Tuesday, November 23, 2010

Brahmacariya (The End) - ျဗဟၼစိုရ္တရားေတာ္ႀကီး (နိဂံုး)

ဤတရားေတာ္၌ (၁၃၂)သြယ္ေသာ ဥေပကၡာ ပြားနည္းကို ေဟာေတာ္မူ၏။ ဤတရားေတာ္ ဒုတိယပိုင္း၌ ေဟာေတာ္မူသည့္ က႐ုဏာပြားနည္းႏွင့္ တူ၏။ ဥေပကၡာ (၁၀)မ်ိဳးအေၾကာင္းကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ရွင္းျပထားၿပီး ၎(၁၀)မ်ိဳးမွ ျဗဟၼ၀ိဟာ႐ုေပကၡာကို အက်ယ္ရွင္းျပထား၏။ “ဥေပကၡာဆိုတာ ဘက္မလိုက္ဘဲ အညီအမွ်႐ႈတဲ့ သေဘာ”ျဖစ္ေၾကာင္း ဖြင့္ဆိုေတာ္မူ၏။  ေမတၱာ၊ က႐ုဏာ ႏွင့္ မုဒိတာတို႔ကို ကံသံုးပါးျဖင့္ အစြမ္းကုန္ က်င့္သံုး၍ သတၱ၀ါတို႔၏ အက်ိဳးစီးပြား ေဆာင္ရြက္ရန္၊ သတၱ၀ါတို႔ကို ကူညီရန္ မတတ္သာေတာ့သည့္ အခါမ်ိဳး၌ သတၱ၀ါတစ္ခု ကံတစ္ခုဟု သေဘာပိုက္ကာ ဥေပကၡာျဖင့္ ေနထိုင္ၾကရန္ ဆံုးမေတာ္မူ၏။ ပစၥဳပၸဳန္မွာ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ေနထိုင္သူတို႔ပင္ ကံေဟာင္းေၾကာင့္ ပ်က္စီးရတတ္ပံုကို မဟာကာဠ၀တၳဳျဖင့္ ရွင္းျပေတာ္မူ၏။

လက္ေတြ႔ဘ၀၌ တရားသူႀကီးမ်ားသည္ ဥေပကၡာကို အထူး က်င့္သံုးသင့္သူမ်ားျဖစ္ၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္းရွိ တရားသူႀကီးမ်ား ဥေပကၡာတရား က်င့္သံုးေနၾကသည္ဟု ၾကားသိရေၾကာင္း ေအာက္ပါအတိုင္း မိန္႔ေတာ္မူ၏။
တရားသူႀကီးမ်ားဟာ တရားလိုနဲ႔ တရားခံ မည္သူ႔ကိုမွ ကြက္ၿပီး ေမတၱာ က႐ုဏာ မုဒိတာနဲ႔ အခြင့္အေရး မေပးသင့္ဘူး။ ဒီလူကို ခ်မ္းသာေစခ်င္တယ္။ ဟိုလူကို သနားတယ္။ ေဟာဒီလူကိုေတာ့ ခ်မ္းသာျမဲ ခ်မ္းသာေစခ်င္တယ္ဆိုၿပီး တစ္ဘက္သတ္ အခြင့္အေရး ေပးလိုက္ရင္ ဆႏၵာဂတိ နဲ႔ ေမာဟာဂတိ တစ္ခုခု ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔အမႈကံနဲ႔ သူပဲလို႔ လ်စ္လ်ဴ႐ႈၿပီး အမႈမွန္အတိုင္း တရားမွ်တစြာ ျဖစ္ေအာင္သာ ဘက္မလိုက္ဘဲ စစ္ေဆး ေဆာင္ရြက္သင့္ပါတယ္။ ဒီလို ေဆာင္ရြက္ေနၾကတယ္လို႔လည္း ၾကားသိရပါတယ္။

No comments:

Post a Comment