Monday, November 28, 2011

Triangle Different Versions - ႀတိဂံမူကြဲမ်ား



ဗာရာဏသီ္၌လည္းေကာင္း၊ ဗုဒၶဂယာ၌လည္းေကာင္း၊ နာလႏၵာ၌လည္းေကာင္း၊ ေ၀သာသီ၌လည္းေကာင္း၊ ကုသိနာ႐ံု၌လည္းေကာင္းတည္း။ ပီေအပီ အသဲစြဲ ကိုစလံုး မစလံုးတို႔သည္ ဧည့္လမ္းညႊန္ ကိုကုလား၏ အေျဖကို သေဘာက်ၾကဟန္ မတူတကား။ ကိုကုလားသည္ကား သူ႔ကုလားျပည္ႀကီး၏ ဒီမိုကရက္တစ္ ဂုဏ္ရည္ကို ေမးခြန္းမ်ား ေျဖဆိုတိုင္း ၀င့္ႂကြားစြာ ထည့္သြင္းညႊန္းဆိုေလ့ ရွိသည္သာတည္း။

“ေဘးမဲ့ႏြားေတြ ၿမိဳ႕ထဲေလွ်ာက္သြားေနေတာ့ ႐ႈပ္တာေပါ့။ ဒါကို အစိုးရက ရွင္းမပစ္ဘူးလား။ :(”

“ဘယ္ရမလဲ။ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဒါ ဒီမိုကရက္တစ္ ႏိုင္ငံ။ ႏြားေတြလည္း လြတ္လပ္ခြင့္ ရွိတယ္။ :)”

-----

“လူေသတိုင္း ျမစ္ကမ္းမွာ မီး႐ႈိ႕ၿပီး ေရေမွ်ာေနၾကေတာ့ ျမစ္ ညစ္ပတ္တာေပါ့။ သဘာ၀ အရင္းအျမစ္အတြက္ ေဘးအႏၲရာယ္ပဲ။ ဒါကို အစိုးရက မတားျမစ္ဘူးလား။ ေခတ္မီ နည္းစနစ္ေတြ မသံုးဘူးလား။ :(”

“ၿမိဳ႕ေတြမွာေတာ့ ေခတ္မီ နည္းစနစ္ေတြ ရွိတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ က်န္ရစ္သူေတြက ေရေမွ်ာခ်င္ၾကတာ။ ဘာသာေရးယံုၾကည္မႈလည္း ပါေနတာဆိုေတာ့ အစိုးရက တားလို႔ မရဘူး။ အစိုးရက အစိုးရပဲ (Government is government.)။ အစိုးရ(Government) ဆိုေပမယ့္ လုပ္ခ်င္တိုင္း လုပ္လို႔ မရဘူး။ ဒါ ဒီမိုကရက္တစ္ ႏိုင္ငံ။ :)

ဒါက ဟိႏၵဴဘာသာေရး။ အိႏၵိယမွာ မဟတၱမ ဗုဒၶ ေခတ္တုန္းေန ဒီေန႔ေခတ္ထိ ဟိႏၵဴေတြ လႊမ္းမိုးေနတာပဲ။ မဟတၱမဗုဒၶ ပရိနိဗၺာန္စံ (passed away)ေတာ့ ဟိႏၵဴထံုးစံအတိုင္း သူ႔ ႐ုပ္အေလာင္းကို ျမစ္ကမ္းမွာ မီးရႈိ႕(ေတေဇာဓာတ္ေလာင္)ခဲ့ေသးတာပဲ။ မြတ္ဆလင္ေတြ ၀င္လာေတာ့လည္း ဟိႏၵဴကေတာ့ ဟိႏၵဴပဲ။”

-----

“ငါတို႔ကို သံဂါယနာတင္ခဲ့တဲ့ ေနရာေတြ ဘာျဖစ္လို႔ လိုက္မပို႔တာလဲ။ မထမသံဂါယနာ၊ ဒုတိယသံဂါယနာ၊ တတိယသံဂါယနာ။ ဒီေနရာေတြ အေရးႀကီးတဲ့ ေနရာေတြပဲ။”

“လမ္းမေကာင္းဘူး ဆာ . . .။ အက္ဆီးဒင့္ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။”

“ဒီေနရာေတြ သြားလို႔လာလို႔လြယ္ေအာင္ အစိုးရက လုပ္ေပးရမွာ။”

“ဟိႏၵဴေတြက ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ ပတ္သက္တာေတြ သိပ္လုပ္မေပးခ်င္ၾကဘူး။”

“တို႔ႏိုင္ငံမွာဆိုရင္ ရွယ္ လုပ္မွာ။ ဘာသာေရးအရ မယံုလည္း စီးပြားေရးအရ လုပ္မွာပဲ။ ကမၻာလွည့္ခရီးသြား လုပ္ငန္း။”

“စီးပြားေရးမွန္း သိေပမယ့္ သူတို႔စိတ္ထဲမွာ စြဲေနတာ။”

ဧည့္လမ္းညႊန္ ကုိကုလားသည္ ဟိႏၵဴပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း သူ႔ဟိႏၵဴတို႔၏ အစြဲႀကီးပံုကို ဖြင့္ျပသည္သာတည္း။ မစၥတာ လီစိန္လြန္းျဖစ္ေစ၊ မစၥတာ ဂိုေခ်ာက္ေတာင္ျဖစ္ေစ၊ မစၥတာ လီကြမ္ယုျဖစ္ေစ။ မည္သည့္ ေခါင္းေဆာင္မ်ိဳးမဆို။ လုပ္ၾကမွာ ေသခ်ာသတည္း။ အမိျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၌လည္း ဦးသိန္းစိန္သည္လည္းေကာင္း၊ ဦးခင္ညြန္႔သည္လည္းေကာင္း၊ အာဏာပိုင္လူႀကီးမင္း တစ္ေယာက္ေယာက္သည္လည္းေကာင္း ဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ မဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ ရွယ္သည္ထက္ရွယ္ေအာင္ လုပ္မွာ ေသခ်ာသတည္း။ စီးပြားျဖစ္ သာသနာျပဳလုပ္ငန္း တကား။ နာမည္လည္း ႀကီးႏိုင္သည္ တကား။ ဟိႏၵဴတို႔ စိတ္၌ စြဲသည္ကား စီးပြားပင္ မျဖစ္ေစကာမူ . . .။ စနစ္ႏွင့္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ညံ့ဖ်င္းျခင္းလည္း ပါရမည္သာတည္း။

 အာဏာရွင္ ရွင္လိုကရွင္၊ မရွင္လိုလည္း ရွိေစ။ ဒီမိုကေရ စီလိုကစီ၊ မစီလိုလည္း ရွိေစ။ အစြဲ ႀကီးလိုကႀကီး၊ မႀကီးလိုလည္း ရွိေစ။ စနစ္ က်လိုကက်၊ မက်လိုကလည္း ရွိေစ။ သြားေလသူ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ကား လမ္းေပၚ၌ ေဆး႐ိုးမလွန္းၾကစိမ့္ေသာငွာ သတိေပးခဲ့သည္သာ။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၌ စည္းကမ္းျပည့္၀ေသာ ဒီမိုကေရစီစနစ္ ထူေထာင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေနၾကသည္ ဟူ၏။

-----------

ကုသိနာ႐ံု၌။

“မဟတၱမ ဗုဒၶရဲ့ ေနာက္ဆံုး သုတၱန္ကို ဒီေနရာမွာ ေဟာခဲ့တာ။

မဟတၱမ ဗုဒၶ ေနာက္ဆံုး ဘုဥ္းေပးခဲ့တဲ့ ဆြမ္းေၾကာင့္ ၀မ္းပ်က္ခဲ့တယ္ဆိုတာ အားလံုး သိၾကၿပီးသားပဲ။ ေနာက္ဆံုးဆြမ္းကို ၀က္သားလို႔ ေျပာၾကတယ္။ မဟတၱမ ဗုဒၶ လက္္ထက္ကေန ဒီေန႔ေခတ္အထိ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာ ၾကည္ညိဳေလးစားရတဲ့သူကို ၀က္သားေပးလွဴတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဘယ္သူမွ ၀က္သား မလွဴဘူး။ မႈိအပါအ၀င္ အသီးအရြက္ေတြ ေရာခ်က္တာ ျဖစ္မယ္။

ေစာေစာက ေမွာင္ေနလို႔ ျမစ္ကို မျမင္ရဘူး။ အဲဒီျမစ္ေရာက္ေတာ့ မဟတၱမ ဗုဒၶက ရွင္အာနႏၵာကို ေရေတာင္းတယ္။ လွည္းတန္းႀကီးက ျမစ္ထဲ ျဖတ္သြားထားတာဆိုေတာ့ ေရ ေနာက္ေနတယ္။ မဟတၱမဗုဒၶလည္း ဒီဟိုက္ဒေရးရွင္းေၾကာင့္ ေရဆာလွၿပီ။ ေရ ထပ္ေတာင္းတယ္။ သံုးႀကိမ္ေတာင္းေတာ့ ရွင္အာနႏၵာ မေနသာေတာ့ဘူး။ ရွိတဲ့ေရကို ခပ္ေပးလိုက္တယ္။ အဲဒီေရ ေသာက္ၿပီးေတာ့ မဟတၱမ ဗုဒၶရဲ့ ၀မ္းေရာဂါ ပိုဆိုးသြားတယ္။”

ျမန္မာဗုဒၶ၀င္၌ ဘုရားရွင္၏ တန္ခိုးေတာ္ေၾကာင့္ ေရေနာက္မ်ား ေရၾကည္ျဖစ္သြား၏။ ဘုရားရွင္၏ ေနာက္ဆံုးဆြမ္း မူကြဲကို (“ေနာက္ဆံုးဆယ္လ ျမတ္ဗုဒၶ”တရားေတာ္၌) သဲကုန္း(သီတဂူ)ဆရာေတာ္ (ေဒါက္တာ . . .) ေဟာၾကားဖူးသည္။

ကိုကုလား၏ ေလာ့ဂ်စ္ကယ္ ပရက္ဇင္ေတးရွင္းကို က်န္းမာေရး လိုက္စားၾကသည့္ စလံုးတို႔ လက္ခံႏိုင္ပံုရသည္။ မည္သို႔ဆိုေစ ခႏၶပရိနိဗၺာန္ ၀င္စံလုနီးပါး (ေသလုေမ်ာပါး) ျဖစ္ေနသည့္ ဘုရားရွင္ကို စလံုးတို႔က “တန္ေတာက္ဆင္းေဆး႐ံု” အေရးေပၚလူနာဌာနသို႔ ပို႔လိုစိတ္ ျဖစ္ေပၚေနေၾကာင္း သက္ေသအေထာက္အထား ခိုင္လံုလြန္းလွ၏။


(ဆက္ရန္ မရွိေသးပါ . . .)

:)
ရွင္အာစာရ
28Nov11

No comments:

Post a Comment