ေမး။ ။ “ကုသိုလ္ျပဳတိုင္း နိဗၺာန္ဆု ေတာင္းသင့္တယ္ဆိုတာေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ။ ေလာကုတၱရာဆု ေတာင္းမွျပည့္တယ္ ဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ စဥ္းစားမိတာက . . .။ က်င့္နည္းမွန္မွန္နဲ႔ သတိပ႒ာန္တရား ပြားမ်ားအားထုတ္တယ္၊ တရားထိုင္တယ္၊ တရားမထိုင္ခင္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ ရရပါလို၏လို႔ ဆုမေတာင္းခဲ့ဘူး ဆိုပါစို႔။ အဲ့ဒီလို အားထုတ္တဲ့သူဟာ ပါရမီ ရင့္က်က္ေနရင္ တရားထူးရႏိုင္မယ္ ထင္ပါတယ္။ မရႏိုင္ဘူးလား။”
ေျဖ။ ။ “ရႏိုင္ပါတယ္။ ဟုတ္တိပတ္တိ တရားထိုင္တယ္ဆိုရင္
တရားထိုင္တဲ့သူရဲ့ ကုသိုလ္စိတ္ထဲမွာ သံသရာက လြတ္ေျမာက္လိုစိတ္ ပါမွာပါ။ တစ္ထိုင္တည္းနဲ႔
မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ရင္ေတာင္မွ လြတ္ေျမာက္ဖို႔ ပါရမီမ်ိဳးေစ့ ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ ကုသိုလ္ဆႏၵ
ရွိမွာပါ။ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ေတာင့္တတဲ့စိတ္ ဆိုပါစို႔။
စိႏၲိတံ
သတၱသေခ်ၤယ်ံ ဆိုတဲ့ ဘုရားေလာင္း ဘုရားဆုေတာင္းတာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့စကား ၾကားဖူးမွာပါ။ ဘုရားျဖစ္ဖို႔
စိတ္ထဲက ဆုေတာင္းတာ ခုနစ္သေခ်ၤ ၾကာတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဘုရားျဖစ္ဖို႔ စိတ္ထဲက ေတာင့္တတာ
ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာလည္း နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ ရရပါလို၏လို႔ ႏႈတ္ကေန ဆုမေတာင္းလည္း စိတ္ညြတ္လိုက္ရင္
ဆုေတာင္းတယ္လို႔ ဆိုရမွာပါပဲ။
ေနာက္တစ္ခုက
. . . . .။ သံသရာ ၀ဋ္ဆင္းရဲက ထြက္ေျမာက္ဖို႔ (သံသာရ၀႗ဒုကၡေတာ ေမာစနတၳာယ ပဗၺဇၨံ ယာစာမိ) ရဟန္းျပဳခဲ့တဲ့
ရွင္ဟန္းေတြအတြက္ ေက်ာင္း၀တ္ကန္၀တ္ ျဖည့္က်င့္တာမ်ိး ေန႔စဥ္ဘ၀ထဲက အေသးအဖြဲ ကိစၥေတြ
ေဆာင္ရြက္တဲ့ အခါမွာ နိဗၺာန္ကို အထူးမေတာင့္တဘဲ အမွတ္တမဲ့ ေဆာင္ရြက္တာ ျဖစ္ရင္ေတာင္မွ
မဂ္ဖိုလ္ရဖို႔ အားႀကီးတဲ့ အေထာက္အပံ့ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ရွင္ရဟန္းဘ၀ အစကတည္းက သံသရာက
လြတ္ေျမာက္ဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ အလားတူပဲ . . . ဆရာ့ဆီက တရားနည္းခံ
တရားေတာင္းၿပီး အားထုတ္တာမ်ိဳးမွာ သံသရာ ၀ဋ္ဆင္းရဲက ထြက္ေျမာက္ဖို႔ တရားေပးပါစတဲ့ ဆုေတာင္းဆန္ဆန္
စကားမ်ိဳး ပါတတ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီလို ကနဦးဆုေတာင္း၊ ကနဦးစိတ္ထားက နိဗၺာန္ဆီ ညြတ္ကိုင္းထားတယ္ဆိုရင္
ေနာက္ေနာက္အားထုတ္မႈေတြမွာ အထူးတလည္ ဆုေတာင္းစရာ မလိုေတာ့ဘဲ မဂ္ဖိုလ္ရဲ့ ဥပနိႆယ ျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔
ယူဆႏိုင္ပါတယ္။”
ေမး။ ။ “ဟုတ္ပါၿပီ။ ဘာမွ ဆုမေတာင္းဘဲ အမွတ္တမဲ့ ျပဳလုပ္တဲ့
ကုသိုလ္ဆိုတာ ဘယ္လို ကုသိုလ္မ်ိဳးလဲ။ ကနဦးဆုေတာင္းလည္း မရွိ၊ နိဗၺာန္ဆီ စိတ္ညြတ္တာလည္း
မရွိတဲ့ အမွတ္တမဲ့ ကုသိုလ္ဆိုတာ ဘယ္လို ကုသိုလ္မ်ိဳးလဲ။”
ေျဖ။ ။ “မိဘက သားသမီးအေပၚ ထားတဲ့ ေမတၱာစိတ္၊ သားသမီးက
မိဘအေပၚ ထားတဲ့ ေမတၱာစိတ္မ်ိဳးေပါ့။ ကိုယ့္သားသမီးမို႔၊ ကိုယ့္မိဘမို႔ ႏူးညံ့တဲ့ ေမတၱာစိတ္
ျဖစ္ေပၚတာပါ။ ခ်မ္းသာတစ္ခုခု အက်ိဳးတစ္ခုခုအတြက္ ေမတၱာပြားတာ၊ ကုသုိလ္ျပဳတာ မဟုတ္ပါဘူး။
ဘာမွ ဆုမေတာင္းဘဲ အမွတ္တမဲ့ျပဳတဲ့ ကုသိုလ္ဆိုတာ အဲ့ဒီလို ကုသိုလ္မ်ိဳးကို ေျပာတာပါ။
၀႗ဂါမိကုသိုလ္ထဲ အက်ံဳး၀င္ပါတယ္။
ဘာအက်ိဳးမွ မေမွ်ာ္လင့္၊ ဘာကိုမွ စိတ္မညြတ္ေပမယ့္ ဘ၀သမၸတၱိ ေဘာဂသမၸတၱိဆိုတဲ့ ေလာကီအက်ိဳး
ရႏိုင္ပါတယ္။”
ေမး။ ။ “ေနာက္တစ္ခုက . . .။ သဒၶါ သီလ သုတ စာဂ ပညာ တရားငါးမ်ိဳး
ရွိတဲ့သူဟာ ဘ၀တစ္ခုခုကို ေတာင့္တရင္ ေတာင့္တဲ့အတိုင္း ဘ၀ပဋိသေႏၶကို ရႏိုင္တယ္။ မေတာင့္တရင္ေတာ့
ဘယ္ဘ၀ ေရာက္ရမယ္ဆိုတာ မေသခ်ာဘူးလို႔ ဆိုထားတာ ရွိပါတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ . . . အခု ေလာကုတၱရာ
ခ်မ္းသာကို ေတာင့္တရင္ ေလာကီခ်မ္းသာကိုပါ ရေစႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ . . . ေလာကီဆု
မေတာင္းတဲ့အတြက္၊ ဘ၀တစ္ခုခုကို မေတာင့္တတဲ့အတြက္ ေကာင္းျမတ္တဲ့ဘ၀ ရဖို႔ ေသခ်ာပါ့မလား။”
ေျဖ။ ။ “ေလာကုတၱရာ ခ်မ္းသာကိုသာ ေတာင့္တၿပီး ျပဳလုပ္တဲ့
ကုသိုလ္ဟာ လြန္ကဲထူးျမတ္တဲ့ ကုသိုလ္၊ ဥကၠ႒တမ ကုသိုလ္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သင့္ေတာ္တဲ့
ဘ၀တစ္ခုခုေရာက္ေအာင္ ပို႔ေပးမွာပါ။ ဘ၀ဆု မေတာင္းတဲ့အတြက္ နိမ့္က်တဲ့ဘ၀ ေရာက္ရေလမလားလို႔
ပူပင္စရာ မလိုပါဘူး။”
:)
ရွင္အာစာရ
(မွီး
- ပါရမီဒီပနီ၊ လယ္တီဆရာေတာ္)
No comments:
Post a Comment