Monday, November 15, 2010

The Way to Nibbana (Part 13) - နိဗၺာန္လမ္း (အပိုင္း ၁၃)

အသုဘ
သူေသအေလာင္းမ်ားကို ေျမလည္းမျမႇဳတ္ မီးလည္းမသၿဂႋဳဟ္ဘဲ စြန္႔ပစ္ရာေနရာျဖစ္သည့္ ေရွး အိႏၵိယသုသာန္တို႔၌ အသူဘဆယ္မ်ိဳး ေတြ႔ႏိုင္၏။ အသားစားတိရစၧာန္မ်ားႏွင့္လည္း မၾကာခဏ ၾကံဳရ၏။ တိုးတက္လာေသာ ယေန႔ေခတ္၌ ထို အသုဘဆယ္မ်ိဳး ရွာမေတြ႔ႏိုင္ေတာ့ေပ။

အႏုႆတိ
ဗုဒၶါႏုႆတိ ဆိုသည္မွာ ဘုရားရွင္၏ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို ေအာက္ပါအတိုင္း ပြားမ်ားျခင္း ျဖစ္၏။
“ထို ျမတ္စြာဘုရားသည္ စင္စစ္အားျဖင့္ ပူေဇာ္အထူးကို ခံေတာ္မူထိုက္၏။ ျပည့္စံုစြာ သိေတာ္မူ၏။ အသိအက်င့္တို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူ၏။ ေကာင္းေသာစကားကို ဆိုေတာ္မူ၏။ ေလာကကို သိေတာ္မူ၏။ ဆံုးမထိုက္သူကို ဆံုးမတတ္သည့္ အတုမဲ့ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ နတ္လူတို႔၏ ဆရာ ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ သဗၺညဳတဥာဏ္ရွင္ ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ ဘုန္းတန္ခိုး ႀကီးျမတ္ေတာ္မူ၏။”

ဓမၼာႏုႆတိ ဆိုသည္မွာ တရားေတာ္၏ ၀ိေသသဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို ေအာက္ပါအတိုင္း ပြားမ်ားျခင္း ျဖစ္သည္။
“ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္သည္ ေကာင္းစြာေဟာၾကားအပ္ေသာ တရားေတာ္တည္း။ ကိုယ္တိုင္ သိျမင္ႏိုင္ေသာ အခါမလင့္ အက်ိဳးေပးတတ္ေသာ စူးစမ္းမႈကို ဖိတ္ေခၚေသာ နိဗၺာန္သို႔ ဦးေဆာင္ေသာ ပညာရွိတို႔ ကိုယ္စီကိုယ္င သိႏိုင္ ခံစားႏိုင္ေသာ တရားေတာ္တည္း။”

သံဃာႏုႆတိ ဆိုသည္မွာ စင္ၾကယ္သည့္ အရိယာသံဃာေတာ္တို႔၏ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို ေအာက္ပါအတိုင္း ပြားမ်ားျခင္း ျဖစ္သည္။
“ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား သံဃာေတာ္သည္ ေကာင္းေသာအက်င့္ ရွိပါေပ၏။ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား သံဃာေတာ္သည္ ေျဖာင့္မတ္ေသာအက်င့္ ရွိပါေပ၏။ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား သံဃာေတာ္သည္ မွန္ေသာအက်င့္ ရွိပါေပ၏။ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား သံဃာေတာ္သည္ ေလ်ာ္ကန္ေသာအက်င့္ ရွိပါေပ၏။ အစံုအားျဖင့္ေလးစံု ပုဂၢိဳလ္အားျဖင့္ ရွစ္ပါးအေရအတြက္ရွိေသာ  ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား သံဃာေတာ္သည္ ရပ္ေ၀းမွ ေဆာင္လာ၍ေသာ္လည္း ေပးလွဴပူေဇာ္ရန္ ထိုက္ပါေပ၏။ ဧည့္သည္တို႔ အလို႔ငွာ စီမံထားေသာ ၀တၳဳကိုေသာ္လည္း ေပးလွဴပူေဇာ္ရန္ ထိုက္တန္ပါေပ၏။ တမလြန္အတြက္ ရည္ေမွ်ာ္ေသာ အလွဴကို ခံေတာ္မူထိုက္ပါေပ၏။ လက္အုပ္ခ်ီျခင္းကို ခံေတာ္မူထိုက္ပါေပ၏။ ေလာကသားတို႔ ေကာင္းမႈမ်ိဳးေစ့ စိုက္ပ်ိဳးရန္ အျမတ္ဆံုး လယ္ေျမ ျဖစ္ေတာ္မူပါေပ၏။

သီလာႏုႆတိ ဆိုသည္မွာ မိမိ၏ သီလစင္ၾကယ္မႈကို ဆင္ျခင္ျခင္း ျဖစ္သည္။

စာဂါႏုႆတိ ဆိုသည္မွာ မိမိ၏ ရက္ေရာမႈဂုဏ္ကို ဆင္ျခင္ျခင္း ျဖစ္သည္။

ေဒ၀တာႏုႆတိ ဆိုသည္မွာ “နတ္ေဒ၀ါတို႔သည္ ၎တို႔၏ သဒၶါေက်းဇူး သီလေက်းဇူးတို႔ေၾကာင့္ ျမင့္ျမတ္ေသာ ဘ၀ပဋိသေႏၶကို ရ၏။ အလားတူ ေက်းဇူးမ်ား ငါ့မွာလည္း ရွိသည္”ဟု နတ္တို႔ကို သက္ေသအရာထား၍ မိမိ၏ သဒၶါေက်းဇူး သီလေက်းဇူးတို႔ကို ထပ္တလဲလဲ ဆင္ျခင္ျခင္း ျဖစ္သည္။

ဥပသမာႏုႆတိ ဆိုသည္မွာ ဒုကၡခ်ဳပ္ၿငိမ္းမႈ ကဲ့သို႔ေသာ နိဗၺာန္တရားေတာ္၏ ဂုဏ္တို႔ကို ဆင္ျခင္ျခင္း ျဖစ္သည္။

မရဏႆတိ ဆိုသည္မွာ ႐ုပ္နာမ္တို႔၏ ပ်က္သုဥ္းမႈကို ဆင္ျခင္ျခင္း ျဖစ္သည္။

ေသျခင္းတရားကို ဆင္ျခင္ျခင္းျဖင့္ ဘ၀၏ မတည္ျမဲေသာ သေဘာကို နားလည္ႏိုင္၏။ ေသျခင္းတရား၏ ေသခ်ာေရရာမႈ၊ ဘ၀အသက္တာ၏ မေသခ်ာမေရရာမႈကို နားလည္ေသာအခါ ကာမစည္းစိမ္၌ လံုးလံုး နစ္ျမဳတ္မေနဘဲ မိမိ၏ တိုးတက္မႈ သူတစ္ပါး၏ တိုးတက္မႈတို႔အတြက္ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္ ဘ၀ကို အသံုးခ်၏။ ေသျခင္းတရားကို မျပတ္ဆင္ျခင္ျခင္းသည္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကို ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ကုန္ဆံုးေစမည္မဟုတ္။ အားေလ်ာ့စိတ္ပ်က္ေစမည္ မဟုတ္။ ဖ်တ္လတ္ တက္ႂကြကာ ၀ီရိယအား စိုက္ထုတ္ေစႏိုင္၏။ ထို႔ျပင္ ေသျခင္းတရားကို တည္ၿငိမ္စြာ ရင္ဆိုင္လာႏိုင္၏။

ေသျခင္းတရားကို ႐ႈပြားရာ၌ ဘ၀သည္ မီးလွ်ံသဖြယ္ျဖစ္၏ဟု ဆင္ျခင္ႏိုင္၏။ သို႔မဟုတ္ လွ်ပ္စီး အလင္းတန္းသည္ မျမင္ရေသာ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအင္၏ ျမင္သာေသာ အသြင္သဏၭာန္ ျဖစ္သကဲ့သို႔ သတၱ၀ါဟု သမုတ္အပ္ေသာ အရာတို႔ကား မျမင္ရေသာ ကမၼစြမ္းအင္၏ ျမင္သာေသာ ယာယီ႐ုပ္သြင္မ်ား ျဖစ္ေပသည္ဟု ဆင္ျခင္ႏိုင္၏။ ႏွစ္သက္ သေဘာက်သည့္ ဥပမာကို အသံုးျပဳ၍ ေသျခင္းတရား၏ ေသခ်ာေရရာမႈ၊ ဘ၀အသက္တာ၏ မေသခ်ာ မေရရာမႈကို ဆင္ျခင္ပြားမ်ားႏိုင္ေပသည္။

ကာယဂတာသတိဟူသည္ ဆံပင္၊ ေမြးညႇင္း၊ လက္သည္းေျခသည္း၊ သြား၊ အေရ၊ အသား၊ အေၾကာ၊ အ႐ိုး၊ ႐ိုးတြင္းျခင္ဆီ၊ ေက်ာက္ကပ္၊ ႏွလံုး၊ အသည္း၊ ရင္-၀မ္းျခားအေျမႇး၊ သရက္ရြက္၊ အဆုပ္၊ အူမ၊ အူသိမ္၊ အစာသစ္၊ အစာေဟာင္း၊ ဦးေႏွာက္၊ သည္းေျခ၊ သလိပ္၊ ျပည္၊ ေသြး၊ ေခၽြး၊ အဆီခဲ၊ မ်က္ရည္၊ ဆီၾကည္၊ တံေတြး၊ ႏွပ္၊ ေခ်ာဆီအေစး၊ က်ယ္ငယ္ ဟူေသာ မစင္ၾကယ္သည့္ ခႏၶာကိုယ္ အစိတ္အပိုင္း (၃၂)မ်ိဳးကို ႐ႈမွတ္ျခင္း ျဖစ္၏။

ဤသို႔ ခႏၶာကိုယ္၏ ရြံရွာဖြယ္ကို ရႈမွတ္ျခင္းျဖင့္ ရာဂကင္းေစႏိုင္၏။ ဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္ အခါက ရဟန္းမ်ားစြာတို႔ ဤ မစင္ၾကယ္မႈမ်ားကို ႐ႈမွတ္၍ ရဟႏၲာ ျဖစ္ခဲ့ၾက၏။ ခႏၶာ အစိတ္အပိုင္း (၃၂)မ်ိဳးလံုးႏွင့္ နီးစပ္ ယဥ္ပါးျခင္း မရွိလွ်င္ အ႐ိုး၊ အသား၊ အေရကဲ့သို႔ အစိတ္အပိုင္း တစ္ခ်ိဳ႕ကို ႐ႈမွတ္ႏိုင္၏။

ဤ ခႏၶာကိုယ္ အတြင္း၌ အ႐ိုးစု ရွိ၏။ ခႏၶာကိုယ္၌ အသားစိုင္းတို႔ကို အေရႏွင့္ ဖံုးအုပ္ထား၏။ အလွအပဟူသည္ အေရဖ်ား တစ္ေထာက္သာ တည္၏။ ဤ နည္းျဖင့္ မစင္ၾကယ္သည့္ ခႏၶာကို အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို ဆင္ျခင္ေသာအခါ ခႏၶာကိုယ္အေပၚ တပ္မက္တြယ္တာျခင္း တျဖည္းျဖည္း ေလ်ာ့ပါး ကင္းေပ်ာက္၏။

ဤ ကမၼ႒ာန္းသည္ ကာမဂုဏ္လိုက္စားသူ မဟုတ္လွ်င္ မသင့္ေတာ္လွေပ။ ၎ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ႐ႈပ္ေထြးေသာ လူ႔ခႏၶာျဖစ္စဥ္၏ ပင္ကုိယ္သဘာ၀ ျဖစ္တန္စြမ္းတို႔ကို ဆင္ျခင္ပြားမ်ားႏိုင္၏။

အာနာပါနသတိ

အာနာပါနသတိ ဟူသည္မွာ အသက္႐ွဴမႈ အေပၚ၌ သတိစိုက္ထားျခင္း ျဖစ္၏။ “အာန”သည္ ထြက္ေလျဖစ္၍ “ပါန”သည္ ၀င္ေလျဖစ္၏။ [မဟာစည္ဆရာေတာ္၏ “၀ိသုဒၶိမဂ္-ျမန္မာျပန္” (စာ-၃၆၀၊ ဒုတိယတြဲ၊ စတုတၳအႀကိမ္၊ ၁၉၉၂)၌ “အာန”ကို ၀င္ေလ၊ “ပါန”ကို ထြက္ေလဟု ဆို၏။ ထို႔ျပင္ စာ-၃၅၈၌ “အႆာသပႆာသ” ဟူေသာပုဒ္ကို ၀ိနည္းအ႒ကထာႏွင့္အညီ “ထြက္သက္၀င္သက္”ဟု ဘာသာျပန္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ ပဋိသမၻိဒါမဂ္ႏွင့္ ညီေစရန္လည္းေကာင္း အားထုတ္ခါစ၌ ၀င္သက္ကို စ၍ ႐ႈရေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း အဆိုပါပုဒ္ကို “၀င္သက္ထြက္သက္”ဟု ဘာသာျပန္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေအာက္ေျခမွတ္စု၌ ရွင္းျပထား၏။ ဘာသာျပန္ဆိုသူ]

အသက္႐ွဴမႈ ျဖစ္စဥ္ကို စူးစိုက္႐ႈမွတ္ျခင္းျဖင့္ စိတ္တည္ၿငိမ္မႈ သမာဓိကို ရ၏။ ေနာက္ဆံုး၌ ရဟႏၲာ ျဖစ္ေစႏိုင္ေသာ ထိုးထြင္းသိျမင္မႈ ဥာဏ္အျမင္ကို ရ၏။

ဤ အာနာပါနသည္ ႐ႈမွတ္သူ အားလံုးကို ထပ္တူထပ္မွ် ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ေသာ ကမၼ႒ာန္းျဖစ္၏။ ဘုရားရွင္သည္ သဗၺညဳတဥာဏ္ကို မရမီ ဤ ကမၼ႒ာန္းကို အားထုတ္ေတာ္မူခဲ့၏။ ဤ ကမၼ႒ာန္းအတြက္ အေသးစိတ္ ရွင္းလင္းခ်က္မ်ားကို သတိပ႒ာနသုတ္ႏွင့္ ၀ိသုဒၶိမဂ္တို႔၌ ေတြ႔ရ၏။

ဤ စာအုပ္၌ စာဖတ္သူ အမ်ားစုတို႔၏ အက်ိဳးအတြက္ က်င့္ၾကံအားထုတ္နည္း အႁမြက္မွ်ကို ေဖာ္ျပပါမည္။

နာဒရေထရ္   The Way to Nibbana ကို ဘာသာ ျပန္ဆိုပါသည္။
ဆက္ပါဦးမည္။

No comments:

Post a Comment