[ေနာက္ဆက္တြဲစကား -
အရင္ ရွိႏွင့္ၿပီးျဖစ္ေသာ ပါဠိေတာ္ျမန္မာျပန္ က်မ္းစာမ်ားတြင္ မပါေသးဟု ထင္မိေသာေၾကာင့္ ''စရိယာပိဋကပါဠိေတာ္ျမန္မာျပန္''ကို စတင္စီစဥ္ခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ http://www.dhammadownload.com/MyanmarTipitaka-eBook.htm ႏွင့္ အျခားေနရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမွာ ရွိႏွင့္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ယခုမွ သိလိုက္ရပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ရွိႏွင့္ၿပီးျဖစ္ေသာ ပါဠိေတာ္ျမန္မာျပန္ က်မ္းစာမ်ားတြင္ မပါေသးေသာ က်မ္းစာတစ္ခုခုကိုသာ စီစဥ္ပါေတာ့မည္။]
-----
စရိယာပိဋကပါဠိေတာ္သည္ ခုဒၵကနိကာယ္၀င္ ဆယ့္ကိုးက်မ္းအနက္ ဆယ့္ေျခာက္ခုေျမာက္ က်မ္းစာျဖစ္ပါသည္။ အရွင္သာရိပုတၱရာကို ဦးတည္၍ စရိယာပိဋကပါဠိေတာ္ကို ေဟာၾကားခဲ့ေၾကာင္း အ႒ကထာ ဖြင့္ဆိုပါသည္။ ဤဘဒၵကမၻာအတြင္း ေဂါတမဘုရားေလာင္း ပါရမီဆယ္ပါး ျဖည့္က်င့္ဆည္းပူးခဲ့ပံုတို႔ကို ဤပါဠိေတာ္၌ ေဟာၾကားထားပါသည္။ ဤပါဠိေတာ္၌ အကိတၱိ၀ဂ္၊ ဟတၳိနာဂ၀ဂ္ ႏွင့္ ယုဓဥၨယ၀ဂ္ဟူ၍ အခန္းသံုးခန္းပါ၀င္ပါသည္။ အကိတၱိ၀ဂ္၌ ဆယ္ဘ၀၊ ဟတၳိနာဂ၀ဂ္၌ ဆယ္ဘ၀ ႏွင့္ ယုဓဥၨယ၀ဂ္၌ ဆယ့္ငါးဘ၀ဟူ၍ ဘုရားေလာင္း ပါရမီျဖည့္ခဲ့ရာ ဘ၀ေပါင္း သံုးဆယ့္ငါးဘ၀ ပါ၀င္ပါသည္။ ဤဆိုလတံ့သည္ကား စရိယာပိဋကပါဠိေတာ္ အကိတၱိ၀ဂ္မွ အကိတၱိရေသ့၏အက်င့္ (အကိတၱိစရိယ)ျဖစ္ပါသည္။
----------
ခုဒၵကနိကာယ္
စရိယာပိဋကပါဠိေတာ္ျမန္မာျပန္
၁။ အကိတၱိ၀ဂ္
၁။ အကိတၱိရေသ့၏အက်င့္
၁။ ကမၻာေပါင္း ေလးသေခ်ၤ ႏွင့္ တစ္သိန္း ကာလအတြင္း၌ ဒါနသီလ အစရွိေသာ အက်င့္ကို ငါဘုရားေလာင္း ျပဳက်င့္ဆည္းပူးခဲ့၏။ အလံုးစံုေသာ ထိုဒါနသီလ အစရွိေသာ အက်င့္သည္ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေစတတ္သည္သာလွ်င္တည္း။
၂။ လြန္ေလၿပီးေသာ ေလးသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္း ကာလတို႔၌ ျပဳက်င့္အပ္ေသာ ဒါနသီလအစရွိသည္ကို ခ်န္ထား၍ ဤဘဒၵကမၻာအတြင္း ဘ၀ႀကီးငယ္ အသြယ္သြယ္၌ ျပဳက်င့္ဆည္းပူးအပ္ေသာ ဒါနသီလစေသာ အက်င့္ကိုသာ ေဟာၾကားေပအံ့။ ငါဘုရား၏ ထံေတာ္မွ နာၾကားေလာ့။
၃။ တစ္ခါေသာ္ ငါဘုရားသည္ အကိတၱိ အမည္ရွိေသာ ရေသ့ျဖစ္၍ ဆိတ္ၿငိမ္ေသာ ၀ိပိနကာနနမည္ေသာ ေတာႀကီး၌ ၀င္၍ ေန၏။
၄။ ထိုအခါ၌ ငါ၏ သီလအစြမ္းျဖင့္ ပ႑ဳကမၺလာေက်ာက္ဖ်ာကို ပူေစအပ္သည္ျဖစ္၍ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္ကို အစိုးရေသာ သိၾကားမင္းသည္ ပုဏၰားေယာင္ေဆာင္လ်က္ ဆြမ္းအလွဴခံရန္ ငါ့ထံသို႔ ကပ္ေရာက္လာ၏။
၅။ ငါ၏ ေက်ာင္းသခၤမ္းတံခါး၌ ရပ္လာေသာ ပုဏၰားေယာင္္ေဆာင္ထားသည့္ သိၾကားမင္းကို ျမင္လွ်င္ ေတာမွေဆာင္ယူအပ္ေသာ ဆီလည္းမပါ ဆားလည္း မပါေသာ ကံျပင္းရြက္ျပဳတ္ကို ခ်က္ျပဳတ္သည့္ အိုးႏွင့္တကြ လွဴလိုက္၏။
၆။ ငါသည္ ထိုပုဏၰားေယာင္ေဆာင္ထားသည့္ သိၾကားမင္းအား ကံျပင္းရြက္ျပဳတ္ကို လွဴၿပီးလွ်င္ အိုးကိုေမွာက္ထားလိုက္ၿပီး ေနာက္ထပ္တစ္ဖန္ အစာရွာမွီးျခင္း မျပဳေတာ့ဘဲ သစ္ရြက္မိုးေသာ သခၤမ္းေက်ာင္းထဲ ၀င္၍ ေန၏။
၇။ ပုဏၰားေယာင္ေဆာင္ထားေသာ သိၾကားမင္းသည္ ဒုတိယ ေန႔၌လည္းေကာင္း၊ တတိယ ေန႔၌လည္းေကာင္း ငါ့ထံသို႔ ကပ္ေရာက္လာျပန္၏။ ထို အခါ၌လည္း ငါသည္ မစၧရိယေၾကာင့္ တုန္လႈပ္ျခင္း မရွိဘဲ ေလာဘျဖင့္ ကပ္ၿငိျခင္း မရွိဘဲ ပထမေန႔မွာ ကဲ့သို႔ပင္ အႂကြင္းမဲ့ လွဴလိုက္၏။
၈။ ထို သံုးရက္ပတ္လံုး မစားဘဲ လွဴျခင္းေၾကာင့္လည္း ငါ၏ ကိုယ္၌ အဆင္းေဘာက္ျပန္ျခင္း မရွိ။ အလွဴကိုႏွစ္သက္သည့္ ပီတိသုခႏွင့္ယွဥ္ေသာ ေမြ႔ေလ်ာ္ျခင္းျဖင့္ ထိုေန႔ကို ကုန္လြန္ေစ၏။
၉။ အကယ္၍ တစ္လပတ္လံုး ေသာ္လည္းေကာင္း ႏွစ္လပတ္လံုး ေသာ္လည္းေကာင္း ျမတ္ေသာ အလွဴခံ ပုဂၢိဳလ္ကို ရသည္ျဖစ္အံ့ မတုန္လႈပ္သည္ျဖစ္၍ မကပ္ၿငိသည္ျဖစ္၍ ျမတ္ေသာအလွဴကို ေပးလွဴေပလိမ့္မည္။
၁၀။ ထိုအလွဴခံ ပုဂၢိဳလ္အား အလွဴ၀တၳဳကိုလွဴေသာ ငါသည္ ေႁခြရံပရိသတ္ကိုလည္းေကာင္း လူမင္းစည္းစိမ္ နတ္မင္းစည္းစိမ္ ျဗဟၼာမင္း စည္းစိမ္ကိုလည္းေကာင္း မေတာင့္တ။ ဘုရားအျဖစ္ကို ေတာင့္တ၍ ထို ဒါနအစရွိေသာ ေကာင္းမႈတို႔ကို ျပဳက်င့္ခဲ့၏။
ေရွးဦးစြာေသာ အကိတၱိရေသ့၏အက်င့္ ၿပီး၏။
----------
ဘာသာျပန္ဆိုသူကို အသိမေပးဘဲ ဤပါဠိေတာ္ျမန္ျပန္ကို စီးပြားျဖစ္ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ေရာင္းခ်ျခင္း ခြင့္မျပဳပါ။
စီးပြားေရးအတြက္ မဟုတ္ဘဲ တရားေတာ္ ျပန္႔ပြားေရးအတြက္ မြန္ျမတ္ေသာ စိတ္ထားျဖင့္ ဤပါဠိေတာ္ျမန္မာျပန္ကို လိုအပ္သလို အသံုးျပဳႏိုင္ပါသည္။
ရွင္အာစာရ
၁၀ ႏို၀င္ဘာ၊ ၂၀၁၀
----------
ခုဒၵကနိကာေယ
စရိယာပိဋကပါဠိ
၁. အကိတၱိ၀ေဂၢါ
၁. အကိတၱိစရိယာ
၁။ “ကေပၸ စ သတသဟေႆ၊ စတုေရာ စ အသခႋေယ။
ဧတၳႏၲေရ ယံ စရိတံ၊ သဗၺံ တံ ေဗာဓိပါစနံ။
၂။ “အတီတကေပၸ စရိတံ၊ ဌပယိတြာ ဘ၀ါဘေ၀။
ဣမမွိ ကေပၸ စရိတံ၊ ပ၀ကၡိႆံ သုေဏာဟိ ေမ။
၃။ “ယဒါ အဟံ ျဗဟာရေည၊ သုေည ၀ိပိနကာနေန။
အေဇၥၽာဂါေဟတြာ ၀ိဟရာမိ၊ အကိတၱိ နာမ တာပေသာ။
၄။ “တဒါ မံ တပေတေဇန၊ သႏၲေတၱာ တိဒိ၀ါဘိဘူ။
ဓာေရေႏၲာ ျဗာဟၼဏ၀ဏၰံ၊ ဘိကၡာယ မံ ဥပါဂမိ။
၅။ “ပ၀နာ အာဘတံ ပဏၰံ၊ အေတလဥၥ အေလာဏိကံ။
မမ ဒြါေရ ဌိတံ ဒိသြာ၊ သကဋာေဟန အာကရႎ။
၆။ “တႆ ဒတြာနဟံ ပဏၰံ၊ နိကၠဳဇၨိတြာန ဘာဇနံ။
ပုေနသနံ ဇဟိတြာန၊ ပါ၀ိသႎ ပဏၰသာလကံ။
၇။ “ဒုတိယမၸိ တတိယမၸိ၊ ဥပဂဉိ ၦ မမႏၲိကံ။
အကမၸိေတာ အေနာလေဂၢါ၊ ဧ၀ေမ၀မဒါသဟံ။
၈။ “န ေမ တပၸစၥယာ အတၳိ၊ သရီရသၼႎ ၀ိ၀ဏၰိယံ။
ပီတိသုေခန ရတိယာ၊ ၀ီတိနာေမမိ တံ ဒိ၀ံ။
၉။ “ယဒိ မာသမၸိ ေဒြမာသံ၊ ဒကၡိေဏယ်ံ ၀ရံ လေဘ။
အကမၸိေတာ အေနာလီေနာ၊ ဒေဒယ်ံ ဒါနမုတၱမံ။
၁၀။ “န တႆ ဒါနံ ဒဒမာေနာ၊ ယသံ လာဘဥၥ ပတၳယႎ။
သဗၺညဳတံ ပတၳယာေနာ၊ တာနိ ကမၼာနိ အာစရိ”ႏၲိ။
အကိတၱိစရိယံ ပဌမံ။
----------
No comments:
Post a Comment