Monday, April 27, 2015

အငယ္ဆံုး (ေမြးေန႔လက္ေဆာင္)

မနက္ျဖန္ (Apr 23) ေမြးေန႔အတြက္ လက္ေဆာင္စာ ေရးရန္ ရွိေသးသည္။ ညဥ့္နက္သည္ထိ အိပ္မေပ်ာ္ႏိုင္ဘဲ ရွိေနသည္။ ရာသီဥတု ပူသည္။ ေလၿငိမ္သည္။ မီးအားမျပည့္၍ ေလေအးေပးစက္လည္း ၿငိမ္ေနသည္။ ေမြးေန႔ရွင္က ဆံုးမစကား တစ္ခုခု မိန္႔ၾကားရန္ ေလွ်ာက္ထားရာ တစ္ရာ တစ္ေထာင္ တစ္ေသာင္း စသည္အားျဖင့္ မ်ားႏိုင္သေလာက္မ်ားမ်ား ေန႔စဥ္ ဂုဏ္ေတာ္ပြားရန္ အၾကံေပး၍ ဆရာလုပ္ဖူးသည္။

ဂုဏ္ေတာ္ပြားျခင္းျဖင့္ မလွေသာညကို အလိုက္သင့္ ျဖတ္ေက်ာ္ရန္ ႀကိဳးစားသည္။ အိပ္မက္ေယာင္ ေပၚလာသည္ထိ ပြားမိေသာ္လည္း ေမွ်ာ္လင့္သည့္အတိုင္း ဂုဏ္ေတာ္ပြားရင္း အိပ္ေပ်ာ္မသြားေပ။ ဂုဏ္ေတာ္ပြားေနသည္ဟု အိပ္မက္မက္သည္ ထင္လိုက္ရၿပီး ပကတိ ႏိုးၾကားမႈ ျပန္ေပၚလာသည္။။ အိပ္မက္အစစ္ ဟုတ္မည္မထင္၍ အိပ္မက္ေယာင္ဟု နာမည္ေပးလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ႏိုးၾကားလာၿပီးမွေတာ့ အေတြးဆန္႔ျခင္း သက္သက္ထက္ မွတ္ဥာဏ္ထဲမွ တစ္ခုခုကို ျပန္ေခၚၾကည့္လွ်င္ ပိုေကာင္းမည္ ထင္မိသည္ႏွင့္ ငယ္အတိတ္ကို စဥ္းစားၾကည့္သည္။ မွတ္ဥာဏ္ေလ့က်င့္ခန္းရယ္၊ ဘာရယ္မသိ။ ငယ္ဘ၀မွ ဘာကို မွတ္မိသနည္း။ အငယ္ဆံုး ဘယ္အရြယ္ထိ မွတ္မိသနည္း။ ျပန္ေခၚၾကည့္သည္။ ဤသို႔ ျပန္ၾကည့္ျခင္းသည္ ဘာအက်ိဳးရွိသနည္း။ အက်ည္းတန္ည အနည္းငယ္ ပိုလွလာသလိုလိုေတာ့ ရွိသည္။

ဘ၀၏ အငယ္ဆံုး အတိတ္ကို ျပန္စဥ္းစားရျခင္းသည္ မလြယ္လွေပ။ ငယ္ဘ၀ အျဖစ္အပ်က္မ်ား မ်ားမ်ားစားစား မမွတ္မိေသာ္လည္း အငယ္ဆံုး တစ္ခုကို ေရြးရန္ ခက္၏။ အငယ္ဆံုးဟု တိတိက်က် ဆိုရန္ မလြယ္ေပ။ အငယ္ဆံုး ျဖစ္ႏိုင္ေသာ္လည္း ေျပာပေလာက္သည့္ အျဖစ္အပ်က္ ရွားပါးသည္။ တစ္ေန႔သ၌ အိမ္သို႔ အလည္လာသည့္ ဦးႀကီး တစ္ေယာက္က ႀကီးခေကြး ရမရ စစ္ေဆးသည့္ လူေတြ႔စာေမးပြဲ ေျဖဆိုရေသာေန႔ ေပၚလာရာ ထိုေန႔ကို ေရြးလိုက္သည္။

ငယ္စဥ္ဘ၀ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို အေဖႏွင့္သာ ကုန္ခဲ့သည္။ ႐ိုက္ႏွက္ေလ့ရွိေသာ အေမ့ထက္ ႐ိုက္ခဲေသာ အေဖ့ႏွင့္ ပို၍ နီးသြားျခင္း ျဖစ္မည္။ ေက်ာင္းမေနခင္ ယခုေခတ္ မူႀကိဳအရြယ္မွ စ၍ အေဖက သင္ပုန္းႀကီး သင္ေပးသည္။ စာလံုးေပါင္း ဖတ္တတ္မွ ေက်ာင္းတက္ရသည္။ သင္တန္း စခဲ့ပံုႏွင့္ သင္ယူခဲ့ရပံုတို႔ကို မမွတ္မိေတာ့ေပ။ ရင္ခြင္ပိုက္ အေဖ့မူႀကိဳ တက္ေနစဥ္ ပထမဆင့္ ကႀကီးခေကြး စာလံုးသိခ်ိန္၌ အေဖက အိမ္သို႔ အလည္လာသည့္ ဦးႀကီးကို ႂကြားသည္။
“ဒီေကာင္ ကႀကီးခေကြး ရသြားၿပီ။”
“မင့္ေကာင္ ၾကက္တူေရြးလို ရတာလား။ စာလံုး သိလား။ လာကြာ။ စမ္းၾကည့္ၾကေသးတာပါ့။”
ကႀကီး၊ ခေကြး၊ ဂငယ္ စည္သည္ကို အစဥ္အတိုင္း တစ္လံုးခ်င္း လက္ညႇိဳးႏွင့္ ေထာက္၍ “ဒါ ဘာလဲ” “ဒါ ဘာလဲ”ႏွင့္ ေမးသည္။ ဏႀကီး အထိ အစဥ္အတိုင္း ေမးသည္။ တ၀မ္းပူက်မွ ထဆင္ထူးကို ေက်ာ္ေမးသည္။ လွည့္ကြက္ တစ္ခ်က္သာ ရွိသည္။ မွန္ေအာင္ ေျဖႏိုင္၍ အေအာင္ေပးလိုက္သည္။
“မဆိုးဘူး။ အိမ္ကတူမ အစဥ္အတိုင္း ေထာက္ေမးလို႔ကေတာ့ တည့္ေနတာ။ ေက်ာ္ေထာက္လိုက္ရင္ . . . တန္းဆိုသြားတာပဲ။ နင့္ေမကလႊား . . . ဟား ဟား ဟား။”
ခုန္ေက်ာ္ကြက္ၾကား ေရွ႕ေရာက္လိုက္ ေနာက္ေရာက္လိုက္ ေမးမည္ ထင္ေသာ္လည္း စာေမးပြဲ လြယ္လြန္း၍ ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ မခ်င့္မရဲ ျဖစ္လိုက္ရေသးသည္။ ဘာဆုမွ မေမွ်ာ္လင့္ခဲ့သလို ရလည္း မရခဲ့ေပ။

ညအပူခ်ိန္ က်သြားေသာ္လည္း အိပ္မေပ်ာ္ေသးေပ။ ပို၍ ငယ္ေသာ တစ္ခုခု မွတ္မိဦးမည္လား။ ကႀကီးခေကြး မရခင္ စကားေျပာတတ္စ၊ ေဆာ့တတ္စ၊ သိတတ္စ အရြယ္မွ ေျပာပေလာက္စရာ တစ္ခုခုကို မွတ္မိသင့္သည္။ စဥ္းစား၍ မရေတာ့ေပ။

ေမြးေန႔ရွင္ ေလ့က်င့္ရန္ -
၁။ သင္မွတ္မိေသာ သင့္ဘ၀ အငယ္ဆံုးအရြယ္မွ အျဖစ္အပ်က္တို႔ကို စဥ္းစား၍ စိတ္၀င္စားဖြယ္ တစ္ခုကို တင္ျပပါ။
၂။ အထက္ပါအတိုင္း စဥ္းစား၍ မိဘ ဆရာ ဦးႀကီး ဦးေလး ေဒၚႀကီး ေဒၚေလး အစ္ကို အစ္မ စေသာ လူႀကီးသူမမ်ား၏ ဂုဏ္ေက်းဇူး၊ မိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္း သူငယ္ခ်င္းတို႔၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးတို႔ကို ဆင္ျခင္ပါ။
၃။ ပြားေနက်အတိုင္း အသက္ တစ္ရာ့ႏွစ္ဆယ္ထိတိုင္ေအာင္ ေန႔စဥ္ေန႔စဥ္ ဂုဏ္ေတာ္မ်ား မ်ားမ်ားပြားပါ။

 :)
ရွင္အာစာရ

No comments:

Post a Comment