“သူတို႔ကိုေတာ့ မဲေပးလို႔ မျဖစ္ဘူး။
ဘုန္းႀကီး စဥ္းစားၾကည့္ ဘုရား . . .။ သူတို႔သာ ႏိုင္ရင္ေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ
ပ်က္မွာပဲ။ သူတို႔က မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒကိုေတာင္ ကန္႔ကြက္ခဲ့ေသးတာ။
အတည္ျပဳထားတဲ့ ဥပေဒကိုေတာင္ ဖ်က္ခ်င္ဖ်က္ပစ္မွာ သူတို႔သာ အာဏာရရင္ . . .။”
မအူမလည္ တပည့္ေလးက ဆရာႀကီးေလသံျဖင့္ ဆြယ္တရား လာေဟာရာ မဲေပးခြင့္ မရသူ
ရဟန္းသံဃာ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ သူ စိတ္၀င္စားသည့္ မဲေပးျခင္း မေပးျခင္း ကိစၥ၊
မည္သူမည္၀ါ အာဏာရျခင္း မရျခင္း ကိစၥတို႔ထက္ သာသာသနာ ပ်က္ျခင္း
မပ်က္ျခင္းကိစၥက ပို၍ စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းခဲ့သည္။
အဆိုပါ ကိစၥႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ . . . ထိုဥပေဒကို မေထာက္ခံခဲ့ျခင္းအတြက္ အေျခအေန အရပ္ရပ္ကို မ်က္ကြယ္ျပဳကာ တစ္ဘက္က တစ္ဘက္ကို ဇြတ္ေရာအတင္းေရာ ကန္႔လန္႔တိုက္ေနျခင္းမွာ ပေယာဂ မကင္းသည့္ အၿငိဳးအေတး ျဖစ္ေနၿပီလားဟု ေရွးဦးစြာ စဥ္းစားမိသည္။ မည္သို႔ဆိုေစကာမူ ကာလၾကာျမင့္စြာ ပူးေပါင္းစုစည္းခဲ့ေသာ အတိုက္အခံ အင္းအားတစ္စကား ထိုမွစ၍ ပဲ့ထြက္ခဲ့သည္ဟု ထင္မိသည္။
တစ္ဖန္ စဥ္းစားရန္ ရွိျပန္ေသးသည္။ အဆိုပါဥပေဒ မရွိလွ်င္ သာသနာ ကြယ္ရမည္ေလာ။ အျပန္အားျဖင့္ အဆိုပါ ဥပေဒ စာရြက္ေပၚ ရွိေနသည္ႏွင့္ သာသနာ တည္တံ့ေရး အေထာက္အကူႀကီး ျဖစ္ေနၿပီေလာ။
သာသနာ့ဒါယကာတို႔ အတည္ျပဳခဲ့ေသာ အဆိုပါ သာသနာျပဳ ဥပေဒ အပါအ၀င္ ဥပေဒအရပ္ရပ္ကို ထိန္းေၾကာင္းမည့္ ေခါင္းေဆာင္ကို ေရြးျခယ္ရာ၌ သာသနာေရး ကိစၥကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားမည္ဆိုလွ်င္ ပစၥဳပၸန္၊ အတိတ္၊ အနာဂတ္ ကာလသံုးရပ္တို႔၌ သာသနာႏွင့္ ဘာသာ၀င္တို႔အေပၚ မည္သူမည္၀ါက မည္သို႔မည္ပံု ေစတနာထားသည္၊ မည္သို႔မည္ပံု ထိုးႏွက္ေခ်ဖ်က္၍ မည္သို႔မည္ပံု ခ်ီးပင့္ေထာက္မသည္ကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားရန္ လိုအပ္သည္။ ဇ၊ ဇစ္ျမစ္၊ အစဥ္အလာႏွင့္ အလားအလာတို႔ကို မ်က္ကြယ္မျပဳအပ္ေပ။ က်ယ္ျပန္႔ မွန္ကန္စြာ သံုးသပ္ႏိုင္သင့္သည္။
ဥပေဒကို ထိန္းေၾကာင္းသူတို႔က သာသနာႏွင့္ ဘာသာ၀င္တို႔၏ အက်ိဳးစီးပြားထက္ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားကိုသာ ၾကည့္ၾကမည္ဆိုလွ်င္ စာရြက္ေပၚက သာသနာျပဳဥပေဒသည္ ဘာသာသာသနာကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။ ဆိုပါစို႔ . . . ဟိုႏိုင္ငံမွ ေရနံသူေဌးႀကီးမ်ားက အလံုးအဖန္ထြားသည့္ ေငြမ်ားကို အရင္အႏွီးျပဳ၍ ဤႏိုင္ငံ အတြင္း၌ သူတို႔ဘာသာ သူတို႔သာသနာ တိုးတက္ျပန္႔ပြားေရး ေဆာင္ရြက္ၾကမည္ဆိုလွ်င္ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားကိုသာ လိုလားသူတို႔က သာသနာႏွင့္ ဘာသာ၀င္တို႔ကို ေမ့ထား၍ ေငြေနာက္လိုက္ကာ ဤသာသနာကို ဖ်က္ၾကေပလိမ့္မည္။
စင္စစ္အားျဖင့္ ဥပေဒ မည္သို႔ ရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ မည္သည့္ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ကို က်င့္သံုးသည္ျဖစ္ေစ၊ ႏိုင္ငံကို မည္သူ အုပ္ခ်ဳပ္သည္ျဖစ္ေစ သဒၶါစစ္ သဒၶါမွန္ ရွိသူတို႔သည္သာ သာသာနာကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္ေမွ်ာ္လင့္သင့္ပါေၾကာင္း။
ေဒါက္တာ ဘဒၵႏၲ အာစာရ
October2, 2015
အဆိုပါ ကိစၥႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ . . . ထိုဥပေဒကို မေထာက္ခံခဲ့ျခင္းအတြက္ အေျခအေန အရပ္ရပ္ကို မ်က္ကြယ္ျပဳကာ တစ္ဘက္က တစ္ဘက္ကို ဇြတ္ေရာအတင္းေရာ ကန္႔လန္႔တိုက္ေနျခင္းမွာ ပေယာဂ မကင္းသည့္ အၿငိဳးအေတး ျဖစ္ေနၿပီလားဟု ေရွးဦးစြာ စဥ္းစားမိသည္။ မည္သို႔ဆိုေစကာမူ ကာလၾကာျမင့္စြာ ပူးေပါင္းစုစည္းခဲ့ေသာ အတိုက္အခံ အင္းအားတစ္စကား ထိုမွစ၍ ပဲ့ထြက္ခဲ့သည္ဟု ထင္မိသည္။
တစ္ဖန္ စဥ္းစားရန္ ရွိျပန္ေသးသည္။ အဆိုပါဥပေဒ မရွိလွ်င္ သာသနာ ကြယ္ရမည္ေလာ။ အျပန္အားျဖင့္ အဆိုပါ ဥပေဒ စာရြက္ေပၚ ရွိေနသည္ႏွင့္ သာသနာ တည္တံ့ေရး အေထာက္အကူႀကီး ျဖစ္ေနၿပီေလာ။
သာသနာ့ဒါယကာတို႔ အတည္ျပဳခဲ့ေသာ အဆိုပါ သာသနာျပဳ ဥပေဒ အပါအ၀င္ ဥပေဒအရပ္ရပ္ကို ထိန္းေၾကာင္းမည့္ ေခါင္းေဆာင္ကို ေရြးျခယ္ရာ၌ သာသနာေရး ကိစၥကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားမည္ဆိုလွ်င္ ပစၥဳပၸန္၊ အတိတ္၊ အနာဂတ္ ကာလသံုးရပ္တို႔၌ သာသနာႏွင့္ ဘာသာ၀င္တို႔အေပၚ မည္သူမည္၀ါက မည္သို႔မည္ပံု ေစတနာထားသည္၊ မည္သို႔မည္ပံု ထိုးႏွက္ေခ်ဖ်က္၍ မည္သို႔မည္ပံု ခ်ီးပင့္ေထာက္မသည္ကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားရန္ လိုအပ္သည္။ ဇ၊ ဇစ္ျမစ္၊ အစဥ္အလာႏွင့္ အလားအလာတို႔ကို မ်က္ကြယ္မျပဳအပ္ေပ။ က်ယ္ျပန္႔ မွန္ကန္စြာ သံုးသပ္ႏိုင္သင့္သည္။
ဥပေဒကို ထိန္းေၾကာင္းသူတို႔က သာသနာႏွင့္ ဘာသာ၀င္တို႔၏ အက်ိဳးစီးပြားထက္ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားကိုသာ ၾကည့္ၾကမည္ဆိုလွ်င္ စာရြက္ေပၚက သာသနာျပဳဥပေဒသည္ ဘာသာသာသနာကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။ ဆိုပါစို႔ . . . ဟိုႏိုင္ငံမွ ေရနံသူေဌးႀကီးမ်ားက အလံုးအဖန္ထြားသည့္ ေငြမ်ားကို အရင္အႏွီးျပဳ၍ ဤႏိုင္ငံ အတြင္း၌ သူတို႔ဘာသာ သူတို႔သာသနာ တိုးတက္ျပန္႔ပြားေရး ေဆာင္ရြက္ၾကမည္ဆိုလွ်င္ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားကိုသာ လိုလားသူတို႔က သာသနာႏွင့္ ဘာသာ၀င္တို႔ကို ေမ့ထား၍ ေငြေနာက္လိုက္ကာ ဤသာသနာကို ဖ်က္ၾကေပလိမ့္မည္။
စင္စစ္အားျဖင့္ ဥပေဒ မည္သို႔ ရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ မည္သည့္ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ကို က်င့္သံုးသည္ျဖစ္ေစ၊ ႏိုင္ငံကို မည္သူ အုပ္ခ်ဳပ္သည္ျဖစ္ေစ သဒၶါစစ္ သဒၶါမွန္ ရွိသူတို႔သည္သာ သာသာနာကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္ေမွ်ာ္လင့္သင့္ပါေၾကာင္း။
ေဒါက္တာ ဘဒၵႏၲ အာစာရ
October2, 2015
No comments:
Post a Comment