Sunday, September 19, 2010

The Way to Nibbana (Part 4) နိဗၺာန္လမ္း (အပိုင္း ၄)

ေမတၱာတရား က်င့္သံုးနည္း

ဤေမတၱာကမၼ႒ာန္း က်င့္သံုးေရးအတြက္ လက္ေတြ႔ အသံုးတည့္သည့္ အၾကံျပဳခ်က္ အခ်ိဳ႕ကိုသာ ေအာက္ပါအတိုင္း ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။

မိမိကိုယ္ကို ေရွးဦးစြာ ေမတၱာပြားသင့္၏။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေမတၱာပြားရာ၌ ေပ်ာ္ရြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းဖြယ္ရာ အျပဳသေဘာေဆာင္သည့္ စိတ္ကူးမ်ားထဲ၌ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ႏွစ္ျမႇဳတ္ထားသင့္၏။ မည္သို႔မည္ပံု ၿငိမ္းခ်မ္းႏိုင္မည္၊ မည္သို႔မည္ပံု ေပ်ာ္ရႊင္ႏိုင္မည္၊ မည္သို႔မည္ပံု ဒုကၡ ေသာက ေဒါသတို႔မွ လြတ္ေျမာက္ႏိုင္မည္တို႔ကို ေတြးၾကံစဥ္းစားသင့္၏။ အားထုတ္သူသည္ ေဒါသျဖစ္ခြင့္မရေအာင္ ေနနည္းကို ေလ့လာမိၿပီး ထိုသို႔ေနတတ္ေအာင္လည္း ႀကိဳးစားလာ၏။ သူသည္ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္သည့္ ပတ္၀န္းက်င္ လႈပ္ခပ္မႈ လႈိင္မ်ားႏွင့္ အႏၲရာယ္ျဖစ္ေစႏိုင္ေသာ အေတြးတို႔ကို ေမတၱာျဖင့္ ဖယ္ရွားပစ္၏။ အကုသိုလ္ကို ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ ေဒါသကို အေဒါသျဖစ္ေအာင္ ေျပာင္းျပန္လွန္ပစ္၏။ သည္းခံတတ္လာ၏။ မည္သူ႔အေပၚမွ ေဒါသ မျဖစ္မိေအာင္ အစြမ္းကုန္ ႀကိဳးစားလာ၏။ ေန႔စဥ္ဘ၀၌ ေမတၱာတရားကို က်င့္သံုးျခင္းျဖင့္ သူကိုယ္တိုင္ ျပံဳးေပ်ာ္လ်က္ သူတစ္ပါးကိုလည္း ရႊင္ျပံဳးေစကာ အဇၥၽတၱ ဗဟိဒၶ ႏွစ္ဌာနတို႔၌ ေပ်ာ္ရႊင္မႈမ်ား ျပန္႔ႏွံ႔ေစ၏။

ေမတၱာပြားသူသည္ အျပည့္အ၀ ၿငိမ္းခ်မ္း၍ အမုန္းတရား ကင္းစင္လာေသာအခါ သူတစ္ပါးထံသို႔ ေမတၱာပို႔လႊတ္ရန္ လြယ္ကူ၏။ သူမပိုင္ဆိုင္ေသာ အရာကို သူတစ္ပါးထံသို႔ မေပးပို႔ႏိုင္ေပ။ သူတစ္ပါးကို ေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္ မလုပ္ေဆာင္မီ ေရွးဦးစြာ သူကိုယ္တိုင္ ေပ်ာ္ရႊင္ႏိုင္ရေပမည္။ သူ႔ကိုယ္သူ ေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္ လုပ္နည္းကိုင္နည္းမ်ားကို သိထားသင့္ေပ၏။

ထို႔ေနာက္ ေမတၱာပြားသူသည္ ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္ အပ္သူမ်ားထံသို႔ ေမတၱာပို႔လႊတ္၏။ စုေပါင္း၍ အားလံုးထံသို႔လည္းေကာင္း၊ တစ္ဦးစီ တစ္ေယာက္စီ ထံသို႔လည္းေကာင္း ေမတၱာပို႔လႊတ္၏။ ခ်စ္ႏွစ္သက္အပ္သူမ်ား ၿငိမ္းခ်မ္းေပ်ာ္ရႊင္ၾကေစေရး၊ ဆင္းရဲဒုကၡ ေရာဂါဘယ စိုးရိမ္ေသာက စိတ္ဆိုးေဒါသတို႔မွ ကင္းေ၀းၾကေစေရး ဆႏၵျပဳလ်က္ ေမတၱာပို႔သ၏။

ေဆြမ်ိဳးႏွင့္ မိတ္ေဆြတို႔ထံသို႔ ေမတၱာျဖန္႔က်က္ၿပီးေနာက္ သာမန္ပုဂၢိဳလ္မ်ားထံသို႔လည္း ေမတၱာဓာတ္မ်ား ပို႔လႊတ္၏။ ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္ သူမ်ားအေပၚ ေမတၱာစိတ္ ထားရွိသကဲ့သို႔ပင္ သာမန္ပုဂၢိဳလ္တို႔ ေပ်ာ္ရႊင္ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အတြက္လည္း အစစ္အမွန္ပင္ ဆႏၵရွိ၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ား ၿငိမ္းခ်မ္း ေပ်ာ္ရႊင္ၾကေစေရး၊ ဆင္းရဲဒုကၡ ေရာဂါဘယ စိုးရိမ္ေသာက စိတ္ဆိုးေဒါသတို႔မွ ကင္းေ၀းၾကေစေရး ဆႏၵျပဳလ်က္ ေမတၱာပို႔သ၏။ အနည္းငယ္ ခက္ခဲသည့္ကိစၥ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေနာက္ဆံုး၌ မလိုလားအပ္သူမ်ား (ရွိခဲ့လွ်င္) ထံသို႔လည္း အလားတူပင္ ေမတၱာပို႔သင့္၏။ ေမတၱာတရားကို က်င့္သံုးျခင္းျဖင့္ မလိုလားအပ္သူဟု ယူဆထားသူမ်ား အေပၚ၌ မိတ္ေဆြစိတ္ ထားရွိႏိုင္ခဲ့လွ်င္ ေမတၱာရွင္၏ ေအာင္ျမင္မႈသည္ ပို၍ ႀကီးျမတ္၏။ ခ်ီးလည္း ခ်ီးက်ဴးထိုက္၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ရန္လိုမုန္းထားသူတို႔ အလယ္၌ ရန္လိုအမုန္း ကင္းစင္စြာ ေနထိုင္ႏိုင္ေရး ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားေတာ္ မူခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။

မိမိကိုယ္ကို အစျပဳ၍ ဘာသာ၀ါဒ အသားေရာင္ သုိ႔မဟုတ္ လိင္ မခြဲျခားဘဲ၊ သနားစဖြယ္ သတၱ၀ါတို႔ကိုပါ ပါ၀င္ေစလ်က္၊ မိမိကိုယ္ကို သတၱ၀ါ အားလံုးတို႔ႏွင့္ ထပ္တူျပဳႏိုင္သည့္တိုင္ေအာင္၊ မည္သို႔ေသာ ခြဲျခားမႈကိုမွ် မျပဳဘဲ သတၱ၀ါ အားလံုးထံသို႔ ေမတၱာျဖန္႔က်က္သင့္၏။ ေမတၱာရွင္သည္ စၾက၀ဠာဖြဲ႔စည္းမႈ တစ္ခုလံုးထဲသို႔ ေပါင္းစည္းေပ်ာ္၀င္ သြား၏။ အားလံုးႏွင့္ တစ္သားတည္း ျဖစ္သြား၏။ တစ္ကိုယ္ေကာင္းစိတ္၏ လႊမ္းမိုးမႈကို မခံရေတာ့ေပ။ ခြဲျခားမႈ၀ါဒ၏ အသြင္သဏၭာန္ အားလံုးကို လြန္ေျမာက္၏။ သီးျခားအခန္းထဲ၌ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေလွာင္ပိတ္မထားေတာ့ေပ။ အမ်ိဳးဇာတ္ အတန္းအလႊာ ႏိုင္ငံေရး လူမ်ိဳးေရး သို႔မဟုတ္ ဘာသာေရး အယူစြဲမႈတို႔၏ ၾသဇာလႊမ္းမိုးမႈကို မခံရေတာ့ေပ။ တစ္ေလာကလံုးကို မိခင္ႏိုင္ငံအျဖစ္ မွတ္ယူႏိုင္၏။ ဘ၀ပင္လယ္ အတြင္းရွိ သတၱ၀ါ အားလံုးတို႔ကို အေပါင္းအေဖာ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ႏိုင္၏။

က႐ုဏာ

လူကို သိမ္ေမြ႔ေစေသာ ဒုတိယ သူေတာ္ေကာင္းတရားမွာ သနားၾကင္နာမႈ (က႐ုဏာ) ျဖစ္ေပသည္။ တစ္ပါးသူတို႔ ဒုကၡေရာက္ရေသာအခါ ႏွလံုးသားကို တုန္လႈပ္ခံစားေစတတ္ေသာ တရားအျဖစ္ ထိုက႐ုဏာကို ဖြင့္ဆိုအပ္၏။ သို႔မဟုတ္ သူတစ္ပါးတို႔၏ ဆင္းရဲဒုကၡကို ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစေသာ တရားပင္ျဖစ္၏။ က႐ုဏာ၏ ၀ိေသသလကၡဏာမွာ သူတစ္ပါးတို႔၏ ပူေဆြးေသာကကို ဖယ္ရွားေပးလိုျခင္း ျဖစ္၏။

က႐ုဏာရွင္တို႔၏ ႏွလံုးသားသည္ ပန္းထက္ႏူးညံ့၏။ ထိုသူတို႔သည္ တစ္ပါးသူ၏ ဆင္းရဲဒုကၡကို ေျဖေလွ်ာ့မေပးႏိုင္မခ်င္း အားရေက်နပ္စြာ အနားမယူၾက။ အနားလည္း မယူႏိုင္ေပ။ တစ္ခါတစ္ရံ သူတစ္ပါးတို႔၏ ဆင္းရဲဒုကၡကို ေျဖေဖ်ာက္ရန္ အလို႔ငွာ အသက္ကိုပင္ စေတးၾကေလ၏။ အစာေရစာ ျပတ္လပ္ေနေသာ က်ားမႏွင့္ က်ားငယ္တို႔ကို ကယ္တင္ရန္အတြက္ ဘုရားေလာင္း အသက္စြန္႔ေတာ္မူခဲ့ေသာ ဗ် ဂၣိ ဇာတ္ေတာ္ကို သာဓကအျဖစ္ ထုတ္ေဆာင္ျပႏိုင္ေပသည္။

ပရဟိတစိတ္ဓာတ္ျဖင့္ သူတစ္ပါးအတြက္ သက္စြန္႔ႀကိဳးပမ္း ထမ္းရြက္ျဖစ္ေအာင္ တြန္းအားေပးသည္မွာ က႐ုဏာပင္ ျဖစ္ေပသည္။ အစစ္အမွန္ က႐ုဏာ ျပည့္၀သူသည္ သူ႔အတြက္ အသက္ရွင္ေနသည္ မဟုတ္။ သူတစ္ပါးအတြက္ အသက္ရွင္ေန၏။ က႐ုဏာရွင္သည္ အတံု႔အလွည့္ ေမွ်ာ္လင့္မထားဘဲ၊ ေက်းဇူးတင္ခံရမည္ကိုပင္ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ သူတစ္ပါးကို အလုပ္အေကၽြးျပဳရန္ အခြင့္ရွာေနတတ္၏။

မည္သူ႔ကို က႐ုဏာပြားအပ္သနည္း

ကၽြႏိုပ္တို႔ ပတ္၀န္းက်င္၌ က႐ုဏာပြားထိုက္သူ မ်ားစြာရွိ၏။ မည္သည့္ဘာသာကို ယံုၾကည္ကိုးကြယ္သည္ျဖစ္ေစ မည္သည့္မ်ိဳးႏြယ္မွ ေပါက္ဖြားလာသည္ျဖစ္ေစ ဆင္းရဲသူ မျပည့္စံုသူ နာမက်န္းသူ ကူကယ္ရာမဲ့သူ အထီးက်န္သူ ခိုးကိုးရာမဲ့သူ ဥာဏ္ပညာမဲ့သူ ဆိုးသြမ္းသူ မစင္ၾကယ္သူ စည္းကမ္းမရွိသူတို႔သည္ ၾကင္နာတတ္ေသာ ျမင့္ျမတ္ေသာ ေယာက္်ားမိန္းမတို႔၏ သနားက႐ုဏာကို ေတာင္းခံေနၾကသူ တစ္ခ်ိဳ႕ပင္ ျဖစ္၏။

တစ္ခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံမ်ား ႐ုပ္၀တၳဳ ခ်မ္းသာ၍ နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ခ်ိဳ႕တဲ့ေနၾက၏။ တစ္ခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံမ်ား နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ႂကြယ္၀၍ ႐ုပ္၀တၳဳပိုင္း၌ ဆင္းရဲေနၾက၏။ သနားစဖြယ္ ဤအေျခအေန ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကို ႐ုပ္ပိုင္းမွာေရာ နာမ္ပိုင္းမွာပါ ႂကြယ္၀သူတို႔က ငဲ့ညႇာရေပမည္။

ကံအေၾကာင္း မလွ၍ ဘ၀လိုအပ္ခ်က္ ေျမာက္မ်ားစြာ ခ်ိဳ႕တဲ့ေနၾကသူ လူဆင္းရဲတို႔ကို ႐ိုင္းပင္းေရးမွာ ႂကြယ္၀သူတို႔၏ အေရးအႀကီးဆံုး တာ၀န္ ျဖစ္ေပသည္။ အလွ်ံပယ္ ႂကြယ္၀သူတို႔ အေနျဖင့္ သူတို႔၏ အပိုအလွ်ံမ်ားကို ဆင္းရဲသူ လိုအပ္ေနသူတို႔အား အခက္အခဲ မရွိဘဲ ေပးစြန္႔ႏိုင္ၾကသည္မွာ ေသခ်ာ၏။

တစ္ခါေသာ္ ေက်ာင္းသားလူငယ္ တစ္ေယာက္သည္ သူ၏ တံခါးခန္းဆီးစကို ျဖဳတ္၍ သူဆင္းရဲ တစ္ေယာက္ကို ေပး၏။ “ေမေမရယ္ . . . တံခါးေပါက္ေတြက ေအးတာခ်မ္းတာကို မခံစားတတ္ပါဘူး။ လူဆင္းရဲေတြကမွ တကယ္ခံစား ေနတာပါ”ဟု သူ႔အေမကို ေျပာေနသည့္ လူဆင္းရဲေလးကို ေပးလိုက္ျခင္း ျဖစ္၏။ ဤသို႔ ၾကင္နာတတ္ေသာ လူသားတို႔၏ သဘာ၀ကို အလြန္ပင္ ခ်ီးက်ဴးထိုက္၏။

အထူးသျဖင့္ အာရွတိုက္မွာ ရွိေနေသာ ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲ ႏိုင္ငံမ်ားကို စြမ္းႏိုင္သေလာက္ အကူအညီ ေပးေရးအတြက္ ခ်မ္းသာေသာ အခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံမ်ားက ဆင္းရဲသားေထာက္ပံ့ေရး အသင္းအဖြဲ႔မ်ိဳးစံု ဖြဲ႔စည္းေနၾကသည္မွာ ေက်နပ္၀မ္းေျမာက္ဖြယ္ရာပင္ ျဖစ္ေပသည္။ ႏိုင္ငံ အားလံုးတို႔၌ ဆင္းရဲသူ မျပည့္စံုသူတို႔ကို အစြမ္းကုန္ ကူညီရန္အတြက္ ေယာက္်ား မိန္းမႏွင့္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားတို႔ အလွဴရွင္အသင္းမ်ား ဖြဲ႔စည္းထားၾကေလၿပီ။ ဤအေရးကိစၥ၌ သာသာေရး အသင္းအဖြဲ႔မ်ားလည္း သူ႔တို႔ဆိုင္ရာ တာ၀န္ကို အ႐ိုးရွင္းဆံုး နည္းလမ္းျဖင့္ ထမ္းရြက္ၾကေပသည္။ ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲ ႏိုင္ငံတို႔၌ ဘုိးဘြားရိပ္သားမ်ား မိဘမဲ့ေဂဟာမ်ားႏွင့္ အျခားေသာ အလားတူ ကုသိုလ္ျဖစ္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား လိုအပ္ေနေပသည္။

နာဒရေထရ္ ၏ The Way to Nibbana ကို ဘာသာ ျပန္ဆိုပါသည္။
ဆက္ပါဦးမည္။

No comments:

Post a Comment