Saturday, May 16, 2015

စိတ္ႏွင့္ ရြတ္ဖတ္ျခင္း


ေမး။   ။ စိတ္ပုတီး စိတ္တာဟာ ပြားမ်ားတဲ့ ဘာ၀နာ အလုပ္တစ္မ်ိဳးျဖစ္ၿပီး၊ ပြားမ်ားမိတဲ့ အႀကိမ္ကို ေရတြက္ျခင္းအားျဖင့္ ေန႔စဥ္၀တ္အက်င့္ကို ျပည့္ေစတယ္၊ အဓိ႒ာန္ကို ျပည့္ေစတယ္ဆိုတာ သိရပါၿပီ။ ဘုရားစာ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ၿပီး အႀကိမ္အေရအတြက္ သိရေအာင္ ပုတီးစိတ္ႏိုင္တယ္ဆိုေတာ့ . . . ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္တဲ့ အခါမွာ အသံမထြက္ဘဲ စိတ္ထဲမွာလည္း ရြတ္ႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ သေဘာလား။

ေျဖ။   ။ ဟုတ္ပါတယ္။ စိတ္ထဲက ရြတ္ႏိုင္ပါတယ္။ ေမတၱာဘာ၀နာနဲ႔ ကမၼ႒ာန္း ထိုင္တယ္ဆိုရင္ “က်န္းမာခ်မ္းသာပါေစ” အစရွိတဲ့ ေမတၱာစာကို စိတ္နဲ႔ ရြတ္တာပါပဲ။ အသုဘ ႐ႈတယ္ဆိုရင္ “အသုဘ အသုဘ”၊ ပထ၀ီကသိုဏ္း ႐ႈတယ္ဆိုရင္ “ပထ၀ီ ပထ၀ီ”။ စိတ္ထဲက ရြတ္ေနရတာပါ။ ဗုဒၶါႏုႆတိ ဘာ၀နာ ပြားမ်ားတယ္ဆိုရင္ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ တစ္ခုခုကို စိတ္ထဲက ရြတ္ရတာပါပဲ။ ဥပမာ အရဟံ ဆိုပါစို႔။ “အရဟံ အရဟံ” ေပါ့။ ရြတ္လိုက္တဲ့ ပါဠိရဲ့ အဓိပၸာယ္ကို သိဖို႔ လိုပါတယ္။

ျမန္မာလို ရြတ္ရင္လည္း ရပါတယ္။ အာနာပါနႆတိက်င့္သံုးတယ္၊ ၀င္ေလထြက္ေလကို ႐ႈမွတ္တယ္ ဆိုရင္လည္း “၀င္ေလ ထြက္ေလ” စသည္အားျဖင့္ စိတ္ထဲက ရြတ္ဖတ္ၿပီး သိမွတ္ရပါတယ္။ ၀င္ေလ ထြက္ေလကို သိရပါတယ္။ ဒီအက်င့္မွာၾကေတာ့ ပါဠိလို “အႆာသ ပႆာသ”လို႔ မရြတ္ေတာ့ဘဲ ျမန္မာလိုပဲ ရြတ္ၾကပါတယ္။ ႐ႈမွတ္တယ္ ဆိုတာ စိတ္ထဲက ရြတ္ဖတ္တာ ဆိုေပမယ့္ အက်င့္မ်ားၿပီး ရင့္က်က္လာရင္ေတာ့ “၀င္ေလ ထြက္ေလ”လို႔ ရြတ္ေနစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။ ထြက္ေလ ထြက္ေလကို ၀င္ခိုက္ ထြက္ခိုက္မွာ သိေနဖို႔ပဲ လိုပါတယ္။

တစ္ျခား ဘာ၀နာေတြမွာလည္း အလားတူပါပဲ။ အစပိုင္းမွာ ေမတၱာစာ ေမတၱာပို႔ တစ္ခုခုကို စိတ္ထဲက ရြတ္ဖတ္ရတယ္ ဆိုေပမယ့္ အျမဲတမ္း စိတ္ထဲက ရြတ္ေနရမယ္လို႔ မဆိုလိုပါဘူး။ ေမတၱာစိတ္ ထပ္ကာထပ္ကာ အစဥ္မျပတ္ ျဖစ္ေနဖို႔ အဓိကပါ။ ဂုဏ္ေတာ္ပြားတယ္ဆိုရင္လည္း ဂုဏ္ေတာ္ကို ဆင္ျခင္ေအာက္ေမ့ သတိရေနတဲ့စိတ္ ထပ္ကာထပ္ကာ အစဥ္မျပတ္ ျဖစ္ေနဖို႔ အဓိကပါပဲ။

ဘုရားစာ ရြတ္တဲ့အခါမွာ စာရဲ့အဓိပၸာယ္ကို သိထားၿပီး ရြတ္ရပါတယ္။ အသံထြက္ၿပီး ရြတ္ႏိုင္သလို၊ စိတ္ထဲကလည္း ရြတ္ႏိုင္ပါတယ္။ အသံထြက္ၿပီး ရြတ္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ၾကားရတဲ့ လူေတြနတ္ေတြ ၾကည္ညိဳႏိုင္တာေပါ့။ ၾကားရတာကို နားညည္းတယ္ ဆိုရင္ေတာ့လည္း ၾကားသူရဲ့ ခံယူမႈ အခန္းက႑ေပါ့။ ကာလေဒသ ၾကည့္ၿပီး က်င့္သံုးရမွာပါ။

အေျခအေနနဲ႔ သင့္ေတာ္သလို အသံထြက္ ရြတ္တာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ စိတ္ထဲက ရြတ္တာပဲျဖစ္ျဖစ္ တစ္နည္းနည္းနဲ႔ ရြတ္ဖတ္ၿပီး ပြားမ်ားမႈ ဘာ၀နာ ကုသိုလ္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကို ေန႔စဥ္ျပဳလုပ္သင့္ပါတယ္။ ပြားမ်ားမႈ မပ်က္ကြက္ေအာင္ အဓိ႒ာန္ထားၿပီး က်င့္သံုးသင့္ပါတယ္။

:)
ရွင္အာစာရ

No comments:

Post a Comment