ဂ်ဴလိုင္ ခုနစ္ရက္ထိတိုင္ သီတင္းတစ္ပတ္စာ ေဒသစံေတာ္ခ်ိန္ကိုက္ နာရီမ်ား
အာလံုးလိုလို အဆင္ေျပစြာ လည္ပတ္ခဲ့ၿပီးေနာက္ တနလၤာေန႔ ေဒသစံေတာ္ခ်ိန္
၁၅:၃၅၌ စကၤာပူၿမိဳ႕မွ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ ထြက္ခြာခဲ့ေသာ Y5 234 ေလယဥ္သည္
ဦးတည္ရာၿမိဳ႕သို႔ ဆိုက္ေရာက္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ခရီးသည္မ်ားႏွင့္အတူ
အဆင္မေျပမႈ အခ်ိဳ႕ကိုပါ ေလယာဥ္ေပၚမွ လွဲက်င္းသြန္ခ်လိုက္သည္။
ေရွးဦးစြာ ေလယာဥ္မယ္က ခရီးသည္တို႔ သိရမည့္ အခ်က္မ်ားကို အဂၤလိပ္ ျမန္မာ ႏွစ္ဘာသာျဖင့္ ေရးသားထားေသာ စာရြက္မ်ားကို တစ္ခ်က္ၿပီးတစ္ခ်က္ တစ္ရြက္ၿပီးတစ္ရြက္ ဖတ္ၾကားေၾကျငာသည္။ မႏၲေလးသုိ႔ ဆက္လက္ထြက္ခြာမည့္ ခရီးသည္မ်ား ေနာက္ဆံုးမွ ဆင္းရန္ေၾကျငာခ်က္ ပါ၀င္သည္ျဖစ္၍ ေစာင့္ရမည္။ ဆက္လက္ထြက္ခြာမည့္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး ေလယဥ္မွာ စကၤာပူ-ရန္ကုန္ ေလယာဥ္ပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ခရီးသည္မ်ား အားလံုးဆင္းေပးရမည္။ ေလယဥ္ကို သန္႔ရွင္းေရး လုပ္ရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ဟု ဆို၏။ စနစ္က်ပံုရသည္။ ေလယာဥ္မွ ဆင္း၍ ေလယာဥ္ကူးေျပာင္းဂိတ္သို႔ သြားရမည္။ ဆင္းသက္ထားေသာ ေလယာဥ္ႏွင့္ ေလယာဥ္ကူေျပာင္း ေစာင့္ဆိုင္းဂိတ္ မေ၀းေသာ္လည္း ကားႏွင့္ ပို႔ေပးသည္။ စနစ္ မဆိုးျပန္ေသး။ ႀကိဳပို႔ကားမွာ ရန္ကုန္ဂိတ္ဆံုး ခရီးသည္မ်ားကို အရင္ပို႔သည္။ မႏၲေလးသို႔ဆက္မည့္ ခရီးသည္မ်ား ေစာင့္ရေသးသည္။ သည္းခံရသည့္ စနစ္ျဖစ္ေသာ္လည္း ေစာင့္ရခ်ိန္ မၾကာလွ၍ ေတာ္ေသးသည္။ ေစာင့္ဆိုင္းဂိတ္သို႔ ကားေရာက္၍ ဆင္းသည္ႏွင့္ အဆင္မေျပမႈ ရွိေနသည္။ ေစာင့္ဆိုင္းဂိတ္ ေသာ့ပိတ္ထားသည္ျဖစ္၍ အုတ္အုတ္က်က္က်က္ ျဖစ္သြားသည္။ အလြန္အကၽြံ အေရးႀကီးသည္ဟုကား ၀န္ထမ္းတို႔က ယူဆၾကဟန္ မတူေပ။ ေသာ့ (သို႔) ေသာ့ကိုင္သူကို ရွာၾကသည္။ ဂိတ္မွားျခင္းေလေလာ။ ကူးေျပာင္းေစာင့္ဆိုင္းဂိတ္ မည္မွ် ရွိသည္ မသိေပ။ အေျခအေနကို အတိအက် မသိရေသာ္လည္း ဂိတ္မပြင့္သည္မွာ ေသခ်ာ၏။ ဘယ္လိုမွ မပြင့္ေတာ့ေပ။
ေနာက္ဆံုး၌ ၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္က “ဘိုးဒင္းဘက္ ပို႔လိုက္ကြာ”ဟု ေျပာသည္။ တိုက္႐ိုက္ထြက္ ခရီးသည္မ်ား ရွိရာသို႔ ပို႔ရန္ ညႊန္ၾကားသည္။ ကူးေျပာင္းခရီးသည္မ်ားသည္ ထြက္ခြာမည့္ ခရီးသည္မ်ားႏွင့္အတူ ေစာင့္ရမည္။ မႏၲေလး ခရီးသည္မ်ား ကားေပၚသို႔ ျပန္တက္ၾကရန္ ေၾကျငာသည္။ ခရီးသည္ ဆယ္ေရာက္သာ ရွိသည္ျဖစ္၍ သတင္းေပးရန္ လြယ္ကူသည္။ စကၤာပူမွ တ႐ုတ္လင္မယားတို႔ နားမလည္၍ ကားဆီသို႔ လက္ညႇိဳးထိုးလ်က္ ေက်ာကိုတြန္းကာ ကားေပၚတင္ေပးသည္။ ခရီးသည္မ်ား ၿငိမ္၀ပ္ေစလိုဟန္ တူ၏။
ကူးေျပာင္းခရီးသည္မ်ား မိနစ္ေလးဆယ္ခန္႔ ေစာင့္ရမည္ ဆိုေသာေၾကာင့္ ေငးရင္းေမာရင္း အခ်ိန္ျဖဳန္းရန္ ျပင္ဆင္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ငါးမိနစ္ခန္႔ၾကာေသာ္ ကူးေျပာင္းခရီးသည္မ်ားကို ျပန္ေခၚျပန္သည္။ ကူးေျပာင္းခရီးသည္မ်ား “ဘိုးဒင္းဂိတ္”၌ ေနရန္ အဆင္ေျပဟန္ မတူျပန္ေပ။ အေျပးအလႊား လိုက္လံ၍ လက္တို႔ကာ သတင္းေပးရသည္။ လူဆယ္ေရာက္ကို ျပန္စုရာ တစ္ေယာက္လိုေနသျဖင့္ လူသားစြမ္းအင္ကို အသံုးျပဳ၍ အေမာတေကာ လိုက္ရွာၾကျပန္သည္။ လူစံုသည္ႏွင့္ ႀကိဳပို႔ကား ျပန္ထြက္သည္။ “ေလယာဥ္ထဲ ထည့္ထားလိုက္ကြာ။”
ေလယာဥ္ သန္႔ရွင္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား မၿပီးဆံုးေသးလွ်င္ ကားေပၚမွာပင္ ထိုင္ေစာင့္ရမည္ဟု ထင္မိလိုက္ေသာ္လည္း ေစာင့္ရေတာ့မည္ မဟုတ္ေပ။ သန္႔ရွင္းေရး လုပ္သားမ်ား ေလယာဥ္ေပၚမွ ျပန္ဆင္းလာသည္ကို ကားေပၚမွ လွမ္းျမင္လိုက္ရသည္။ မႏၲေလး ခရီးသည္မ်ား ေလယာဥ္ထဲသို႔ ေစာစီးစြာ ျပန္၀င္ရန္ ရွိေသာေၾကာင့္ သန္႔ရွင္းေရး လုပ္ငန္းမ်ား မၿပီးေသးမီ သန္႔ရွင္းေရး လုပ္သားတို႔ ေမာင္းထုတ္ခံလိုက္ၾကရဟန္တူ၏။ သန္႔ရွင္းေရး မၿပီးေသးသည္မွာ ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း သဲလြန္စ ျပေနေသာ သိၾကားလံုးအခြံ တစ္ခ်ိဳ႕ကို သတိထားမိသည္။
ေနာက္ဆံုး၌ ေလယဥ္ထြက္ခြာရန္ တံခါးပိတ္လိုက္ၿပီးေနာက္ တံခါးျပန္ဖြင့္ရသည္။ လူၾကံဳ ပစၥည္းကမ္းလိုက္စရာ ရွိေသးသည္။ ခဏေစာင့္ရမည္။ အမွန္ပင္ ခဏသာ ၾကာသည္။ ထို႔ေနာက္ ထြက္ခြာသည္။ ေလယာဥ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ရထားကဲ့သို႔ ဥၾသဆြဲစရာ မလိုေပ။ ဂ်ံဳးဂ်ံဳး ဂ်က္ဂ်က္ . . . . .။
တံတားဦးေလဆိပ္ ဆင္းကာနီးေသာခါ ေလယာဥ္မယ္က သိမွတ္စရာမ်ားကို ဖတ္ၾကားေၾကျငာျပန္သည္။ စကၤာပူမွ ထြက္ခြာလာခဲ့ေသာ ခရီးသည္မ်ား လ၀က အရာရွိတို႔ထံ ႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္ အစစ္ခံရမည္ျဖစ္၍ ရန္ကုန္-မႏၲေလး ခရီးသည္မ်ား ဆင္းၿပီးခ်ိန္ထိ ေစာင့္ဆိုင္းၾကရန္ ေၾကျငာသည္။ ဆက္လက္ထြက္ခြာၾကရာ လ၀က အရာရွိမ်ားက ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ဦးစားေပး၍ အျမန္စစ္ေပးသည္။ ခရီးသည္ သိပ္မမ်ားေသာ္လည္း ေကာင္တာခြဲ၍ စစ္ေဆးေသာအခါ ႐ံုးတံဆိပ္တံုး မလံုမေလာက္ ျဖစ္ေနဟန္ တူ၏။ ဤမွာဘက္ ေကာင္တာမွ အရာရွိသည္“တံုးရၿပီ”ဟု ဟစ္ေအာ္ရင္း တံဆိပ္တံုးကို ဟိုမွာဘက္ ေကာင္တာသို႔ ၾကင္နာစြာ လွမ္းေပးသည္။ တံဆိပ္တံုးကို မွ်ေ၀သံုးစြဲၾက၏။ Caring and Sharingဟု ဘာသာျပန္ရမည္ ျဖစ္သည္။
ခရီးေဆာင္အိပ္မ်ား ယူရန္ ရွိေသးသည္။ ပစၥည္းမ်ား သည္ေဆာင္လာေသာ စက္ခါးပတ္ လည္ေနစဥ္ ခါးပတ္ေပၚမွ အိပ္မ်ားကို ရွာရသည္။ ေလဆိပ္၀န္ထမ္း တစ္ေယာက္ကလည္း ၾကင္နာစြာ ကူညီသည္။ “tag ကေလးေတြ ထားခဲ့ၿပီး အျပင္က ေအးေအးေဆးေဆး ေစာင့္ေနပါဘုရား။ တပည့္ေတာ္ ေရြးၿပီး ယူလာေပးပါ့မယ္ ဘုရား။” “ဟုတ္ပါ့မလား။ ငါ့တို႔ေတာင္ ကိုယ့္အိပ္ကိုယ္ ရွာရတာ မလြယ္ဘူး . . .။” “အဆင္ေျပပါတယ္ ဘုရား။ tagမွာပါတဲ့ နံပါတ္နဲ႔ တိုက္ၿပီး ယူခဲ့ပါမယ္ ဘုရား။ ႂကြ ႂကြ . . .။”
ျငင္းရန္ မသင့္ေတာ့ေပ။ အျပင္မွ ေစာင့္ေနလိုက္ၾကသည္။ ေစာင့္ရသည္မွာ ၾကာျမင့္လွသည္။ ေမွ်ာ္လင့္ထားသည္ထက္ နာရီ၀က္ခန္႔ ပိုၾကာသည္အထိ အိပ္မ်ားေရာက္မလာေသး၍ မေစာင့္ႏိုင္ေတာ့သျဖင့္ အတြင္းသို႔ ျပန္၀င္လိုက္သည္။ မည္သူမွ် မတားျမစ္ေပ။ ကူညီပါရေစဟု ေတာင္းပန္သည့္ ၀န္ထမ္းသည္ အိပ္ကို ရွာေနဆဲ ျဖစ္သည္။ အိပ္ ေတြ႔ပါၿပီ။ ခါးပတ္ေပၚမွာ အပတ္ေရမည္မွ် လည္ခဲ့ရသည္ မသိေပ။
ကားႀကိဳျဖင့္ တံတားဦးမွ မႏၲေလးသို႔ ခရီးဆက္ၾကျပန္သည္။ မႏၲေလး ခရီးသည္ ရဟန္းႏွစ္ပါးတို႔ ျပန္မည့္ေနရာမ်ားမွာ ၿမိဳ႕၏ အေရွ႕ထိပ္ႏွင့္ အေနာက္ထိပ္ တစ္ျခားစီျဖစ္ေနၿပီး အေနာက္သို႔ အရင္သြားသည္။ အေနာက္ေက်ာင္း ေရာက္သည္ႏွင့္ အခ်ိန္အနည္းငယ္ အတြင္း၌ ကိုးနာရီ ထိုးသည္ျဖစ္၍ ညမထြက္ရအမိန္႔ ရွိေနေသးသျဖင့္ အေရွ႕ေက်ာင္းသို႔ သြားခ်ိန္မရေတာ့ေပ။ အေရွ႕ေက်ာင္းေန ရဟန္းသည္ အေနာက္ေက်ာင္းမွာပင္ အာဂႏၲဳက အျဖစ္ တစ္ညကုန္ရန္ စီစဥ္ရေတာ့သည္။ အေနာက္ေက်ာင္း ရဟန္းမွာ အိပ္ရာမွန္ျဖစ္၍ တစ္ညတာ အဆင္ေျပမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အာဂႏၲဳက ရဟန္းအတြက္ အိပ္ရာေနရာ အသားမက်မႈ အခက္အခဲ ရွိႏိုင္သည္။
အာဂႏၲဳရဟန္း၏ အိပ္တစ္၀က္ ႏိုးတစ္၀က္ ညခ်မ္းသည္ ေက်ာင္းအနီးရွိ က်ဴးေက်ာ္ရပ္ကြက္မွ အမူးသမား၏ ဆဲသံဆူသံ စိန္ေခၚသံတို႔ေၾကာင့္ စိုစိုစည္စည္ ရွိေန၏။ အာဂႏၲဳက ရဟန္းသည္ ညမထြက္ရအမိန္႔ ထုတ္ျပန္သကဲ့သို႔ ညမဆူရအမိန္႔ ထုတ္ျပန္လွ်င္ ေကာင္းလိမ့္မည္ဟု စဥ္းစားရင္း . . . . .။
:)
ရွင္အာစာရ
(30-6-2014 to 7-7-2014)
ေရွးဦးစြာ ေလယာဥ္မယ္က ခရီးသည္တို႔ သိရမည့္ အခ်က္မ်ားကို အဂၤလိပ္ ျမန္မာ ႏွစ္ဘာသာျဖင့္ ေရးသားထားေသာ စာရြက္မ်ားကို တစ္ခ်က္ၿပီးတစ္ခ်က္ တစ္ရြက္ၿပီးတစ္ရြက္ ဖတ္ၾကားေၾကျငာသည္။ မႏၲေလးသုိ႔ ဆက္လက္ထြက္ခြာမည့္ ခရီးသည္မ်ား ေနာက္ဆံုးမွ ဆင္းရန္ေၾကျငာခ်က္ ပါ၀င္သည္ျဖစ္၍ ေစာင့္ရမည္။ ဆက္လက္ထြက္ခြာမည့္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး ေလယဥ္မွာ စကၤာပူ-ရန္ကုန္ ေလယာဥ္ပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ခရီးသည္မ်ား အားလံုးဆင္းေပးရမည္။ ေလယဥ္ကို သန္႔ရွင္းေရး လုပ္ရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ဟု ဆို၏။ စနစ္က်ပံုရသည္။ ေလယာဥ္မွ ဆင္း၍ ေလယာဥ္ကူးေျပာင္းဂိတ္သို႔ သြားရမည္။ ဆင္းသက္ထားေသာ ေလယာဥ္ႏွင့္ ေလယာဥ္ကူေျပာင္း ေစာင့္ဆိုင္းဂိတ္ မေ၀းေသာ္လည္း ကားႏွင့္ ပို႔ေပးသည္။ စနစ္ မဆိုးျပန္ေသး။ ႀကိဳပို႔ကားမွာ ရန္ကုန္ဂိတ္ဆံုး ခရီးသည္မ်ားကို အရင္ပို႔သည္။ မႏၲေလးသို႔ဆက္မည့္ ခရီးသည္မ်ား ေစာင့္ရေသးသည္။ သည္းခံရသည့္ စနစ္ျဖစ္ေသာ္လည္း ေစာင့္ရခ်ိန္ မၾကာလွ၍ ေတာ္ေသးသည္။ ေစာင့္ဆိုင္းဂိတ္သို႔ ကားေရာက္၍ ဆင္းသည္ႏွင့္ အဆင္မေျပမႈ ရွိေနသည္။ ေစာင့္ဆိုင္းဂိတ္ ေသာ့ပိတ္ထားသည္ျဖစ္၍ အုတ္အုတ္က်က္က်က္ ျဖစ္သြားသည္။ အလြန္အကၽြံ အေရးႀကီးသည္ဟုကား ၀န္ထမ္းတို႔က ယူဆၾကဟန္ မတူေပ။ ေသာ့ (သို႔) ေသာ့ကိုင္သူကို ရွာၾကသည္။ ဂိတ္မွားျခင္းေလေလာ။ ကူးေျပာင္းေစာင့္ဆိုင္းဂိတ္ မည္မွ် ရွိသည္ မသိေပ။ အေျခအေနကို အတိအက် မသိရေသာ္လည္း ဂိတ္မပြင့္သည္မွာ ေသခ်ာ၏။ ဘယ္လိုမွ မပြင့္ေတာ့ေပ။
ေနာက္ဆံုး၌ ၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္က “ဘိုးဒင္းဘက္ ပို႔လိုက္ကြာ”ဟု ေျပာသည္။ တိုက္႐ိုက္ထြက္ ခရီးသည္မ်ား ရွိရာသို႔ ပို႔ရန္ ညႊန္ၾကားသည္။ ကူးေျပာင္းခရီးသည္မ်ားသည္ ထြက္ခြာမည့္ ခရီးသည္မ်ားႏွင့္အတူ ေစာင့္ရမည္။ မႏၲေလး ခရီးသည္မ်ား ကားေပၚသို႔ ျပန္တက္ၾကရန္ ေၾကျငာသည္။ ခရီးသည္ ဆယ္ေရာက္သာ ရွိသည္ျဖစ္၍ သတင္းေပးရန္ လြယ္ကူသည္။ စကၤာပူမွ တ႐ုတ္လင္မယားတို႔ နားမလည္၍ ကားဆီသို႔ လက္ညႇိဳးထိုးလ်က္ ေက်ာကိုတြန္းကာ ကားေပၚတင္ေပးသည္။ ခရီးသည္မ်ား ၿငိမ္၀ပ္ေစလိုဟန္ တူ၏။
ကူးေျပာင္းခရီးသည္မ်ား မိနစ္ေလးဆယ္ခန္႔ ေစာင့္ရမည္ ဆိုေသာေၾကာင့္ ေငးရင္းေမာရင္း အခ်ိန္ျဖဳန္းရန္ ျပင္ဆင္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ငါးမိနစ္ခန္႔ၾကာေသာ္ ကူးေျပာင္းခရီးသည္မ်ားကို ျပန္ေခၚျပန္သည္။ ကူးေျပာင္းခရီးသည္မ်ား “ဘိုးဒင္းဂိတ္”၌ ေနရန္ အဆင္ေျပဟန္ မတူျပန္ေပ။ အေျပးအလႊား လိုက္လံ၍ လက္တို႔ကာ သတင္းေပးရသည္။ လူဆယ္ေရာက္ကို ျပန္စုရာ တစ္ေယာက္လိုေနသျဖင့္ လူသားစြမ္းအင္ကို အသံုးျပဳ၍ အေမာတေကာ လိုက္ရွာၾကျပန္သည္။ လူစံုသည္ႏွင့္ ႀကိဳပို႔ကား ျပန္ထြက္သည္။ “ေလယာဥ္ထဲ ထည့္ထားလိုက္ကြာ။”
ေလယာဥ္ သန္႔ရွင္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား မၿပီးဆံုးေသးလွ်င္ ကားေပၚမွာပင္ ထိုင္ေစာင့္ရမည္ဟု ထင္မိလိုက္ေသာ္လည္း ေစာင့္ရေတာ့မည္ မဟုတ္ေပ။ သန္႔ရွင္းေရး လုပ္သားမ်ား ေလယာဥ္ေပၚမွ ျပန္ဆင္းလာသည္ကို ကားေပၚမွ လွမ္းျမင္လိုက္ရသည္။ မႏၲေလး ခရီးသည္မ်ား ေလယာဥ္ထဲသို႔ ေစာစီးစြာ ျပန္၀င္ရန္ ရွိေသာေၾကာင့္ သန္႔ရွင္းေရး လုပ္ငန္းမ်ား မၿပီးေသးမီ သန္႔ရွင္းေရး လုပ္သားတို႔ ေမာင္းထုတ္ခံလိုက္ၾကရဟန္တူ၏။ သန္႔ရွင္းေရး မၿပီးေသးသည္မွာ ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း သဲလြန္စ ျပေနေသာ သိၾကားလံုးအခြံ တစ္ခ်ိဳ႕ကို သတိထားမိသည္။
ေနာက္ဆံုး၌ ေလယဥ္ထြက္ခြာရန္ တံခါးပိတ္လိုက္ၿပီးေနာက္ တံခါးျပန္ဖြင့္ရသည္။ လူၾကံဳ ပစၥည္းကမ္းလိုက္စရာ ရွိေသးသည္။ ခဏေစာင့္ရမည္။ အမွန္ပင္ ခဏသာ ၾကာသည္။ ထို႔ေနာက္ ထြက္ခြာသည္။ ေလယာဥ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ရထားကဲ့သို႔ ဥၾသဆြဲစရာ မလိုေပ။ ဂ်ံဳးဂ်ံဳး ဂ်က္ဂ်က္ . . . . .။
တံတားဦးေလဆိပ္ ဆင္းကာနီးေသာခါ ေလယာဥ္မယ္က သိမွတ္စရာမ်ားကို ဖတ္ၾကားေၾကျငာျပန္သည္။ စကၤာပူမွ ထြက္ခြာလာခဲ့ေသာ ခရီးသည္မ်ား လ၀က အရာရွိတို႔ထံ ႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္ အစစ္ခံရမည္ျဖစ္၍ ရန္ကုန္-မႏၲေလး ခရီးသည္မ်ား ဆင္းၿပီးခ်ိန္ထိ ေစာင့္ဆိုင္းၾကရန္ ေၾကျငာသည္။ ဆက္လက္ထြက္ခြာၾကရာ လ၀က အရာရွိမ်ားက ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ဦးစားေပး၍ အျမန္စစ္ေပးသည္။ ခရီးသည္ သိပ္မမ်ားေသာ္လည္း ေကာင္တာခြဲ၍ စစ္ေဆးေသာအခါ ႐ံုးတံဆိပ္တံုး မလံုမေလာက္ ျဖစ္ေနဟန္ တူ၏။ ဤမွာဘက္ ေကာင္တာမွ အရာရွိသည္“တံုးရၿပီ”ဟု ဟစ္ေအာ္ရင္း တံဆိပ္တံုးကို ဟိုမွာဘက္ ေကာင္တာသို႔ ၾကင္နာစြာ လွမ္းေပးသည္။ တံဆိပ္တံုးကို မွ်ေ၀သံုးစြဲၾက၏။ Caring and Sharingဟု ဘာသာျပန္ရမည္ ျဖစ္သည္။
ခရီးေဆာင္အိပ္မ်ား ယူရန္ ရွိေသးသည္။ ပစၥည္းမ်ား သည္ေဆာင္လာေသာ စက္ခါးပတ္ လည္ေနစဥ္ ခါးပတ္ေပၚမွ အိပ္မ်ားကို ရွာရသည္။ ေလဆိပ္၀န္ထမ္း တစ္ေယာက္ကလည္း ၾကင္နာစြာ ကူညီသည္။ “tag ကေလးေတြ ထားခဲ့ၿပီး အျပင္က ေအးေအးေဆးေဆး ေစာင့္ေနပါဘုရား။ တပည့္ေတာ္ ေရြးၿပီး ယူလာေပးပါ့မယ္ ဘုရား။” “ဟုတ္ပါ့မလား။ ငါ့တို႔ေတာင္ ကိုယ့္အိပ္ကိုယ္ ရွာရတာ မလြယ္ဘူး . . .။” “အဆင္ေျပပါတယ္ ဘုရား။ tagမွာပါတဲ့ နံပါတ္နဲ႔ တိုက္ၿပီး ယူခဲ့ပါမယ္ ဘုရား။ ႂကြ ႂကြ . . .။”
ျငင္းရန္ မသင့္ေတာ့ေပ။ အျပင္မွ ေစာင့္ေနလိုက္ၾကသည္။ ေစာင့္ရသည္မွာ ၾကာျမင့္လွသည္။ ေမွ်ာ္လင့္ထားသည္ထက္ နာရီ၀က္ခန္႔ ပိုၾကာသည္အထိ အိပ္မ်ားေရာက္မလာေသး၍ မေစာင့္ႏိုင္ေတာ့သျဖင့္ အတြင္းသို႔ ျပန္၀င္လိုက္သည္။ မည္သူမွ် မတားျမစ္ေပ။ ကူညီပါရေစဟု ေတာင္းပန္သည့္ ၀န္ထမ္းသည္ အိပ္ကို ရွာေနဆဲ ျဖစ္သည္။ အိပ္ ေတြ႔ပါၿပီ။ ခါးပတ္ေပၚမွာ အပတ္ေရမည္မွ် လည္ခဲ့ရသည္ မသိေပ။
ကားႀကိဳျဖင့္ တံတားဦးမွ မႏၲေလးသို႔ ခရီးဆက္ၾကျပန္သည္။ မႏၲေလး ခရီးသည္ ရဟန္းႏွစ္ပါးတို႔ ျပန္မည့္ေနရာမ်ားမွာ ၿမိဳ႕၏ အေရွ႕ထိပ္ႏွင့္ အေနာက္ထိပ္ တစ္ျခားစီျဖစ္ေနၿပီး အေနာက္သို႔ အရင္သြားသည္။ အေနာက္ေက်ာင္း ေရာက္သည္ႏွင့္ အခ်ိန္အနည္းငယ္ အတြင္း၌ ကိုးနာရီ ထိုးသည္ျဖစ္၍ ညမထြက္ရအမိန္႔ ရွိေနေသးသျဖင့္ အေရွ႕ေက်ာင္းသို႔ သြားခ်ိန္မရေတာ့ေပ။ အေရွ႕ေက်ာင္းေန ရဟန္းသည္ အေနာက္ေက်ာင္းမွာပင္ အာဂႏၲဳက အျဖစ္ တစ္ညကုန္ရန္ စီစဥ္ရေတာ့သည္။ အေနာက္ေက်ာင္း ရဟန္းမွာ အိပ္ရာမွန္ျဖစ္၍ တစ္ညတာ အဆင္ေျပမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အာဂႏၲဳက ရဟန္းအတြက္ အိပ္ရာေနရာ အသားမက်မႈ အခက္အခဲ ရွိႏိုင္သည္။
အာဂႏၲဳရဟန္း၏ အိပ္တစ္၀က္ ႏိုးတစ္၀က္ ညခ်မ္းသည္ ေက်ာင္းအနီးရွိ က်ဴးေက်ာ္ရပ္ကြက္မွ အမူးသမား၏ ဆဲသံဆူသံ စိန္ေခၚသံတို႔ေၾကာင့္ စိုစိုစည္စည္ ရွိေန၏။ အာဂႏၲဳက ရဟန္းသည္ ညမထြက္ရအမိန္႔ ထုတ္ျပန္သကဲ့သို႔ ညမဆူရအမိန္႔ ထုတ္ျပန္လွ်င္ ေကာင္းလိမ့္မည္ဟု စဥ္းစားရင္း . . . . .။
:)
ရွင္အာစာရ
(30-6-2014 to 7-7-2014)
No comments:
Post a Comment