အခမ္းနားမွဴ း က အစီအစဥ္ ေၾကျငာၿပီး ေရွးဦးစြာ သဘာပတိ (မန္း နပသ
ေမာ္ကြန္းထိန္း) ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲ ေကသရ (အဂၢမဟာပ႑ိတ)က ေထရ္ႀကီးမ်ားကို
ေလးစားသမႈျပဳ၍ ၾသ၀ါဒဟု မသံုးလိုသျဖင့္ အဖြင့္စကား မိန္႔ၾကားရာ ဒီဃဒႆီ
သဂၤါယက ေထရ္ရွင္တို႔ကဲ့သို႔ ပစၥကၡကို႐ႈ၍ အနာဂတ္ကိုေမွ်ာ္ကာ
သာသနာျပဳၾကရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ပါရွိသည္။
ထို႔ေနာက္ ရန္ကင္းေတာင္ ဥယ်ာဥ္ဆရာေတာ္ ဦးေဆာင္၍ ဆပ္လက္ ေဆြးေႏြးၾကရာ လူ၀တ္ေၾကာင္မ်ားအတြက္ အစိုးရက စီစဥ္ေပးသည့္ တကၠသိုလ္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိပါေသာ္လည္း သံဃာေတာ္တို႔အတြက္ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ လက္ရွိ လက္တစ္ဆုပ္စာ တကၠသိုလ္တို႔မွာ တက္ေရာက္လိုသည့္ သံဃာေတာ္အေရအတြက္ အတြက္ မေလာက္မင ျဖစ္ေနေၾကာင္း၊ သို႔ျဖစ္၍ ယခုကဲ့သို႔ ဤအတိုင္း စီစဥ္ရပါေၾကာင္းႏွင့္ ေရွးဦးစြာ အဂၤလိပ္စာကို သင္ၾကားေပးမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ဦးေဆာင္ဆရာေတာ္က တင္ျပသည္။
ဆက္လက္၍ ေဆြးေႏြးၾကရာ ကၽြမ္းက်င္ဆရာ လိုအပ္ေၾကာင္းႏွင့္ ေဆြးေႏြးၾကသည့္ ေကာလိပ္၏ အမည္ ဘာသႏၲရ ဆိုသည္မွာ အဂၤလိပ္ကို ဆိုလိုသည္ဟု နားလည္ေၾကာင္း မန္း နပသ ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္က သံုးသပ္ခ်က္ကို ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။ တ႐ုတ္ဘာသာစကား သင္ၾကားေပးရန္ႏွင့္ ေကာလိပ္အမည္ကို တ႐ုတ္ဘာသာ ျပန္ဆိုရန္ တာ၀န္ယူေၾကာင္း တ႐ုတ္ဘာသာစကား ကၽြမ္းက်င္သူ ဒကာမ်ားက ေဆြးေႏြးတင္ျပသည္။
English ဘာသာစကား ကၽြမ္းက်င္ေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးရသည့္ ကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ a piece of cake ဟူ၍သာ မွတ္ယူေတာ္မူၾကေစလိုေၾကာင္း အဆိုပါ ပါေမာကၡ ဒကာ ဒကာမတို႔၏ ေဆြးေႏြးေလွ်ာက္ထားခ်က္၌ ပါ၀င္သည္။
သလံုးျမင္းေခါင္း စာသင္သား သံဃာေတာ္မ်ားကို ေက်ာင္းမွန္မွန္တက္ေစေရး၊ အိမ္စာ(Homework) မွန္ေစေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ မလြယ္မကူ ရွိႏိုင္ေၾကာင္း သဘာပတိဆရာေတာ္က အေတြ႔အၾကံဳႏွင့္ယွဥ္၍ ခန္႔မွန္းသံုးသပ္သည္။ စာသင္သား အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ နိဂၢဟနည္းထက္ ပဂၢဟနည္းကို အားျပဳ၍ အသံုးျပဳသင့္ေၾကာင္း အၾကံျပဳ တင္ျပသည္။
သဒၵတၳ ၀စနတၳ အတက္အထြက္ ကၽြမ္းက်င္သည့္ ဆရာေတာ္ ၀ါေထရ္ (မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ ဆရာေတာ္)၏ သံုးသပ္ခ်က္ စုဒ္ေၾကာင့္သာလွ်င္ ဤေကာလိပ္၏ အမည္ကို သံခိပ္ျပဳႏိုင္ခဲ့သည္။
အားလံုး အဆင္ေျပေသာ္ျငားလည္း အခမ္းအနားကို အခမ္းအနာမွဴးက ဖြင့္လွစ္ခဲ့လင့္ကစား အခမး္အနား ပိတ္ခ်ိန္၌ (အေျခအေန အရ) အခမ္းအနားမွဴးသည္လည္း ဗုဒၶသာသနံ စိရိတိ႒တု ေနာက္ကလိုက္၍ ဆို႐ံုသာ ရွိခဲ့သည္။
(ဆက္ရန္ . . . . .)
ထို႔ေနာက္ ရန္ကင္းေတာင္ ဥယ်ာဥ္ဆရာေတာ္ ဦးေဆာင္၍ ဆပ္လက္ ေဆြးေႏြးၾကရာ လူ၀တ္ေၾကာင္မ်ားအတြက္ အစိုးရက စီစဥ္ေပးသည့္ တကၠသိုလ္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိပါေသာ္လည္း သံဃာေတာ္တို႔အတြက္ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ လက္ရွိ လက္တစ္ဆုပ္စာ တကၠသိုလ္တို႔မွာ တက္ေရာက္လိုသည့္ သံဃာေတာ္အေရအတြက္ အတြက္ မေလာက္မင ျဖစ္ေနေၾကာင္း၊ သို႔ျဖစ္၍ ယခုကဲ့သို႔ ဤအတိုင္း စီစဥ္ရပါေၾကာင္းႏွင့္ ေရွးဦးစြာ အဂၤလိပ္စာကို သင္ၾကားေပးမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ဦးေဆာင္ဆရာေတာ္က တင္ျပသည္။
ဆက္လက္၍ ေဆြးေႏြးၾကရာ ကၽြမ္းက်င္ဆရာ လိုအပ္ေၾကာင္းႏွင့္ ေဆြးေႏြးၾကသည့္ ေကာလိပ္၏ အမည္ ဘာသႏၲရ ဆိုသည္မွာ အဂၤလိပ္ကို ဆိုလိုသည္ဟု နားလည္ေၾကာင္း မန္း နပသ ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္က သံုးသပ္ခ်က္ကို ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။ တ႐ုတ္ဘာသာစကား သင္ၾကားေပးရန္ႏွင့္ ေကာလိပ္အမည္ကို တ႐ုတ္ဘာသာ ျပန္ဆိုရန္ တာ၀န္ယူေၾကာင္း တ႐ုတ္ဘာသာစကား ကၽြမ္းက်င္သူ ဒကာမ်ားက ေဆြးေႏြးတင္ျပသည္။
English ဘာသာစကား ကၽြမ္းက်င္ေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးရသည့္ ကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ a piece of cake ဟူ၍သာ မွတ္ယူေတာ္မူၾကေစလိုေၾကာင္း အဆိုပါ ပါေမာကၡ ဒကာ ဒကာမတို႔၏ ေဆြးေႏြးေလွ်ာက္ထားခ်က္၌ ပါ၀င္သည္။
သလံုးျမင္းေခါင္း စာသင္သား သံဃာေတာ္မ်ားကို ေက်ာင္းမွန္မွန္တက္ေစေရး၊ အိမ္စာ(Homework) မွန္ေစေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ မလြယ္မကူ ရွိႏိုင္ေၾကာင္း သဘာပတိဆရာေတာ္က အေတြ႔အၾကံဳႏွင့္ယွဥ္၍ ခန္႔မွန္းသံုးသပ္သည္။ စာသင္သား အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ နိဂၢဟနည္းထက္ ပဂၢဟနည္းကို အားျပဳ၍ အသံုးျပဳသင့္ေၾကာင္း အၾကံျပဳ တင္ျပသည္။
သဒၵတၳ ၀စနတၳ အတက္အထြက္ ကၽြမ္းက်င္သည့္ ဆရာေတာ္ ၀ါေထရ္ (မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ ဆရာေတာ္)၏ သံုးသပ္ခ်က္ စုဒ္ေၾကာင့္သာလွ်င္ ဤေကာလိပ္၏ အမည္ကို သံခိပ္ျပဳႏိုင္ခဲ့သည္။
အားလံုး အဆင္ေျပေသာ္ျငားလည္း အခမ္းအနားကို အခမ္းအနာမွဴးက ဖြင့္လွစ္ခဲ့လင့္ကစား အခမး္အနား ပိတ္ခ်ိန္၌ (အေျခအေန အရ) အခမ္းအနားမွဴးသည္လည္း ဗုဒၶသာသနံ စိရိတိ႒တု ေနာက္ကလိုက္၍ ဆို႐ံုသာ ရွိခဲ့သည္။
(ဆက္ရန္ . . . . .)
No comments:
Post a Comment