Thursday, December 29, 2011

ေလာေပါ


ေပါေလာဆိုရင္ေတာ့ ျမန္မာလို အဓိပၸာယ္ရွင္းပါတယ္။ ခုဟာက ေလာေပါဆိုေတာ့ တ႐ုတ္နာမည္လား မသိပါဘူး။ ဟုတ္ပါတယ္။ သူက ျပည္ႀကီးဖြား တ႐ုတ္အစစ္ႀကီးပါ။ နည္းနည္း သြပ္ေခ်ာင္ေခ်ာင္ ေပါေတာေတာလို႔ အမ်ားက ေျပာၾကပါတယ္။ သူနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ မွတ္သားစရာ တစ္ခုကို ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါး (ဦးကု႑လ၊ အေသာကာရာမေက်ာင္းတိုက္၊ မစိုးရိမ္ေက်းရြာ၊ ဒီပဲယင္းၿမိဳ႕နယ္) အမိန္႔ရွိလို႔ သိရတာပါ။

အဲဒီတုန္းက ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အသံမစဲ မဟာပ႒ာန္းပြဲေတြ ေတာ္ေတာ္ေလး ေခတ္စားခဲ့ပါတယ္။ ေန႔ညဆက္တိုက္ ရက္ရွည္ရြတ္ၾကတာပါ။ ခုနစ္ရက္ထိ ရြတ္တာ ေတြ႔ဖူးပါတယ္။ ဒီထက္ၾကာေအာင္ ရြတ္ၾကတာလည္း ရွိတယ္လို႔ ၾကားဖူးပါတယ္။ ပ႒ာန္းပြဲ တစ္ခု ဖြင့္တဲ့ပြဲမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးက အဖြင့္ၾသ၀ါဒ မိန္႔ၾကားပါတယ္။

“ပ႒ာန္းပြဲေတြ ေနရာတကာမွာ လုပ္ေနၾကတာဆိုေတာ့ ပ႒ာန္းအေၾကာင္း ေျပာၾကေဟာၾကတာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သိၿပီးသား ျဖစ္ေနၾကပါၿပီ။ တပည့္ေတာ္ကို အဖြင့္ၾသ၀ါဒေပးပါ ဆိုလို႔သာ ေျပာရမွာ အထူးအေထြ မေျပာတတ္ပါဘူး။ ဘာေျပာရမလဲ စဥ္းစားရင္းနဲ႔ တ႐ုတ္ႀကီး ေလာေပါအေၾကာင္း သတိရမိတယ္။

ေရဦးက တ႐ုတ္ႀကီး ေလာေပါ။ သူက ခပ္ေပါေပါ။ ႐ူးတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ေလာေပါႀကီးက ဗုဒၶဘာသာ မဟုတ္ေပမယ့္ ဗုဒၶဘာသာ မိတ္ေဆြေတြနဲ႔ ဆက္ဆံေနတာဆိုေတာ့ ပ႒ာန္းအက်ိဳး ခံစားလိုက္ရတယ္။

ဘာသာေရး လိုက္စားတဲ့ သူ႔ မိတ္ေဆြေတြက ပ႒ာန္းရြတ္ရင္ ကုသိုလ္ရတယ္၊ စီးပြားတက္တယ္၊ ေဘးကင္းတယ္ ဆိုေတာ့ ေလာေပါႀကီး ပ႒ာန္းရြတ္ဖို႔ စိတ္၀င္စားလာတယ္။ ဒါနဲ႔ သူ႔ကို ပ႒ာန္းသင္ေပးဖို႔ ေျပာတယ္။ မိတ္ေဆြေတြကလည္း သင္ေပးပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ မဟုတ္တဲ့ ဘုရားေ၀း တရားေ၀း တ႐ုတ္ႀကီးက ပ႒ာန္းရြတ္ခ်င္တာဆိုေတာ့ ပိုၿပီးေတာ့ သင္ေပးခ်င္ၾကတာေပါ့။ ေပါသြပ္သြပ္ ျဖစ္ေနတဲ့လူကို ကုသိုလ္ရေစခ်င္တဲ့ ေစနတာလည္း ပါမွာေပါ့ေလ။ ပ႒ာန္းသင္ေပးၾကတယ္။ တ႐ုတ္လည္း တ႐ုတ္၊ ဗုဒၶဘာသာလည္း မဟုတ္၊ ဓာတ္ခံကလည္း ေပါေတာေတာဆိုေတာ့ သင္ေပးရတာ ခက္တာေပါ့။ ပစၥယုေဒၵသ ပစၥည္းအက်ဥ္းကို သံုးေလးလ ႏႈတ္တိုက္ သင္ေပးတာေတာင္ မရႏိုင္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ေနေတာ့ဆိုၿပီး ရသေလာက္နဲ႔ပဲ ရပ္လိုက္ၾကရတယ္။ အစ သံုးပစၥည္းနဲ႔ပဲ ပ႒ာန္းစာေမးပြဲ အေအာင္ေပးလိုက္ၾကရတယ္။ ေဟတုပစၥေယာ၊ အာရမၼဏပစၥေယာ၊ အဓိပတိပစၥေယာ။ ဒါပဲ။

ေလာေပါႀကီး အဲဒီသံုးပစၥည္းပဲ ရြတ္တယ္။ ေန႔လည္းရြတ္၊ ညလည္းရြတ္၊ စိတ္ကူးေပါက္တိုင္းရြတ္။ စိတ္႐ူးေပါက္ရင္လည္း ရြတ္တာပဲ။ တစ္ညေတာ့ အိပ္ယာထဲ ပ႒ာန္းရြတ္ေနတယ္။ သံုးပစၥည္းထဲပဲ အျပန္ျပန္ အလွန္လွန္ ရြတ္ေနတာ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူ႔အိမ္ထဲ သူခိုး ၀င္လာတယ္။ ေလာေပါႀကီးလည္း သူ႔စ်ာန္နဲ႔သူ ရြတ္ေနတယ္။ တ႐ုတ္မို႔ စကားမပီရတဲ့ၾကားထဲ လူက ေတာ္ေတာ္ဆိုေတာ့ ကေပါက္တိကေပါက္ခ်ာေတြ ျဖစ္ကုန္တယ္။

ေဟ့လူ ပစ္မယ္ေနာ၊ အားရပါးရ ပစ္မယ္ေနာ၊ မထိတထိ ပစ္မယ္ေနာ။

ေလာေပါႀကီး ပ႒ာန္းရြတ္ေနတာ သူခိုးက သူကို ပစ္မယ္ေျပာတယ္ထင္လို႔ ေၾကာက္ၿပီး ထြက္ေျပးသြားတယ္။

ပ႒ာန္းက တကယ္စြမ္းပါတယ္။ ေပါေတာေတာ တ႐ုတ္ႀကီး ဟုတ္တိပတ္တိ ရြတ္တာ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ေတာင္ သူခိုးေဘးက လြတ္ခဲ့ပါေသးတယ္။ အရွင္ဘုရားတို႔ ေစတနာထားၿပီး ယံုၾကည္ၾကည္နဲ႔ ရြတ္ၾကပါ။ ပါးစပ္ ဆီစို႐ံု လုပ္တာမ်ိဳး မျဖစ္ၾကပါေစနဲ႔။”

ဆရာေတာ္ႀကီး အမိန္႔ရွိတဲ့ ပါးစပ္ဆီီစိုဆိုတာ စားေပါက္ထြင္တာကို ေျပာတာပါ။ ပ႒ာန္းပြဲေတြထဲက ထြက္လာတဲ့ စားေပါက္ေတြထဲမွာ ေကာင္းတဲ့ဘက္ကၾကည့္ရင္ ေကာင္းတာေတြလည္း ပါပါတယ္။ ပ႒ာန္းအက်ိဳး၊ သာသနာျပဳဆိုတာေတြ ထားပါဦး။ ျမင္သာတာကိုပဲ ၾကည့္ရေအာင္ပါ။ ပ႒ာန္းပြဲေတြမွာ ပ႒ာန္းရြတ္ၾကတာက ၿမိဳ႕စာသင္တိုက္ေတြမွာ စာသင္ေနၾကတဲ့ စာသင္သား ကိုရင္ေတြ ဦးဇင္းေတြပဲ မ်ားပါတယ္။ ဒီေတာ့ အမ်ားအားျဖင့္ သူတို႔ ေက်ာင္းပိတ္ခ်ိန္ ေႏြရာသီမွာ ပ႒ာန္းပြဲေတြ လုပ္ၾကပါတယ္။ ပ႒ာန္းသိမ္းပြဲေတြမွာ ေငြးေၾကး န၀ကမၼလွဴၾကေတာ့ စာသင္သားေတြ စရိတ္ရတာေပါ့။ စာသင္သားေတြမွာ စရိတ္ရဖို႔ လြယ္တာမွတ္လို႔။ ဒါက ေကာင္းက်ိဳး။ မသင့္ေတာ္တာေတြလည္း ပါတာေပါ့။

ေနာက္တစ္ခုက ဆရာေတာ္ႀကီးက စားခန္းေသာက္ခန္း၊ ဆြမ္းကြမ္းကိစၥကို တိုက္႐ိုက္ရည္ရြယ္တာပါ။ ပ႒ာန္းပြဲအတြင္း ပ႒ာန္းရြတ္ သံဃာေတြ ဆြမ္းဟင္းေကာင္းေကာင္း ဘုဥ္းေပးၾကရတာကို ေျပာတာပါ။ ဆြမ္းဟင္းေတြ ေကာင္းလြန္းလို႔ တစ္ခ်ိဳ႕ရြာသားေတြကေတာင္ အေျပာင္အပ်က္ သေဘာနဲ႔ သေရာ္ၾကပါေသးတယ္။ “တပည့္ေတာ္တို႔ ရြာမွာ ပ႒ာန္းပြဲေတြ က်င္းပလာတာ ႏွစ္ေတြလည္း မနည္းေတာ့ဘူး ဘုရား။ တပည့္ေတာ္ သတိထားမိတယ္ . . .။ အသံမစဲ ပ႒ာန္းပြဲေတြၿပီးရင္ ၾကက္တြန္သံ တိတ္တိတ္သြားတယ္”တဲ့။ ဆင္ျခင္စရာပါ။

ဦးေလာေပါနဲ႔ စပ္မိလို႔ ေျပာစရာ ဒါပါပဲ။

ဒါေပမယ့္ မိပုဆိုတဲ့ တ႐ုတ္မေလး တစ္ေယာက္က ပ႒ာန္းျမန္မာျပန္ ဖတ္ခ်င္တယ္ဆိုလို႔ ဆက္လိုက္ပါအံုးမယ္။

၁။ ေဟတုပစၥေယာ
ဟိတ္ျဖစ္၍ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား၊

၂။ အာရမၼဏပစၥေယာ
အာ႐ံုျဖစ္၍ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား၊

၃။ အဓိပတိပစၥေယာ
အႀကီးအမႉးျဖစ္၍ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား၊

၄။ အနႏၲရပစၥေယာ
အျခားမဲ့ျဖစ္၍ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား၊

၅။ သမနႏၲရပစၥေယာ
ေကာင္းစြာ အျခားမဲ့ျဖစ္၍ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား၊

၆။ သဟဇာတပစၥေယာ
အတူတကြျဖစ္၍ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား၊

၇။ အညမညပစၥေယာ
အခ်င္းခ်င္းျဖစ္၍ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား၊

၈။ နိႆယပစၥေယာ
မွီရာျဖစ္၍ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား၊

၉။ ဥပနိႆယပစၥေယာ
အားႀကီးေသာမွီရာ ျဖစ္၍ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား၊

၁၀။ ပုေရဇာတပစၥေယာ
ေရွးဦးျဖစ္၍ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား၊

၁၁။ ပစၧာဇာတပစၥေယာ
ေနာက္မွျဖစ္၍ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား၊

၁၂။ အာေသ၀နပစၥေယာ
အဖန္ဖန္ ထံုအပ္သည္ျဖစ္၍ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား၊

၁၃။ ကမၼပစၥေယာ
ကံျဖစ္၍ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား၊

၁၄။ ၀ိပါကပစၥေယာ
အက်ိဳးျဖစ္၍ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား၊

၁၅။ အာဟာရပစၥေယာ
ေထာက္ပံ့တတ္သည္ျဖစ္၍ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား၊

၁၆။ ဣၿႏၵိယပစၥေယာ
အစိုးရသည္ျဖစ္၍ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား၊

၁၇။ စ်ာနပစၥေယာ
စူးစူးစိုက္စိုက္ ႐ႈတတ္သည္ျဖစ္၍ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား၊

၁၈။ မဂၢပစၥေယာ
အက်င့္နည္းလမ္းျဖစ္၍ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား၊

၁၉။ သမၸယုတၱပစၥေယာ
ယွဥ္သည္ျဖစ္၍ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား၊

၂၀။ ၀ိပၸယုတၱပစၥေယာ
မယွဥ္သည္ျဖစ္၍ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား၊

၂၁။ အတၳိပစၥေယာ
ရွိေသးသည္ျဖစ္၍ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား၊

၂၂။ နတၳိပစၥေယာ
မရွိေတာ့ျဖစ္၍ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား၊

၂၃။ ၀ိဂတပစၥေယာ
ကင္းသည္ျဖစ္၍ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား၊

၂၄။ အ၀ိဂတပစၥေယာ
မကင္းသည္ျဖစ္၍ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာ တရား၊

ဒါကေတာ့ ပစၥယုေဒၵသဆိုတဲ့ ပစၥည္းအက်ဥ္းပါ။ နည္းနည္းပိုက်ယ္တဲ့ ပစၥယနိေဒၵသေတာ့ ေနာက္မွ . . . . .။

:)
ရွင္အာစာရ

No comments:

Post a Comment