ဘုရားရွင္၏ တပည့္သား သံဃာေတာ္ေတာ္မ်ား ဆြမ္းခံႂကြၾကေသာအခါ မာနခဲ သာကီ၀င္တို႔သည္ သံဃာေတာ္တို႔ကို မေလးမစား ဆဲေရးတိုင္းထြာၾက၏။ သေကၠာဒနသည္ ေနရာတိုင္း၌ အခြင့္သာသည္ႏွင့္ ဘုရားရွင္ကိုလည္းေကာင္း၊ ဘုရားရွင္၏ တရားေတာ္ကိုလည္းေကာင္း အျပစ္ဆို ႏွိမ္ခ်တတ္၏။
သေကၠာဒနသည္ သူ႔အိမ္ဆီသို႔ ဘုရားရွင္ ႂကြလာေနသည္ကို သိလိုက္သည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ အိမ္ေပၚမွ ဆင္းလာခဲ့ၿပီး အိမ္၀င္းထဲက ေစာင့္ေနလိုက္၏။ သူ၏ ေခြးဆိုးႀကီးကိုလည္း ေလွာင္အိမ္မွ ထုတ္ယူလာခဲ့၏။ ေခြးဆိုႀကီးကို ႀကိဳးႏွင့္ဆြဲလ်က္ ဘုရားရွင္ အလာကို ေစာင့္ေနေလ၏။ သူတစ္ေယာက္တည္း ၾကံဳး၀ါးေနေလသည္။
“လာခဲ့စမ္း။ လက္ေဆာင္ေကာင္းတစ္ခု ပို႔လိုက္မယ္။ လက္ခံေပေတာ့။”
ထိုသို႔ သေကၠာဒန ၾကံဳး၀ါးေနစဥ္ ဘုရားရွင္သည္ သေကၠာဒန၏ ျခံ၀င္းထဲသို႔ တည္ၿငိမ္စြာ ၀င္လာေတာ္မူ၏။ သေကၠာဒနကလည္း ေခြးဆိုးႀကီးကို အခ်က္ျပ၍ လႊတ္ေပးလိုက္သည္။
ေခြးဆိုးႀကီးသည္ တစ္ခ်က္ မာန္ဖီလိုက္ၿပီး တေ၀ါင္းေ၀ါင္းေဟာင္ရင္း ဘုရားရွင္ဆီသို႔ တဇြတ္ထိုး ေျပး၀င္သြား၏။ သေကၠာဒနသည္ ဘာမွ မသိဟန္ေဆာင္၍ ဘုရားရွင္ကို မၾကည့္ဘဲ မ်က္ႏွာလႊဲေန၏။ သို႔ေသာ္ သူ႔ေခြးအေၾကာင္း သူ သိထားၿပီး ျဖစ္၏။ ေခြးဆိုးႀကီးကို အခ်က္ျပ၍ လႊတ္ေပးလိုက္တိုင္း ေခြးဆိုးႀကီးက ပါးစပ္ႏွင့္ ကုိက္ခ်ီႏိုင္သမွ်ကို ကိုက္ခ်ီ၍ ယူလာတတ္၏။ ဘုရားရွင္၏ အသားတစ္ကို ကိုက္ခ်ီ၍ သူ႔ေရွ႕မွာ လာခ်လိမ့္မည္ဟု သူ ႀကိဳတြက္ထားသည္။
ေခြးဆိုးႀကီး၏ မာန္ဖီသံ ဟိန္းေဟာက္သံမ်ား ႐ုတ္တရက္ ရပ္တန္႔သြားၿပီး ေခြးဆိုးႀကီး တအီအီ ေအာ္ေနသံကိုသာ ၾကားေနရသည္။ သေကၠာဒန မၾကည့္ဘဲ မေနႏိုင္ေတာ့ေပ။ တအံ့တၾသ လွမ္းၾကည့္လိုက္၏။ လူသားစားေသာ သတၱ၀ါႀကီးသည္ အၿမီးကုတ္လ်က္ ဘုရားရွင္၏ ေဘးပတ္ပတ္လည္၌ ရစ္သီရစ္သီ လုပ္ေနသည္ကို ေတြ႔လိုက္ရ၏။
သေကၠာဒနသည္ သူ႔အိမ္ တံခါး၀၌ ရွိေန၏။ ဘုရားရွင္သည္ သေကၠဒနဆီသို႔ ႂကြလာေနသည္။ သေကၠာဒနသည္ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း လွမ္းေနေသာ ဘုရားရွင္၏ ေျခေတာ္အစံုကို စိုက္ၾကည့္ေန၏။ ဘုရားရွင္၏ မ်က္ႏွာေတာ္ကို မၾကည့္မိေအာင္ကား သတိထား၍ ခ်ဳပ္တီးေန၏။ ေခြးဆိုးႀကီးကား ဘုရားရွင္၏ ေနာက္ေတာ္မွ ငိုက္စိုက္ငိုက္စိုက္ႏွင့္ လိုက္လာေန၏။
“ဦးရီးေတာ္ . . . သိုးေလးေတြ ေမြးထားသလား”ဟု ဘုရားရွင္က ေမးေတာ္မူ၏။
“ဘာသိုးမွ မေမြးဘူး”ဟု သေကၠာဒနက ေခါင္းငံု႔ထားလ်က္ပင္ ေျဖဆို၏။
“ဒါျဖင့္ ဘာျဖစ္လို႔ ဦးရီးေတာ္ရဲ့ ေခြးက သိုးေလးလိုျဖစ္ေနရတာလဲ”ဟု ေမးေတာ္မူျပန္၏။
သေကၠာဒန ဘာမွ ျပန္မေျပာေပ။ စိတ္ဆိုးမာန္ဆိုး ျဖစ္ေနၿပီး ဘုရားရွင္ထံမွ မ်က္ႏွာလႊဲေနေလ၏။
“ဦးရီးေတာ္ . . . အမ်က္ေဒါသေတြ အမုန္းတရားေတြနဲ႔ ပူေလာင္ေနတာပါလား။ ေဒါသထြက္လို႔ ဘာမွ အက်ိဳးမရွိပါဘူး။ ဦးရီးေတာ္ပဲ ဆင္းရဲရတာေပါ့။ ေဒါသ အမုန္းေၾကာင့္ ေသြးေတြဆူပြက္ အဆိပ္တက္ၿပီး ကာယိေျႏၵလည္း ျမင္မေကာင္း ႐ႈမေကာင္း ျဖစ္ကုန္ေတာ့တာေပါ့။ ေဒါသေၾကာင့္ အသက္တိုတတ္ပါတယ္ ဦးရီေတာ္ . . .။ ဦးရီးေတာ္ရဲ့ စိတ္ေတြ ပံုမွန္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ မဖ်က္ဆီးပါနဲ႔ ဦးရီးေတာ္ . . .။ ဦးရီးေတာ္ရဲ့ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ လာခဲ့တာပါ။ ေခါင္းေမာ့ ၾကည့္ပါဦး။”
သေကၠာဒန ပို၍ပင္ ေဒါသထြက္လာၿပီး ဘုရားရွင္ကို စိတ္ဆိုးမာန္ဆိုးႏွင့္ ျပန္ေျပာ၏။
“မၾကည့္ဘူး။ သင္ဟာ လူလိမ္လူညာပဲ။ သင္ဟာ မ်က္လွည့္ဆရာပဲ။ သင္ဟာ ကပိလ၀တ္က လူေတြကို အေဆာင္ေတြ မႏၲာန္ေတြနဲ႔ လွည့္စားျဖားေယာင္းၿပီးၿပီ။ ငါကိုေတာ့ ဒါမ်ိဳး လာလုပ္လို႔ မရဘူး။ ငါကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ အလွည္းစား အျဖားေယာင္း ခံမွာမဟုတ္ဘူး။ ငါ့ကိုလည္း ‘ဦးရီးေတာ္’လို႔ မေခၚနဲ႔။ သင္ဟာ ဇာတ္နိမ္ေတြရဲ့ အိမ္တံစက္ၿမိတ္ေအာက္ ၀င္တဲ့သူ။ ျမင္းေဇာင္းေတြ ႏြားျခံေတြထဲ ၀င္ေနတဲ့သူ။ သင္ဟာ ဇာတ္နိမ့္ေတြေကၽြးတဲ့ မလတ္ဆတ္တာေတြကို စားတဲ့သူ။ သင္ဟာ သာကီ၀င္ေတြကို အရွက္ခြဲတဲ့သူ။ သာကီ၀င္ေတြရဲ့ ျမင့္ျမတ္မႈကို အသေရယုတ္ေအာင္ လုပ္တဲ့သူ။ ထြက္သြားစမ္း။ ဇာတ္နိမ့္ေတြရဲ့ တံစက္ၿမိတ္မွာ သြားေနစမ္း။”
“လူႀကီးမင္း . . .။ ဟုတ္ပါတယ္။ ျမင္းေဇာင္းေတြ၊ ႏြားျခံေတြမွာ ေနပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး က်န္ေသးတယ္။ သုႆာန္ေတြမွာလည္း အိပ္ခဲ့ၿပီးၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ဘာထူးမွာလဲ။ ေႏြးေထြးတဲ့ နန္းေဆာင္ေတြမွာလည္း အိပ္ခဲ့ၿပီးၿပီပဲ။ ဗိတာန္မ်က္ႏွာက်က္ေတြ ဆင္ထားတဲ့ ပိုးသားအိပ္ယာေတြမွာလည္း အိပ္ခဲ့ၿပီးၿပီပဲ။ အဲဒီ ေနရာေတြ အားလံုးမွာ အိပ္စက္ျခင္းကေတာ့ အတူတူပါပဲ။ ဇာတ္နိမ့္ေတြရဲ့ ေနရာေတြမွာ အိပ္စက္ျခင္းဟာ စက္ဆုပ္စရာလို႔ လူႀကီးမင္း ထင္ေနေပမယ့္ တကယ္ေတာ့ ဘာမွ မထူးပါဘူး။ ဇာတ္နိမ့္ေတြရဲ့ ေနရာမွာ အိပ္စက္ျခင္းနဲ႔ ေစာေစာက ေျပာခဲ့တဲ့ ေကာင္းျမတ္တဲ့ ေနရာေတြမွာ အိပ္စက္ျခင္းဟာ အတူတူပါပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔ ေဒါသမီး ေတာက္ေနရတာလဲ။ ကိုယ့္အစာကိုယ္ စားတာပဲ။ ဘယ္ေနရာမွာစားစား၊ ဘယ္လိုပဲစားစားေပါ့ လူႀကီးမင္းရယ္ . . .။ မေျပာင္းလဲဘူး။ ဒီလိုပဲ ဆက္ေနသြားမယ္။ ဇာတ္နိမ့္ေတြနဲ႔ ဆက္ဆံတာဟာ သာကီ၀င္ေတြကို ႏွိမ့္ခ်ေစာ္ကားတာ မဟုတ္သလို သာကီ၀င္ေတြနဲ႔ ဆက္ဆံတာဟာလည္း ဇာတ္နိမ့္ေတြကို ႏွိမ့္ခ်ေစာ္ကားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ငါက တစ္ခ်ိန္မွာ တစ္ခုပဲ လုပ္တယ္။ အစာစားတဲ့အခါ အစာပဲ စားတယ္။ အိပ္စက္တဲ့အခါ အိပ္ရံုပဲ အိပ္တယ္။ စကားေျပာတဲ့အခါ စကားပဲ ေျပာတယ္။ တရားကမၼ႒ာန္း အားထုတ္တဲ့ အခါမွာ တရားကမၼ႒ာန္းပဲ လုပ္တယ္။ ဒါဟာ ငါ့ရဲ့ အေလ့အက်င့္ပါပဲ။”
“သင္မွ မဟုတ္ပါဘူး။ ငါလည္း တစ္ခ်ိန္မွာ တစ္ခုပဲ လုပ္တာပါပဲ”ဟု သေကၠာဒနက ခ်က္ခ်င္း ျပန္ေျပာ၏။
“သင္မွ မဟုတ္ပါဘူး။ ငါလည္း တစ္ခ်ိန္မွာ တစ္ခုပဲ လုပ္တာပါပဲ”ဟု သေကၠာဒနက ခ်က္ခ်င္း ျပန္ေျပာ၏။
“မဟုတ္ပါဘူး လူႀကီးမင္း . . .။ အခု သင္က ငါနဲ႔ စကားေျပာေနတယ္။ သင္က ေဒါသလည္း ထြက္လိုက္ေသးတယ္။ အမုန္းပြားေနတယ္။ အမုန္းေဒါသနဲ႔ ဆတ္ဆတ္တုန္ေနတယ္။ သင့္ကိုယ္သင္ ထိုးဆြေနတာပဲ။ အဲဒီလိုေတြ မလုပ္စမ္းပါနဲ႔။ ဣေျႏၵဆည္ၿပီး လြတ္လြတ္လပ္လပ္ စကားေျပာစမ္းပါ။”
သေကၠာဒနသည္ ေခါင္းေမာ့၍ ဘုရားရွင္၏ မ်က္ႏွာေတာ္ကို ၾကည့္လိုက္ရန္ ဆႏၵျပင္းျပ မိေသး၏။ သို႔ေသာ္ မၾကည့္ေပ။ ေခါင္းငံု႔လ်က္ပင္ ရွိေနေသး၏။ သူ ေခၽြးျပန္ေနေလၿပီ။
“လူႀကီးမင္း . . . ဘာျဖစ္လို႔ အေနရအထိုင္ရ ခက္ေနတာလဲ။ ဘာျဖစ္လို႔ ေခၽြးေတြျပန္ေနတာလဲ။ ငါ့ကို ၾကည့္ပါအံုး။ ငါ့လို ေအးေအးေဆးေဆး ေနစမ္းပါ”ဟု ဘုရားရွင္က မိန္႔ေတာ္မူ၏။
“ရဟန္းႀကီး . . .။ ငါ့ကို ေဒါသထြက္ေအာင္ မလုပ္စမ္းပါနဲ႔”ဟု သေကၠာဒနက ျပန္ေအာ္၏။
“လူႀကီးမင္း . . . လူႀကီးမင္းမွာ ရွိေနတာဟာ ေမာက္မာမႈပဲ။ အဲဒါဟာ အကုသိုလ္စိတ္ပဲ။”
“ငါ့ဟာငါပဲ ေမာက္မာပါရေစ။ ေမာက္မာမယ္။ ဘာျဖစ္လဲ။ ေမာက္မာျခင္းဟာ ငါတို႔သာကီ၀င္ေတြရဲ့ အလွတန္ဆာပဲ။”
“ရက္လုပ္ၿပီးခါစ အ၀တ္တစ္စလို သန္႔ရွင္းတယ္၊ ဖူးပြင့္ခါစ ႏွင္းဆီတစ္ပြင့္လို လန္းဆန္းတယ္လို႔ လူႀကီးမင္း ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ထင္ေနသလား။ လူႀကီးမင္း အေနနဲ႔ သုဒၵေတြနဲ႔ နည္းနည္းေလးမွ မဆက္ဆံ မပတ္သက္ဘူးလို႔ ထင္ေနသလား။”
“လံုး၀ပဲ။”
“ေသခ်ာရဲ့လား။”
“ဟုတ္တယ္။ ေသခ်ာတယ္။ ငါဟာ မဟာဆီ မဟာေသြး သက်ေသြး စစ္စစ္ပဲ။”
“လူႀကီးမင္း . . . ေျပာစမ္းပါအံုး။ လူႀကီးမင္းရဲ့ လယ္ေတြက ဘယ္မွာရွိတာလဲ။”
“ၿမိဳ႕ျပင္မွာ။ ေ၀ဠဳ၀န္နားမွာ။ အဲဒါနဲ႔ ဘာဆိုင္လဲ။”
“အဲဒီေဒသမွာ ေနတဲ့သူေတြက ဘယ္သူေတြလဲ။”
“သုဒၵေတြေပါ့။”
“သုဒၵေတြလည္း မစင္စြန္႔တယ္ဆိုတာ သိလား။”
“သိတယ္။ သုဒၵေတြလည္း မစင္စြန္႔တာပဲ။ ေတြးမိတာနဲ႔ေတာင္ ရြံစရာေကာင္းလိုက္တာ။ က်က္သေရ မဲ့လိုက္တာ။”
“ရြံစရာေကာင္းတာေတြ၊ က်က္သေရမဲ့တာေတြ ေနာက္မွ ေျပာတာေပါ့။ သုဒၵေတြက ဘယ္ေနရာမွာ မစင္စြန္႔တာလဲ။”
“အဲဒီ အဆင့္အတန္း မရွိတဲ့လူေတြကေတာ့ သူတို႔၀င္းထဲမွာပဲ မစင္စြန္႔ၾကမွာပဲ။”
“သူတို႔က ေျမႀကီးေပၚမွာ မစင္စြန္႔ၾကတာဆိုေတာ့ မိုးရြာတဲ့အခါမွာ ေတြးၾကည့္ရံုနဲ႔တင္ ေအာ္ဂလီဆန္စရာေကာင္းတဲ့ သူတို႔ရဲ့ မစင္ေတြဟာ မိုးေရထဲမွာ ေပ်ာ္၀င္သြားၿပီး လူႀကီးမင္းရဲ့ လယ္ေတြထဲ မိုးေရနဲ႔အတူ စီး၀င္သြားတယ္ဆိုတာ လူႀကီးမင္း မသိဘူးလား။”
“သိတယ္။”
“လူႀကီးမင္းရဲ့ ေကာက္ပင္ေတြကို သုဒၵေတြရဲ့ မစင္နဲ႔ ေျမၾသဇာေကၽြးလိုက္တဲ့အခါမွာ ေကာက္ပင္ေတြဟာ သန္မာဖြံ႔ထြားလာၿပီးေတာ့ ေရႊ၀ါေရာင္ စပါးေတြ ညြတ္ေနေအာင္ သီးၾကတယ္ ဆိုတာေရာ လူႀကီးမင္း မသိဘူးလား။ လူႀကီးမင္း စားသံုးတဲ့ ထမင္းဟာ ရြံစရာေကာင္းတဲ့ သုဒၵေတြရဲ့ မစင္နဲ႔ ဆက္စပ္ပတ္သက္ေနတယ္ဆိုတာ လူႀကီးမင္း မေတြးမိခဲ့ဖူးဘူးလား။ ကဲ . . . လူႀကီးမင္း။ လူႀကီးမင္းရဲ့ စင္ၾကယ္ျမင့္ျမတ္တဲ့ ေသြးအေၾကာင္း ေျပာစမ္းပါအံုး။ ငါ တိတ္တိတ္ေလး နားေထာင္ေနပါ့မယ္”ဟု ဘုရားရွင္က မိန္႔ေတာ္မူ၏။
သေကၠာဒန ဘာမွ မေျပာေတာ့ေပ။ ႏႈတ္ဆိတ္လ်က္ ေခါင္းငိုက္စိုက္ ခ်ထားရင္း ခႏၶာကိုယ္မွ ေခၽြးမ်ားကို လက္ႏွင့္ လိုက္သုပ္ေန၏။
“လူႀကီးလူေကာင္း လူႀကီးမင္း . . .”ဟု ဘုရားရွင္က ေခၚေတာ္မူလိုက္ရာ သေကၠာဒန ေမာ္၍ ၾကည့္လိုက္သည္။ သေကၠဒနသည္ ထည္၀ါျခင္း ႏွင့္ ေမာက္မာျခင္းတို႔ ျပည့္ႏွက္ေနေသာ၊ မည္သူ႔ေရွ႕မွာမွ မညြတ္ခဲ့ဖူးေသာ သူ႔ဦးေခါင္းကို ညႊတ္ခ်လိုက္ခ်င္၏။ သို႔ေသာ္ သူ႔ေဘးပတ္၀န္းက်င္၌ တိတ္ဆိတ္စြာ ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကေသာ သူ႔မိသားစုႏွင့္ အေစခံတို႔ကို ျမင္လိုက္ရ၍ ေခါင္းေမာ့ ရင္ေကာ့လ်က္ႏွင့္သာ ဘုရားရွင္ကို တံု႔ျပန္၍ စကားဆို၏။
“အရွင္ဘုရား . . . ဘာျဖစ္လို႔ ဦးရီးေတာ္ရဲ့ ဂုဏ္သိကၡာကို စြန္းထင္းေအာင္ လုပ္ရတာလဲ။”
“လူႀကီးမင္း . . . တစ္စံုတစ္ေယာက္မွာ ‘ဂုဏ္သိကၡာ’ ရွိတယ္ဆိုရင္ အဲဒါကို စြန္းထင္းေအာင္ လုပ္လို႔ မရပါဘူး။ တကယ္လို႔ အစြန္းအထင္း ရွိႏိုင္တယ္ဆိုရင္လည္း အဲဒါဟာ ‘ဂုဏ္သိကၡာ’ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဘယ္သူကမွ စြန္းထင္းေအာင္ လာလုပ္လို႔ မရတဲ့ ဂုဏ္သိကၡာကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ပါ။ ထည္၀ါျခင္း နဲ႔ ေမာက္မာျခင္းေတြကို ပယ္ဖ်က္လိုက္စမ္းပါ။ တန္းတူညီမွ်ျခင္းကို က်င့္သံုးလိုက္စမ္းပါ။ အဲဒီလိုဆိုရင္ လူႀကီးမင္းရဲ့ ဂုဏ္သိကၡာကို ဘယ္သူမွ မဖ်က္ဆီးႏိုင္ပါဘူး။ လူႀကီးမင္း . . . ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေျပာခ်င္ပါေသးတယ္။ ငါ့ရည္ရြယ္ခ်က္က သံသရာေလာကသားေတြကို ဆင္းရဲဒုကၡကေန ထုတ္ေဆာင္ကယ္တင္ဖို႔တင္ မဟုတ္ေသးဘူး။ နိဗၺာန္ေရာက္ေအာင္ထိ ပို႔ေပးဖို႔ပါ။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြက္ ေဆးမရွိတဲ့ အနာလိုျဖစ္ေနတဲ့ တရားလြန္တဲ့ ရက္စက္မႈေတြ၊ မတရား မမွ်တမႈေတြ၊ အက်င့္သီလ ပ်က္စီးမႈေတြ အားလံုးကို သုတ္သင္ရွင္းလင္းျပစ္ဖို႔လည္း ရည္ရြယ္တာပါ။ လူႀကီးမင္း . . . ငါ့ရဲ့ ေဒသနာဟာ အကုသိုလ္မႈ က်ဴးလြန္တဲ့ ကိုယ္ ႏႈတ္ စိတ္တို႔ကို ထိန္းကြပ္ေပးတဲ့ စည္းကမ္းနည္းလမ္းပဲ။ လူႀကီးမင္းရဲ့ ဂုဏ္သိကၡာကို ထိပါးဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ မရွိဘူး။ လူႀကီးမင္းကို သစၥာျပမယ္။ တက္ႂကြတဲ့ လံု႔လနဲ႔ ေနပါ”ဟု ဘုရားရွင္က မိန္႔ေတာ္မူ၏။
တစ္ေလွ်ာက္လံုး ေခါင္းေမာ့ထားေသာ သေကၠာဒနသည္ ဒူးေထာက္ထိုင္ခ်လိုက္ကာ ဘုရားရွင္ကို ရွိခိုးလိုက္ၿပီး ႐ိုေသစြာ ေလွ်ာက္ထား၏။
“အရွင္ဘုရား . . . ဦးရီးေတာ္လို႔ပဲ ေခၚပါဘုရား . . .။ အရွင္ဘုရားနဲ႔ ေဆြမ်ိဳးေတာ္ရတာကို ဂုဏ္ယူပါတယ္ ဘုရား။ တပည့္ေတာ္ အရွင္ဘုရားကို နားလည္မႈလြဲခဲ့တာပါ ဘုရား။ အရွင္ဘုရား . . . အရွင္ဘုရားကို တပည့္ေတာ္ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ပါတယ္ ဘုရား။ အရွင္ဘုရား . . . တပည့္ေတာ့္အိမ္ထဲ ၾကြၿပီး ထိုင္ပါဦး ဘုရား။ အရွင္ဘုရားအတြက္ အသံုးအေဆာင္ ပရိကၡရာေတြ လႉခ်င္ပါေသးတယ္ ဘုရား။”
“ေတာ္ပါၿပီ ဦးရီးေတာ္ . . .။ အခု ဦးရီးေတာ္ရဲ့ ေရွ႕မွာ ရွိေနတာပဲ။ ဦးရီးေတာ္ ေပးလႉခ်င္တဲ့ ဆြမ္းအာဟာရကို သပိတ္ထဲ ထည့္လႉပါ။ သင့္ေတာ္တဲ့ တစ္ေနရာ သြားၿပီး ဘုဥ္းေပးပါမယ္။”
သေကၠဒနသည္ ဘုရားရွင္ကို ဦးညြတ္လ်က္ အရိုအေသ ေပးၿပီးေနာက္ ဘုရားရွင္၏ သပိတ္ေတာ္ကို ယူကာ သူ႔အိမ္တြင္းသို႔ ၀င္သြာေလ၏။ ထိုေနာက္ မြန္ျမတ္ေသာ ဆြမ္းေဘာဇဥ္မ်ားကို သပိတ္ထဲ ထည့္ယူလာခဲ့ၿပီး ရိုေသစြာ ဦးညြတ္လ်က္ သပိတ္ေတာ္ကို ဘုရားရွင္၏ လက္ေတာ္သို႔ ျပန္လည္ဆက္ကပ္လိုက္၏။ ထို႔ေနာက္ သေကၠာဒန၏ မိသားစု၀င္မ်ားႏွင့္ အေစခံမ်ားတို႔ တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ ဘုရားရွင္ကို ရွိုခိုးဦးခိုက္ၾကေလ၏။
ဘုရာရွင္ ျပန္လည္ၾကြခ်ီေတာ္မူရန္ အသင့္ျဖစ္ေသာအခါ သေကၠာဒနသည္ ဘုရားရွင္ကို ရွိခိုးၿပီး ေလွ်ာက္ထား၏။
“အရွင္ဘုရား . . . တပည့္ေတာ္ အရွင္ဘုရားအေၾကာင္း အမွားေတြကို ၾကားသိခဲ့ရတာပါ ဘုရား။ တပည့္ေတာ္ကို ခြင့္လႊတ္ေတာ္မူပါ ဘုရား။”
“ဦးရီးေတာ္ . . . ဘုရားျဖစ္ခဲ့တယ္ဆိုတာဟာ ေမာဟေၾကာင့္ လမ္းမွာေရာက္ေနတဲ့ ကမၻာေလာကကို လမ္းျပဖို႔ပါ။ လမ္းမွားေလွ်ာက္ခဲ့တဲ့ ဦးရီးေတာ္ လမ္းမွန္သိသြားတယ္ဆိုရင္ ေက်နပ္စရာပါ။ လမ္းမွန္ကေန ေသြဖည္ေနသူေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္ ဦးရီးေတာ္ . . .။ လမ္းမွားေနသူေတြက အမ်ားစုပါ။ တတ္ႏိုင္သေလာက္ သူတို႔ကို ကူကယ္မယ္။ ကဲကဲ . . . သြားပါဦးမယ္ ဦးရီးေတာ္ . . .။”
:)
ရွင္အာစာရ
Portrait of the Buddha (from a Novelist's Pen) by Jayasena Jayakody, English Translation by K. D. de Lanerolle. FOR FREE DISTRIPUTION - NOT FOR SALE.
(ပံုႏွိပ္မွတ္တမ္း အျပည့္အစံု မေတြ႔ရပါ။)
No comments:
Post a Comment