Wednesday, January 25, 2012

လကၤာထဲက ဇာတ္ (၃)



ဒုတိယပိုင္း သံေ၀ဂခန္း
ကပၸကာမႏၲနခန္း

ၿမိဳ႕သစ္တည္ေထာင္၍ တရားသျဖင့္ မင္းျပဳေတာ္မူေသာ မဃေဒ၀ မင္းႀကီးသည္ သူငယ္ဘ၀၊ အိမ္ေရွ႕စံဘ၀တို႔၌ ႏွစ္ေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္စီ ေနခဲ့ေၾကာင္း၊ မင္းစည္းစိမ္ကိုလည္း ႏွစ္ေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ ၾကာေအာင္ပင္ ခံစားခဲ့ေၾကာင္း ျပဆို၏။ မင္းႀကီးသည္ “ငါ့ ဦးေခါင္းမွာ ဆံပင္ျဖဴ ေတြ႔လွ်င္ ငါ့ကို ျပပါ”ဟု ဆတၱာသည္ကို မွာၾကားထားေၾကာင္း ျပဆို၏။ လကၤာ(၃)ပိုဒ္ ပါ၀င္သည္။

ကပၸကာေရာစနခန္း

မဃေဒ၀ မင္းႀကီး၏ ဆတၱာသည္သည္ မင္းႀကီး၏ ဦးေခါင္း၌ ဆံပင္ျဖဴတစ္ပင္ ေတြ႔ရေသာအခါ မင္းႀကီး၏ မိန္႔ၾကားထားခ်က္အရ အေျခအေနကို မင္းႀကီးအား ေလွ်ာက္ထားေနဟန္ ဖြဲ႔ဆိုထား၏။ ဆံျဖဴတစ္ပင္ ေတြ႔ရခ်ိန္၌ မင္းႀကီးသည္ သက္ေတာ္ (၂၅၂၀၀၀)ႏွစ္ ရွိၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သတိေပး ေလွ်ာက္ထားေနဟန္ ေရးဖြဲ႔ထား၏။ လကၤာ(၅)ပိုဒ္ ပါ၀င္သည္။

ပလိတဒႆနခန္း

မဃေဒ၀ မင္းႀကီးက ဆတၱာသည္ကို ဆံပင္ျဖဴ ႏႈတ္ျပရန္ မိန္႔ဆိုေတာ္မူပံု၊ ဆတၱာသည္က ဆံပင္ျဖဴကို ႏႈတ္ယူ၍ မင္းႀကီးအား ဆက္သပံုတို႔ကို လကၤာ(၂)ပိုဒ္ျဖင့္ ဖြဲ႔ဆိုထားသည္။

အတၱစိႏၲာခန္း

ဆံျဖဴတစ္ပင္ ေတြ႔လိုက္ရေသာ မင္းႀကီး မရဏႆတိကမၼ႒ာန္း ပြားမ်ားေနပံု၊ ကိေလသာကာမ၏ အျပစ္ကို ဆင္ျခင္ေတာ္မူပံုတို႔ကို လကၤာ(၃၃)ပိုဒ္ျဖင့္ ဖြဲ႔ဆိုထား၏။

သံေ၀ဂါကာရခန္း

မိမိဦးေခါင္းမွ ဆံျဖဴတစ္ပင္ကို ေတြ႔ျမင္ရေသာ မင္းႀကီး ထိတ္လန္႔သံေ၀ဂ ရေနပံုကို လကၤာ(၇)ပိုဒ္ျဖင့္ သ႐ုပ္ေဖာ္ ဖြဲ႔ဆိုထား၏။

ဥဒါနာ၀စနခန္း

ဆံပင္ျဖဴေၾကာင့္ သံေ၀ဂရေသာ မင္းႀကီးက “ေတာထြက္ေတာ္မူၾကေသာ ေရွးမင္းတို႔ကဲ့သို႔ ထီးနန္းစြန္႔၍ ေတာထြက္ရဟန္းျပဳေတာ့မည္”ဟု အခိုင္အမာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်၍ ဥဒါန္းက်ဴးရင့္လိုက္ဟန္ ဖြဲ႔ဆိုထား၏။ လကၤာ(၁)သာ ပါ၀င္သည္။

ဤသို႔လွ်င္ ဒုတိယပိုင္း၌ အခန္း(၆)ခန္း၊ လကၤာ(၇၂)ပိုဒ္ ပါ၀င္၏။


တတိယပိုင္း ပုေတၱာ၀ါဒခန္း
ဆုေတာ္ေပးခန္း

မဃေဒ၀ မင္းႀကီးက ဆံပင္ျဖဴႏႈတ္၍ ဆက္သေသာ ဆတၱာသည္အား အခြန္တစ္သိန္းထြက္ေသာ ရြာႀကီးႏွင့္အတူ ဆုေတာ္လာဘ္ေတာ္မ်ား ေပးသနားေတာ္မူပံုကို လကၤာ(၉)ပိုဒ္ျဖင့္ ဖြဲ႔ဆိုထား၏။

ပုတၱာေရာစနခန္း

ေတာထြက္ရန္ ဆံုးျဖတ္ထားေသာ မဃေဒ၀ မင္းႀကီးက သားေတာ္ အိမ္ေရွ႕မင္းသားကို ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္သို႔ ဆင့္ေခၚေတာ္မူပံုကို လကၤာ(၇)ပိုဒ္ျဖင့္ ျပဆိုထား၏။

ပုေတၱာ၀ါဒခန္း

ေတာထြက္ေတာ့မည့္ မဃေဒ၀ မင္းႀကီးက သားေတာ္ အိမ္ေရွ႕မင္းသားကို ေခၚ၍ မိမိ ေတာထြက္မည့္အေၾကာင္း အသိေပး ေျပာၾကားေနပံု၊ ေလာကေရး ဓမၼေရးတို႔ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ အေၾကာင္းအရာတို႔ကို ျပကာ ဆံုးမေနပံုတို႔ကို လကၤာ(၁၂၆)ပိုဒ္ျဖင့္ ဖြဲ႔ဆိုထား၏။ လိုက္နာဖြယ္၊ ေရွာင္ၾကဥ္ဖြယ္၊ သိမွတ္ဖြယ္တို႔ စံုစံုလင္လင္ ညႊန္ျပဆံုးမေနဟန္ ေရးဖြဲ႔ထား၏။ အက်ယ္ဆံုးျဖစ္ေသာ ဤ အခန္းခြဲ၌ ဆရာေတာ္၏ စြယ္စံုရ အရည္အခ်င္းကို အထင္ရွားဆံုး ေတြ႔ရ၏။ မဃေဒ၀လကၤာသစ္၏ ျပည့္စံုခန္႔ျငားမႈကို ဤ အခန္းက သက္ေသထူေန၏။

ဤသို႔လွ်င္ တတိယပိုင္း၌ အခန္းခြဲ (၃)ခန္း၊ လကၤာ (၁၇၈)ပိုဒ္ ပါ၀င္၏။

စတုတၳပိုင္း အမေစၥာ၀ါဒခန္း
အမစၥာပုစၧနခန္း

မဃေဒ၀မင္းႀကီး ေတာထြက္မည့္ အေရးကို ၾကားသိရေသာ အမတ္တို႔က မင္းႀကီးထံ ခ်ဥ္းကပ္၍ ေတာထြက္ရျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းကို ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားၾကဟန္ လကၤာ(၉)ပိုဒ္ျဖင့္ သ႐ုပ္ေဖာ္ ေရးဖြဲ႔ထား၏။

ဓမၼေဒသနာခန္း

မဃေဒ၀ မင္းႀကီးက ဆံပင္ျဖဴကို ျပ၍ “ငါ့ ဦးေခါင္းမွာ ဆံပင္ ျဖဴလာၿပီ။ ေသမင္းတမန္ ငါ့ထံ ေရာက္လာၿပီ။ ငါ ေတာထြက္ခ်ိန္ တန္ေလၿပီ”ဟု အမတ္တို႔ကို မိန္႔ေတာ္မူပံု၊ ေလာကေရး ဓမၼေရးတို႔ႏွင့္ စပ္၍ အမတ္တို႔ကို ဆံုးမေတာ္မူပံုတို႔ကို လကၤာ(၂၂)ပိုဒ္ျဖင့္ ဖြဲ႔ဆိုထား၏။

အမေစၥာ၀ါဒခန္း

မဃေဒ၀ မင္းႀကီးက အမတ္တို႔ကို ေတာမထြက္မီ ဆံုးမၾသ၀ါဒ ေပးေနဟန္ ဖြဲ႔ဆိုထား၏။ လကၤာ(၃၇)ပိုဒ္ ပါ၀င္၏။

အမေစၥာ၀ါဒခန္း၌ ေရးဖြဲ႔လိုေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ဓမၼေဒသနာခန္း၌ ထည့္သြင္းႏိုင္၏။ ေယဘုယ်အားျဖင့္ တရားေဟာျခင္း (ဓမၼေဒသနာ)ႏွင့္ ၾသ၀ါဒေပးျခင္း (ၾသ၀ါဒ)တို႔မွာ အဓိပၸာယ္ တူ၏။ သို႔ေသာ္ ခန္႔ျငားမႈ ရွိေစရန္ တစ္ခန္းခြဲျခင္း ျဖစ္မည္ထင္ရ၏။ အမေစၥာ၀ါဒခန္းကို အ၀ိနာဘာ၀နည္း၊ အတၳာပတၱိနည္းျဖင့္ ယူ၍ ေရးဖြဲ႔ေၾကာင္း လကၤာစာပိုဒ္ (၃၆၁)၌ ဆရာေတာ္ ကိုယ္တိုင္ ျပဆိုထား၏။ အမတ္တို႔ကို တရားေဟာေၾကာင္း အ႒ကထာ၌ မဆိုဘဲ ဆရာေတာ္က ျဖည့္စြက္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ထို႔အတူပင္ မဃေဒ၀လကၤာသစ္ က်မ္းစာတစ္ခုလံုး၌ ဆရာေတာ္၏ ဉာဏ္ကြန္႔ျမဴးမႈ အားလံုးကိုလည္း အ၀ိနာဘာ၀နည္း၊ အတၳာပတၱိနည္းဟုသာ မွတ္ရေပမည္။

ေဒ၀ိေယာ၀ါဒခန္း

ေတာထြက္ေတာ့မည့္ မဃေဒ၀ မင္းႀကီးက မိဖုရားတို႔ကို ေတာမထြက္မီ ဆံုးမေနဟန္ကိုလည္း အ၀ိနာဘာ၀နည္းျဖင့္ ယူ၍ အက်ယ္ေရးဖြဲ႔ျပန္၏။ ထိုသို႔ ဆံုးမေနဟန္ကို လကၤာ(၁၈)ပိုဒ္ျဖင့္ ဖြဲ႔ဆိုသည္။

ဤသို႔လွ်င္ စတုတၳပိုင္း၌ အခန္းခြဲ (၄)ခန္း၊ လကၤာ (၈၅)ပိုဒ္ ပါ၀င္၏။

ပဉၥမပိုင္း ျဗဟၼစရိယခန္း

ေတာထြက္ခန္း

ဆံပင္ျဖဴကို သံေ၀ဂယူ၍ ေတာထြက္ရဟန္းျပဳေသာ မဃေဒ၀ သူျမတ္ ရဟန္းေကာင္း ရဟန္းျမတ္ ျဖစ္ပံုကို အမႊမ္းတင္ ဖြဲ႔ဆိုထား၏။ မဃေဒ၀ ရဟန္းျမတ္၏ ဂုဏ္ကို ေပၚလြင္ေစရန္ ရဟန္းယုတ္၊ ရဟန္းပ်က္တို႔၏ သေဘာကိုပါ ထည့္သြင္း ဖြဲ႔ဆိုထား၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အျဖဴေပၚ အမဲတင္သကဲ့သို႔ မဃေဒ၀ ရဟန္းျမတ္၏ စင္ၾကယ္မႈ ေပၚလြင္၏။ လကၤာ (၁၉)ပိုဒ္ ပါ၀င္သည္။

ျဗဟၼစရိယ၀ိဟာရခန္း

မဃေဒ၀ ရဟန္းျမတ္ ျဗာဟၼ၀ိဟာရတရား ေလးပါး က်င့္သံုး၍ ျဗဟၼာ့ျပည္သို႔ လားရပံုကို လကၤာ(၁၄)ပိုဒ္ျဖင့္ ဖြဲ႔ဆိုထား၏။

အပါယ္ဘံုခန္း

အေၾကာင္း အကုသိုလ္ကံႏွင့္ အက်ိဳး ဒုဂၢတိကို တြဲစပ္ျပထား၏။ အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ လားေရာက္ရာျဖစ္ေသာ အပါယ္ဘံုတို႔ကို လကၤာ(၁၉)ပိုဒ္ျဖင့္ ထိတ္လန္႔ဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ ဖြဲ႔ဆိုျပ၏။

ကာမာ၀စရနတ္ဘံုခန္း

ေကာင္းမႈျပဳသူတို႔ ခံစားရေသာ နတ္ခ်မ္းသာကို လကၤာ(၉)ပိုဒ္ျဖင့္ အားက်ဖြယ္ အမႊမ္းတင္ ဖြဲ႔ဆိုထား၏။

႐ူပါ၀စရျဗဟၼာ့ဘံုခန္း

႐ူပစ်ာန္ရေအာင္ ပြားမ်ားပံုႏွင့္ ႐ူပစ်ာန္ရ ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ လားေရာက္ရာ ႐ူပျဗဟၼဘံု အေၾကာင္းကို ထိုထို ႐ူပျဗဟၼာတို႔၏ သက္တမ္း အသီးသီးႏွင့္တကြ ဖြဲ႔ဆိုျပ၏။ လကၤာ(၇)ပိုဒ္ ပါ၀င္သည္။

အ႐ူပါ၀စရျဗဟၼဘံုခန္း

အ႐ူပစ်ာန္ရေအာင္ ပြားမ်ားပံုႏွင့္ အ႐ူပစ်ာန္ရ ပုဂၢိဳလ္တို႔၏  လားေရာက္ရာ အ႐ူပျဗဟၼဘံုတို႔ကို လကၤာ(၂)ပိုဒ္ျဖင့္ ဖြဲ႔ဆိုျပ၏။

ကာမဘူမိသံသႏၵနခန္း

ေတာထြက္ တရားက်င့္၍ စ်ာန္ရေသာ မဃေဒ၀ သူျမတ္ ေ၀ဟပၹိဳလ္ဘံု၌ ျဖစ္ရပံု၊ မဃေဒ၀ ျဗဟၼာမင္းသည္ အျခား ျဗဟၼာတို႔ကဲ့သို႔ ျဗဟၼာ့စည္းစိမ္ကိုသာ ခံစားမေနဘဲ ပါရမီဆယ္ပါး ျဖည့္က်င့္ေနပံုတို႔ကို လကၤာ(၃)ပိုဒ္ျဖင့္ ဖြဲ႔ဆိုထား၏။

ဤသို႔လွ်င္ ပဉၥမပိုင္း၌ အခန္းခြဲ (၇)ခန္း၊ လကၤာ(၇၃)ပိုဒ္ ပါ၀င္၏။

(ဆက္ရန္ . . . . .)

:)
ရွင္အာစာရ

No comments:

Post a Comment