Tuesday, December 7, 2010

The Way to Nibbana (Part 20) - နိဗၺာန္လမ္း (အပိုင္း ၂၀)

ဤသို႔ ဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္မူ၏။
“အာနႏၵာ ကာမဂုဏ္တို႔သည္ ဤငါးပါးတို႔တည္း။ အဘယ္ငါးပါးတို႔နည္း။ အလိုရွိအပ္ကုန္ ႏွစ္သက္အပ္ကုန္ စိတ္ႏွလံုးကို ပြားေစတတ္ကုန္ေသာ၊ ခ်စ္ခင္ဖြယ္သေဘာရွိကုန္လ်က္ ကာမႏွင့္ စပ္သျဖင့္ စြဲမက္အပ္ကုန္ေသာ မ်က္စိျဖင့္ ျမင္အပ္သည့္ ႐ူပါ႐ံုတို႔လည္းေကာင္း၊ နားျဖင့္ ၾကားအပ္သည့္ အသံတို႔လည္းေကာင္း၊ ႏွာေခါင္းျဖင့္ ႐ွဴအပ္သည့္ အနံ႔တို႔လည္းေကာင္း၊ လွ်ာျဖင့္ လ်က္အပ္သည့္ အရသာတို႔လည္းေကာင္း၊ ကိုယ္ျဖင့္ ေတြထိအပ္သည့္ ေဖာ႒ဗၺာ႐ံုတို႔လည္းေကာင္း၊ အာနႏၵာ ကာမဂုဏ္တုိ႔သည္ ဤငါးပါးတို႔တည္း။ အာနႏၵာ ကာမဂုဏ္ ငါးပါးတို႔ကို စြဲ၍ ဤကိုယ္ခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာသည္ ျဖစ္၏။ ဤသည္ကို ကာမခ်မ္းသာဟု ဆိုအပ္၏။”

'ဤကိုယ္ခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာသည္ အျမတ္ဆံုးျဖစ္၍ ၿငိမ္သက္၏'ဟု ေျပာဆိုၾကသူတို႔၏ စကားကို ငါဘုရား ခြင့္မျပဳႏိုင္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထိုကာမခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ၊ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာသည္ ရွိေသး၏။

ဤခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္း ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ၊ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာသည္ အဘယ္နည္း။ ဤ သာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ကာမတို႔မွ ကင္းဆိတ္၍သာလွ်င္၊ အကုသိုလ္တို႔မွ ကင္းဆိတ္၍သာလွ်င္၊ ၾကံစည္မႈ '၀ိတက္' ဆင္ျခင္သံုးသပ္မႈ '၀ိစာရ'ႏွင့္ တကြျဖစ္ေသာ၊ နီ၀ရဏ ကင္းဆိတ္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ၊ ႏွစ္သက္ျခင္း 'ပီတိ' ခ်မ္းသာျခင္း 'သုခ'ရွိေသာ ပဌမစ်ာန္သို႔ ေရာက္လ်က္ ေန၏။ ဤကား ထိုကာမခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာတည္း။

'ဤ ပထမစ်ာန္ ခ်မ္းသာသည္ အျမတ္ဆံုး ျဖစ္၍ ၿငိမ္သက္၏'ဟု ေျပာဆိုၾကသူတို႔၏ စကားကို ငါဘုရား ခြင့္မျပဳႏိုင္။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။ ထို ပဌမစ်ာန္ ခ်မ္းသာမွ တစ္မွ အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ၊ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာသည္ ရွိေသး၏။

ဤ သာသနာေတာ၌ ရဟန္းသည္ ၾကံစည္မႈ ဆင္ျခင္သံုးသပ္မႈတို႔၏ ၿငိမ္းျခင္းေၾကာင့္ ကိုယ္တြင္း သႏၲာန္၌ စိတ္ကို ၾကည္လင္ေစတတ္ေသာ၊ တည္ၾကည္ျခင္း 'သမာဓိ'ေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ၊ ႏွစ္သက္မႈ 'ပီတိ'ေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ၊ ခ်မ္းသာမႈ 'သုခ'ရွိေသာ ဒုတိယစ်ာန္သို႔ ေရာက္လ်က္ေန၏။ အာနႏၵာ ဤကား ထိုပဌမစ်ာန္ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာတည္း။

'ဤ ဒုတိယစ်ာန္ ခ်မ္းသာသည္' အျမတ္ဆံုး ျဖစ္၍ ၿငိမ္သက္၏'ဟု ေျပာဆိုၾကသူတို႔၏ စကားကို ငါဘုရား ခြင့္မျပဳႏိုင္။ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း။ ဤ ဒုတိယစ်ာန္ ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာသည္ ရွိေသး၏။

ဤ သာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ႏွစ္သက္ျခင္း 'ပီတိ'ကိုလည္း မတပ္မက္ျခင္းေၾကာင့္ သတိ သမၸဇဥ္ႏွင့္ ျပည့္စံုသည္ျဖစ္၍ လ်စ္လ်ဴ႐ႈလ်က္ ေန၏။ ခ်မ္းသာ 'သုခ'ကိုလည္း ကိုယ္ျဖင့္ခံစား၏။ အၾကင္ တတိယစ်ာန္ေၾကာင့္ ထိုသူကို 'လ်စ္လ်ဴ႐ႈသူ၊ သတိရွိသူ၊ ခ်မ္းသာစြာ ေနေလ့ရွိသူ'ဟု အရိယာ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ေျပာၾကားကုန္၏။ ထိုတတိယစ်ာန္သို႔ ေရာက္လ်က္ ေန၏။ ဤကား ထိုဒုတိယစ်ာန္ ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာတည္း။

'တတိယစ်ာန္သည္ အျမတ္ဆံုး ျဖစ္၍ ၿငိမ္သက္၏'ဟု ေျပာဆိုၾကသူတို႔၏ စကားကို ငါဘုရား ခြင့္မျပဳႏိုင္။ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း။ ဤ တတိယစ်ာန္ ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာသည္ ရွိေသး၏။

ဤ သာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ခ်မ္းသာဆင္းရဲကို ပယ္ျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ၀မ္းသာျခင္း ၀မ္းနည္းျခင္းတို႔ ေရွးဦးကပင္ ခ်ဳပ္ႏွင့္ျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း ဆင္းရဲခ်မ္းသာ မရွိေသာ လ်စ္လ်ဴ႐ႈမႈ 'ဥေပကၡာ'ေၾကာင့္ ျဖစ္သည့္ သတိ၏ စင္ၾကယ္ျခင္း ရွိေသာ စတုတၳစ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ ေန၏။ ဤကား တတိယစ်ာန္ ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာတည္း။

'ဤ စတုတၳစ်ာန္ ခ်မ္းသာသည္ အျမတ္ဆံုး ျဖစ္၍ ၿငိမ္သက္၏'ဟု ေျပာဆိုၾကသူတို႔၏ စကားကို ငါဘုရား ခြင့္မျပဳႏိုင္။ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း။ ဤ စတုတၳစ်ာန္ ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာသည္ ရွိေသး၏။

ဤ သာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ႐ုပ္ရွိ၏ဟူေသာ '႐ူပသညာ'တို႔ကို လြန္ေျမာက္ျခင္းေၾကာင့္ ထိပါးမႈ ရွိ၏ဟူေသာ  'ပဋိဃသညာ'တို႔၏ ခ်ဳပ္ျခင္းေၾကာင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ အတၱေဘာ ရွိ၏ဟူေသာ 'နာနတၱသညာ'တို႔ကို ႏွလံုးမသြင္းျခင္းေၾကာင့္ 'ေကာင္းကင္သည္ အဆံုးမရွိ'ဟု စီးျဖန္း၍ အာကာသာနဥၥာယတန စ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ ေန၏။ ဤကား ထို စတုတၳစ်ာန္ ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာတည္း။

'ဤ အာကာသာနဥၥာယတန စ်ာန္ခ်မ္းသာသည္ အျမတ္ဆံုး ျဖစ္၍ ၿငိမ္သက္၏'ဟု ေျပာဆိုၾကသူတို႔၏ စကားကို ငါဘုရား ခြင့္မျပဳႏိုင္။ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း။ ဤ အာကာသာနဥၥာယတန စ်ာန္ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာသည္ ရွိေသး၏။

ဤ သာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ အႂကြင့္မဲ့အားျဖင့္ အာကာသာနဥၥာယတန စ်ာန္ကို ေကာင္းစြာ လြန္ေျမာက္ၿပီးလွ်င္ '၀ိညာဏ္သည္ အဆံုးမရွိ'ဟု စီးျဖန္းလ်က္ ၀ိညာနဥၥာယတနစ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ ေန၏။ ဤကား ထို အာကာသာနဥၥာယတန စ်ာန္ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာတည္း။

'ဤ ၀ိညာနဥၥာယတန စ်ာန္ခ်မ္းသာသည္ အျမတ္ဆံုး ျဖစ္၍ ၿငိမ္သက္၏'ဟု ေျပာဆိုၾကသူတို႔၏ စကားကို ငါဘုရား ခြင့္မျပဳႏိုင္။ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း။ ဤ ၀ိညာနဥၥာယတန စ်ာန္ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာသည္ ရွိေသး၏။

ဤ သာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ အႂကြင္းမဲ့အားျဖင့္ ၀ိညာနဥၥာယတန စ်ာန္ကို ေကာင္းစြာ လြန္ေျမာက္ၿပီးလွ်င္ 'စိုးစဥ္းမွ် မရွိ'ဟု စီးျဖန္းလ်က္ အာကိဥၥညာယတန စ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ ေန၏။ ဤကား ထို ၀ိညာနဥၥာယတန စ်ာန္ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာတည္း။

'ဤ အာကိဥၥညာယတန စ်ာန္ခ်မ္းသာသည္ အျမတ္ဆံုး ျဖစ္၍ ၿငိမ္သက္၏'ဟု ေျပာဆိုၾကသူတို႔၏ စကားကို ငါဘုရား ခြင့္မျပဳႏိုင္။ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း။ ဤ အာကိဥၥညာယတန စ်ာန္ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာသည္ ရွိေသး၏။

ဤ သာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ အႂကြင္းမဲ့အားျဖင့္ အာကိဥၥညာယတန စ်ာန္ကို လြန္ေျမာက္ၿပီးလွ်င္ ေန၀သညာ­နာသညာယတန စ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ ေန၏။ ဤကား ထို အာကိဥၥညာယတန စ်ာန္ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာတည္း။

'ဤ ေန၀သညာနာသညာယတန စ်ာန္ခ်မ္းသာသည္ အျမတ္ဆံုး ျဖစ္၍ ၿငိမ္သက္၏'ဟု ေျပာဆိုၾကသူတို႔၏ စကားကို ငါဘုရား ခြင့္မျပဳႏိုင္။ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း။ ဤ ေန၀သညာနာသညာယတန စ်ာန္ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာသည္ ရွိေသး၏။

ဤ သာနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ အႂကြင္းမဲ့အားျဖင့္ ေန၀သညာနာသညာယတန စ်ာန္ကို လြန္ေျမာက္ၿပီးလွ်င္ သညာ ေ၀ဒနာတို႔ ခ်ဳပ္ရာ နိေရာဓသမာပတ္သို႔ ေရာက္၍ ေန၏ (သညာေ၀ဒယိတ-နိေရာဓ)။ အာနႏၵာ ဤကား ထို ေန၀သညာနာသညာယတန စ်ာန္ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာတည္း။”

အဆင့္ဆင့္ ခ်မ္းသာမႈ ဆယ္မ်ိဳးအနက္ ဤ သမာပတ္ ခ်မ္းသာသည္ အျမင့္ျမတ္ဆံုး အသိမ္ေမြ႔ဆံုး ျဖစ္၏။ သာမန္လူတို႔ မခံစားႏိုင္ေသာ ဤ ခ်မ္းသာမႈ အေျခအေနကို နိေရာဓသမာပတ္ဟု ေခၚ၏။ မ်က္ေမွာက္ ဘ၀၌ပင္ နိဗၺာန္ ခ်မ္းသာကို ခံစားျခင္းဟု ဆိုလို၏။

ဘုရားရွင္ ႀကိဳတင္ တြက္ဆေတာ္မူသည့္ အတိုင္း “ခံစားမည့္ စိတ္၀ိညာဏ္ ကင္းမဲ့ေနခ်ိန္ နိေရာဓသမာပတ္ ၀င္စားမႈကို မည္သို႔လွ်င္ အျမတ္ဆံုး ခ်မ္းသာဟု ေခၚဆိုႏိုင္ပါသနည္း”ဟု ေမးခြန္းထုတ္ႏိုင္၏။

ဤသို႔ ဘုရားရွင္ ေျဖၾကားေတာ္မူ၏။
“ငါ့ရွင့္တို႔ ခံစားမႈခ်မ္းသာ 'သုခေ၀ဒနာ'ကိုသာ ရည္ရြယ္၍ ခ်မ္းသာ 'သုခ'ဟု ဘုရားရွင္ ပညတ္သည္ မဟုတ္။ ငါ့ရွင္တို႔ အၾကင္အၾကင္ ဌာန၌ ခ်မ္းသာကို ရအပ္၏။ အၾကင္အၾကင္ ဌာန၌ ခ်မ္းသာသည္ ရွိ၏။ ထိုထို အလံုးစံုကို ျမတ္စြာဘုရားသည္ ခ်မ္းသာ 'သုခ'ဟု ပညတ္၏။”

“ခံစားမႈခ်မ္းသာ မွန္သမွ် ဆင္းရဲဒုကၡ ျဖစ္ေပသည္ဟု ငါ ပညတ္၏”ဟု ဘုရားရွင္ မိန္႔ေတာ္မူ၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း။ ဒုကၡေရာက္ေနသူသည္ သုခကို အလိုရွိ၏။ ခံစားမႈ ခ်မ္းသာကို ရထားသူသည္ ပို၍ ခ်မ္းသာလို၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေလာကခ်မ္းသာသည္ အားမရႏိုင္ေသာ အရာ ျဖစ္၏။

ေလာကေ၀ါဟာရျဖင့္ “နိဗၺာနံ ပရမံ သုခံ - နိဗၺာန္သည္ အျမတ္ဆံုး ခ်မ္းသာ”ဟု ဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္မူ၏။ နိဗၺာန္သည္ ပသာဒျဖင့္ ခံစားရသည့္ ခ်မ္းသာ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ အျမင့္ျမတ္ဆံုး ခ်မ္းသာ ျဖစ္၏။ ဘ၀ဒုကၡမွ သက္သာရာရသည့္ အရွိသဘာ၀ ခ်မ္းေျမ့မႈ အေျခအေန တစ္ရပ္ ျဖစ္၏။

သာမန္အာျဖင့္ ဒုကၡခ်ဳပ္ၿငိမ္းမႈ သေဘာကို ခ်မ္းသာသုခဟု အမည္သတ္မွတ္၏။ သို႔ေသာ္လည္း ဤ အမည္သည္ တကယ့္ သဘာ၀ အမွန္ကို ေဖာ္ျပရန္ သင့္ေတာ္သည့္ ေ၀ါဟာရ မဟုတ္ေပ။

နာဒရေထရ္   The Way to Nibbana ကို ဘာသာ ျပန္ဆိုပါသည္။
ဆက္ပါဦးမည္။

No comments:

Post a Comment