ေက်ာင္းပိတ္ရက္ ၾကံဳခဲ့လို႔ စာသင္ဖို႔ ျပင္ထားတာေတြ ပိုေတာင္ေနတာနဲ႔။ အင္တာနက္။ အီးေမးလ္။ ဘေလာ့ဂ္။ ၾကာလာေတာ့။ ပ်င္း။ ေညာင္း။ အိပ္ခ်င္။ မုန္႔စားခ်င္။ အိမ္ဖုန္းဆက္ရရင္ ေကာင္းမယ္။
အိမ္ကို ဖုန္းဆက္ရတာကလည္း ပ်င္းစရာ။ ပ်င္းစရာထက္ စိတ္ပ်က္စရာ ပိုေကာင္းတာ။ စိတ္ပ်က္စရာေကာင္းလို႔ ပ်င္းတာ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ အိမ္ဖုန္းေခၚရတာက လိုင္းမမိမခ်င္း အထပ္ထပ္ ျပန္ျပန္ေခၚေနရင္း လိုင္းမခ်ိတ္မိဘဲ အင္တာေနရွင္နယ္ ေကာလင္းကဒ္သာ ကုန္ကုန္သြားတတ္တယ္။ ဘာေတြမ်ား သေဘာေကာင္းေနတယ္မသိ။ ဒီတစ္ခါေတာ့ ခ်က္ခ်င္း လိုင္း၀င္ၿပီး သံုးခ်က္ေလာက္ပဲ ျမည္လိုက္ရေသး ဖုန္းလာကိုင္တယ္။ အမ်ားအားျဖင့္က လိုင္း၀င္တာေတာင္မွ ခ်က္ခ်င္း ဖုန္းလာကိုင္တဲ့သူ ရွိတာမဟုတ္။ ၀င္ေတာင့္၀င္ခဲ လိုင္း၀င္တာကို လိုင္းမက်ခင္ လာကိုင္ၾကပါ့မလား စိတ္ပူရတာပဲ မ်ားတယ္။ ဒီတစ္ခါေတာ့ အေဖက ဖုန္းနားမွာ ထိုင္ေနတာနဲ႔ တူပါတယ္။
“ဦးဇင္း . . .။ တပည့္ေတာ္။”
ခါတိုင္းဆို အေဖက ဖုန္းကိုင္တာမဟုတ္။ အသက္ႀကီးလို႔။ ငါးႏွစ္ေလာက္က တစ္ခါ ေလျဖတ္ဖူးတဲ့ နာတာရွည္ နာလန္ထမို႔။ ေလးဘက္နာ ခဏခဏ ထေနလို႔ အလႈပ္အေရြ႕ ခပ္နည္းနည္းမို႔။ ကိစၥ၀ိစၥေတြက ေအးေအးကင္းကင္း ေနေနလို႔။ သူ႔အဆို “ထြန္တံုးပိတ္လိုက္ၿပီ၊ ႏွာဖားႀကိဳး ျဖဳတ္လိုက္ၿပီ”မို႔။
“ဘယ္သူမွ မရွိၾကဘူး။”
“ေက်ာင္းသြားၾကတာ။”
ဘာလို႔ေက်ာင္းသြားၾကတာပါလိမ့္။ ဘ-ကစာသင္ေက်ာင္း သြားရေအာင္ အိမ္မွာ ေက်ာင္းသားလည္း ရွိတာမဟုတ္။ ပညာေရးေကာ္မတီ အဖြဲ႔၀င္ေတြလည္း မဟုတ္ၾက။ သြားတာကလည္း တစ္အိမ္လံုး။ အေမ။ အစ္မ။ တူမ။ ဆရာေတာ္မ်ား တစ္ခုခု ျဖစ္သလား။
“စခန္းပြဲ။ ဒီေန႔ ငါးရက္ရွိၿပီ။”
“တရားေတာ့ မထိုင္ႏိုင္ဘူး။”
“ည တရားပြဲေတာ့ သြားပါတယ္။”
“လွဴပါတယ္။”
“တရားပြဲ ငါးေသာင္း။”
“ေယာဂီေတြ ေရခ်ိဳးဖို႔ အုတ္ကန္လုပ္ၾကတာလည္း ငါးေသာင္း။”
“ငလ်င္က လႈပ္ေတာ့လႈပ္တယ္။ နည္းနည္းပါ။”
“တစ္ျခားေတာ့ ဘာမွ မလွဴခ်င္ေသးပါဘူး။”
“သီတင္းကၽြတ္ရင္ေတာ့ ကထိန္ခင္းအံုးမယ္။”
“ဒီေန႔ တေပါင္းလျပည့္ေက်ာ္ ေျခာက္ရက္။ တပည့္ေတာ္ ရွစ္ဆယ္ျပည့္တာ။”
“အသက္ႀကီးၿပီ ဦးဇင္းလည္း ျပန္လာေတာ့။”
“ေက်ာင္းကေတာ့ ထန္းရြက္တဲေက်ာင္းေပါ့။”
“ထန္းရြက္တဲေက်ာင္းပဲ ေဆာက္ေပးႏိုင္မွာ။”
အေဖ အသက္ရွစ္ဆယ္ ျပည့္ေတာ့မယ္ ဆိုတာေတာ့ အရင္တစ္ခါ ဖုန္းဆက္တုန္းက ေျပာလို႔ သိတယ္။ ရက္အတိအက် မွတ္မထားလိုက္မိ။ တစ္ခါမွလည္း မမွတ္ခဲ့။ ျပန္ ေမးရမွာလည္း အားနာလို႔ မေမးဘဲ သိသလိုလို ေနခဲ့တာ။ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ သူ႔ေမြးေန႔မွာ ဖုန္းဆက္လိုက္မိတယ္။ ေျပာပံုက ရယ္စရာလိုလိုနဲ႔ သူအသက္ႀကီးလို႔ အနီးအနားမွာ ရွိေစခ်င္တဲ့သေဘာ။ ေနစရာ ေက်ာင္းမွ မရွိတာဆိုေတာ့ ထန္းရြက္တဲေက်ာင္းတဲ့။ မက္လံုးက သိပ္မလွ။ သေဘာက သူေတာ့ ဒါပဲ တတ္ႏိုင္တယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ။
သေဘာက အလတ္တန္းစား ျမန္မာ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးရဲ့ သေဘာလား။ ျမန္မာျပည္မွာ လူလတ္တန္းစား ေပ်ာက္ေနၿပီလို႔ ေျပာၾကသံ ၾကားဖူးတယ္။ ျပည္ပ ေရာက္ကုန္တာတဲ့။ ျပည္တြင္းမွာ က်ိက်ိတက္ေအာင္လည္း မလုပ္ႏိုင္၊ တီတြန္တဲ့ အထဲလည္း မပါခ်င္၊ ထိုက္တန္တဲ့ အလတ္တန္းစား ေနရာရယ္လို႔လည္း ဟုတ္တိပတ္တိ ရွာမေတြ႔လို႔ ထြက္ေပါက္ရွာၾကတာတဲ့။ တိုင္းျပည္အတြက္ မေကာင္းတာက ဘရိန္းဒရိန္းတဲ့။ လူ႔စြမ္းရည္ အရင္းအျမစ္ ဆံုး႐ႈံးမႈတဲ့။ လူေတြလိုတြက္ၿပီး အလတ္တန္းစား ဘုန္းႀကီးလို႔ သတ္မွတ္ရမလား။ ျမန္မာျပည္တြင္းမွာ အလတ္တန္းစား ဘုန္းႀကီးေတြ ေပ်ာက္ကုန္ၿပီလား။ [ေပ်ာက္တယ္ဆိုလည္း အျပင္ထြက္လို႔ ေပ်ာက္တာေတာ့ ဟုတ္မယ္ မထင္ပါဘူး။ ျပည္ပမွာ ျမန္မာဘုန္းႀကီးေတြအတြက္ ေနရာမွ မရွိတာ။ လူေတြလိုမွ မဟုတ္တာ။] ျပည္တြင္းမွာ ပက္ပက္စက္စက္ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ႀကီး ဘုန္းမႀကီးႏိုင္လို႔၊ ႏြမ္းႏြမ္းပါးပါးနဲ႔ သာသနာ့၀န္ကို သည္ပိုးႏိုင္တဲ့ သတၱိ၊ ေစတနာ၊ သဒၶါ၊ ၀ါသနာေတြလည္း မရွိလို႔ ထြက္လာခဲ့တာလား။ ထိုက္တန္တဲ့ အလတ္တန္းစား ေနရာတစ္ခုခု ေမွ်ာ္လင့္သလား။ ဘရိန္းဒရိန္းရေလခ်င္းလို႔ ျခံဳးပြဲခ်ရေလာက္ေအာင္ေရာ တန္ဖိုးရွိသလား။ သာသနာအတြက္ေရာ တစ္စံုတစ္ရာ ဆံုး႐ႈံးလို႔လား။
ေမးရင္းေတြးရင္း အမွတ္မထင္ တြက္စစ္ၾကည့္ေတာ့ ဒီေန႔ အသက္ရွစ္ဆယ္ျပည့္တဲ့ အေဖ့ေမြးေန႔မွာ ဒီေရာက္တာ ႏွစ္ႏွစ္နဲ႔ ခုနစ္ရက္တိတိ ရွိခဲ့ၿပီဆိုတာ သိလိုက္ရတယ္။
:)
ရွင္အာစာရ
No comments:
Post a Comment