ျပခန္မ်ား၊ ျပပြဲမ်ား၊ စားေသာက္ဆိုင္မ်ား၊ ေစ်းဆိုင္မ်ားႏွင့္
ဆူညံလႈပ္ရွားေနေသာ ကယ္လီဖိုးနီးယား ေလာ့စ္အင္ဂ်လိစ္ Hollywoodသည္ မႏၲေလး
ေက်ာက္ေတာ္ႀကီးပြဲႏွင့္ ေတာ္ေတာ္ေလး တူ၏။ ၾကည့္စရာမ်ား၊ စားစရာမ်ားသည္
ေက်ာက္ေတာ္ႀကီးပြဲမွာထက္ Hollywoodမွာ အရည္အေသြး ပိုေကာင္းေနျခင္းသည္
ကြဲလြဲခ်က္ ျဖစ္၏။
ကမ႓ာေက်ာ္ Hollywood ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ားမွ ဇာတ္ဝင္ခန္းမ်ား ႐ိုက္ကူးရာ၌ ျပင္ဆင္ခဲ့သည့္ အခင္းအက်င္းမ်ားကို တစ္ဖြဲ႕ခ်င္း ကားႏွင့္လိုက္ျပသည္။ ေငြေၾကးမ်ားစြာ သံုးစြြဲ၍ ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ကြင္း အခင္းအက်င္းမ်ား ခန္႔ျငားလွေသာေၾကာင့္ ယခုတိုင္ ျပစားလို႔ ရေနသည္။ လာၾကည့္သူမ်ားထံမွ ၀င္ေၾကးေငြ ကန္ေဒၚလာ သိန္းငါးဆယ္ခန္႔ ေန႔စဥ္ ရမည္ဟု ခန္႔မွန္းမိသည္။
ေလယာဥ္ပ်က္က်ခန္းအတြက္ ေလယာဥ္အပ်က္အစီး အပိုင္းအစမ်ား အတုလုပ္ထားသည္။ မီးေလာင္ခန္း ႐ိုက္ခဲ့စဥ္က ဇာတ္ကြက္အခင္းအက်င္း ေနရာ၌ မီးေတာက္မ်ား ဖန္းတီးပံုကို ျပန္ျပသည္။ မိုးရြာခန္း၊ ေရႀကီးခန္း၊ ငလွ်င္လႈပ္ခန္း စသည္တို႔ကိုလည္း အလားတူ လုပ္ျပသည္။ Stageဟု နာမည္ေပးထားသည့္ အခင္းအက်င္း အေဆာက္အဦး တစ္ခုတစ္ခု ေရာက္တိုင္းေရာက္တိုင္း သက္ဆိုင္ရာ ႐ုပ္ရွင္မွ ေကာက္ႏုတ္ထားသည့္ ျပကြက္ကို တီဗီျဖင့္ ဖြင့္ျပသည္။ ဤေနရာမွာ ဤသို႔ ႐ုိုက္ကူးခဲ့ေၾကာင္း ရွင္းျပသည္။
ကင္းေကာင္ဇာတ္ကားမွ ကင္းေကာင္၏ တိုက္ခိုက္မႈမ်ားကို သံုးဘက္ျမင္႐ုပ္ရွင္ ဖန္တီးထားၿပီး သံုးဖက္ျမင္မ်က္မွန္ တပ္၍ ၾကည့္ရသည္။ တိုက္ပြဲၾကား ေရာက္သြားသကဲ့သို႔ ခံစားရသည္။ ၿပိဳင္ကားေမာင္းသည့္ ဇာတ္ကားကိုလည္း အလားတူပင္ ၾကည့္ရသည္။ ကားၿပိဳင္ပြဲထဲ ကိုယ္တိုင္ပါသြားသကဲ့သို႔ ခံစားရသည္မွာ ထိတ္စရာေကာင္းလွသည္။ ခဏသာၾကာ၍ ေတာ္ေသးသည္။
မမ္မီသခ်ႋဳင္းထဲ ရထားစီးရသည္မွာလည္း သံုးမိနစ္ခန္႔သာ ၾကာသျဖင့္ ေတာ္ေသးသည္။ နာရီဝက္ခန္႔ စီးရမည္ ဆိုပါက ေတာ္႐ံုတန္႐ံုလူ ႏွလံုးရပ္သြားႏိုင္သည္။ မမ္မီသရဲ႐ုပ္မ်ားကို မမႈေစကာမူ ရထား၏ ၾကမ္းတမ္းမႈကို အသိအမွတ္ျပဳရမည္ ျဖစ္သည္။ အေကြ႕၊ အေကာ့၊ အက်၊ အတက္၊ အဆင္း၊ အေဆာင့္ ၾကမ္းတမ္းမႈမ်ားအျပင္ အေမွာင္ႏွင့္ အဆူမ်ားေၾကာင့္ စီးသူတိုင္း ထိတ္ၾကရသည္။ ရထားႏွင့္ သံလမ္းတို႔ ျပဳတ္မထြက္ႏိုင္ဟု ကန္တို႔၏ နည္းပညာကို ယံုထားလိုက္၍သာ စိတ္သက္သာရာ ရေတာ့သည္။
စီးစရာ က်န္ေသးသည္ ဆို၏။ ေလွစီးရမည္ျဖစ္ၿပီး စီးထားသညိ့ေလွက ဓာတ္ေလွကားကဲ့သို႔ မတ္ေစာက္သည့္ အျမင့္မွ ျပဳတ္က်ျပီး ေရထဲ ဆက္ေျပးမည္ ဆို၏။ ကမ႓ာ့အျမန္ဆံုး အလ်ဥ္ျဖစ္ၿပီး စီးေနစဥ္ ခံစားရမႈကို ရွင္းျပသည္မွာ "အျမင့္ကေန အရွိန္နဲ႔ ျပတ္က်တာမ်ား . . . ႏွလံုးေတြ ေက်ာက္ကပ္ေတြ ကလီစာေတြ လည္ပင္းလာကပ္တယ္ တင္ရတာပဲ" ဟူ၏။ မစီးလိုေတာ့ၿပီ။
Water War ဇာတ္ကား ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ကို ႐ံုသြင္း၍ ျပသသည္မွ ျမန္မာ့စင္တင္ဇာတ္ႏွင့္ ဆင္တူသည္။ အသံတုဇာတ္လမ္း၊ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားဇာတ္လမ္း ျဖစ္သည္။ ေရကန္တစ္ခုကို ဇာတ္႐ံုလုပ္ထားၿပီး ေရျပင္တိုက္ပြဲ ဇာတ္ခင္းသည္။ ပစ္ခန္း၊ ထိုးခန္း၊ အျမင့္မွ ေရထဲခုန္ခ်ခန္း၊ ေပါက္ကြဲခန္း၊ မီးေလာင္ခန္း၊ ေရျပင္ေပၚမီးေလာင္ခန္း အစရွိေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ အမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ လက္ရွိ ျမန္မာ့ဇာတ္သဘင္ အေနျဖင့္ လိုက္တုရန္ ျဖစ္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ေသးေပ။
ေရျပင္တိုက္ပြဲ ျပကြက္၏ အဆံုးသတ္အင္အားဟု ဆိုရမည့္ ဇာတ္သိမ္းခန္း၌ ေလယာဥ္ကို အေျမာက္ႏွင့္ ပစ္ခ်လိုက္သည္။ ေရျပင္တိုက္ပြဲ ျပင္းထန္ေနစဥ္ ေကာင္းကင္မွ ေလယာဥ္သံ ထြက္ေပၚလာသည္။ အေျမာက္ႏွင့္ ပစ္ခ်ဟန္ျပဳသည္။ အေျမာက္က မီးပြင့္၍ အသံျမည္သြားသည္။ ေလယာဥ္တစ္စီး မီးေလာင္လ်က္ ေရကန္ထဲ ျပဳတ္က်လာသည္။
ၾကည့္စရာ မ်ားစြာကို စိတ္ဝင္စားစရာျဖစ္ေအာင္ ခက္ခက္ခဲခဲ ဖန္တီးထားၾကေသာ္လည္း ၾကည့္သူက ကုန္ေအာင္မၾကည့္ႏိုင္ေတာ့ေပ။ အခ်ိန္လင့္ၿပီျဖစ္၍ မ်ားစြာခ်န္၍ ျပန္ခဲ့ၾကသည္။
ဤသို႔ အစရွိသည္တို႔၌ ေသခ်ာမႈ၊ သပ္ရပ္မႈ၊ ခန္႔ျငားမႈ ဂုဏ္ထူးဝိေသသမ်ားကို ဖယ္လိုက္ပါက Hollywood ပြဲခင္းသည္ မႏၲေလး ေက်ာက္ေတာ္ႀကီး ပြဲခင္းေလာက္ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းမည္ မဟုတ္ပါေပ။
(Aug 14, 2017)
:)
ရွင္အာစာရ
ကမ႓ာေက်ာ္ Hollywood ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ားမွ ဇာတ္ဝင္ခန္းမ်ား ႐ိုက္ကူးရာ၌ ျပင္ဆင္ခဲ့သည့္ အခင္းအက်င္းမ်ားကို တစ္ဖြဲ႕ခ်င္း ကားႏွင့္လိုက္ျပသည္။ ေငြေၾကးမ်ားစြာ သံုးစြြဲ၍ ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ကြင္း အခင္းအက်င္းမ်ား ခန္႔ျငားလွေသာေၾကာင့္ ယခုတိုင္ ျပစားလို႔ ရေနသည္။ လာၾကည့္သူမ်ားထံမွ ၀င္ေၾကးေငြ ကန္ေဒၚလာ သိန္းငါးဆယ္ခန္႔ ေန႔စဥ္ ရမည္ဟု ခန္႔မွန္းမိသည္။
ေလယာဥ္ပ်က္က်ခန္းအတြက္ ေလယာဥ္အပ်က္အစီး အပိုင္းအစမ်ား အတုလုပ္ထားသည္။ မီးေလာင္ခန္း ႐ိုက္ခဲ့စဥ္က ဇာတ္ကြက္အခင္းအက်င္း ေနရာ၌ မီးေတာက္မ်ား ဖန္းတီးပံုကို ျပန္ျပသည္။ မိုးရြာခန္း၊ ေရႀကီးခန္း၊ ငလွ်င္လႈပ္ခန္း စသည္တို႔ကိုလည္း အလားတူ လုပ္ျပသည္။ Stageဟု နာမည္ေပးထားသည့္ အခင္းအက်င္း အေဆာက္အဦး တစ္ခုတစ္ခု ေရာက္တိုင္းေရာက္တိုင္း သက္ဆိုင္ရာ ႐ုပ္ရွင္မွ ေကာက္ႏုတ္ထားသည့္ ျပကြက္ကို တီဗီျဖင့္ ဖြင့္ျပသည္။ ဤေနရာမွာ ဤသို႔ ႐ုိုက္ကူးခဲ့ေၾကာင္း ရွင္းျပသည္။
ကင္းေကာင္ဇာတ္ကားမွ ကင္းေကာင္၏ တိုက္ခိုက္မႈမ်ားကို သံုးဘက္ျမင္႐ုပ္ရွင္ ဖန္တီးထားၿပီး သံုးဖက္ျမင္မ်က္မွန္ တပ္၍ ၾကည့္ရသည္။ တိုက္ပြဲၾကား ေရာက္သြားသကဲ့သို႔ ခံစားရသည္။ ၿပိဳင္ကားေမာင္းသည့္ ဇာတ္ကားကိုလည္း အလားတူပင္ ၾကည့္ရသည္။ ကားၿပိဳင္ပြဲထဲ ကိုယ္တိုင္ပါသြားသကဲ့သို႔ ခံစားရသည္မွာ ထိတ္စရာေကာင္းလွသည္။ ခဏသာၾကာ၍ ေတာ္ေသးသည္။
မမ္မီသခ်ႋဳင္းထဲ ရထားစီးရသည္မွာလည္း သံုးမိနစ္ခန္႔သာ ၾကာသျဖင့္ ေတာ္ေသးသည္။ နာရီဝက္ခန္႔ စီးရမည္ ဆိုပါက ေတာ္႐ံုတန္႐ံုလူ ႏွလံုးရပ္သြားႏိုင္သည္။ မမ္မီသရဲ႐ုပ္မ်ားကို မမႈေစကာမူ ရထား၏ ၾကမ္းတမ္းမႈကို အသိအမွတ္ျပဳရမည္ ျဖစ္သည္။ အေကြ႕၊ အေကာ့၊ အက်၊ အတက္၊ အဆင္း၊ အေဆာင့္ ၾကမ္းတမ္းမႈမ်ားအျပင္ အေမွာင္ႏွင့္ အဆူမ်ားေၾကာင့္ စီးသူတိုင္း ထိတ္ၾကရသည္။ ရထားႏွင့္ သံလမ္းတို႔ ျပဳတ္မထြက္ႏိုင္ဟု ကန္တို႔၏ နည္းပညာကို ယံုထားလိုက္၍သာ စိတ္သက္သာရာ ရေတာ့သည္။
စီးစရာ က်န္ေသးသည္ ဆို၏။ ေလွစီးရမည္ျဖစ္ၿပီး စီးထားသညိ့ေလွက ဓာတ္ေလွကားကဲ့သို႔ မတ္ေစာက္သည့္ အျမင့္မွ ျပဳတ္က်ျပီး ေရထဲ ဆက္ေျပးမည္ ဆို၏။ ကမ႓ာ့အျမန္ဆံုး အလ်ဥ္ျဖစ္ၿပီး စီးေနစဥ္ ခံစားရမႈကို ရွင္းျပသည္မွာ "အျမင့္ကေန အရွိန္နဲ႔ ျပတ္က်တာမ်ား . . . ႏွလံုးေတြ ေက်ာက္ကပ္ေတြ ကလီစာေတြ လည္ပင္းလာကပ္တယ္ တင္ရတာပဲ" ဟူ၏။ မစီးလိုေတာ့ၿပီ။
Water War ဇာတ္ကား ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ကို ႐ံုသြင္း၍ ျပသသည္မွ ျမန္မာ့စင္တင္ဇာတ္ႏွင့္ ဆင္တူသည္။ အသံတုဇာတ္လမ္း၊ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားဇာတ္လမ္း ျဖစ္သည္။ ေရကန္တစ္ခုကို ဇာတ္႐ံုလုပ္ထားၿပီး ေရျပင္တိုက္ပြဲ ဇာတ္ခင္းသည္။ ပစ္ခန္း၊ ထိုးခန္း၊ အျမင့္မွ ေရထဲခုန္ခ်ခန္း၊ ေပါက္ကြဲခန္း၊ မီးေလာင္ခန္း၊ ေရျပင္ေပၚမီးေလာင္ခန္း အစရွိေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ အမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ လက္ရွိ ျမန္မာ့ဇာတ္သဘင္ အေနျဖင့္ လိုက္တုရန္ ျဖစ္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ေသးေပ။
ေရျပင္တိုက္ပြဲ ျပကြက္၏ အဆံုးသတ္အင္အားဟု ဆိုရမည့္ ဇာတ္သိမ္းခန္း၌ ေလယာဥ္ကို အေျမာက္ႏွင့္ ပစ္ခ်လိုက္သည္။ ေရျပင္တိုက္ပြဲ ျပင္းထန္ေနစဥ္ ေကာင္းကင္မွ ေလယာဥ္သံ ထြက္ေပၚလာသည္။ အေျမာက္ႏွင့္ ပစ္ခ်ဟန္ျပဳသည္။ အေျမာက္က မီးပြင့္၍ အသံျမည္သြားသည္။ ေလယာဥ္တစ္စီး မီးေလာင္လ်က္ ေရကန္ထဲ ျပဳတ္က်လာသည္။
ၾကည့္စရာ မ်ားစြာကို စိတ္ဝင္စားစရာျဖစ္ေအာင္ ခက္ခက္ခဲခဲ ဖန္တီးထားၾကေသာ္လည္း ၾကည့္သူက ကုန္ေအာင္မၾကည့္ႏိုင္ေတာ့ေပ။ အခ်ိန္လင့္ၿပီျဖစ္၍ မ်ားစြာခ်န္၍ ျပန္ခဲ့ၾကသည္။
ဤသို႔ အစရွိသည္တို႔၌ ေသခ်ာမႈ၊ သပ္ရပ္မႈ၊ ခန္႔ျငားမႈ ဂုဏ္ထူးဝိေသသမ်ားကို ဖယ္လိုက္ပါက Hollywood ပြဲခင္းသည္ မႏၲေလး ေက်ာက္ေတာ္ႀကီး ပြဲခင္းေလာက္ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းမည္ မဟုတ္ပါေပ။
(Aug 14, 2017)
:)
ရွင္အာစာရ
No comments:
Post a Comment