Saturday, January 21, 2012

ဒုလႅဘ-ပ႒ာန္း ၾသ၀ါဒ (ဦးရာဇဓမၼာဘိ၀ံသ)


ဆရာေတာ္ (ဦးရာဇဓမၼာဘိ၀ံသ)၏ ေက်ာင္းတိုက္ (မႏၲေလး မစိုးရိမ္တိုက္သစ္)သို႔ စေရာက္ေရာက္ခ်င္း ဆရာေတာ္ကို ဖူးခြင့္ မရခဲ့ေပ။ ထိုစဥ္က ဆရာေတာ္က ေထာင္တြင္းသာသနာျပဳ ႂကြေတာ္မူေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္၏  ေက်ာင္းတိုက္၌ ႏွစ္ႏွစ္ ပညာရင္ႏို႔ ေသာက္စို႔ခြင့္ ရခဲ့ေသာ္လည္း ဆရာေတာ္ပို႔ခ်သည့္ သီလကၡန္ စာ၀ါကို ၀ါတြင္းသံုးလသာ တက္ေရာက္ခြင့္ ရခဲ့သည္။ ဆရာေတာ္ သာသနာျပဳခရီးမွ ျပန္ႂကြေတာ္မူလာၿပီး မၾကာခင္မွာပင္ ဆရာေတာ့္ ေက်ာင္းတိုက္မွ ထြက္ခြာခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ ထြက္ခြာခဲ့သည္မွာ ဆရာေတာ္၏ ထံေတာ္ပါး၌ မေနလိုေသာေၾကာင့္ မဟုတ္ေပ။ အဓိက အေၾကာင္းမွာ အုတ္အုတ္က်က္က်က္ ဆူဆူညံညံ စာမက်က္တတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္၏ ေက်ာင္းတိုက္၌ စာသင္သားမ်ား စုေပါင္း၍ စာက်က္ၾကရသည္။ စာအံေက်ာင္းဟု ေခၚ၏။ ဆူ၏။ ထို စာအံေက်ာင္းသည္ စာက်က္ပ်င္းသည့္ စာသင္သားတို႔ စာက်က္ျဖစ္ေအာင္ တြန္းအားေပးေသာ စနစ္တစ္ခု ျဖစ္ဟန္တူ၏။ ေအးေအးေဆးေဆး စာက်က္တတ္ေသာ စာသင္သားတို႔ႏွင့္ မသင့္ေတာ္လွေပ။ ေက်ာင္းတိုက္၏ ပရိယတၱိ ထုတ္ကုန္လုပ္ငန္း၌ ၀န္ထမ္းမ်ား ကိုယ္ပိုင္အခ်ိန္ ရွားပါးလွသည္။ စုေပါင္း၍ စာက်က္ခ်ိန္၊ စုေပါင္း၍ စာ၀ါတက္ခ်ိန္တို႔ ျပည့္ႏွက္ေန၏။ တအား ေမာင္းသည္။ သီးျခားေလ့လာခ်ိန္ အရယူရန္ ခက္လွ၏။ သို႔ျဖစ္၍ . . .။ ဆရာေတာ္ႏွင့္ အ၀င္အထြက္ ေတ့လြဲလြဲခဲ့သည္။

-----

(22Jan12) ယေန႔နံနက္ ဆရာေတာ္ကို ဖူးခြင့္ရလိုက္၏။ ေျခေတာ္အစံုကို ဦးတိုက္ခြင့္ ရခဲ့သည္။ (စကၤာပူႏိုင္ငံ၊ မဂၤလ၀ိဟာရ ေက်ာင္းတိုက္၌ က်င္းပသည့္) စကၤာပူေရာက္ ျမန္မာမ်ား၏ အသင္းေပါင္းစံု ဒုလႅဘရဟန္းခံပြဲ ႏွင့္ စကၤာပူအဘိဓမၼာအသင္းႀကီး၏ (ဒကာဒကာမမ်ား၏၊ ဒုတိယအႀကိမ္) အသံမစဲ မဟာပ႒ာန္း ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ပြဲ ဖြင့္ပြဲအခမ္းအနားသို႔ ဆရာေတာ္ ႂကြေရာက္ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့သည္။

အခမ္းအနား မစမီ ခဏ ဆရာေတာ္ကို ဦးခ်၍ . . .

“အခု ဒီေက်ာင္းမွာ ေနတာပါဘုရား။ သီတဂူ ေအာက္ထပ္မွာ ေနခဲ့ဖူးပါတယ္ ဘုရား။”

“ဒီေရာက္တာ ဘယ္ေလာက္ၾကာၿပီလဲ။”

“သံုးႏွစ္ ျပည့္ေတာ့မွာပါ ဘုရား။”

“ၾကာၿပီပဲ။ သီတဂူမွာ ဘယ္တုန္းကတုန္း။ ဘယ္ေလာက္ ၾကာခဲ့တာလဲ။”

“ႏွစ္ႏွစ္ထဲပါ ဘုရား။ အဲဒီတုန္းက ဆရာေတာ္ မရွိပါဘုရား။”

“မင္းက ခဏေလး ေနခဲ့တာကိုးကြ။ ဇာတိက ဘယ္ကတုန္း။”

“ဒီပဲယင္းကပါ ဘုရား။”

“ပ႒ာန္းက ဒုလႅဘေတြ ရြတ္မွာလား။”

“ဒကာေတြ ရြတ္မွာပါ ဘုရား။ စကၤာပူအဘိဓမၼာအသင္းဆိုတာ ရွိပါတယ္ ဘုရား။ အဲဒီ အသင္းက ဒကာ ဒကာမေတြ ရြတ္မွာပါ ဘုရား။”

“အဘိဓမၼာအသင္း . . .။ တယ္ဟုတ္ပါလား။ အဘိဓမၼာသင္တန္းေတြဘာေတြ တက္လား။”

“အဘိဓမၼာသင္တန္းေတြ ရွိပါတယ္ ဘုရား။ အဘိဓမၼာ စာေမးပြဲလည္း ေျဖၾကပါတယ္ ဘုရား။”

“ဘယ္စာေမးပြဲလဲ။”

“ရန္ကုန္က အဘိဓမၼာ စာေမးပြဲပါ ဘုရား။”

“ေမးခြန္းေတြ ဒီပို႔ေပးတာလား။”

“အရင္ႏွစ္ေတြကေတာ့ ဒီမွာ ေလ့လာၿပီး ေျဖေတာ့ ရန္ကုန္ျပန္ေျဖၾကတာပါ ဘုရား။”

“ရန္ကုန္သြားေျဖဖို႔ ဘယ္လြယ္မွာလဲကြ။”

“မွန္ပါ . . .။ အခုေတာ့ ဒီမွာ စာေျဖဌာန ေလွ်ာက္ထားပါတယ္ဘုရား။”

-----



ဆရာေတာ္သည္ ပ႒ာန္းဖြင့္ပြဲ အခမ္းအနား၌ ပ႒ာန္းရြတ္ဖတ္ နာယူၾကမည့္ ဒကာဒကာမမ်ားကို ရွစ္ပါးသီလ ခ်ီးျမႇင့္ၿပီး ၾသ၀ါဒစကား ႁမြက္ၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။ ဒုလႅဘ သံဃာမ်ားကိုလည္း ဆံုးမစကား မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။

ဒုလႅဘ-ပ႒ာန္း ၾသ၀ါဒ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ -

အဟံ ဘေႏၲ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ဆိုၾက။

-----

ငါက ဘာကို ၾသ၀ါဒ ေပးရမွာလဲ။ ဒုလႅဘလား ပ႒ာန္းလား။

(ႏွစ္ခုလံုးပါ ဘုရား . . . . .)

-----



ကဲ ဒုလႅဘ ဦးဇင္းေတြ . . . တိုတိုေလး ေျပာမယ္ . . .။

“ကာမေဘာဂါ၊
လူ႔ခ်မ္းသာလည္း၊
ကင္းကြာေ၀းစြ၊
သမဏ၏၊
သုခလည္း႐ႈံး၊
ႏွစ္က်ိဳးဆံုးလ်က္၊
ေခါင္းတံုးသာလွ်င္၊
အဖတ္တင္ခဲ့”တဲ့။

မန္လည္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးက မဃေဒ၀လကၤာသစ္မွာ ေရးထားတာ ရွိတယ္။ အဲဒီလို ေရးထားတဲ့အတိုင္း မင္းတို႔ ေခါင္းတံုး အဖတ္တင္႐ံု မျဖစ္ၾကေစနဲ႔။

ရတဲ့အခ်ိန္ေလး အတြင္းမွာ ကာမစည္းစိမ္ မခံစားႏိုင္ေပမယ့္ သမဏသုခ ရေအာင္ေန . . .။ ဗုဒၶါႏုႆတိပြားၾက။ ဂုဏ္ေတာ္ပြားၾက။ ပုတီးစိတ္ၾက။

ရဟန္းဘ၀ သိကၡာပုဒ္ေတြက အမ်ားႀကီး။ မင္းတို႔ အကုန္သင္ေနလို႔ ၿပီးမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အာပတ္သင့္တယ္ဆိုတာ ကိုယ္ေၾကာင့္သင့္တာ ရွိတယ္။ ႏႈတ္ေၾကာင့္သင့္တာ ရွိတယ္။ စိတ္ၾကံစည္မႈေၾကာင့္ေတာ့ အာပတ္မသင့္ဘူး။ ကုိယ္နဲ႔ႏႈတ္ကို ေစာင့္ထိန္းလိုက္ရင္ သိကၡာပုဒ္ေတြ အကုန္ထိန္းၿပီးသား ျဖစ္သြားတာပဲ။ ရဟန္းမွန္ရင္ အာပတ္ေတာ့ သင့္မွာပဲ။ ဇရပ္ေတြမွာ မီးေသြးနဲ႔ ဟိုေရးဒီေရး ေရးၾကတာ ရွိတယ္မဟုတ္လား။ “မီးေသြးနဲ႔ ဇရပ္၊ ရဟန္းနဲ႔ အာပတ္”တဲ့။ ကင္းလို႔ မရဘူး။ အာပတ္မသင့္ရင္ ရဟန္းကို မဟုတ္ဘူး။ အႀကီးစား အာပတ္ေတြ မသင့္ရင္ ရၿပီ။ ဒါက ဒုလႅဘ ၾသ၀ါဒ။

-----



ပ႒ာန္းက အခု ဒုတိယအႀကိမ္ ရြတ္ၾကမွာ။ ပ႒ာန္းက က်ယ္တယ္။ မင္းတို႔ ပစၥယနိေဒၵသမွာ “ေဟတုပစၥေယာတိ ေဟတူ ေဟတု သမၸယုတၱကာနံ ဓမၼာနံ တံသမု႒ာနာနဉၥ႐ူပါနံ ေဟတုပစၥေယန ပစၥေယာ”လို႔ ဘုရားေဟာထားတာ ရွိတယ္။ “ေဟတူ”ဆိုတာ ဟိတ္ေျခာက္ပါး။ ဟိတ္ေျခာက္ပါးက စိတ္ ေစတသိက္ေတြကို ေက်းဇူးျပဳတာ။ ပစၥယနိေဒၵသမွာ ေဟာထားတဲ့ “ေဟတူ”ဆိုတဲ့ စကားႏွစ္လံုးကို ပဉႇာ၀ါရက်ေတာ့ “ကုသေလာ၊ အကုသေလာ၊ အဗ်ာကေတာ”လို႔ စကားလံုး ဆယ့္တစ္လံုးနဲ႔ အက်ယ္ေဟာတယ္။ သဘာ၀ အရေကာက္ေတာ့ အဓိပၸာယ္ အတူတူပဲ။

အဲဒီ ပ႒ာန္းရဲ့ သေဘာတရားကို သိသည္ျဖစ္ေစ မသိသည္ျဖစ္ေစ နာပါ။ အာ႐ံုစူးစိုက္ၿပီးေတာ့ ရြတ္ပါ။ အက်ိဳးရွိပါတယ္။ မင္းတို႔ ဂ်ာမဏီက လာတဲ့အားေဆး ဂ်ာမဏီလို ေရးထားတဲ့ ေဆးညႊန္းကို မဖတ္တတ္ေပမယ့္ အဲဒီ အားေဆးစားရင္ အားရွိသလိုပဲ။ ပ႒ာန္းရဲ့ သေဘာတရားကို မသိေပမယ့္ ရြတ္ရင္ နာရင္ အက်ိဳးရွိတယ္။ အဓိပၸာယ္ နားလည္ရင္ေတာ့ ပိုေကာင္းတာေပါ့ကြာ။

ပရိတ္တို႔ ပ႒ာန္းတို႔မွာ မျမင္ႏိုင္တဲ့ စြမ္းအားေတြ ရွိတယ္ကြ။ မင္းတို႔ ၀ိုင္ယာႀကိဳးထဲမွာ လွ်ပ္စီး ရွိတယ္။ အခု ဒီႀကိဳးကို ကိုင္ရင္ ဓာတ္လိုက္ပါ့မလား။ မလိုက္ဘူး။ အဲဒါ ပလပ္စတစ္နဲ႔ အုပ္ထားလို႔။ လွ်ပ္ကာေပါ့ကြာ။ လွ်ပ္ကာကို ခြာၿပီး အထဲက ေၾကးႀကိဳးကို ကိုင္ရင္ ဓာတ္လိုက္မယ္။ ဒါေပမယ့္ လွ်ပ္စစ္ကို မင္းတို႔ ျမင္ရရဲ့လား။ ေၾကးႀကိဳးပဲ ျမင္ရတာ။ ပရိတ္ေတြ ပ႒ာန္းေတြမွာလည္း လွ်ပ္စီးလို မျမင္ရတဲ့ စြမ္းအားေတြ ရွိတယ္။ ကဲ ငါ့ရဲ့ ၾသ၀ါဒ ဒါပါပဲ။

(သာဓု၊ သာဓု၊ သာဓု)

-----

Comment:

:)
ရွင္အာစာရ

No comments:

Post a Comment