Thursday, September 9, 2010

The Way to Nibbana (Part 1) - နိဗၺာန္လမ္း (အပိုင္း ၁)



ျဗဟၼ၀ိဟာရတရားမ်ား

လူအျဖစ္ကို ရျခင္းသည္ ခဲယဥ္း၏။
သတၱ၀ါတို႔၏ အသက္ရွင္ျခင္းသည္ ခဲယဥ္း၏။
ဤအခြင့္အေရး လြတ္ေခ်ာ္မသြား ပါေစနဲ႔။ (ဓမၼပဒ)

လူသည္ မမွန္းဆႏိုင္ေလာက္သည့္ စြမ္းရည္သတၱိတို႔ ကိန္း၀ပ္ေနေသာ သတၱ၀ါ ျဖစ္၏။ သူေတာ္စင္ စ႐ုိက္လကၡဏာ ႏွင့္ ရာဇ၀တ္ေကာင္ စ႐ိုက္လကၡဏာ အလားအလာ ႏွစ္မ်ိဳးလုံးသည္ လူ႔သႏၲာန္၌ တည္ရွိေနေသာ အငုတ္ဓာတ္ျဖစ္၏။ ထိုအငုတ္ဓာတ္တို႔သည္ ေမွ်ာ္လင့္မထားေသာ အခိုက္အတန္႔တို႔၌ အံ့ဘနန္း စြမ္းအင္တို႔ျဖင့္ အထင္အရွား ေပၚထြက္လာႏိုင္၏။ ၎တို႔ မည္သို႔မည္ပုံ အေျခတည္ခဲ့သည္ကို မသိႏိုင္။ အဆင့္အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ လူ႔သႏၲာန္၌ တည္ရွိေနသည္ဟုသာ သိႏိုင္၏။

လူ၏ ျဖစ္တည္ဖြဲ႔စည္းမႈ အ႐ႈပ္အေထြးတြင္ အပါအ၀င္ျဖစ္ေသာ စိတ္စြမ္းအင္၌ ေကာင္းျမတ္မႈ ရတနာသိုက္ကိုလည္း ေတြ႔ႏိုင္၏။ အကုသိုလ္ အညစ္စုကိုလည္း ေတြ႔ႏိုင္၏။ သက္ဆိုင္ရာ စ႐ိုက္ လကၡဏာတို႔ ဖြံ႔ၿဖိဳးလာသည္ႏွင့္ ေလ်ာ္ညီစြာ လူသည္ ေလာကအတြက္ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာလည္း ျဖစ္ႏိုင္၏။ ေလာကက်ိန္စာလည္း ျဖစ္ႏိုင္၏။

ႀကီးက်ယ္လို ျမင့္ျမတ္လို၍ ေလာကအတြက္ အသုံး၀င္လိုသူ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သိမ္ေမြ႔ေအာင္ ဆုံးမကာ စံျပေနထိုင္ျခင္း လိုက္နာဖြယ္ စည္းကမ္းမ်ား သတ္မွတ္ေပးျခင္းတို႔ျဖင့္ ေလာက၀န္ေဆာင္လိုသူ၊ လူအျဖစ္ ရလာေသာ ေရႊအခြင့္အေရးကို ကုိယ့္တြက္ကိုယ့္တာ အသုံးခ်လိုသူတို႔သည္ စ႐ိုက္ဆိုး အငုတ္ဓာတ္တို႔ကုိ ဖယ္ရွားပစ္ရန္ႏွင့္ သူေတာ္ေကာင္းဓာတ္တို႔ကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ရန္ အစြမ္းကုန္ အားထုတ္ၾကေလကုန္၏။

ေျမထုလႊာ အတြင္း၌ တည္ရွိေသာ အဖိုးတန္ ရတနာတို႔ကို တူးေဖာ္ရန္အတြက္ လူသားတို႔သည္ ေငြေၾကးပမာဏ ေျမာက္မ်ားစြာ သံုးစြဲၾကရ၏။ ဇြဲနဘဲႏွင့္ အားအင္အျပည့္ စုိက္ထုတ္ၾကရ၏။ တစ္ခါတစ္ရံ အသက္ကိုပင္ စြန္႔လႊတ္ၾကရ၏။ သို႔ေသာ္ လူ႔သႏၲာန္၌ ကိန္း၀ပ္ေနေသာ အငုတ္ဓာတ္ ရတနာေကာင္းမ်ားကို တူးေဖာ္ရန္ကား ခိုင္ၿမဲေသာ လံု႔လႏွင့္ တည္တံ့ေသာ သည္းခံမႈ တို႔သာ လိုအပ္၏။ အဆင္းရဲဆံုးေသာ ေယာက္်ား သို႔မဟုတ္ မိန္းမတို႔ ပင္လွ်င္ ဤအမႈကိစၥကို ၿပီးေျမာက္ေစႏိုင္၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ရွာေဖြစုေဆာင္းရန္အတြက္ ေလာကီစီးပြားသည္ အေရးပါေသာ ပရိကံလိုအပ္ခ်က္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။

လူ႔သႏၲန္၌ ကိန္း၀ပ္ေနေသာ အကုသိုလ္ စ႐ိုက္ဆိုးတို႔ သဘာ၀အေလ်ာက္ ကိန္း၀ပ္တည္ရွိၿပီး၊ ထင္ရွားျဖစ္ ေပၚလာသည္မွာလည္း အလိုအေလာက္ပင္ ျဖစ္သည္ဟု ထင္ျမင္ယူဆရေသာ အခ်က္မွာ ထူးဆန္း ေန၏။ အလားတူ ထူးဆန္းေသာ အခ်က္မွာ အဆိုပါ အညစ္စုတိုင္းသည္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေသာ အရည္အေသြးေကာင္းကိုလည္း ပိုင္ဆိုင္ထားျခင္းျဖစ္၏။ အရည္အေသြးေကာင္းတို႔သည္္ ေကာင္းျမတ္မႈ ယုတ္မာမႈ အားလံုးတို႔၏ ျဖစ္စဥ္တန္း တစ္ခုအတြင္းမွာ ရွိေနေသာ္လည္း ပံုမွန္ထင္ရွားေသာ အေျခအေနသို႔ အလိုအေလ်ာက္ ျဖစ္ေပၚထြက္မလာေပ။

လူ႔သႏၲာန္၌ တည္ရွိေသာ စြမ္းအားထက္သည့္ အဖ်က္တရားဆိုးတစ္ခုမွာ ေဒါသျဖစ္၏။ ထိုအကုသိုလ္စြမ္းအားကို သိမ္ေမြ႔ေစေသာ ေကာင္းျမတ္သည့္ အရည္အေသြးတစ္ခုမွာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာျဖစ္၏။

ေလာကတြင္ ျဖစ္ေပၚေနက် မွားယြင္းမႈ ေျမာက္မ်ားစြာႏွင့္ တုန္လူပ္ဖြယ္ရာ အၾကမ္းဖက္မႈတို႔၏ အရင္းခံျဖစ္ေသာ အျခား အဖ်က္တရားဆိုးမွာ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈ ျဖစ္၏။  ၎၏ ေျဖေဆးမွာ သနားက႐ုဏာ ျဖစ္ေပသည္။

လူဘ၀ ျဖစ္တည္ဖြဲ႔စည္းမႈ၊ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈႏွင့္ အႏၲရယ္ရွိသည့္ စိန္ေခၚမႈမ်ားသို႔ ဦးတည္ေပးေသာ အျခားစ႐ုိက္ တစ္ခုမွာ မနာလို ၀န္တိုမႈ ျဖစ္၏။ ထိုအဆိပ္ကို ေျပေပ်ာက္ေစႏိုင္ေသာ အထက္ျမတ္ဆံုး ေျဖေဆးမွာ ၀မ္းေျမာက္ျခင္း မုဒိတာ ျဖစ္ေပ၏။

လူ၏ မေနာဟန္ခ်က္ကို ကေမာက္ကမ ျဖစ္ေစေသာ အျခားသဘာ၀ စ႐ုိက္လကၡဏာ ႏွစ္ခု ရွိေသး၏။ ၎တို႔မွာ သာယာဖြယ္ကို တြယ္မက္ျခင္းႏွင့္ မႏွစ္သက္ဖြယ္ကို စက္ဆုပ္ျခင္းတို႔ ျဖစ္ေပသည္။ အညီအမွ် သေဘာထားမႈ ဥေပကၡာကို ဖြံၿဖိဳးေစျခင္းျဖင့္ အဆိုပါ ဆန္႔က်င္ဘက္ စြမ္းအင္ႏွစ္ခုကို သုတ္သင္ပစ္ႏုိင္၏။

ေျပာင္ေျမာက္ေသာ ဤအရည္အေသြြးေလးရပ္ကို ပါဠိဘာသာ၌ “ျဗဟၼ၀ိဟာရ”ဟု ေခၚဆို၏။ ျမင့္ျမတ္ေသာ သူတို႔၏ ေနထိုင္ နည္းဟုလည္း ဘာသာ ျပန္ဆိုႏိုင္၏။ ဤ သူေတာ္ေကင္းတရားတို႔သည္ လူ႔ဘ၀ကို ျမႇင့္တင္တင္ေပးႏိုင္၏၊ ဤဘ၀မွာပင္ နတ္ျဗဟၼာႏွင့္ တူေအင္ျပဳေပး၏။ ၎တို႔သည္ သာမန္လူကို လူ႔အာဇာနည္ျဖစ္ေအာင္ အသြင္ေျပာင္းေပး၏။

ထိုသူေတာ္ေကာင္းတရာတို႔ကို ႀကိဳးစား က်င့္သံုးၾကလွ်င္ လူသားအားလံုးတို႔ အေကာင္းျမတ္ဆံုး ကမၻာသားမ်ား အျဖစ္ျဖင့္ ျပည့္ျပည့္စံုစံု ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ညီညြတ္မွ်တစြာ ေနထိုင္ရွင္သန္ရာ ေလာကနိဗၺာန္္အျဖစ္ ဤကမၻာေျမကို အသြင္ေျပာင္းယူႏိုင္ေပသည္။ ျဗဟၼ၀ိဟာရ တရားေလးပါးတို႔ကို အကန္႔သတ္မဲ့ေသာ တရားမ်ားဟုလည္း ေခၚဆိုႏိုင္၏။ ထိုသို႔ေခၚဆိုရသည္မွာ အကန္႔အသတ္မဲ့ ေရာက္ရွိက်ယ္ျပန္႔ႏိုင္ ေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏၊ သက္ရွိအားလံုးတို႔ကို သိမ္းက်ံဳး ေထြးပိုက္ႏိုင္၏။ ဘာသာေရးယံုၾကည္ခ်က္ ခြဲျခားမႈ မရွိဘဲ ဤေကာင္းျမတ္ေသာ ကိုယ္က်င့္တရားတို႔ကို က်င့္သံုးႏိုင္၏။ က်င့္သံုးသူသည္ မိမိ အတြက္ေရာ သူတစ္ပါးအတြက္ပါ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာ ျဖစ္လာႏိုင္ေပသည္။ ႏွလံုးသားကို ႏုညံ့ေစေသာတရား၊ သို႔မဟုတ္ မိတ္ေဆြစစ္၏ သဘာ၀ပင္ျဖစ္ႏုိင္၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ စစ္မွန္ေသာ မိတ္ေဆြသည္ သူ႔အေပါင္းေဖာ္၏ အက်ိဴးစီးပြားကို အမွန္ပင္ လိုလားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။

မိခင္သည္ သူ႔အသက္ႏွင့္ လဲ၍ပင္ သူ႔ရင္ေသြးကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္သကဲ့သို႔ သက္ရွိအားလံုးတို႔အတြက္ အကန္႔အသက္မဲ့ ေမတၱာကို ပြားမ်ားက်င့္သံုး သင့္၏။ ဤသည္မွာ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္၏ သြန္သင္ ေဟာေျပာခ်က္ျဖစ္ေပသည္။ ဤေနရာ၌ ရင္ေသြးအေပၚထားအပ္ေသာ ေဂဟႆိတေပမရာဂႏွင့္ ေရာေႏွာေနေသာ မိခင္၏ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးမႈကုိ မဆိုလို။ ရင္ေသြး၏ ေကာင္းက်ိဳးအစစ္အမွန္ကို လိုလားေသာ သမၼာဆႏၵကိုသာ ဆိုလို၏။

ေမတၱာဟူသည္ ေသြးသားဆႏၵမွလာေသာ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးမႈလည္းမဟုတ္။ ပုဂၢိဳလ္ေရး တြယ္တာမႈလည္း မဟုတ္ေပ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထိုႏွစ္မ်ိဳးလံုးမွ မလႊဲသာ မေရွာင္သာ ပူေဆြးေသာက ျဖစ္ေပၚလာတတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။

ေမတၱာဟူသည္ အနီးအေ၀း ခြဲျခားမႈမရွိေသာေၾကာင့္ အိမ္နီးခ်င္းအေပၚ ထားအပ္ေသာ ေဖာ္ေရြမႈလည္း မဟုတ္ေပ။

ေမတၱာဟူသည္ တစ္ကမၻာလံုးျခံဳမိေသာ ညီအစ္ကိုစိတ္ဓာတ္မွ်သာ ျဖစ္သည္ဟုလည္း မဆိုႏိုင္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေမတၱာသည္ ကူကယ္ရာ မဲ့ေနၾက၍ သနားငဲ့ညႇာမႈ ပိုမိုလိုအပ္ေနၾကေသာ နိမ့္က်သည့္ ညီအစ္ကုိ ေမာင္ႏွမမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ တိရစာၦန္မ်ား အပါအ၀င္ သက္ရွိအားလံုးတို႔ကို သိမ္းက်ဳံး ေထြးပိုက္ထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။

ေမတၱာဟူသည္ ႏိုင္ငံေရးအရ ေသြးစည္းမႈ မဟုတ္။ လူမ်ိဳးေရးအရ ေသြးစည္းမႈလည္း မဟုတ္။ အမ်ိဳးဘာသာေရးအရ ေသြးစည္းမႈလည္း မဟုတ္။ ဘာသာေရးအရ ေသြးစည္းမႈ ဟူ၍ပင္ မဆိုႏိုင္ေပ။

ႏိုင္ငံေရးအရ ေသြးစည္းမႈသည္ အကန္႔သတ္ရွိ၏။ ဒီမိုကရက္ အခ်င္းခ်င္း ေသြးစည္းမႈ ဆိုရွယ္လစ္ အခ်င္းခ်င္း ေသြးစည္းမႈ၊ ကြန္ျမဴနစ္ အခ်င္းခ်င္း ေသြးစည္းမႈ စသည္ျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးအယူအျမင္ အတြင္း၌သာ ကန္႔သတ္ထား၏။

လူမ်ိဳးေရးအရ ေသြးစည္းျခင္းႏွင့္ အမ်ိဳးသားေရးအရ ေသြးစည္းျခင္းတို႔သည္ လူမ်ိဳးတူသူ ႏိုင္ငံတူသူမ်ား အတြင္၌သာ ေဘာင္ခတ္ထား၏။ အခ်ိဳ႕ေသာ မ်ိဳးခ်စ္၀ါဒီမ်ားသည္ ကိုယ့္လူမ်ိဳးကိုယ္ ခ်စ္ၾကရာ၌ ကံတရားအရ ေရြေရာင္ဆံပင္ မရွိျခင္း မ်က္လံုးမျပာျခင္းတို႔ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ အျပစ္မဲ့ ေယာက်ၤား မိန္းမႏွင့္ ကေလးငယ္တို႔ကို ရက္ရက္စက္စက္ သတ္ျဖတ္သည္အထိ အခ်စ္ႀကီးၾက၏။ လူျဖဴအခ်င္းခ်င္းကိုသာ ကန္႔သတ္၍ ခ်စ္ၾက၏။ အသားေရာင္မဲသူတို႔ကလည္း မဲသူအခ်င္းခ်င္း၊ အသားေရာင္ ၀ါေ႐ႊသူ တို႔ကလည္း ၀ါေ႐ႊသူအခ်င္းခ်င္း၊ အသားေရာင္ ညိဳသူတို႔ကလည္း ညိဳသူအခ်င္းခ်င္း၊ ေဖ်ာ့သူတို႔ကလည္း ေဖ်ာ့သူအခ်င္းခ်င္း၊ နီသူတို႔ကလည္း နီသူအခ်င္းခ်င္း ကန္႔သတ္၍သာ ခ်စ္ၾက၏။ တစ္ခါတစ္ရံ၌ အသားေရာင္ ကြဲျပားေနသူတို႔သည္ သံသယ ေၾကာက္လန္႔မႈတို႔ႏွင့္ အၾကည့္ခံၾကရ၏။ အမ်ိဳးဂုဏ္ ျမင့္ျမတ္မႈကို သက္ေသထူရန္အတြက္ ေကာင္းကင္ယံမွ ရက္ရက္စက္စက္ ဗံုးမိုးက်ဲခ်ကာ သန္းေပါင္မ်ားစြာကို သတ္ျဖတ္လ်က္ အၾကမ္းဖက္ စစ္ဆင္တတ္ၾကသည္မွာ မၾကာခဏပင္ ျဖစ္၏။ ဒုတိယကမၻာစစ္၏ ရင္နင့္ဖြယ္ ျဖစ္ရပ္မ်ားသည္ လူသားတို႔ မေမ့ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ထင္ရွားေသာ သဓကမ်ား ျဖစ္ေပသည္။

သေဘားထား က်ဥ္းေျမာင္းသူမ်ားအၾကား ၎တို႔ေနထိုင္ရာ ေရွးေဟာင္းႏိုင္ငံႀကီးမ်ား၏ က်ယ္ျပန္႔ေသာ နယ္ပယ္အ၀န္းအ၀ိုင္းအတြင္း၌ အမ်ိဳးဇာတ္ႏွင့္ အဆင့္အတန္းဟူေသာ အေသးစား နယ္ပယ္ကန္႔သတ္မႈေလးမ်ား ရွိေလ၏။ ထိုနယ္ပယ္မ်ား၌ အေျချမင့္သူတို႔၏ အမည္ခံ ညီအစ္ကိုစိတ္ဓာတ္သည္ အကန္႔အသတ္ ႀကီးလြန္းလွ၏။ အဖိႏွိပ္ခံတို႔သည့္ ၎တို႔၏ အမ်ိဳးဇာတ္ႏွင့္ အဆင့္အတန္း သက္သက္ေၾကာင့္ လူ႔အခြင့္အေရးကို ခံစားရန္ပင္ တားျမစ္ခံရသည္အထိ ကန္႔သတ္ခံၾကရ၏။ ဤအေျချမင့္သူတို႔ သည္ကား သနားစရာပင္ ျဖစ္ေပသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ၎တို႔ကိုယ္တိုင္ပင္ ၎တို႔၏ သီးျခားအခန္းထဲ၌ ပိတ္ေလွာင္ အက်ဥ္းခ် ခံေနရေသာေၾကာင့္တည္း။


နာဒရေထရ္ ၏ The Way to Nibbana ကို ဘာသာ ျပန္ဆိုပါသည္။
ဆက္ပါဦးမည္။

No comments:

Post a Comment