Friday, October 29, 2010

The Way to Nibbana (Part 11) - နိဗၺာန္လမ္း (အပိုင္း ၁၁)

တရား႐ႈမွတ္မႈ ကိုယ္ဟန္အေနအထားသည္လည္း သမာဓိရေရးအတြက္ တြန္းအားေကာင္းသည့္ နည္းလမ္းတစ္ခုပင္ ျဖစ္၏။ အမ်ားအားျဖင့္ အေရွ႕တိုင္းသားတို႔သည္ ကိုယ္ကို ေျဖာင့္ေျဖာင့္ထားလ်က္ တင္ပလႅင္ေခြကာ ထိုင္ၾက၏။ ညာဘက္ေျခဖ၀ါးကို ဘယ္ဘက္ေပါင္ေပၚ တင္ထားလ်က္၊ ညာဘက္ေျခဖ၀ါးကို ဘယ္ဘက္ေပါင္ေပၚ တင္ထားလ်က္ ထိုင္ၾက၏။ ဤကား တင္ပလႅင္ အျပည့္ေခြ၍ ထိုင္နည္း ျဖစ္၏။ အမ်ားစု ၾကံဳေနက်အတိုင္း ဤထိုင္နည္းမွာ ခက္ခဲေနပါလွ်င္ တင္ပလႅင္ တစ္၀က္ေခြ၍ ထိုင္သင့္၏။ ညာဘက္ေျခဖ၀ါးကိုသာ ဘယ္ဘက္ေပါင္ေပၚတင္ထားျခင္း သို႔မဟုတ္ ဘယ္ဘက္ေျခဖ၀ါးကို သာ ညာဘက္ေပါင္ေပၚ တင္ထားျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။ ဤ ႀတိဂံေအာက္ေျခထိုင္နည္းကို လက္ခံက်င့္သံုးႏိုင္လွ်င္ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုး ေကာင္းစြာ ညီမွ်ေနပါသည္။ ညာဘက္လက္ဖ၀ါးကို ဘယ္ဘက္လက္ဖ၀ါးေပၚ တင္ထားသင့္၏။ ႏွာေခါင္း ႏွင့္ ခ်က္ ေထာင့္မွန္က် ျဖစ္ေနေအာင္ လည္ပင္းကို စင္းထားသင့္၏။ လွ်ာကို အထက္အာေခါင္မွာ အသာ ကပ္ထားသင့္၏။ ခါးပတ္ကို ေလွ်ာ့ထားသင့္၏။ အ၀တ္အစားမ်ားကို ေသေသသပ္သပ္ ျပဳျပင္ထားသင့္၏။ မလိုလားအပ္ေသာ အလင္းေရာင္ ႏွင့္ ျပင္ပ အာ႐ံုတို႔ကို တားဆီးရန္အတြက္ အခ်ိဳ႕က မ်က္စိမွိတ္ထားၾက၏။

မ်က္စိမွိတ္ထားျခင္းသည္ အက်ိဳးရွိေသာ္လည္း အျမဲတမ္း မ်က္စိမွိတ္ထားရမည္ဟု မဆိုလိုေပ။ မ်က္စိမွိတ္ထားျခင္းသည္ အိပ္ခ်င္ငိုက္ျမည္းမႈကို အားေပးေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ မ်က္စိမွိတ္ထားေသာအခါ စိတ္သည္ အထိန္းအကြပ္ ကင္းသြားၿပီး ဦးတည္ရာမဲ့ လွည့္လည္တတ္၏။ စိတ္ေလစိတ္လြင့္တို႔ ျဖစ္ေပၚလာတတ္၏။ ေထာင္မတ္ေနေသာ ခႏၶာကိုယ္လည္း ေလ်ာ့ရဲရဲ ျဖစ္လာတတ္၏။ မသိလိုက္ မသိဘာသာ ပါးစပ္သည္ အလိုလို ပြင့္လာတတ္၏။ သြားရည္ ယိုလာတတ္၏။ ထို႔ေနာက္ ေခါင္းညိတ္ေလေတာ့၏။

ဘုရားရွင္သည္ အျမင္အာ႐ံု အကြာအေ၀း ေလးေပထက္ မပိုေစဘဲ ႏွာေခါင္းဖ်ားကို ျဖတ္ေက်ာ္၍ မ်က္လႊာခ်ၾကည့္လ်က္ ထိုင္ေတာ္မူေလ့ ရွိ၏။

တင္ပလႅင္ေခြ၍ ထိုင္ရျခင္း၌ အလြန္အကၽြံ အခက္ေတြ႔ေနသူတို႔သည္ ေအာက္ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ သက္သက္သာသာ ေျခခ်ႏိုင္ေသာ အျမင့္ရွိသည့္ ကုလားထိုင္ သို႔မဟုတ္ ေအာက္ခံတစ္ခုခုေပၚ၌ သက္ေတာင့္သက္သာ ထိုင္ႏိုင္၏။

လြယ္လြယ္ကူကူ သက္ေတာင့္သက္သာ ရွိေနလွ်င္ မည္သည့္ ကိုယ္ဟန္အေနအထားကို ယူသည္ျဖစ္ေစ အေရးမႀကီးလွေပ။

၀ိတက္ဆိုးမ်ားကို ႏွိမ္ႏွင္းနည္း

စိတ္တည္ၿငိမ္မႈ ရရွိေအာင္ ႀကိဳးစားေနသူ တရားလိုလားေသာ ေယာဂီသည္ အကုသိုလ္ အၾကံဆိုးမ်ား ျဖစ္ေပၚလာသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းသင့္၏။

ထိုေယာဂီသည္ သုတၱနိပါတ္ ပါဠိေတာ္၌ လာရွိသည့္အတိုင္း မာရ္စစ္သည္ ဆယ္မ်ိဳးႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရႏိုင္၏။ မာရ္စစ္သည္ (၁၀)မ်ိဳးမွာ (၁) ကာမဂုဏ္၌ တပ္မက္ျခင္း (ကာမ)၊ (၂) စိတ္ပ်က္ၿငီးေငြ႔ျခင္း (အရတိ)၊ (၃) ဆာေလာင္မြတ္သိမ့္ျခင္း (ခုပၸိပါသ)၊ (၄) ဆာေလာင္သည့္အရာကို ရွာမွီးျခင္း (တဏွာ)၊ (၅) အိပ္ခ်င္ငိုက္ျမည္းျခင္း (ထိနမိဒၶ)၊ (၆) ေၾကာက္လန္႔ျခင္း (ဘယ)၊ (၇) ယံုမွားေတြေ၀ျခင္း (၀ိစိကိစၧာ)၊ (၈) သူ႔ေက်းဇူးကို ေခ်ဖ်က္ျခင္း ခက္ထန္ျခင္း (မကၡ ပဠာသ)၊ (၉) မဟုတ္မမွန္ လုပ္ၾကံ၍ ရအပ္ေသာ လာဘ္လာဘ ခ်ီးမြမ္းမႈ ပူေဇာ္မႈ ေက်ာ္ေစာမႈ (လာဘ သကၠာရ သိေလာက မိစၧာလဒၶ) ႏွင့္ (၁၀) ကိုယ့္ကိုေျမႇာက္ျခင္း သူ႔ကိုႏွိမ္ျခင္း (အတၱဳကၠံသန-ပရ၀မၻန)တို႔ ျဖစ္၏။

ထိုသို႔ မာရ္စစ္သည္မ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရေသာအခါ ဘုရားရွင္၏ လက္ေတြ႔အသံုး၀င္ေသာ အၾကံေပးခ်က္မ်ားသည္ အားလံုးအတြက္ အက်ိဳးရွိ၏။ ၎တို႔မွာ -
၁။ ၀င္ေရာက္လာေသာ အေတြးအၾကံဆိုး၏ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေသာ ေကာင္းျမတ္ေသာ အေတြးအၾကံကို ေမြးျမဴျခင္း၊ ဥပမာ - ေဒါသအတြက္ ေမတၱာ၊
၂။ ျဖစ္လာမည့္ အကုသိုလ္၏ ဆိုးက်ိဳးကို ဆင္ျခင္ျခင္း၊ ဥပမာ - ေဒါသသည္ သတ္ျဖတ္မႈကို ျဖစ္ေစႏိုင္၏၊
၃။ အေတြးဆိုးကို မ်က္ကြယ္ျပဳျခင္း၊ သို႔မဟုတ္ လံုး၀ အာ႐ံုမစိုက္ျခင္း၊
၄။ အေတြးဆိုးတို႔ ျဖစ္ေပၚရျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းကို ေျခရာခံ၍ အျပန္အားျဖင့္ အေတြးဆိုးတို႔ကို ေမ့ေပ်ာက္ေစျခင္း၊
၅။ တိုက္႐ိုက္ ကာယအား စိုက္ထုတ္ျခင္းတို႔ ျဖစ္၏။

အားနည္းသူကို အားႀကီးသူက အႏိုင္ယူသကဲ့သို႔ အေတြးဆိုးတို႔ကို ကာယစြမ္းအားျဖင့္ အႏိုင္ယူသင့္၏။ “ရဟန္းသည္ သြားတို႔ျဖင့္ သြားကို ႀကိတ္၍ (အံႀကိတ္၍)၊ လွ်ာျဖင့္ အာေစာက္ကို ထိလ်က္ (ေတာက္ေခါက္လ်က္) စိတ္ျဖင့္ စိတ္ကို ဖိႏွိပ္ရမည္။ ဖ်စ္ညႇစ္ရမည္။ ပင္ပမ္းေစရမည္။ သြားတို႔ျဖင့္ သြားကို ႀကိတ္၍၊ လွ်ာျဖင့္ အာေစာက္ကို ထိလ်က္ စိတ္ျဖင့္ စိတ္ကို ႏွိပ္ေသာ ဖ်စ္ညႇစ္ေသာ ပင္ပမ္းေစေသာ ရဟန္းအား ရာဂ ေဒါသ ေမာဟႏွင့္ ယွဥ္စပ္ေသာ ယုတ္ညံ့ေသာ အကုသိုလ္ အၾကံအစည္တို႔သည္ ကင္းေပ်ာက္ကုန္၏။ ခ်ဳပ္ျခင္းသို႔ ေရာက္ကုန္၏။ ထိုအၾကံအစည္တို႔ကို ပယ္ျခင္းေၾကာင့္ မိမိသႏၲာန္၌သာလွ်င္ စိတ္သည္ ေကာင္းစြာ တည္၏။ ေကာင္းစြာ ၿငိမ္၀ပ္၏။ တစ္ခုတည္းေသာ အာ႐ံု ရွိ၏။ တည္တံ့ေလ၏။”ဟု ဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္မူသည္။

လိုအပ္သည့္ ပရိကံမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ၿပီးေသာအခါ အရည္အခ်င္း ျပည့္၀ေသာ ေယာဂီသည္ ဆိတ္ၿငိမ္ရာသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၏။ ေအာင္ျမင္ၿပီးေျမာက္ ပန္းတိုင္ေရာက္ေရးမွာ ေသခ်ာ၏ဟု ယံုၾကည္ခ်က္ကို လႈံ႔ေဆာ္ျမႇင့္တင္ကာ သမာဓိ တိုးပြားေရးအတြက္ ခိုင္ျမဲေသာ ၀ီရိယ အားအစြမ္းကို စိုက္ထုတ္ႀကိဳးပမ္း၏။

ကသိုဏ္း၀န္း နိမိတ္ကဲ့သို႔ အထည္ကိုယ္ျဒပ္ရွိေသာ သမထအာ႐ံုသည္ သမာဓိ ျဖစ္႐ံုသာ ေထာက္ပံ့ေပး၏။ ေမတၱာကမၼ႒ာန္း ကဲ့သို႔ေသာ အေလ့အထေကာင္းသည္ကား အားထုတ္သူ၏ စ႐ိုက္၌ ထူေထာင္အပ္ေသာ တိက်သည့္ အက်ိဳးတရားကို ျဖစ္ထြန္းေစ၏။

အားထုတ္႐ႈမွတ္ေနစဥ္ သက္ဆိုင္ရာ ကမၼ႒ာန္းအတြက္ ရည္ရြယ္၍ စီမံထားသည့္ စကားလံုးတို႔ကို စိတ္ျဖင့္ ရြတ္ဆိုႏိုင္ပါသည္။ (ပထ၀ီကသိုဏ္းကို ႐ႈမွတ္စဥ္ “ပထ၀ီ၊ ပထ၀ီ”ဟု စိတ္ျဖင့္ ေရရြတ္ျခင္းမ်ိဳးကို ဆိုလို၏။ ဘာသာျပန္ဆိုသူ) အဆိုပါ စကားလံုးတို႔ျဖင့္ ကုိယ္စားျပဳထားေသာ တရားသေဘာကို ထင္ျမင္လာေအာင္ ေထာက္ပံ့ေပးႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

အားထုတ္သူ ေယာဂီသည္ အ႐ႈခံ သမထအာ႐ံုေပၚ၌ မည္သို႔ပင္ စူးစိုက္ထားသည္ျဖစ္ေစ အားထုတ္ခါစ ေယာဂီတို႔ ၾကံဳေတြ႔ရျမဲျဖစ္ေသာ အစပိုင္း အခက္အခဲမ်ားကို မေရွာင္လႊဲႏိုင္ပါ။ “စိတ္ပ်ံ႕လြင့္၏။ ဆန္႔က်င္ဘက္အေတြးမ်ား သူ႔ေရွ႕မွာ ခုန္ေပါက္ေန၏။ တိုးတက္မႈ တံု႔ဆိုင္းေနေသာေၾကာင့္ သူ စိတ္မရွည္ႏိုင္ေတာ့။ အက်ိဳးဆက္ အေနျဖင့္ သူ၏ ၀ီရိယ ေလ်ာ့ရဲရဲ ျဖစ္လာ၏။” ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခိုင္မာသည့္ ေယာဂီတို႔သာလွ်င္ ဤ အခက္အခဲမ်ားကို ႀကိဳဆို ရင္ဆိုင္ႏိုင္၏။ ထိုသို႔ေသာ ေယာဂီသည္ အခက္အခဲမ်ားကို ထြင္းေဖာက္ကာ ရည္ရြယ္ရာ ပန္းတိုင္ကိုသာ တည့္တည့္ၾကည့္၏။ အခိုက္အတန္႔ကေလးမွ်ပင္ ပန္းတိုင္ကို မ်က္ေျခအျပတ္ မခံေတာ့ေပ။

နာဒရေထရ္   The Way to Nibbana ကို ဘာသာ ျပန္ဆိုပါသည္။
ဆက္ပါဦးမည္။

No comments:

Post a Comment