(မျိုးဆက် တစ်ဆက်စာ အောင်ခြင်းရှစ်ပါး)
ငါ့ရှင်လေးတို့ကို ဦးတည်ပြောနေရင်း စာဖတ်ခြင်းနဲ့ ပတ်သက်ပြီး ပြောသင့်တယ်လို့ (ထုံးစံအတိုင်း) ထင်မိတာ မှားမယ် မထင်ပါဘူး။ စာဖတ်ကြရေး ဆိုတာက အများပြောနေကျ စကားပါ။ ငါ့ရှင်လေးတို့ သိပြီးသားပါ။ ဖတ်တဲ့သူတွေလည်း ဖတ်နေကြတယ်ဆိုတာ သိပါတယ်။ ဒီတော့ စာဖတ်ဖို့ အထူး မပြောတော့ပါဘူး။ စာဖတ်တိုင်းလည်း မဟုတ်ဘူး၊ စာဖတ်ရုံနဲ့လည်း မပြီးဘူး ဆိုတာကိုပဲ ဖြည့် ပြောချင်ပါတယ်။
စာဖတ်ခြင်းနဲ့ ပတ်သက်လို့ ကိုယ်တိုင်ကလည်း စာဖတ်ပျင်းသူမို့ စာဖတ်ဖို့ အထူး မတိုက်တွန်းချင်တာပါ။ အခြေအနေပေးလို့၊ ဝါသနာလည်းပါလို့ ဖတ်နိုင်မယ်ဆိုရင် များများဖတ်တာ ကောင်းပေမယ့် လူတိုင်းလူတိုင်း မဖြစ်မနေ အများကြီး ဖတ်နေစရာတော့ မလိုဘူး ထင်ပါတယ်။ စာတွေ မဖြစ်မနေ ဖတ်ရမယ့် အခါမျိုးမှာ တော်ရုံတန်ရုံ ဖတ်လိုက်တယ်ဆိုရင်ကို အလုပ်ဖြစ်ပါတယ်။ လိုအပ်ရင် လိုအပ်သလို စိတ်ပါပါ မပါပါ ဖတ်တော့ ဖတ်ရပါတယ်။ လုံးဝ မဖတ်လို့တော့ မရပါဘူး။
ဖတ်ပြီဆိုရင် စောစောက ပြောခဲ့တဲ့အတိုင်း ဖတ်ရုံနဲ့တော့ မပြီးပါဘူး။ စာဖတ်ရာက ရလိုက်တဲ့ အကြောင်းအရာ အချက်အလက်နဲ့ ပတ်သက်ပြီး ဆက်လက်ဖတ်ရှုတာတွေ၊ ဆက်စပ်စဉ်းစားတာတွေ၊ ဆက်လက်စဉ်းစားတာတွေ အရေးတကြီး လိုအပ်ပါတယ်။ စဉ်းစားတာထက် ပိုအရေးကြီးတာက ဘယ်လို ဆုံးဖြတ်ချက်ချမယ်၊ ဘယ်လို အသုံးချမယ် ဆိုတာတွေ ဖြစ်ပါတယ်။ ဆုံးဖြတ်ချက် မှန်ဖို့၊ အသုံးချ မမှားဖို့တွေကတော့ အရေးအကြီးဆုံး ဖြစ်သလို အခက်ဆုံး အရာတွေလည်း ဖြစ်ပါတယ်။
စောစောက ပြောလိုက်တဲ့ စာတွေ သိပ်ဖတ်ဖို့ မလိုဘူး ဆိုတဲ့စကားကို ပြန်ကောက်ရရင်...... သိပ်မလိုဘူးလို့ ပြောရတာက..... လိုရင်းဖြစ်တဲ့ ဆုံးဖြတ်ချက်ချမှု နဲ့ အသုံးချမှု အပိုင်းတွေကို စာဖတ်ခြင်းဆီကပဲ ရနိုင်တာ မဟုတ်လို့ပါ။ ဇတ်ကားကြည့်ရင်းနဲ့ အတွေးပေါက် အကြံရတာမျိုး၊ သီချင်းနားထောင်ရင်း ဆုံးဖြတ်ချက် ချမိတာမျိုးတွေ ရှိနိုင်လို့ပါ။
ကိုယ့်တွေ့ စဥ်းစာမိတာလေး တစ်ခု နမူနာ ပြချင်ပါတယ်။ နမူနာ သက်သက်ပါ။ စောစောက ဝန်ခံခဲ့တဲ့အတိုင်း စာဖတ်ပျင်းသူ တစ်ယောက် အနေနဲ့ စာဖတ်ရာက ရလိုက်တဲ့ စဥ်းစားချက် မဟုတ်ပါဘူး။ ဘုရားနံရံပေါ်က အောင်ခြင်းရှစ်ပါး ဗုဒ္ဓဝင် ပန်းချီတွေကို ဖူးရင်းကနေ အတွေးပေါက်ခဲ့တာလေးပါ။
မြတ်စွာဘုရား အောင်တော်မူခဲ့တဲ့ အောင်ခြင်းရှစ်ပါးဟာ အောင်တဲ့ဘက်ကို အလေးပေးပြီး အောင်ခြင်းလို့ ခေါ်ထားတာပါ။ လောကသဘာဝ တွေ့ကြုံရင်ဆိုင် ဖြေရှင်းရတာကို အလေးပေးမယ်ဆိုရင် ပြဿနာရှစ်မျိုးလို့ ဆိုနိုင်တယ် မဟုတ်လား။ ဒါက စဥ်းစားပုံ တစ်ခု။ မြတ်စွာဘုရားရှင် ကိုယ်တော်မြတ်ကြီး ပြဿနာရှစ်မျိုး ကြုံကြိုက်တော်မူခဲ့ရလေ၏ ပေါ့။
တွေ့ခဲ့ရတဲ့ အောင်ခြင်းရှစ်ပါးမှာ မာရံ ယက္ခံ ဂဇံ စောရံ .... အစရှိတဲ့ အများသိတဲ့ ဂါထာအတိုင်း မာရ်နတ်မင်း၊ အာဠာဝက ဘီလူး၊ နာဠာဂိရိ ဆင်၊ ခိုးသူ အင်္ဂုလိမာလ ဆိုပြီး စဥ်ထားတာ မဟုတ်ပါဘူး။ ဝါစဉ်အလိုက် အောင်တော်မူပုံတွေကို စဉ်ထားတာပါ။ အဲ့ဒီလို တစ်မျိုး စဉ်ထားတာကို စိတ်ဝင်စားမိလိုက်ပါတယ်။ စဉ်ပုံက.... ဘုရားဖြစ်တဲ့နေ့မှာပဲ မာရ်နတ်ကို အောင်တော်မူတယ်။ (၅)ဝါမြောက်မှာ သစ္စက ပရိဗိုဇ်ကို အောင်တော်မူတယ်။ (၁၁) ဝါမြောက်မှာ နန္ဒောပနန္ဒ နဂါးမင်း နဲ့ ဗကဗြဟ္မာကြီးတို့ကို အောင်တော်မူတယ်။ (၁၄) ဝါမြောက်မှာ အင်္ဂုလိမာလ နဲ့ စိဉ္စမာန တို့ကို အောင်တော်မူတယ်။ (၁၆)ဝါမှာ အာဠာဝက ဘီလူးကို အောင်တော်မူတယ်။ ဝါတော် (၂၀)မှာ နာဠာဂိရိ ဆင်ကို အောင်တော်မူတယ်။
ခြုံကြည့်လိုက်ရင် မြတ်စွာဘုရားဟာ ဒီပြဿနာ ရှစ်မျိုးကို နှစ်ပေါင်းနှစ်ဆယ်အတွင်း၊ တစ်နည်းပြောရရင် မျိုးဆက်တစ်ခုစာ ကာလအတွင်း ရင်ဆိုင်ဖြေရှင်းတော်မူခဲ့ရတယ်လို့ ဆိုရမှာပါ။ သာသနာတော် အသစ်တစ်ခု ထူတောင်တော် မူရာမှာ အတိုက်အခံ ဆန့်ကျင်တဲ့ဘက်က မျိုးဆက်တစ်ခုစာ ကာလအတွင်း ထိုးနှက်တိုက်ခိုက်မှုတွေ ရှိခဲ့တယ်လို့ ဆိုရမှာပါ။ အဲ့ဒီနောက်မှ ငြိမ်ကျသွားတာ မဟုတ်လား။
ပြဿနာ ရှစ်မျိုးကို လှိုင်းသဘောမျိုးနဲ့ ကြည့်မယ်ဆိုရင် ဘုရားဖြစ်ဖြစ်ခြင်း အတိုက်အခံလှိုင်းနဲ့ ကြုံခဲ့ရတယ်၊ (၁၁)ဝါ နဲ့ (၁၄)ဝါ တို့မှာ လှိုင်းအထန်ဆုံးလို့ ဆိုရမယ် မဟုတ်လား။
မလွယ်ဘူးနော် မြတ်စွာဘုရားရှင်တောင်မှ မျိုးဆက်နဲ့ချီပြီး လှိုင်းတွေကို တော်လှန်တော်မူခဲ့ရတာ။ တော်လှန်စရာတွေကလည်း အများသား။ ကြီးလည်း သိပ်ကြီးတာကြီးတွေ။ မယ်တော် ခမည်းတော် အမှူးပြုတဲ့ နန်းတွင်းမိသားစု အပါအဝင် လူများစုက အစဥ်အလာ လက်ခံယုံကြည်ထားတဲ့ ဟိန္ဒူ ဗြာဟ္မဏဝါဒ၊ ဇာတ်နိမ့်ဇာတ်မြင့် ခွဲခြားမှု၊ ကျွန်စနစ် .... အကြီးကြီးတွေ ကိုင်တော်မူခဲ့ရတာ။
အောင်ခြင်းရှစ်ပါးကနေ ဒီလိုတော့ စဥ်းစားမိတယ် ဆိုတာကို မျှဝေတာပါ။ အသုံးချမှု အပိုင်းနဲ့ ဆက်စပ်စဥ်းစားတာတွေ၊ ဆက်လက်စဥ်းစားတွေကိုတော့ ငါ့ရှင်လေးတို့ပဲ ဆက်လုပ်ကြဖို့ တိုက်တွန်းပါရစေ။ မလုပ်ချင်ရင်လည်း ရပါတယ်။ အေးဆေးပါ။
:)
ရှင်အာစာရ
No comments:
Post a Comment