“ဟ သုခပါလား။”
“ေအးဟ ဖိုးသာဓုရ။”
“ငါးလည္း ဆရာသမား ေခၚလို႔ ရာဟုလာ သိမ္သမုတ္ပြဲ လိုက္လာတာ။ ေမာင္သုခ . . . မင္းလည္း မင့္ ဆရာသမားနဲ႔ လိုက္လာတာ မဟုတ္လား။”
“အင္းပါ့ ေမာင္ရာ။”
“ဒီတစ္ခါေတာ့ မွတ္သားစရာပါပဲ သုခရာ။ ေက်ာင္းအေပၚထပ္မွာ သိမ္သမုတ္ေတာ့လည္း ရွင္းေနတာပါလား။ ဆရာသမားေနာက္က လိုက္ရတဲ့ သိမ္သမုတ္ပြဲေတြ အမ်ားႀကီး ၾကံဳးဖူးပါရဲ့။ ကံေဆာင္သံဃာေတြ ဖတ္ဖတ္ကို ေမာလို႔။ သိမ္ႏႈတ္တာေတာင္ တစ္ရက္တည္းနဲ႔ ၿပီးတာမဟုတ္ဘူး။ ခုတစ္ခါေတာ့ ႏႈတ္လည္းမႏႈတ္၊ နိမိတ္လည္း မေစာင့္။ နယ္လည္းမေစာင့္။ တစ္နာရီအတြင္း ၿပီးသြားတာပဲ။”
“ဒါက ဥပရိပါသာဒသိမ္ေလကြာ။ ေကာင္းကင္သိမ္၊ အာကာသသိမ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေခၚၾကတာပဲ။ ငါလည္း ခုမွ ကိုယ္ေတြ႔ၾကံဳးဖူးေတာ့တယ္။”
“နာမည္ ဘယ္လိုပဲေခၚေခၚေပါ့ကြာ။ နယ္မေစာင့္၊ နယ္မသိမ္းဆိုေတာ့ သိမ္သမုတ္ရတာ လြယ္လိုက္တာ။”
“မင္းသာ လြယ္ေန။ ဒီကလူေတြ ဖတ္ဖတ္ေမာတာ ငါသိတာေပါ့။ ဒါမ်ိဳးသိမ္က လုပ္ခ်င္တိုင္း လုပ္လို႔ မရဘူးကြ။ အခြန္လြတ္ သာသနာ့ေျမျဖစ္မွ ရတာတဲ့ ဟ။ သာသနာ့ေျမျဖစ္ဖို႔ လြယ္တာမွတ္လို႔။ သ-စ-အ ဆရာေတာ္ႀကီး ရွင္းျပသြားတာ မၾကားလိုက္ဘူးလား။”
“အင္း။ ၾကားလိုက္သားပဲ။ ဒါမ်ိဳး တစ္ခါမွ မၾကံဳဖူးလို႔ အံ့ၾသေနတာ။”
“ငါက မၾကံဳဖူးေပမယ့္ ၾကားေတာ့ ၾကားဖူးတယ္ကြ။ ဒါက သာသနာပိုင္ ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္နည္းတဲ့။ ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္ ဆိုတာက ဗုဓ္စ၊ ဗုဓ္လယ္၊ ဗုဓ္ဆံုး ေလကြာ။ ဗုဓ္စ ဆိုတာက ဗုဒၶဘုရား။ သာသနာေတာ္ရဲ့ အစ။ ဗုဓ္လယ္ ဆိုတာက အ႒ကထာဆရာ ရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသ။ ဗုဓ္ဆံုး ဆိုတာက ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္။ သူ႔အထက္မွာ ဘုရားနဲ႔ အ႒ကထာဆရာပဲ ရွိေတာ့တာ။ သာသနာပိုင္ ေရႊဟသၤာဆရာေတာ္ႀကီးလည္း ဒီနည္း က်င့္သံုးတယ္တဲ့ကြ။”
“ဆရာႀကီးစတိုင္ ဖမ္းမေနစမ္းပါနဲ႔ သုခရာ။ သ-စ-အ ဆရာေတာ္ႀကီး ရွင္းျပသြားတာ ငါလည္း ၾကားလိုက္ပါတယ္။ ဘယ္သူ႔နည္း ျဖစ္ျဖစ္ကြာ။ ငါေတာ့ သေဘာက်တယ္ေဟ့။ ၀ိနည္းကံ၊ ၀ိနည္းကိစၥကြာ သံဃာခ်မ္းသာဖို႔ပဲ။ သံဃသု႒ဳတာယ၊ သံဃဖာသုတာယ။ ၀ိနည္းဆိုတာ သီလရွိတဲ့ သံဃာခ်မ္းသာဖို႔ ပဲ။ သီလမရွိတဲ့ သံဃာကို ႏွိပ္ကြပ္ဖို႔ပဲ။ မဟုတ္ဘူးလား။”
“ေအး။ ငါလည္း ေက်ာင္းတိုက္တည္ေထာင္ရင္ အာကာသသိမ္ပဲ သမုတ္မယ္ကြာ။ ႐ိုး႐ိုးသိမ္ဆိုရင္ နယ္သိမ္းရတာ ခက္တယ္ဟ။ တမင္သက္သက္ ညစ္ပတ္ၿပီး နယ္သိမ္းလို႔မရေအာင္ လုပ္တာေတြေတာင္ ရွိေသးတာ။”
“အင္း။ အခြန္လြတ္ သာသနာ့ေျမေတာ့ အရင္ေလွ်ာက္ေပါ့ကြာ။ လြယ္လြယ္ေတာ့ မေတြးနဲ႔။ ဒါနဲ႔ မင္းက ဘယ္ေတာ့ ေက်ာင္းတိုက္တည္ေထာင္မွာလဲ။”
“ဟဲဟဲ။ ျဖည္းျဖည္းေပါ့ကြာ။ သာသနာ မကြယ္ေသးပါဘူး။”
“ေအး။ မင့္ ေက်ာင္းတိုက္ ေနာက္မွတည္ကြာ။ ဆြမ္းစားေက်ာင္း ၾကြၾကစို႔။”
“ေကာင္းတာေပါ့။ သာဓု သာဓု သာဓုပါ . . . ဖိုးသာဓုရာ။”
“ငါးလည္း ဆရာသမား ေခၚလို႔ ရာဟုလာ သိမ္သမုတ္ပြဲ လိုက္လာတာ။ ေမာင္သုခ . . . မင္းလည္း မင့္ ဆရာသမားနဲ႔ လိုက္လာတာ မဟုတ္လား။”
“အင္းပါ့ ေမာင္ရာ။”
“ဒီတစ္ခါေတာ့ မွတ္သားစရာပါပဲ သုခရာ။ ေက်ာင္းအေပၚထပ္မွာ သိမ္သမုတ္ေတာ့လည္း ရွင္းေနတာပါလား။ ဆရာသမားေနာက္က လိုက္ရတဲ့ သိမ္သမုတ္ပြဲေတြ အမ်ားႀကီး ၾကံဳးဖူးပါရဲ့။ ကံေဆာင္သံဃာေတြ ဖတ္ဖတ္ကို ေမာလို႔။ သိမ္ႏႈတ္တာေတာင္ တစ္ရက္တည္းနဲ႔ ၿပီးတာမဟုတ္ဘူး။ ခုတစ္ခါေတာ့ ႏႈတ္လည္းမႏႈတ္၊ နိမိတ္လည္း မေစာင့္။ နယ္လည္းမေစာင့္။ တစ္နာရီအတြင္း ၿပီးသြားတာပဲ။”
“ဒါက ဥပရိပါသာဒသိမ္ေလကြာ။ ေကာင္းကင္သိမ္၊ အာကာသသိမ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေခၚၾကတာပဲ။ ငါလည္း ခုမွ ကိုယ္ေတြ႔ၾကံဳးဖူးေတာ့တယ္။”
“နာမည္ ဘယ္လိုပဲေခၚေခၚေပါ့ကြာ။ နယ္မေစာင့္၊ နယ္မသိမ္းဆိုေတာ့ သိမ္သမုတ္ရတာ လြယ္လိုက္တာ။”
“မင္းသာ လြယ္ေန။ ဒီကလူေတြ ဖတ္ဖတ္ေမာတာ ငါသိတာေပါ့။ ဒါမ်ိဳးသိမ္က လုပ္ခ်င္တိုင္း လုပ္လို႔ မရဘူးကြ။ အခြန္လြတ္ သာသနာ့ေျမျဖစ္မွ ရတာတဲ့ ဟ။ သာသနာ့ေျမျဖစ္ဖို႔ လြယ္တာမွတ္လို႔။ သ-စ-အ ဆရာေတာ္ႀကီး ရွင္းျပသြားတာ မၾကားလိုက္ဘူးလား။”
“အင္း။ ၾကားလိုက္သားပဲ။ ဒါမ်ိဳး တစ္ခါမွ မၾကံဳဖူးလို႔ အံ့ၾသေနတာ။”
“ငါက မၾကံဳဖူးေပမယ့္ ၾကားေတာ့ ၾကားဖူးတယ္ကြ။ ဒါက သာသနာပိုင္ ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္နည္းတဲ့။ ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္ ဆိုတာက ဗုဓ္စ၊ ဗုဓ္လယ္၊ ဗုဓ္ဆံုး ေလကြာ။ ဗုဓ္စ ဆိုတာက ဗုဒၶဘုရား။ သာသနာေတာ္ရဲ့ အစ။ ဗုဓ္လယ္ ဆိုတာက အ႒ကထာဆရာ ရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသ။ ဗုဓ္ဆံုး ဆိုတာက ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္။ သူ႔အထက္မွာ ဘုရားနဲ႔ အ႒ကထာဆရာပဲ ရွိေတာ့တာ။ သာသနာပိုင္ ေရႊဟသၤာဆရာေတာ္ႀကီးလည္း ဒီနည္း က်င့္သံုးတယ္တဲ့ကြ။”
“ဆရာႀကီးစတိုင္ ဖမ္းမေနစမ္းပါနဲ႔ သုခရာ။ သ-စ-အ ဆရာေတာ္ႀကီး ရွင္းျပသြားတာ ငါလည္း ၾကားလိုက္ပါတယ္။ ဘယ္သူ႔နည္း ျဖစ္ျဖစ္ကြာ။ ငါေတာ့ သေဘာက်တယ္ေဟ့။ ၀ိနည္းကံ၊ ၀ိနည္းကိစၥကြာ သံဃာခ်မ္းသာဖို႔ပဲ။ သံဃသု႒ဳတာယ၊ သံဃဖာသုတာယ။ ၀ိနည္းဆိုတာ သီလရွိတဲ့ သံဃာခ်မ္းသာဖို႔ ပဲ။ သီလမရွိတဲ့ သံဃာကို ႏွိပ္ကြပ္ဖို႔ပဲ။ မဟုတ္ဘူးလား။”
“ေအး။ ငါလည္း ေက်ာင္းတိုက္တည္ေထာင္ရင္ အာကာသသိမ္ပဲ သမုတ္မယ္ကြာ။ ႐ိုး႐ိုးသိမ္ဆိုရင္ နယ္သိမ္းရတာ ခက္တယ္ဟ။ တမင္သက္သက္ ညစ္ပတ္ၿပီး နယ္သိမ္းလို႔မရေအာင္ လုပ္တာေတြေတာင္ ရွိေသးတာ။”
“အင္း။ အခြန္လြတ္ သာသနာ့ေျမေတာ့ အရင္ေလွ်ာက္ေပါ့ကြာ။ လြယ္လြယ္ေတာ့ မေတြးနဲ႔။ ဒါနဲ႔ မင္းက ဘယ္ေတာ့ ေက်ာင္းတိုက္တည္ေထာင္မွာလဲ။”
“ဟဲဟဲ။ ျဖည္းျဖည္းေပါ့ကြာ။ သာသနာ မကြယ္ေသးပါဘူး။”
“ေအး။ မင့္ ေက်ာင္းတိုက္ ေနာက္မွတည္ကြာ။ ဆြမ္းစားေက်ာင္း ၾကြၾကစို႔။”
“ေကာင္းတာေပါ့။ သာဓု သာဓု သာဓုပါ . . . ဖိုးသာဓုရာ။”
No comments:
Post a Comment