ဘုရားရွင္ လက္ထက္ကေတာ့ ဘယ္လိုလဲ မသိ။ စာေပအရွိကို သတိမထားမိေသး။ ဒီေန႔ေခတ္မွာ လူေတြရဲ့ ျပႆနာေတြကို ဆရာေတာ္ေတြ နားေထာင္ေပးရတာဟာ သာသနာေရး အလုပ္တစ္ခုလိုကို ျဖစ္ေနၿပီ ထင္ပါတယ္။ ေတာမွီဂူေအာင္း မေနႏိုင္ၾကတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြ ဆိုေတာ့လည္း ဒီလိုပဲေပါ့။ ေတာမွီဂူေအာင္းတယ္ ဆိုရင္ေတာင္မွ လူ႔ျပႆနာေတြက လြတ္ပါလိမ့္မယ္လို႔ တစ္ထစ္ခ် မေျပာႏိုင္ပါဘူး။ ဒကာဒကာမေတြက ေတာထဲထိ လိုက္လာၿပီး သူတို႔ျပႆနာေတြကို ရင္ဖြင့္ခ်င္ ဖြင့္ၾကပါလိမ့္အံုးမယ္။ ကူကယ္ရာ ရွာခ်င္ရွာၾကပါလိမ့္အံုးမယ္။ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာဒကာဒကာမ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ နီးစပ္ရာ ဆရာေတာ္ေတြကို သူတို႔ရဲ့ လူ႔ကိစၥ လူ႔ျပႆနာေတြကို ရင္ဖြင့္ေလွ်ာက္ထားေလ့ ရွိၾကပါတယ္။ ဆရာဒကာ ဆက္ဆံေရး လမ္းေၾကာင္းေပၚက ယံုၾကည္ျမတ္ႏိုးမႈ၊ ခ်စ္ခင္ေလးစားမႈ၊ ရင္ႏွီးကၽြမ္း၀င္မႈ၊ မွီခိုအားထားမႈ၊ ယံုၾကည္ကိုးစားမႈ စတဲ့စတဲ့ လႈိင္းတံပိုးေတြက တြန္းပင့္ေပးလိုက္လို႔ ပြင့္ထြက္လာတဲ့ သေဘာေပါ့။ ထံုးစံအားျဖင့္ ဒကာဒကာမေတြဟာ၊ အထူးသျဖင့္ ဒကာမေတြဟာ ျပႆနာတစ္ခုခုကို ဆရာေတာ္ေတြဆီမွာ တင္ျပေလွ်ာက္ထားၿပီး ျပႆနာေျပလည္ေအာင္ “ေမတၱာပို႔ေပးပါအံုး ဘုရား”လို႔ က်ိဳးက်ိဳးႏြံႏြံ ယံုယံုၾကည္ၾကည္ အားကိုးတႀကီး ေမတၱာရပ္ခံေလ့ရွိၾကပါတယ္။
“အိမ္မကပ္ရဲတာ ၾကာၿပီဘုရား။”
“ခ်ဲ ေပါ့ဘုရား ခ်ဲတဲ့ ခ်ဲ ခ်ဲ . . .။ ေကာ္မရွင္လုပ္တာ ဒိုင္က မေလ်ာ္ေတာ့ သူေျပးေနရတယ္ ဘုရား။”
----------------
“ဒီ ဆယ္တန္း ခဏခဏ က်ေနမွေတာ့ ေက်ာင္းလည္း ဆက္မထားႏိုင္ေတာ့ဘူး ဘုရား . . .”
“ခုေတာ့ ေရႊေတာမွာ . . .”
“ေငြ ပို႔ႏိုင္ရမထားလို႔ . . .။ ဆိုးတယ္ ေပြတယ္ ၾကားတယ္ ဘုရား . . .”
----------------
“လိုက္ေျပးလို႔ ေပးစားလိုက္ၿပီ။ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ပဲ ေနေတာ့တယ္ ဘုရား။”
----------------
“အလုပ္က ခုထိမရေသးဘူးဘုရား။ စေတးက ကုန္ေတာ့မယ္။”
----------------
“ကုမၸဏီက လူေလွ်ာ့လိုက္တာ တပည့္ေတာ္တို႔လည္း ပါသြားတယ္။ ခု အလုပ္သစ္ ရွာေနတာ။”
----------------
. . . . . ဒါေတြဟာ တကယ္ေတာ့ အမႈိက္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာဒကာ လူမႈဆက္ဆံေရးနယ္မွာ ဒါေတြကို လက္မခံလို႔လည္း မျဖစ္ပါဘူး။ ျငင္းလည္း မျငင္းရက္စရာပါ။ ၾကံဳရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ အခက္အခဲကို ေျပာျပရင္ဖြင့္လိုက္ရေတာ့၊ ေမတၱာဓာတ္ အရွိန္အ၀ါကို ခံယူရရွိတန္ေကာင္းရဲ့လို႔ ယံုၾကည္ေမွ်ာ္လင့္လုိက္ရေတာ့ ဒုကၡသည္ လူဒကာဒကာမေတြ အေနနဲ႔ ရင္ထဲ နည္းနည္းေတာ့ ေပါ့သြားႏိုင္ပါတယ္။
ရင္းႏွီးတဲ့ အေနနဲ႔ ရင္ဖြင့္လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ အားကိုးတဲ့ အေနနဲ႔ ေျပာျပလို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ မကင္းရာ မကင္းေၾကာင္း ပတ္သက္ရာ ပတ္သက္ေၾကာင္း လူ႔အခက္အခက္အခဲေတြ နားေထာင္ေနရတဲ့ (ဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ မဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ ေမတၱာပို႔ေပးေနရတဲ့) ဒီေန႔ေခတ္ ဆရာေတာ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ လူ႔ဒုကၡ လူ႔အပူ အမႈိက္သ႐ိုက္ေတြ စြန္႔ပစ္ရာ အမႈိက္ပံုးနဲ႔ တူေနပါေတာ့တယ္။ ျပႆနာေတြ အခက္အခဲေတြကို ၾကားသိရတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြလည္း အနည္းနဲ႔အမ်ား ေသာကေငြ႔ ႐ိုက္ခတ္တာ ခံရႏိုင္တာေပါ့။ အမႈိက္သ႐ိုက္ အပုပ္အသိုး အနံ႔ေတြ စြဲလာႏိုင္တာေပါ့။ စုမိေဆာင္းမိတဲ့ အမႈိက္ေတြကို မစြန္႔ႏိုင္ရင္ေတာ့ ပိုဆိုးပါလိမ့္မယ္။ အမႈိက္ ဘယ္လိုစြန္႔မလဲ။
:)
ရွင္အာစာရ
Ref: pp 97-98, Being a dustbin, "Opening the Door of Your Heart and other Buddhist tales of Happiness"
by Ajahn Brahm
Thomas C. Lothian Pty Ltd
132 Albert Road, South Melbourne, Victoria 3205
First published 2004
Printed in Singapore by Brahm Education Centre 2006 - 5000 copies
Picture from (2 May, 2011): http://year5.skola.edu.mt/tag/recycle/
လန္႔တာဗ်ာ...ဘာပါလိမ္႔လို႔...ဟီးး...အဲဒီအမႈိက္ေတြကို မေရွာင္ပုန္းႏိုင္သမွ်ေတာ႔
ReplyDeleteအမိႈက္ပံုးပဲဆက္လုပ္ရမွာပ ဘုရား :))
ကုသိုလ္လည္းရ ၀မ္းလည္း၀ေပါ့။ :)
ReplyDeleteRespected Sayadaw….
ReplyDeleteFirstly I can sympathized your feeling and experience.
Monk‘s life might be stronger ten times (or many times) than ordinary persons who are threatened by many kinds of defilement of mind.
Monk scavenging system should be modernized with following system
1. Composting system to biodegradable ones----- can get fertilizer
2. Recycling system to non-biodegradable things----can get new products
3. Land filling system to unnecessary things -----can achieve land development
4. Air-conditioning system------cool down both monks and their hot devotees
5. Refreshment also required.
Hopefully monks are တရားမင္းသခင္..။
Thank you.
ReplyDeleteThis will be discussed at the State Sanghamahanayaka Meeting going to take place soon.
:)
ရဟန္းတစ္ပါးက ဒီလိုအေတြးေတြးတာ ဟန္မက်ေသးပါဘူး။ အလကားေပးရတဲ့ ေမတၱာေတာင္ ႏွေျမွာသံပါေနသလိုပဲ။ ဒီပညာအရည္အခ်င္း၊ ဒီလိုအဆင့္အတန္းေရာက္ေအာင္ လူဒကာ၊ဒကာမေတြ ပိုက္ဆံနဲ႕ သင္ၾကားလို႕ ဒီေလာက္ ျမင့္လာတာပါ။ ဘယ္ရဟန္းမွ ကိုယ္ပိုင္ ဆိုကၠားနင္း၊ ျမင္းလွည္းေမာင္းၿပီး ရတဲ့ ပိုက္ဆံနဲ႕ သာသနာျပဳတယ္ဆိုတာ မရွိပါဘူး။ လူေတြက လွဴဒါန္းေထာက္ပံ့တယ္။ ကိုယ္က ေလာကလူသားေတြ ဒုကၡနည္းေအာင္၊ ေသာကနည္းေအာင္ အသိ၊ တရား.......တစ္ခုခု ျပန္ေပးေနရတယ္။ သူ႕ဒုကၡဝင္ခံေပးသင့္ရင္ေတာင္ မွ်ေဝယူသင့္တယ္ ထင္တာပဲ။ မင္းတို႕ အမႈိက္ေတြ လာပုံလို႕ ငါ့တို႕ဘဝဟာ အမႈိက္ပုံးမကလို႕ အမႈိင္းက်င္းျဖစ္သြားပါေစ.......ထိုက္တန္တယ္လို႕ ငါယူဆတယ္။
ReplyDeleteမႏွေျမာပါဘူး . . .။ စိတ္ကူးနဲ႔ျဖည့္ၿပီး ျပန္ေျပာတာပါ။ တစ္ဆင့္ . . . ဆရာေတာ္ Ajahn Chahရဲ့ အေတြး၊ တစ္ဆင့္ . . . ဆရာေတာ္ Ajahn Brahmရဲ့ အေတြးပါ။ သူတို႔ကလည္း “အမႈိက္မပစ္ရ”လို႔ မေျပာပါဘူး။
ReplyDeleteအရွင္ဆႏၵာဓိကရဲ့ “ၾကာလိုလူ”ဆိုတဲ့စာအုပ္။ ဖတ္ေတာ့ မဖတ္ဖူးဘူး။ စာအုပ္မ်က္ႏွာဖံုးက နာမည္ကို ဖတ္ဖူးတာ သတိရမိတယ္။ အေၾကာင္းအရာက ဒီသေဘာနဲ႔ ခပ္ဆင္ဆင္တူေလမလားလို႔ စဥ္းစားမိတယ္။ “ညြန္ထဲက လာတဲ့ၾကာ ေရေပၚမွာ လြတ္လြတ္ပြင့္။”