ကေလးတို႔ ငယ္ဘ၀ ကေလးခ်င္း ဆက္ဆံၾကေသာ
ကေလးကမၻာက်ဥ္း၌ ၾကံဳရေသာ ကေလးသဘာ၀ ကေလးစ႐ိုက္မ်ားကို လူႀကီးခ်င္း ဆက္ဆံရေသာ
လူႀကီးဘ၀ လူႀကီးကမၻာက်ယ္၌ ပံုစံုအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ေတြ႔ႏိုင္ေပသည္။
၎တို႔ကို ကေလးက်င့္ ကေလးၾကံဟု ဆိုျခင္းထက္ လူ႔သဘာ၀ဟု ေခၚဆိုျခင္းက ပို၍
သင့္ျမတ္ေပမည္။
ဥပမာ ကေလးတစ္ေယာက္က
အျခား ကေလးတစ္ေယာက္ မသိခိုက္ အဆိုပါ ကေလးက ထိုကေလး၏ ဦးေခါင္းကို လက္ႏွင့္
ပုတ္လိုက္ၿပီး တစ္ဘက္သို႔လွည့္ကာ မသိဟန္ မလုပ္ဟန္ ေဆာင္ေနမည္။
ေခါင္းပုတ္ခံရေသာ ကေလးက ေခါင္းပုတ္သူကို ရွာမည္။ ေခါင္းပုတ္သည့္ ကေလး
(တစ္ေယာက္၊ ႏွစ္ေယာက္ သို႔မဟုတ္ အုပ္စု)က ခပ္တည္တည္ ေနမည္။
ေခါင္းပုတ္ခံရေသာ ကေလး ဘာတတ္ႏိုင္မည္ႏိုင္နည္း။
ေခါင္းပုတ္ခံရေသာ
ကေလးက အကင္းပါသူ ျဖစ္ခဲ့လွ်င္၊ သို႔မဟုတ္ ကံေကာင္းခိုက္ႏွင့္ ၾကံဳလွ်င္
ဒုတိယအႀကိမ္၊ သို႔မဟုတ္ တတိယအႀကိမ္၊ သို႔မဟုတ္ တစ္ႀကိမ္ႀကိမ္၌
ေခါင္းပုတ္သူကို ဖမ္းမိမည္။ ဖမ္းမိလွ်င္လည္း “စတာပါကြာ”ဟူေသာ
ႏွစ္သိမ့္ဆုကိုသာ ရရွိမည္။ ဤပြဲမ်ိဳးသည္ ပရိသတ္အတြက္ ႏွစ္ေထာင္းအားရစရာ
ျဖစ္ႏိုင္ေသာ္လည္း ခံရသူ ကေလးအတြက္ မႏွစ္မ်ိဳ႕စရာပင္ ျဖစ္သည္။
စိတ္မထိန္းႏိုင္ေသာ ကေလးမ်ား ေပါက္ကြဲရမည္။ စိတ္မခိုင္ေသာ ကေလးမ်ား ပူးေဆြး
ငိုေႂကြးရတတ္သည္။ ဤ အျဖစ္မ်ိဳးသည္ ပရိသတ္အတြက္ ႏွစ္ေထာင္းအားရစရာ
ပိုေကာင္းလာႏိုင္သည္။
ထူေသာကေလးမ်ား အေနျဖင့္ ၾကံဳခဲလွေသာ
ကံေကာင္းခိုက္ႏွင့္ ေ၀းကြာလ်က္ ေခါင္းပုတ္သူကို တစ္ရံတစ္ဆစ္မွ်
မဖမ္းမိႏိုင္ဘဲ အလ်ဥ္းမသင့္တိုင္း မ်က္ႏွားပုတ္သိုးသိုး ျဖစ္ေန႐ံုသာ
ရွိရေတာ့မည္။ ေပါက္ကြဲရေသာ ကေလး႐ူးလွ်င္လည္း ျဖစ္ရေပမည္။
ဥပမာ
ေနာက္တစ္မ်ိဳးမွာ ဤသို႔ ျဖစ္သည္။ ကေလး တစ္ေယာက္က ကေလးတစ္ေယာက္၏ နားရြက္ကို
တံေတြးဆြတ္သည္။ “မိုက္တဲ့သူ နားရြက္တံေတြးဆြတ္”ဟူေသာ ခရာတုတ္သံ အဆံုး၌
ကေလးတစ္ေယာက္က အျခားတစ္ေယာက္၏ နားရြက္ကို တံေတြး ဆြတ္မည္။ ကေလးတို႔ အၿပိဳင္
ဆြတ္ၾကပါမည္။ ပါးစပ္းထဲက တံေတြး အနည္းငယ္ (သို႔မဟုတ္ ခပ္မ်ားမ်ား)ကို
လက္ေခ်ာင္းႏွင့္ တုိ႔(ကေလာ္)ယူ၍ ၿပိဳင္ဘက္ကေလး၏ နားရြက္ကို
တံေတြးစြပ္ေစမည္။ ပြဲၾကည့္သူတို႔ ေပ်ာ္စရာ ျဖစ္ႏိုင္ေသာ္လည္း
အၿပိဳင္ႏွစ္ဘက္တို႔ အတြက္ကား အႏိုင္ရလိုမႈ သက္သက္ျဖင့္ စြန္႔စားရေသာ
ေလ့က်င့္ခန္း တစ္ခုသာ ျဖစ္၏။
ဤ ဥပမာတို႔သည္ ဖြံ႔ၿဖိဳးၿပီး
ဖြံ႔ၿဖိဳးဆဲ ျမန္မာ့ျပႆနာမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ အေနာက္ျခမ္းမွ ခိုး၀င္
ဘဂၤါလီမ်ားႏွင့္လည္းေကာင္း အေရွ႕ဘက္ ယြန္းယြန္းမွ စီး၀င္မႈ၊ ထိုဘက္သို႔
စိမ့္ထြက္မႈ မ်ားႏွင့္လည္းေကာင္း လံုး၀မသက္ဆိုင္ဟု မဆိုႏိုင္သကဲ့သို႔
၎တို႔ကိုသာ ဆိုလိုသည္ဟုလည္း မမွတ္သင့္ေပ။ အမွန္မွာ ဥပမာတို႔သာ ျဖစ္၏။
အရာက်ယ္ေသာ လူႀကီးကမၻာ
ေျမျပင္အရပ္ရပ္၌ တမင္သက္သက္ျဖစ္ေစ၊ အလိုက္သင့္ အလိုအေလ်က္ျဖစ္ေစ
ေလ့က်င့္ထူေထာင္မိတတ္ေသာ လူ႔အက်င့္ လူ႔အၾကံ လူ႔စ႐ိုက္တို႔ အေကာင္း မ်ားပါမွ
၀န္းက်င္ေကာင္း၊ ကမၻာေကာင္းကို ထူေထာင္ႏိုင္ၾကမည္ဟုကား ဆိုႏိုင္၏။
ထိုသို႔ မထူေထာင္ႏိုင္လင့္ကစား အစဥ္ထာ၀ရ ေခါင္းပုတ္ခံရသည္ခ်ည္း
ျဖစ္မေနေအာင္၊ နားရြက္တံေတြးဆြတ္ခံရသည္ခ်ည္းလည္း ျဖစ္မေနေအာင္ ဖ်တ္လတ္ေသာ
အတြင္းအား အမ်ိဳးမ်ိဳးကိုမူ ထူေထာင္ထားသင့္ေပသည္။
:)
ရွင္အာစာရ
No comments:
Post a Comment