Saturday, January 15, 2011

Ridding Aggregates on Samsara Journey - သံသရာခရီး ခႏၶာစီး၍

မွာ ဆိုတာပဲ မွတ္မိပါေတာ့တယ္။ အတြဲ အမွတ္ မမွတ္မိေတာ့ပါ။

အပုပ္ေကာင္ ႐ုပ္ေဆာင္ထား၊
ဟုတ္ေယာင္မွား တြယ္ခင္။
ငုတ္ေမွာင္သား ကြယ္မျမင္၊
အကယ္ပင္ စံုကန္း။

အႏွစ္မဲ့ ခႏၶာဘင္ကို၊
မွန္စြာျမင္ လြတ္ဖို႔မမွန္း။
ခ်စ္ဖြယ္အတိ မွတ္ကာသာ၊
တပ္အာသာ မက္ငန္း။

ထြတ္အေခါင္ နိဗၺာန္နန္းကိုလ၊
စိတ္ၾကံမွန္း မွီခို။
ခုအေန ခ်ိန္သာခိုက္မွာကြယ့္၊
လိမၼာလိုက္ မ်ားလွလူဗိုလ္။

သန္အားျပည့္ ႐ုပ္ႏုပ်ိဳကို၊
အပုပ္စုလို ျမင္မွတ္လို႔။
တင္ကပ္စို႔ ႐ိုးစုသညာ၊
ၿဖိဳးစုပညာ။

သမုဒ္၀ ၀ဲသံသရာကို၊
ခဲျမန္မၾကာ ကူးေျမာက္စို႔ေလး . . .။


ေရွ႕႐ုပ္ေနာက္႐ုပ္၊ ေရွ႕နာမ္ေနာက္နာမ္၊ ေရွ႕ခႏၶာေနာက္ခႏၶာ၊ ေရွ႕ေနာက္႐ုပ္နာမ္ခႏၶာ အသစ္အေဟာင္းတို႔ တေျပာင္းျပန္ျပန္ အစဥ္မျပတ္ ျဖစ္ေပၚခ်ဳပ္ပ်က္ ေနျခင္းသည္ သံသရာ မည္၏။ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာ အစဥ္ကို သံသရာဟု သတ္မွတ္သည္။ ခႏၶာအစဥ္ ခႏၶာစီးေၾကာင္းကား မျပတ္စီးဆင္း ေနေပသည္။ ခႏၶာကိုယ္ ရပိုင္ထားသည့္ သံသရာေလာကသား လူနတ္ျဗဟၼာ သတၱ၀ါမ်ားသည္ ရရွိထားေသာ ခႏၶာေၾကာင့္ပင္ သံသရာမွ မလြတ္ႏိုင္ မ႐ုန္းႏိုင္ ျဖစ္ၾကရသည္။ ခႏၶာကို တဏွာႏွင့္ စြဲမိ၍ စြဲလမ္းေတာင့္တအပ္ေသာ ခႏၶာအသစ္အသစ္ ဘ၀အမ်ိဳးမ်ိဳး ရရွိကာ သံသရာမွာ ေႏွာင္ဖြဲ႔ခံေနၾကရသည္။ မိမိဘ၀ မိမိခႏၶာကို သာယာဖြယ္အျဖစ္ တပ္မက္စြဲလမ္းၾကသည္။ သူတစ္ပါးဘ၀ သူတစ္ပါးခႏၶာကိုလည္း လုိခ်င္ေတာင့္တၾကသည္။ အထင္ႀကီး အားက်ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သတၱ၀ါးမ်ား ရွည္လ်ားပင္ပမ္းေသာ သံသရာခရီးကို အျပင္း ေလွ်ာက္လွမ္း ေနၾကရေလသည္။

ပရမတၳသဘာ၀အားျဖင့္ သူေရာကိုယ္ပါ အပုပ္ေကာင္မ်ားသာ ျဖစ္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ဓမၼအျမင္ မရွိေသာ သတၱ၀ါတို႔ကား အပုပ္ေကာင္ကို တြယ္တာၾကသည္။ အပုပ္သဘာ၀ အပုပ္ဓာတ္ကို မႏွစ္သက္ၾကျပန္၍ အပုပ္သေဘာေဆာင္သည့္ ခႏၶာကိုယ္ကို မပုပ္ေအာင္ ျပဳျပင္စီမံၾကသည္။ တြယ္တာတပ္မက္ၾကသည္။ ခႏၶာကိုယ္သည္ ျပဳျပင္စီမံသည့္ ၾကားမွပင္ သူ႔သဘာ၀ စက္ဆုပ္ဖြယ္ကို အခြင့္သင့္တိုင္း ထုတ္ျပတတ္သည္။ သို႔ေသာ္ သတၱ၀ါတို႔က စက္ဆုပ္ဖြယ္ကို ႀကိဳးစား၍ ေရွာင္ကြင္းၾကသည္။ သာယာ ႏွစ္သက္ဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ ျပဳျပင္စီမံၾကသည္။ သန္႔ရွင္း သုတ္သင္ၾကသည္။ တန္ဆာဆင္ၾကသည္။ နံ႔သာလိမ္းက်ံၾကသည္။ သူတစ္ပါး၏ အပုပ္ခႏၶာ စက္ဆုပ္စရာကို အေပၚယံၾကည့္၍ တြယ္တာၾကသည္။ ကုိယ့္ခႏၶာ ကိုယ့္အပုပ္ကိုလည္း ျမင္ပန္းလွေအာင္ ဖန္တီးမြမ္းမံၾကသည္။ တစ္ျခားသူတို႔ ႏွစ္သက္စြဲလမ္းေအာင္ ျပင္ဆင္ ျခယ္သၾကသည္။ ညႇိဳ႕ယူဖမ္းစားၾကသည္။ ခႏၶာ၏ အပုပ္သဘာ၀ကို သုိ၀ွက္ကာ ဟန္ႀကီးပန္ႀကီးလုပ္၍ ဟိတ္ထုတ္ေနၾကသည္။ ဟန္ေဆာင္ ဖံုးကြယ္ထားအပ္ေသာ အပုပ္ခႏၶာကို အဟုတ္ထင္ကာ တြယ္တာ ခင္မင္ၾကျပန္သည္။

ထိုသို႔ ျဖစ္ရသည္ကား ပညာမ်က္စိ ဥာဏ္အျမင္ မရွိေသာေၾကာင့္တည္း။ သတၱ၀ါတို႔၏ ဥာဏ္အျမင္ကို အ၀ိဇၨာ အမိုက္တိုက္က အုပ္ဖံုးကာကြယ္ထားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သတၱ၀ါတို႔သည္ တရားမွန္ကို ဥာဏ္ျဖင့္ထိုးေဖာက္၍ မျမင္ႏိုင္ၾကေပ။ အသုဘကို သုဘထင္ၾကသည္။ မတင့္တယ္သည္ကို တင့္တယ္သည္ ထင္မွတ္ၾက၏။ စက္ဆုပ္ဖြယ္ကို သာယာဖြယ္ ထင္ၾက၏။ အ၀ိဇၨာ၏ ေႏွာင့္ယွက္မႈေၾကာင့္ သတၱ၀ါတို႔၏ ထင္ျမင္ယူဆမႈ မွန္သမွ် အမွန္ႏွင့္ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ရသည္။ တရားမွန္ မျမင္ႏိုင္ေသာ ပုထုဇဥ္ သတၱ၀ါတို႔ကို အကန္းဟု ေခၚႏိုင္၏။ အ၀ိဇၨာေၾကာင့္ ကန္းကုန္ေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္ ဘ၀ခႏၶာကို တဏွာရမၼက္ျဖင့္ တပ္စြဲၾကသည္။ တစ္ဖန္ တပ္စြဲမႈေၾကာင့္ သံသရာမွာ ဆင္းရဲတြင္းနက္ၾကရသည္။ ထိုသေဘာကို ရည္ရြယ္၍ အ၀ိဇၨာ ႏွင့္ တဏွာ၊ မသိမိုက္မွားမႈ ႏွင့္ တြယ္တာတပ္မက္မႈကို ၀ဋ္ျမစ္မူလ၊ သံသရာလည္ျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းဟု ဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္မူသည္။

ဇီ၀ျဖစ္စဥ္ အလ်ဥ္မျပတ္ေအာင္ ႐ုန္းကန္ေထာက္ပင့္ ေပးထားရေသာခႏၶာ၊ အပုပ္သဘာ၀ စက္ဆုပ္ဖြယ္သေဘာ မေပၚလြင္ေအာင္ မြမ္းမံ ျပဳျပင္ ပိတ္ဆို႔ထားရေသာ ခႏၶာ၊ အစိတ္အစိတ္ခြဲလွ်င္ သာယာဖြယ္မရွိ အစုအေပါင္းအင္အားျဖင့္ ဟန္က်ေနေသာ အေရ အသား အေသြး အေၾကာ အ႐ိုး ေကာ႒ာသ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားအပ္ေသာ ခႏၶာ၊ ဤဘ၀ခႏၶာကား ပကတိအားျဖင့္ အႏွစ္မရွိ။ အကာအတိသာ ျဖစ္၏။ ႐ုန္းကန္ေထာက္ပင့္မႈ၊ ျပဳျပင္မြမ္းမံမႈ၊ စုစည္းေပါင္းစပ္မႈ မရွိသည္ႏွင့္ အသံုးမက်ေတာ့ေပ။ သံုးမရေတာ့ေပ။

သေဘာစစ္အားျဖင့္ မစင္ကဲ့သို႔ စက္ဆုပ္ဖြယ္သာျဖစ္ေသာ အႏွစ္မဲ့ ခႏၶာကို အရွိအမွန္အတိုင္း  မၾကည့္ မျမင္ႏိုင္ေသာ ပုထုဇဥ္သားတို႔သည္ ခႏၶ၀ိမုတ္ျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္ကို မရည္ေမွ်ာ္ႏိုင္ၾကေပ။ ခႏၶဒုကၡ ကင္းေ၀းရာသို႔ မေရာက္ႏိုင္ၾကေပ။ ဘ၀ခႏၶာကိုသာ ျမတ္ႏိုးဖြယ္အျဖစ္ ႏွစ္သက္ခံုမင္ေနၾကေလသည္။

ဘုရားရွင္၏ ေဟာညႊန္လမ္းျပမႈ တရားအလင္း မရွိလွ်င္ သတၱ၀ါတို႔သည္ ခႏၶာကိုယ္ကို စြဲ၍ သံသရာလည္ၾကရ၏။ ခႏၶာကို တဏွာျဖင့္ မစြဲမက္ဘဲ ဘ၀လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ခႏၶာကို အရင္းျပဳ၍ အသုဘဘာ၀နာ ပြားမ်ားရန္ ဘုရားရွင္ ညႊန္ၾကားေတာ္မူ၏။ ခႏၶာကို စက္္ဆုပ္ရြံရွာဖြယ္ ထင္ျမင္ေအာင္ ႐ႈမွတ္ပြားမ်ား ဆင္ျခင္ရေသာ အသုဘဘာ၀နာ တရားေတာ္သည္ သာသနာထြန္းကားေသာ ယခုအခ်ိန္၌ ပရိတၱိနည္းစနစ္ တစ္ခုအျဖစ္ တည္ရွိေနေပသည္။ လက္ေတြ႔က်င့္သံုးမႈ ပဋိပတၱိအသြင္ျဖင့္လည္း တည္ရွိေနေပသည္။ သံသရာအဆက္ဆက္ အျမစ္တြယ္လာေသာ ၀ဋ္ရင္းတဏွာ ကာမရာဂကို အသုဘဘာ၀နာျဖင့္ ကာလအပိုင္းအျခား တစ္ခုအထိ ပယ္ခြာထားႏိုင္သည္။ သံသရာစက္ ေမာင္းႏွင္အားကို အရွိန္ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္သည္။ အသုဘဘာ၀နာသည္ ရာဂအားႀကီးသူအတြက္ အထူးသင့္ေလွ်ာ္၏။

၀ဋ္ျမစ္မူလ တဏွာလက္ခ်က္ေၾကာင့္ သတၱ၀ါတို႔ သံသရာရွည္ၾကရသည္။ ဘ၀ကို ဖန္တီးေသာ ထိုတဏွာသည္ အသုဘကို ေၾကာက္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘ၀မ်ိဳးေစ့ကို အသုဘဘာ၀နာျဖင့္ ဖ်က္ဆီးပစ္ရန္ ဘုရားရွင္ လမ္းညႊန္ေတာ္မူသည္။ ဆံပင္ ေမြးညႇင္း ေျခသည္း လက္သည္း သြား အေရစေသာ ခႏၶာ၏အစိတ္ ေကာ႒ာသအစုစုကို စက္ဆုပ္ရြံရွာဖြယ္အျဖစ္ ႐ႈမွတ္ဖန္မ်ားလွ်င္ တဏွာသည္ ပါး၍ပါး၍ ေနာက္ဆံုး၌ ေၾကေပ်ာက္သြားႏိုင္၏။ တပ္မက္မႈတဏွာ ပါးလ်လာသည္ႏွင့္အမွ် စိတ္ႏွလံုး ခ်မ္းေျမ့မႈကို ရရွိသည္။ စိတ္ေနစိတ္ထား ႀကီးမားရင့္က်က္လာရသည္။

အသုဘဘာ၀နာကို ႐ႈမွတ္ကာ သံသရာခရီးကို အဆံုးသတ္ႏိုင္ေသာ အရိယာသူျမတ္တို႔ ေျမာက္မ်ားစြာ ရွိခဲ့သည္။ ကကုသန္ဘုရားရွင္၏ သာသနာေတာ္ အတြင္း၌ ပရဗိုဇ္မ တစ္ေယာက္သည္ မစင္အိမ္၌ ပိုးေလာက္မ်ားကို ရြံရွာဖြယ္႐ႈျမင္ကာ ပုဠဳ၀ကအသုဘသညာ ပြား၍ ပထမစ်ာန္ ရခဲ့သည္။

ေဂါတမဘုရားရွင္၏ သာသနာ အစပိုင္း၌ ကျပေဖ်ာ္ေျဖၾကၿပီး အိပ္ေမာက်ေနေသာ ကေခ်သည္မ်ားကို သူေသေကာင္အသြင္ ႐ႈမွတ္၍၊ မိမိေနအိမ္ကုိ သုသာန္တစျပင္ကဲ့သို႔ ႏွလံုးသြင္းကာ ထိတ္လန္႔သံေ၀ဂျဖင့္ ရဟန္းျပဳလာေသာ ယသသူေ႒းသားသည္ ဘ၀တစ္ခု၌ ကုိယ္၀န္ေဆာင္ အမ်ိဳးသမီး၏ ႐ုပ္ႂကြင္းကို မီးသၿဂႋဳဟ္ရင္း သူေသေကာင္၏ ရြံရွာဖြယ္ကို ႏွလံုးသြင္း ဆင္ျခင္ခဲ့ဖူးသည္။ ထိုပါရမီေၾကာင့္ ဤသာသနာေတာ္၌ အကၽြတ္တရား ရခဲ့သည္။

ေျခာက္ႀကိမ္တိုင္တိုင္ လူထြက္ေသာ စိတၱဟ႒မေထရ္သည္ ခုနစ္ႀကိမ္ေျမာက္ ေနာက္ဆံုးရဟန္းျပဳရာ၌ အိပ္ေပ်ာ္ေနေသာ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ ဇနီးသည္ကို သူေသေကာင္ပုပ္အသြင္ ႐ႈျမင္ခဲ့သည္။ ဥဒၶဳမာတက အသုဘသညာ ပြားခဲ့သည္။ အသုဘဘာ၀နာ ပြားမ်ားရင္း ရဟန္းျပဳရန္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္သို႔ အသြား လမ္းခုလပ္၌ ေသာတာပန္တည္ခဲ့သည္။

ေစတိယေတာင္၌ သီတင္းသံုးေသာ အရွင္မဟာတိႆသည္ သူ႔ကို ျပံဳးရယ္ျပေသာ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္၏ သြားမ်ားကို အ႐ိုးစုအျဖစ္ အ႒ိကသညာတင္၍ စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္ ရခဲ့၏။

အခင္းႀကီး အခင္းငယ္သြားရင္း၊ ခၽြဲ သလိပ္ ႏွပ္တံေတြးစြန္႔ရင္း အသုဘဘာ၀နာပြားလွ်င္ အက်ိဳးမ်ားႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ေျမာက္နန္းေက်ာင္း ဆရာေတာ္က မွဴးမတ္စည္းစိမ္ကို ေရအိမ္္တစ္ခါတက္မွ်ေလာက္ပင္ အဖိုးမတန္ဟု မိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္။

ထိုထိုပါရမီရွင္တို႔ကဲ့သို႔ အသုဘသညာ မရင့္သန္ေသး၍ မဂ္ေပါက္ဖိုလ္၀င္ မက်င့္ႏိုင္ေသးလွ်င္ မဂ္ဖိုလ္မ်ိဳးေစ့ရေအာင္ အခြင့္ရွာ၍ အသုဘသညာ ပြားမ်ားသင့္သည္။ ကၽြတ္လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းၾကၿပီးေသာ အရိယာသူျမတ္တိုင္း ပါရမီအဆင့္ဆင့္ ျဖည့္ဆည္းကာ မဂ္ဖိုလ္မ်ိဳးေစ့ စုေဆာင္းခဲ့ၾကရသည္။ မဂ္ဖိုလ္မ်ိဳးေစ့ ပါရမီကုသိုလ္ကား တစ္ဆင့္ခ်င္း ရင့္က်က္ရေသာ သေဘာရွိ၏။ ပါရမီဓာတ္ခံ ရွိသူသည္ အကုသိုလ္ေၾကာင့္ ဆင္းရဲတြင္း နက္၍ အပါယ္က်ေနရပါေစ သာသနာထြန္းကားခိုက္မွာ အပါယ္မွ ကၽြတ္လြတ္၍ မဂ္ဖိုလ္ ရႏိုင္၏။

ခႏၶာကို အသုဘအျဖစ္ ႐ႈျမင္ႏိုင္ေသာ ဥာဏ္ပညာကို သံုးဆင့္ ခြဲျခားႏိုင္သည္။ ပရိယတၱိအသြင္၊ လမ္းညႊန္ခ်က္အျဖစ္ ဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္မူခဲ့ေသာ အသုဘဘာ၀နာ နည္းစနစ္ကို ေလ့လာမွတ္သား ၾကားနာ၍ ရလာေသာ အသိဥာဏ္သည္ သုတမယဥာဏ္ မည္၏။ ထို ဗဟုသုတကို အေျခခံ၍ ပင္ကိုယ္အခံ ဗီဇဥာဏ္ရည္ျဖင့္ ဆင္ျခင္သံုးသပ္၍ ရလာေသာ အသိသည္ စိႏၲာမယဥာဏ္ မည္၏။ ထို ဥာဏ္ႏွစ္မ်ိဳးထက္ လြန္၍ ခႏၶာကို အသုဘျဖစ္ အထပ္ထပ္ ႐ႈျမင္ကာ ခႏၶာ၏ သေဘာယုတ္ကို အဟုတ္အမွန္အတိုင္း သိျမင္ႏိုင္ေသာ ဥာဏ္သည္ ဘာ၀နာမယဥာဏ္ မည္၏။


ဤသို႔ေသာ ဥာဏ္ကိစၥ ဥာဏ္အလုပ္ကို စိတ္ေရာကိုယ္ပါ ႏုပ်ိဳတက္ႂကြ အားရွိေနခိုက္ သန္တုန္းျမန္တုန္ အခ်ိန္၌ ေဆာင္ရြက္သင့္သည္။ ခႏၶာအားေပ်ာ့ ဥာဏ္အားေလ်ာ့ခ်ိန္ အိုမင္းမစြမ္းျဖစ္မွ ဥာဏ္ကိစၥ ဘာ၀နာအလုပ္ကို အားထုပ္လွ်င္ အက်ိဳး ျဖစ္သင့္သေလာက္ ျဖစ္မလာႏိုင္ေတာ့ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ သတိ ၾကပ္ၾကပ္စိုက္၍ ပ်ိဳျမစ္ခ်ိန္မွ စတင္ကာ တစ္စတစ္စ အသုဘသညာ စုေဆာင္းသင့္သည္။

ဓမၼသဘာ၀ သက္သက္ျဖစ္ေသာ ခႏၶာကိုယ္သည္ သာယာတပ္မက္ စြဲလမ္းထားလွ်င္ သံသရာလည္ေၾကာင္း ျဖစ္သကဲ့သို႔ သေဘာမွန္ကို ဥာဏ္စိုက္ၾကည့္ႏိုင္လွ်င္ သံသရာ၀ဲမွ ထြက္ေျမာက္ေၾကာင္း ေဖာင္ကူးတို႔သဖြယ္ ျဖစ္၏။ ဆိုးရြားျပင္းထန္လွေသာ သံသရာခရီး၌ ခႏၶာစီး၍ နစ္မြန္းေမ်ာပါ မေနၾကဘဲ သံသရာ သမုဒ္ျပင္ကို ခႏၶာစီး၍ ကူးေျမာက္သင့္ၾကေပသည္။

10 comments:

  1. "32 Parts of the body in 16 Languages"
    http://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=181710121859490&id=100000233375905#!/album.php?fbid=1341629232060&id=1571088397&aid=2046816

    -------------------------------------

    ဟိုဘက္,ဒီဘက္၊ ေရလယ္ခ်က္ႏွင့္
    ကၽြန္းထက္မတင္၊ လူပင္မဆယ္
    နတ္မဆယ္ဘဲ၊ ၀ဲ၀ယ္မျမဳပ္
    ေဆြးမပုပ္ေသာ္
    သမုဒ္ပင္လယ္ ေရာက္လိမ့္မယ္..။

    (ရွင္ေတာ္ျမတ္ရဲ႕ သစ္တံုးတရား - ဒါရုကၡေႏၶာပမသုတ္)

    29.07.09 ေန႔က ဆရာေတာ္ ဦးေဃာသိတ တရားေတာ္ကေန ေကာ္ပီထားတာဘုရား :)

    ReplyDelete
  2. ကူးၿပီးရင္ က်က္။ က်က္ၿပီးရင္ စေပေတာ့။ :)

    ReplyDelete
  3. စာခ်ည္းေရးေနတဲ့ ဘုန္းဘုန္းကို.. တရားတစ္ပြဲေလာက္ ေတာင္းဆိုဦးမွ.. :)

    နာကိုး၊ ေတာင္းရွစ္၊ သာဓုတစ္၊ ေဟာလစ္ အသေခ်ၤတဲ့..

    တရားေတာင္းတဲ့သူက ရွစ္ကမၻာအပါယ္မလား
    တရားေဟာတဲ့သူက သက္တမ္းအသေခ်ၤ အပါယ္မလားတဲ့.. :)

    အြန္လိုင္းကေန တစ္ပြဲေလာက္ ခ်ီးျမႇင့္ပါဦးဘုရား.. :)

    ReplyDelete
  4. ဟုတ္ပါ့မလား။ လက္ေရးကေတာ့ အေကာင္း။ :) ႏႈတ္ေရး က်ေတာ့ :(

    ReplyDelete
  5. စကၤာပူကၽြန္းကလူေတြ အကၽြတ္တရားရၿပီး တပည့္ေတာ္တို႔ က်န္ခဲ့မွာစိုးလို႔ပါ ဘုရား... :)

    ဘာပါမစ္မွ မလိုတဲ့ အြန္လိုင္းတရားပြဲမို႔ပါ ဘုန္းဘုန္း..။ အျပင္မွာဆို မလြယ္ဘူး...

    ဘုန္းဘုန္း အဆင္ေျပမယ္ဆို ဘယ္ရက္ေတြမွာ ဘယ္အခ်ိန္ေတြ အားတယ္ဆိုတာ မိန္႔ထားေပးပါဦး..

    ရိုေသစြာျဖင့္ (မ်က္ႏွာလုပ္တာ ဟုတ္ဘူးေနာဘုရား..:) ဘုန္းဘုန္းအားမွပါ။)

    ကိုရင္ဖိုးသား (ေတာ္ေသးတယ္ ဦးဇင္းဖိုးသားလို႔ မေခၚလို႔..:( )

    ReplyDelete
  6. အဲဒီလို တရားပြဲမ်ိဳး ၾကံဳဖူးလား။ စိတ္ထဲမွန္းၾကည့္ရတာ ေဟာတဲ့ဘုန္းႀကီး ေပါေၾကာင္ေၾကာင္ႀကီး ျဖစ္ေနတယ္။ :)
    Gmailမွာေတြ႔ရင္ ေဆြးေႏြးမယ္ေလ။ အဲဒီမွာ တစ္ခါတည္း ေဟာလိုက္လည္း ရတာပဲ။

    ReplyDelete
  7. အဲ.. ဘုန္းဘုန္း.. ဘုန္းဘုန္း ထင္သလို မဟုတ္ပါဘူး.. :) အြန္လိုင္းတရားပြဲက မႏွစ္ကတည္းက အစ္ကိုတစ္ေယာက္ ဦးေဆာင္မႈနဲ႔ အဆင္ေျပသြားတာ ဘုရား.. အရင္ကေတာ့ စကိုက္ပီနဲ႔ လုပ္တယ္ဘုရား.. ခုေတာ့ ဆိုဒ္ပါ သက္သက္ေထာင္ထားတယ္ ဘုန္းဘုန္း.. စကၤာပူက တရားပြဲတိုင္း အြန္လိုင္းက တုိက္ရိုက္လႊင့္တာၾကာၿပီ ဘုရား..

    http://livedhamma.com/ ဒီဆိုဒ္ကေန လႊင့္မွာပါဘုရား..

    ရိုေသစြာျဖင့္..
    ကိုရင္မဟုတ္ေသာ ကိုရင္ဖိုးသား :)

    ReplyDelete
  8. တပည့္ေတာ္လည္းအရွင္ဘုရားေဟာတဲ့တရားနာၾကည့္ခ်င္လို ့
    လုပ္ေလဘုရား...။ အားမငယ္ပါနဲ ့။ ေပါေၾကာင္ေၾကာင္မျဖစ္နိဳင္ပါဘူး...။
    တရားနာခ်င္တဲ့ပရိတ္သတ္ေတြရွိမွာပါ...။

    ReplyDelete
  9. ကိုရင္ဖိုးသားနဲ႔ မူအားျဖင့္ သေဘာတူထားပါတယ္။ ေဟာျဖစ္မယ့္တစ္ေန႔ သူ ေမာင္းထုမယ္ ေျပာပါတယ္။ စာေရးစာဖတ္-ေန အေကာင္းသား တရားေဟာတရားနာ-မွ စိတ္ပ်က္စရာ ေကာင္းမွန္းသိ-ျဖစ္ေနမွ။ :(
    ေဟာတာေတာ့ ေဟာမွာပါ။ နာဖို႔သာျပင္။
    ငယ္ငယ္က အေမ ေအာ္တာေငါက္တာ သတိရမိတယ္။ “နာခ်င္လို႔လား!”တဲ့။
    :)

    ReplyDelete
  10. နာခ်င္ပါတယ္ဘုရား.. ကရုဏာေဒါေသာနဲ႔ ေငါက္တာပဲကို :)

    ခုေတာ့ အေမ့ရဲ႕အမွတ္တမဲ့ ဒီလိုစကားေလးေတြက အမွတ္တရ ျဖစ္လို႔ :(

    ငိုခ်င္လာၿပီ :( .. အဲ ဟုတ္ဘူး.. နာခ်င္လာၿပီ။

    ရိုေသစြာျဖင့္

    ReplyDelete