Friday, June 19, 2015

. . . ပေပ်ာက္ေရး

“ခု ဘာေတြ လုပ္ေနလဲ။”

“ကေလး ေက်ာင္းႀကိဳေက်ာင္းပို႔နဲ႔ ဘာမွကို မလုပ္ရေတာ့ဘူး ဘုရား . . .။”

“မင့္ကေလးက စက္ဘီးနဲ႔ မသြားႏိုင္ေသးဘူးလား။”

“အႀကီးေကာင္က သူ႔ဟာသူ စက္ဘီးနဲ႔ သြားတာ။ ခုဟာက . . . အငယ္ေကာင္ ဘုရား . . .။ သူငယ္တန္းရွိေသး . . . ေက်ာင္းႀကီးေရာ က်ဴရွင္ေရာ . . . တပည့္ေတာ္ျဖင့္ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ေျခာက္ႀကိမ္ . . . . .။”

-----

ပေပ်ာက္လို႔ မရႏိုင္ေသးတဲ့ က်ဴရွင္ေတြလို႔ သံုးသပ္မိတာပါပဲ။ ကေလးေတြအတြက္ စာသင္ခ်ိန္ေတြ ႏွစ္ဆ ျဖစ္ေနတာကေတာ့ ဆိုးတယ္။ က်ဴရွင္ နဲ႔ ေက်ာင္း။ မိဘေတြ တစ္လြဲဆံပင္ေကာင္း႐ံုသက္သက္၊ ဆရာဆရာမေတြ အပို၀င္ေငြရွာ႐ံုသက္သက္ေၾကာင့္ က်ဴရွင္ေတြ ရွိေနရတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ သားသမီးအတြက္ ပညာေရးေလာဘ တက္ေနပံု အေပါက္အလမ္း မတည့္တဲ့ မိဘေတြ ရွိႏိုင္ပါတယ္။ ေငြတစ္မ်က္ႏွာသာ ၾကည့္တဲ့ က်ဴရွင္ဆရာေတြလည္း ရွိႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ . . . ျပႆနာရဲ့ ဇစ္ျမစ္က . . . ေက်ာင္းေတြမွာ သင္ၾကားမႈ သင္ယူမႈ စမတ္မက်ႏိုင္တာပါ။

ဥပမာ တစ္ခု . . . သင္႐ိုးေတြ သင္နည္းေတြ အသာထား . . . သိတဲ့ ဆရာတစ္ေယာက္ ေျပာျပလို႔ အထိတ္တလန္႔ သိလိုက္ရတာက သူသင္ရတဲ့ အခန္းထဲမွာ ေက်ာင္းသားကိုးဆယ္ ရွိသတဲ့။ ဆရာတစ္ေယာက္က ေက်ာင္းသားကိုးဆယ္ကို သင္ေနရတာ . . . ဘယ္လိုလုပ္ အဆင္ေျပႏိုင္မွာလဲ။ ေဆာ့တတ္ ဆူတတ္တဲ့ ကေလးေတြ ထားပါေတာ့ . . . သင္ယူမႈ အားေကာင္းတဲ့ လူႀကီးေတြကို သင္တယ္ဆိုရင္ေတာင္မွ . . . ဆရာတစ္ေယာက္နဲ႔ ေက်ာင္းသားကိုးဆယ္ . . .။

 ဒီေတာ့ က်ဴရွင္မွ မရွိရင္ ဘာျဖစ္ကုန္မလဲ။ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ အစိုးရေက်ာင္းေတြ ပေပ်ာက္ရမွာလို႔ပဲ ရြဲ႕ေတြး ေတြးမိလိုက္ေတာ့တယ္။

စိတ္ထဲ မွန္းၾကည့္လိုက္တယ္။ ေက်ာင္းသားကိုးဆယ္နဲ႔ ဆရာတစ္ေယာက္ စာသင္ခန္း တစ္ခန္းထဲမွာ။ စာသင္တာထက္ . . . ေရွ႕ကေန ေက်ာင္းသားေတြကို သီခ်င္းဆိုျပ ကျပတာကမွ ေကာင္းအံုးမယ္။

သင္ၾကားမႈ သင္ယူမႈ စမတ္မက်ႏိုင္တဲ့ စာသင္ခန္းေတြ ဘယ္ေလာက္ရွိေနပါလိမ့္? တစ္ခန္း ေက်ာင္းသားကိုးဆယ္ဆိုတာ အနည္းဆံုး အေရအတြက္မ်ား ျဖစ္ေနသလား?။

:)
ရွင္အာစာရ

No comments:

Post a Comment