာၾကမယ့္ သူေတြလည္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ထြက္ခြာႏိုင္ပါတယ္။”
“အရွင္ဘုရား . . . အရွင္ဘုရားရဲ့ တရားေတာ္ေတြကို တပည့္ေတာ္ ႐ိုေသပါတယ္။ အရွင္ဘုရားကိုလည္း ႐ိုေသပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အရွင္ဘုရားရဲ့ တပည့္သားသံဃာ အမ်ားစုႀကီးကိုေတာ့ တပည့္ေတာ္ မ႐ိုေသ မေလးစားႏိုင္ဘူး။ တပည့္ေတာ္တို႔ ဒီၿမိဳ႕မွာပဲ ေနၾကမယ္။ အရွင္ဘုရားရဲ့ အနီးအပါးမွာပဲ ေနၾကမယ္။ ဒါမွပဲ ဘုရင္ေတြ သူႂကြယ္ေတြ နဲ႔ ဒကာဒကာမေတြက တပည့္ေတာ္တို႔ဟာ အရွင္ဘုရားရဲ့ သံဃာအခြဲတစ္ခု ျဖစ္တယ္ဆိုတာ သိၾကလိမ့္မယ္။ တပည့္ေတာ္တို႔ အခုပဲ ဒီၿမိဳ႕နားက ေအးခ်မ္းတဲ့ သီတ၀န ေတာအုပ္ကို သြားၾကမယ္။ သစ္ပင္ေတြ ေအာက္မွာေနၿပီး ႐ုကၡမူဓုတင္ က်င့္ၾကမယ္။ ပံသုကူဓုတင္ က်င့္ၾကမယ္။ ဆြမ္းခံ၀တ္လည္း ျဖည့္ၾကမယ္။”
“ေဒ၀ဒတ္ . . . သင္ ႀကိဳက္သလို လုပ္ပါ။ သင့္ရဲ့စိတ္ စင္ၾကယ္တယ္ဆိုရင္ သင့္လုပ္ရပ္ရဲ့ အက်ိဳးဆက္ ေကာင္းပါလိမ့္မယ္။ သင့္ရဲ့စိတ္ဓာတ္ မစင္ၾကယ္ရင္ေတာ့ အက်ိဳးရလဒ္ ဆိုပါလိမ့္မယ္။”
:)
ရွင္အာစာရ
-----
Ref:
Portrait of the Buddha (from a Novelist's Pen) by Jayasena Jayakody, English Translation by K. D. de Lanerolle. FOR FREE DISTRIPUTION - NOT FOR SALE.
(ပံုႏွိပ္မွတ္တမ္း အျပည့္အစံု မေတြ႔ရပါ။)
No comments:
Post a Comment