မိဘက သားသမီးကို၊
ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွစ္မက ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွစ္မကို၊ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းက
ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းကို၊ သူငယ္ခ်င္းက သူငယ္ခ်င္းကို၊ ရပ္ကြက္သူ ရပ္ကြက္သား
အခ်င္းခ်င္း၊ ရြာသူရြာသား အခ်င္းခ်င္း၊ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သား အခ်င္းခ်င္း၊
၀န္ထမ္း အခ်င္းခ်င္း၊ အလုပ္ရွင္က အလုပ္သမားကို၊ အစိုးရက
တိုင္းသားျပည္သူကို၊ တရားေယာဂီက တရားေယာဂီကို၊ သီတင္းသံုးဖက္ ရွင္ရဟန္း
အခ်င္းခ်င္း၊ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ အခ်င္းခ်င္း၊ စာခ်ဆရာေတာ္ အခ်င္းခ်င္း၊
ဆရာေတာ္က တပည့္တပန္းကို၊ ဆရာက တပည့္ကို
စသည္အားျဖင့္ ထိုထိုထိေတြ႔ဆက္ဆံမႈ နယ္ပယ္တိုင္း၌ ေမတၱာတရားႏွင့္
ေလးစားခန္႔ျငားမႈ တရားေကာင္းတို႔ ထြန္းကားခဲ့ပါလွ်င္ ၀န္းက်င္အသီးသီး၌
ခ်စ္ပင္ႀကီး၍ ခ်စ့္ပြင့္ခ်စ္သီးမ်ား ေ၀ဆာလ်က္ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေသာ ယဥ္ေက်းမႈ
နယ္ေျမမ်ား ခိုင္မာက်ယ္ျပန္႔ ေပလိမ့္မည္။
သားသမီးက မိဘကို၊ တပည့္က ဆရာကို စသည္အားျဖင့္ ေလးစားသမႈ ျပဳရေသာ
၀တ္လမ္းေၾကာင္းသည္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ အထက္သို႔ ဆန္တက္၏။ သို႔ေသာ္
မုခ်ကိန္းေသကား မဟုတ္ေပ။ အဆိုပါ ၀တ္လမ္းေၾကာင္း ဆန္တက္သည္ ရွိသကဲ့သို႔
စုန္ဆင္းသည္လည္း ရွိရေပမည္။ မိဘက သားသမီးကို ေလးစားျခင္း၊ ဆရာက တပည့္ကို
ေလးစားျခင္း စသည္အားျဖင့္ ႀကီးရာမွ ငယ္ရာသို႔၊ ျမင့္ရာမွ နိမ့္ရာသို႔ ငံု႔၍
ေလွ်ာ၍ ေလးစားသမႈ ျပဳပါလွ်င္လည္း ငရဲႀကီးမည္ မဟုတ္ေပ။ ႀကီးရာမွ ငယ္ရာသို႔၊
ျမင့္ရာမွ နိမ့္ရာသို႔ ငံု႔၍ ေလွ်ာ၍ ေလးစားသမႈ ျပဳသင့္သည္ ဆိုရာ၌ မိဘက
သားသမီးကို၊ ဆရာက တပည့္ကို စသည္အားျဖင့္ ႐ိုေသျမတ္ႏိုး လက္စံုမိုး၍
ရွိခိုးပူေဇာ္ ဖူးေျမာ္မာန္ေလွ်ာ့ ကန္ေတာ့ရမည္ဟု မဆိုလိုေပ။
ႀကီးသူျမင့္သူပင္ ျဖစ္လင့္ကစား ငယ္သူနိမ့္သူ၏ အေျခအေန အေၾကာင္းျခင္းရာ
အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ခ်င့္ခ်ိန္ေထာက္ဆ၍ မေနာကံျဖင့္ စာနာေလးစားလ်က္ ခ်ိဳခ်စ္ေသာ
ကာယကံ ၀စီကံတို႔ျဖင့္ ေျပာဆိုျပဳမူ ဆက္ဆံလွ်င္ လံုေလာက္ေပၿပီ။
စုန္အားေကာင္းရန္ လိုအပ္သကဲ့သို႔ ဆန္အားမပ်က္ရန္လည္း အေရးႀကီး၏။
နယ္ပယ္အသီးသီး၌ အစုန္ေရာ အဆန္ပါ အစဥ္မျပတ္ စီးဆင္းေနသင့္၏။
သို႔ေသာ္ျငားလည္း မိဘႏွင့္ သားသမီး၊ ဆရာႏွင့္ တပည့္၊ မိတ္ေဆြႏွင့္ မိတ္ေဆြ
စသည္အားျဖင့္ အနီးဆံုး အၾကင္ဆံုး ျဖစ္ရမည့္ အေျခအေနမ်ားမွာပင္
အစိမ္း၀ါးဆံုး ဆဲဆိုႀကိမ္းေမာင္း ျပစ္တင္ဆူပူျခင္း၊ ႐ိုက္ပုတ္ထိုးသတ္
လွီးျဖတ္ျခင္း အမဂၤလာ တရားမ်ား သီးတတ္ပြင့္တတ္ေသး၏။ တင့္လည္းမတင့္
ဖြယ္လည္းမဖြယ္ေပ။ ထိုသို႔ မတင့္မတယ္ မဖြယ္မရာ ျဖစ္မႈမ်ားအတြက္
သင့္ေသာအေၾကာင္း မရွိႏိုင္ေပ။ ခိုင္ေသာ အေၾကာင္း အက်ဥ္းကား ေလာဘ၊ ေဒါသႏွင့္
ေမာဟတို႔သာ ျဖစ္ၾက၏။
ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားသည္ကား ရွင္း၏။ လြယ္၏။
မတင့္တယ္မႈ အားလံုးအတြက္ အေၾကာင္းရင္း တရားဆိုး အႏွစ္ခ်ဳပ္ကား ေလာဘ၊
ေဒါသႏွင့္ ေမာဟတို႔သာ ျဖစ္၏။ ခက္သည္ကား ေလာဘလည္း မထိန္းႏိုင္၊ ေဒါသလည္း
မသိမ္းႏိုင္၊ ေမာဟလည္း မၿငိမ္းႏိုင္ဘဲ ေမတၱာတရားႏွင့္ ေလးစားခန္႔ျငားမႈတို႔
ေပ်ာက္ဆံုးလ်က္ ဆူပြက္ကာ ညႇိဳးႏြမ္းပူဆာ ေျခာက္ေသြ႔ျခင္းတို႔
ျပဴတက္လာတတ္ျခင္း ျဖစ္၏။
တရားပူ တရားဆိုး တရားခ်ိဳးတို႔ကို
ထုတ္ႏႈတ္ပယ္ခြာ ရွင္းလင္း၍ တရားေအး တရားေကာင္းမ်ား
ၾကဲခ်စိုက္ပ်ိဳးႏိုင္ပါမွ ယဥ္ေက်းျခင္း နယ္ေျမမ်ား ခိုင္မာက်ယ္ျပန္႔
ႏိုင္ေပလိမ့္မည္။
:)
ရွင္အာစာရ
No comments:
Post a Comment