(. . . . . မွ အဆက္)
ယေသာဓရာက ျပန္လည္ ေျဖၾကား၏။
“ေမာင္ေတာ္ဘုရား . . .။ ေမာင္ေတာ္ေျပာတဲ့ ကိုယ္က်င့္ေကာင္းေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးမယ့္ စနစ္ဟာ စိတ္ဓာတ္ေတြ ေကာင္းမြန္လာေအာင္ပဲ လုပ္ေပးႏိုင္မွာပါ။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ရပ္တည္ႏိုင္ဖို႔ တကယ့္လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ စီးပြားေရး တည္ၿငိမ္မႈကို ေထာက္ပံ့ေပးႏိုင္မွာမို႔လား။ ျမႇင့္တင္ေပးႏိုင္မွာမို႔လား။ ျငင္းစရာ စကားတစ္ခု အေနနဲ႔ ဆိုၾကပါစို႔။ က်ားက်ားမမ ကမၻာသူ ကမၻာသားအားလံုး ကိုယ္က်င့္တရားနဲ႔ ျပည့္စံုေအာင္၊ ေလာကီလိုအင္ဆႏၵေတြ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးေတြက လြတ္ကင္းေအာင္ သူေတာ္စင္ တစ္ေယာက္က လုပ္ေပးႏိုင္တယ္ ဆိုပါစို႔။ အဲဒီလိုဆိုရင္ မ်ိဳးဆက္တစ္ခုတည္းနဲ႔ လူသားမ်ိဳးဆက္ ျပတ္သြားမွာေပါ့။ အဲဒါဟာ အလုပ္အေကၽြးျပဳျခင္း မဟုတ္ပါဘူး။ မေတြးရဲစရာ ျပစ္မႈႀကီးသာ ျဖစ္ပါတယ္ ေမာင္ေတာ္ဘုရား . . .။”
သိဒၶတၳသည္ မင္းသမီးကို တအံ့တၾသ ၾကည့္ေန၏။ မင္းသမီး၏ လြတ္လပ္ေသာ အေတြးအေခၚကို သေဘာက်ေနသည္မွာ ေသခ်ာ၏။ ေက်နပ္အားရမႈကို ဖံုးကြယ္မထားဘဲ မင္းသမီးကို ေျပာ၏။
“ႏွစ္မေတာ္ရဲ့ နက္နဲတဲ့ အသိအလိမၼာ ဗဟုသုတကို ေမာင္ေတာ္ သေဘာက်ပါတယ္။ ေမာင္ေတာ္ရဲ့ ၾကင္ယာေတာ္ဟာ တုႏႈိင္းမမီေလာက္တဲ့ အလွနဲ႔ ျမင့္ျမတ္တဲ့ သူေတာ္ေကာင္း လကၡဏာ ရွိ႐ံုတင္ မကဘဲ ပညာရွိတဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ၀မ္းသာပါတယ္။ ေမာင္ေတာ္က သဒၶမၼ တရားထူးကို ထိုထြင္းသိျမင္ဖို႔ ရည္ရြယ္ေမွ်ာ္လင့္တာပါ။ ေျပာစမ္းပါအံုး . . .။ ႏွစ္မေတာ္ ေျပာခဲ့တဲ့ အယူအဆေတြဟာ ႏွစ္မေတာ္ရဲ့ ကိုယ္ပိုင္ အယူအဆေတြလား။ တစ္ေယာက္ေယာက္က ႏွစ္မေတာ္ လက္ခံေအာင္ ႐ိုက္သြင္းခဲ့တာေတြလား။”
“ေျပာခဲ့တာေတြဟာ ႏွစ္မေတာ္ရဲ့ ကိုယ္ပိုင္ အယူအဆေတြလို႔ ခံစားရပါတယ္ ေမာင္ေတာ္ . . .။ ဘ၀နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့၊ ေလာကေရးရာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အဲဒီ အယူအဆေတြကို ထုတ္ေဖာ္တတ္ေအာင္ ခမည္းေတာ္ရဲ့ အၾကံေပး ပုဏၰားေတာ္ႀကီး သမၺဴလက တြန္းအားေပးခဲ့တာ ထင္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ့ ကၽြမ္းက်င္လိမၼာတဲ့ ဖြင့္ဆိုရွင္းျပခ်က္ေတြကို ႏွစ္မေတာ္ နားေထာင္ခဲ့ရပါတယ္။ ႏွစ္မေတာ္ကို စာေပ သင္ၾကားေပးတာလည္း သူပါပဲ။ သူက တစ္ျခား ပုဏၰားေတာ္ ဆရာႀကီးေတြနဲ႔ မတူဘူး။ သူက ႏွစ္မေတာ္ကို အတင္းအၾကပ္ ေ၀ဒႏၲေတြ အလြတ္အက်က္ မခိုင္းဘူး။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေတြးေခၚယူဆတာကို အားေပးတယ္။ ဘာသာေရး ဆရာႀကီးေတြ အားလံုးရဲ့ အယူအဆေတြကို ေျပာျပေပးတယ္။ အဲဒီေတာ့ ခိုင္မာေတာင့္တင္းတဲ့ စီးပြားေရးစနစ္နဲ႔ ေကာင္းျမတ္တဲ့ ကိုယ္က်င့္တရား အေပၚမွာ တည္ေဆာက္ထားတဲ့၊ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့ အစိုးရတစ္ရပ္ကသာ အႀကီးျမတ္ဆံုးနည္းနဲ႔ အလုပ္အေကၽြး ျပဳႏိုင္တယ္လို႔ ႏွစ္မေတာ္ ေကာက္ခ်က္ခ်ႏိုင္တာေပါ့။”
“ယေသာဓရာ . . . မင့္ရဲ့ အယူအဆကို ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္စရာ မရွိပါဘူး။ လူကို အေထာက္အကူ ျပဳႏိုင္တဲ့ စီးပြားေရး စနစ္နဲ႔ ကိုယ္က်င့္တရား ေလ့က်င့္မႈဆိုတာ ဘယ္လိုဟာမ်ိဳး ျဖစ္မလဲ။ ႏွစ္မေတာ္ ထင္ျမင္ယူဆထားတဲ့ စီးပြားေရး စနစ္ကို အရင္ ေျပာျပပါအံုး။ သမၺဴလဆီက ရခဲ့တာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒါမွမဟုတ္ တစ္ျခားဆရာ တစ္ေယာက္ေယာက္ဆီက ရခဲ့တာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္ကရခဲ့တယ္ဆိုတာ ေမာင္ေတာ့္အတြက္ အေရးမႀကီးပါဘူး။”
“ေမာင္ေတာ္ . . .။ စိုးရိမ္ေၾကာက္ရြံျခင္း ကင္းတဲ့ကမၻာ ခ်မ္းသာႂကြယ္၀တဲ့ ကမၻာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေစာေစာက ေမာင္ေတာ္ေျပာတဲ့ အယူအဆေတြဟာ သမၺဴလရဲ့ အယူအဆေတြနဲ႔ ေတာ္ေတာ့္ကို တူပါတယ္။ ျပည္တြင္းက စည္းစိမ္မွန္သကို အစိုးရက သိမ္းပိုက္ထားရမယ္၊ စက္႐ံုေတြ ကုန္သြယ္မႈေတြ တိရစၧာန္ ေမြးျမဴေရးေတြကိုလည္း အစိုးရကပဲ စီမံကြပ္ကဲရမယ္လို႔ သမၺဴလက ေျပာပါတယ္။ အဲဒီလို လုပ္လိုက္ရင္ သန္းႂကြယ္သူေ႒းႀကီးေတြ ရွိမွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ ဆင္းရဲမြဲေတတဲ့ သူေတာင္းစားေတြလည္း ရွိမွာမဟုတ္ေတာ့ဘူးလို႔ သူ ယူဆပါတယ္ ဘုရား . . .။”
“ေကာင္းလိုက္တဲ့ အၾကံပါလား။ အဲဒီလို အစိုးရတစ္ရပ္ ထူေထာင္လိုက္ရင္ ေငြေနာက္လိုက္ေနတဲ့ ၾသဇာရွိတဲ့ သူႂကြယ္ႀကီးေတြ ေပ်ာက္ကြယ္သြားမယ္ဆိုတာ သံသယ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ေနရာကို ဘုရင္မင္းျမတ္နဲ႔ မိဖုရားေတြ မင္းညီမင္းသားေတြ ေနာက္လိုက္ေနာက္ပါ အရာရွိေတြက ၀င္ယူမသြားေပဘူးလား။ စည္းစိမ္ဥစၥာ ႂကြယ္၀မႈ မတူညီတာကို ညီေအာင္ညႇိလို႔ ျဖစ္ႏိုင္တယ္ဆိုရင္ေတာင္မွ အာဏာပါ၀ါကိုေတာ့ ညီေအာင္ညႇိလို႔ ရမယ္မထင္ဘူး ႏွစ္မေတာ္ . . .။ အက်ိဳးဆက္ အေနနဲ႔ ျဖစ္လာႏိုင္တာက ရာသက္ပန္ ဆင္းရဲလာခဲ့တဲ့ ေအာက္ေျခလူတန္းစား အမ်ားစုဟာ ဖိႏွိပ္မႈ တစ္မ်ိဳးက လြတ္ေျမာက္ၿပီး ဖိႏွိပ္မႈ ေနာက္တစ္မ်ိဳးေအာက္ ေရာက္သြားမွာပဲ။”
“တရားမွ်တတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္သူရဲ့ လက္ထက္မွာ အဲဒါမ်ိဳး ျဖစ္မလာႏိုင္ပါဘူး ေမာင္ေတာ္ဘုရား . . .။”
“ယေသာဓရာရယ္ . . .။ ေမာင္ေတာ္တို႔ရဲ စိတ္ကူးထဲက စီးပြားေရး စနစ္ကို က်င့္သံုးတဲ့ တရားမွ်တတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္သူ ေပၚေပါက္ခဲ့ဖူးတယ္လို႔ ၾကားဖူးလို႔လား။”
“မၾကားဖူးပါဘူး ေမာင္ေတာ္ . . .။ လက္ရွိ လူမႈေရး စနစ္ကို စစ္ေရးအရ အျပင္းအထန္ အျမစ္ျပတ္ေအာင္ သုတ္သင္ၿပီးမွပဲ ဇာတ္ခြဲျခားမႈ အာဏာ၀ါပါ ခြဲျခားမႈေတြကင္းတဲ့ ႏိုင္ငံမ်ိဳးကို ထူေထာင္ႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ သမၺဴလက ေျပာပါတယ္ ဘုရား . . .။”
“ယေသာဓရာ . . .။ ေစာေစာက ေမာင္ေတာ္ေျပာခဲ့တဲ့ ကိုယ္က်င့္တရား ေလ့က်င့္ေပးတဲ့ စနစ္က အမ်ားႀကီး ပိုၿပီး အေရးႀကီးတယ္ ဆိုတာကို ခု မင္း နားလည္ေလာက္ၿပီ ထင္ပါတယ္။ မွန္ကန္ေျဖာင့္မတ္မႈကို က်င့္သံုးႏိုင္မွပဲ မင္းေကာင္းမင္းျမတ္ရယ္လို႔ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္လိမ့္မယ္။ လူရဲ့ လြတ္ေျမာက္မႈနဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္မႈဟာ စည္းစိမ္ဥစၥာေပၚမွာ မွီတည္တာ မဟုတ္ဘူး။ လူ႔စိတ္ထဲမွာ ျဖစ္ေပၚတဲ့ မွန္ကန္ေျဖာင့္မတ္မႈ အေပၚမွာ မွီတည္တာ။ ခုခ်ိန္ထိ ဇမၺဴဒိပ္တစ္၀ွန္းလံုးမွာ မင္းေကာင္းမင္းျမတ္ မေပၚထြန္းေသးဘူးဆိုရင္ အဲဒါဟာ သဒၶမၼ မေပၚထြန္းေသးလို႔ပါ။ အဲဒါေၾကာင့္ပဲ တုိင္းႏိုင္ငံ အမ်ားစုက စည္းစိမ္ဥစၥာနဲ႔ အာဏာပါ၀ါေတြ ပိုင္ဆိုင္ထားၾကေပမယ့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းႀကီး တစ္ခုလံုး ဒုကၡပင္လယ္ေ၀ေနရတာေပါ့။ အမ်ားေကာင္းစားဖို႔ အမ်ားေပ်ာ္ရႊင္ဖို႔ အဲဒီ သဒၶမၼကို ငါ ရွာေဖြမယ္။ အခ်ိန္ၾကာမယ္ဆိုတာ ငါ သိပါတယ္။ ခက္ခဲမယ္ဆိုတာ ငါ သိပါတယ္။ အားသြန္ခြန္စိုက္ လုပ္ရမယ့္ ကိစၥ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ငါ သိပါတယ္။ ယေသာ္ . . .။ လူသားေတြကို အႀကီးျမတ္ဆံုးလက္ေဆာင္ ေပးအပ္ႏိုင္ေအာင္ မင့္ရဲ့ ပူးေပါင္းပံ့ပိုးမႈကို ေမာင္ေတာ္ လိုခ်င္ပါတယ္ . . .။”
ယေသာဓရာသည္ မတ္တတ္ရပ္လိုက္ၿပီး သိဒၶတၳမင္းသားကို တမင္သက္သက္ အခ်ိန္ယူ၍ ေငးၾကည့္ေနလိုက္၏။ ၿပီးမွ စကားဆို၏။
“ေမာင္ေတာ္ . . .။ ေမာင္ေတာ့္အတြက္ ဂုဏ္ယူပါတယ္။ ေမာင္ေတာ့္စိတ္ထဲမွာ ဘာရွိတယ္ဆိုတာကို ႏွစ္မေတာ္ နားလည္ပါတယ္။ အဲဒီ စိတ္ကူးက မဇၥၽိမအင္ပါယာႀကီး တည္ေထာင္မယ္ဆိုတာထက္ အမ်ားႀကီး ပိုၿပီး ျမင့္ျမတ္တယ္ ဆိုတာကိုလည္း ေကာင္းေကာင္း နားလည္ပါတယ္။ ေမာင္ေတာ္ ရည္ရြယ္တဲ့အတိုင္း ဉာဏ္အလင္း ရရွိဖို႔ ေတာထဲ သြားစရာ မလိုဘူး ထင္ပါတယ္။ ႏွစ္မေတာ္နဲ႔ နီးနီးနားနား ဒီ နန္းမေဆာင္ထဲမွာ ေနရင္းနဲ႔ေရာ အဲဒီ ဉာဏ္အလင္းကို မရရွိႏိုင္ဘူးလား။ ေမာင္ေတာ္က ႏူးညံ့ပါဘိသနဲ႔ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး ေမာင္ေတာ္ရယ္ . . .။ ေမာင္ေတာ္က မြန္ျမတ္တဲ့ တရားထူးကို ရွာေဖြတာ ျဖစ္ေပမယ့္ ေမာင္ေတာ္ ဒုကၡေရာက္တာကို ႏွစ္မေတာ္ မၾကားရက္ မျမင္ရက္ႏိုင္ပါဘူး။ နန္းေဆာင္ေတြၾကား ေျမကြက္ေကာင္းေကာင္း တစ္ေနရာမွာ သီးသန္႔ေဆာင္ေလးတစ္ခုေဆာက္ၿပီး စိတ္ႀကိဳက္ေနေပါ့ ေမာင္ေတာ္ရယ္ . . .။ ကမၼ႒ာန္းတရားေတြ ပြားမ်ားေပါ့။ ေမာင္ေတာ္ ေျပာျပခဲ့တဲ့ မွန္ကန္ေျဖာင့္မတ္တဲ့ အက်င့္လမ္းစဥ္ သဒၶမၼ အေပၚမွာပဲ အာ႐ံုစိုက္ေနေပါ့။ ႏွစ္မေတာ္က ေမာင္ေတာ့္ကို ကၽြန္တစ္ေယာက္လို ျပဳစုလုပ္ေကၽြးပါ့မယ္ . . .။ ေမာင္ေတာ္ . . . ႏွစ္မေတာ္ကို ခြဲမသြားပါနဲ႔ေနာ္ . . .။ ေမာင္ေတာ္ ထြက္သြားရင္ ခံစားရမယ့္ ၀မ္းနည္းေၾကကြဲမႈကို ႏွစ္မေတာ္ ခံစားႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။”
“ယေသာဓရာရယ္ . . .။ မင္းက ဉာဏ္ပညာ ႀကီးရင့္သူပါ။ ေမာင္ေတာ့္ကိုခ်စ္လို႔ ဒါေတြေျပာေနတယ္ဆိုတာ ေမာင္ေတာ္ သိပါတယ္။ စိတ္တည္ၿငိမ္မႈ သမာဓိဟာ အိမ္ေထာင္သည္ဘ၀နဲ႔ မစပ္ဟပ္ပါဘူး။ ေမာင္ေတာ့္စိတ္ဟာ ေကာင္းကင္မွာ လြတ္လြတ္လြင့္ေမ်ာေနတဲ့ ၀ါဂြမ္းမွ်င္ေလးလို ျပင္ပအာ႐ံု အေႏွာင့္အယွက္ေတြကေန ကင္းလြတ္ေနရမယ္။”
“ဒါဆိုရင္လည္း ေမာင္ေတာ္ရယ္ . . .။ ကပိလ၀တ္ၿမိဳ႕ထဲက ေမာင္ေတာ္ႀကိဳက္တဲ့ ေနရာမွာပဲ ေနပါေနာ္. . .။”
“မဟုတ္ေသးဘူး ယေသာဓရာ . . .။”
“ဒါျဖင့္ရင္လည္း သက်ေနျပည္ေတာ္ ပိုက္နက္ထဲက သင့္ေတာ္တဲ့ တစ္ေနရာရာမွာ ေနပါလား ေမာင္ေတာ္ရယ္ . . .။”
“ဒါေတာ့ ေလာေလာဆယ္ မေျပာႏိုင္ေသးဘူး။ ေမာင္ေတာ့္မွာ ရွိေနတဲ့ အတၱကို ပယ္သတ္ႏိုင္ဖို႔ အမ်ိဳးအႏြယ္ေတြ အမ်ိဳးဇာတ္ေတြ မင္းဆက္ေတြကို ထည့္မတြက္ဘဲ ေက်နပ္ေရာင့္ရဲႏိုင္တဲ့ ဘ၀မ်ိဳးနဲ႔ အမွန္တကယ္ကို အသားက်ေနမွ ျဖစ္မယ္။ ဒီေတာ့ ဒီစၾကာ၀ဠာႀကီးထဲက ေမာင္ေတာ္ ေျခခ်တဲ့ ေနရာတိုင္းဟာ ေမာင္ေတာ့္အိမ္ ျဖစ္လိမ့္မယ္။”
ယေသာဓရာသည္ ေျမျပင္ေပၚ ဒူးေထာက္ထိုင္ခ်လိုက္ၿပီး သိဒၶတၳ၏ ေျခအစံုကို ေပြ႔ပိုက္ကာ ေျခဖမိုးတို႔ကို နမ္း႐ႈိက္ေလ၏။ ထို႔ေနာက္ သိမ္ေမြ႔စြာ စကားဆိုေလ၏။
“ေမာင္ေတာ္ . . .။ မေရမတြက္ႏိုင္တဲ့ ဘ၀သံသရာေတြမွာ ေမာင္ေတာ့္ကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးခဲ့ရပါတယ္ ဘုရား . . .။ ေမာင္ေတာ့္အေပၚမွာ က်ိဳးႏြံစြာ သစၥာေစာင့္သိတဲ့ ေမာင္ေတာ့္မယား မိယေသာ္ . . . ေမာင္ေတာ့္အတြက္ ဆုေတာင္းေပးပါတယ္ ဘုရား . . .။ မခံစားႏိုင္ပါဘူး ေမာင္ေတာ္ . . .။ လူ႔ခံစားခ်က္ရွိတဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ငိုမိပါတယ္ ဘုရား . . .။ ဒါေပမယ့္ေလ . . . တစ္ပါးသူေတြ လြတ္ေျမာက္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ဘ၀နဲ႔ရင္းၿပီး ရည္ရြယ္ရဲတဲ့ လင္သားတစ္ေယာက္ရဲ့ ဇနီးပ်ိဳ တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ျပံဳးလိုက္ပါတယ္။ ေမာင္ေတာ္ . . .။ ျမင့္ျမတ္တဲ့ အေတြးအၾကံေတြ ျဖစ္ေပၚႏိုင္ပါေစ . . .။ သမၼာေဒ၀ နတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္ေတြရဲ့ ကူညီေစာင့္ေရွာက္မႈကို ခံယူႏိုင္ပါေစ ဘုရား . . .။”
Ref:
Portrait of the Buddha (from a Novelist's Pen) by Jayasena Jayakody, English Translation by K. D. de Lanerolle. FOR FREE DISTRIPUTION - NOT FOR SALE.
(ပံုႏွိပ္မွတ္တမ္း အျပည့္အစံု မေတြ႔ရပါ။)
ေတာ္လိုက္တဲ့ ပါရမီျဖည့္ဘက္ တစ္ေယာက္ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ကို ေပၚလြင္ေအာင္ ေရးႏိုင္လို႔ ခ်ီးက်ဴးမိပါတယ္ ဘုရား....
ReplyDelete