ၾကံစည္စဥ္းစားျခင္းသည္ ေကာင္းေသာအေလ့အက်င့္ ျဖစ္၏။ ဘာသာရပ္ တစ္ခုခုကို ေလ့လာလွ်င္ျဖစ္ေစ၊ ကိစၥတစ္ခုခုကို ေဆာင္ရြက္လွ်င္ျဖစ္ေစ ၾကံေတြးဆင္ျခင္ႏိုင္မွ အက်ိဳးမ်ား၏။ သို႔ျဖစ္၍ အရာရာတိုင္း၌ ေတြးေခၚစဥ္းစားတတ္ရမည္ဟု ဆိုၾက၏။ ၾကံစည္ျခင္းကို တန္ဖိုးထားၾကသည္။ အားေပးၾကသည္။ အေတြးအၾကံသည္ ဘ၀အတြက္ အေရးႀကီးေသာေၾကာင့္ ကေလးသူငယ္ ဘ၀ကပင္ ဘက္ေပါင္းစံုမွ ၾကည့္၍ ေတြးတတ္ၾကံတတ္ေအာင္ ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးၾကသည္။ အေတြးအေခၚကို ပိတ္ပင္သည့္ ပညာေရး စနစ္ကို ႐ႈံ႕ခ်ၾကသည္။
ဗုဒၶဘာသာကလည္း ၾကံစည္ျခင္းကို တန္ဖိုထား၏။ အားေပး၏။ အလြန္ဆံုးအားျဖင့္ မွန္ကန္ေသာအၾကံကို သမၼာသကၤပၸဟု သတ္မွတ္သည္။ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း မဂၢင္အက်င့္၏ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခု ျဖစ္သည္။ အၾကံအစည္ကို တန္ဖိုးထား၍ အားေပးသည့္ ေဒသနာေတာ္ မ်ားစြာရွိသည္။ သို႔ေသာ္ အက်ိဳးမဲ့ ၾကံစည္ျခင္းမ်ိဳး မျဖစ္ေစရန္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ သတိေပးထားသည္ကို အဂၤုတၱရနိကာယ္၊ စတုကၠနိပါတ္၊ အစိေႏၲယ်သုတ္၌ ေတြ႔ရ၏။
အစိေႏၲယ်သုတ္ေတာ္အရ ေအာက္ပါေလးမ်ိဳးတို႔ကို မၾကံအပ္ေပ။
၁။ ဘုရားရွင္၏ ဘုရားအရာ၊
၂။ စ်ာန္ရသူတို႔၏ စ်ာန္အရာ၊
၃။ ကံအက်ိဳး၊
၄။ ေလာက။
ဤေလးမ်ိဳးတို႔ကို ၾကံေတြးလွ်င္ ဆင္းရဲပင္ပန္း ႐ံုသာရွိမည္၊ ႐ူးသြပ္ ႐ံုသာရွိမည္ဟု ဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္မူ၏။
အရဟံ အစရွိေသာ ဘုရားရွင္၏ ဂုဏ္ေတာ္တို႔ကို ဉာဏ္မီသေလာက္ ေလ့လာက်က္မွတ္၍ ထိုဂုဏ္တို႔ကို ၾကံစည္စဥ္းစား ဆင္ျခင္လွ်င္ ဗုဒၶါႏုႆတိဘာ၀နာကို ပြားမ်ားသည္မည္၏။ ထူးျမတ္ေသာ ကုသိုလ္တရား ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ဘုရားရွင္၏ ဂုဏ္ေတာ္တို႔ကို မည္သူမွ် ျပည့္ျပည့္စံုစံု မသိမျမင္ႏိုင္ေပ။ ဘုရားရွင္၏ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ အစြမ္းထက္ပံု၊ ဂုဏ္ေတာ္မ်ား ထူးျခားဆန္းၾကယ္ပံု စသည္ကို စူးစမ္းလိုစိတ္ျဖင့္ က်ိဳးေၾကာင္းယုတၱိရွာ၍ ၾကံေတြးျခင္းသည္ အက်ိဳးမဲ့ေသာ လုပ္ရပ္သာ ျဖစ္၏။
ထို႔အတူပင္ စ်ာန္တရား၏ အစြမ္းထက္ပံု၊ ကံတရား၏ အက်ိဳးေပပံု ႏွင့္ ေလာကႀကီး၏ ျဖစ္တည္ပံုတို႔ကို ဘုရားရွင္မွတစ္ပါး မည္သူမွ် အျပည့္အစံု မသိႏိုင္ေပ။ သာ၀ကတို႔ အေနျဖင့္ ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားသည့္အတိုင္း လက္ခံယံုၾကည္ရန္သာ ရွိေတာ့သည္။ စ်ာန္အေၾကာင္း၊ ကံအေၾကင္း၊ ေလာကအေၾကာင္းတို႔ကို ျပည့္ျပည့္စံုစံု သိရွိရန္ စူးစမ္းလိုစိတ္ျဖင့္ အေတာမသတ္ႏိုင္ေအာင္ ၾကံေတြးမေနသင့္ေပ။
“ဘုရား” ႏွင့္ “စ်ာန္”၊
“ကံ” ႏွင့္ “ေလာက”၊
ဤေလး၀၊
မၾကံၾကေလရာ။
ၾကံပါေသာ္လည္း၊
သိႏိုင္ခဲ၊
ဆင္းရဲ ႐ူး႐ံုသာ။
:)
ရွင္အာစာရ
-----
အစိေႏၲယ်သုတ္၊ အပဏၰက၀ဂ္၊ စတုကၠနိပါတ္၊ အဂၤုတၱရနိကာယ္
No comments:
Post a Comment